Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zorgen om spraak (update 8-10)

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2020 15:57

Re: Zorgen om spraak (update 8-10)

Oh wat verdrietig Pompoen om dat dan te horen. Logisch dat je daar even verdrietig om bent. Zo herkenbaar ook?.
Goed dat hij nu doorgaat naar het taalexpertise centrum, daar kunnen ze hem en jullie vast goed helpen met de juiste begeleiding. Succes.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2020 20:00

Hé, wat rot pompoen. Hopelijk kunnen ze bij dat centrum wat meer voor jullie betekenen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2020 20:09

He pompoen wat rot om te lezen zeg, ik kan me voorstellen dat het gewoon verdrietig is om te beseffen dat hij daadwerkelijk een achterstand heeft, waar hulp bij nodig zal zijn. Fijn dat jullie doorverwezen zijn, hopelijk kan dan op de juiste manier geholpen worden! Jullie krijgen het wel voor de voeten geworpen elke keer met hem, en jullie doen het zoo goed als ouders!!!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2020 20:20

Ach Pompoen, wat een rotnieuws zeg.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Okt 2020 21:55

Heftig is dat dan hè om te horen dat je mannetje evt achter is. Niks aan! Fijn dat er wel actie ondernomen wordt een hopelijk gaat hem dat veel goeds brengen!! Knuffel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Okt 2020 12:09

Nee er is inderdaad niks aan, je gunt je kind gewoon een rustige jeugd zonder hobbels. Maar goed, helaas is niets bij onze kinderen hobbelloos. Ik ben al lang blij dat we geen bergen hoeven te beklimmen, maar het is niettemin gewoon jammer en verdrietig. Ik vind vooral de onzekerheid vervelend, maar het geeft ook wel rust dat we nu dus weten dat hij in elk geval een flinke achterstand heeft. Of hij een taalstoornis heeft kan nu nog niet gezegd worden geloof ik. Dus we wachten maar weer af. En dan hopen we dat er niet nog meer bij komt.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Okt 2020 12:56

Precies dat wat je zegt in je eerste zin.. Je wilt gewoon niet dat je kind een andere weg moet bewandelen dan het grootste gros van de kinderen.
Wij zijn ook zo enorm verdrietig geweest toen ze ons vertelden hoe slecht M. had gescoord op de testen en ze ons vertelden dat hij het best op z’n plek zou zijn op een kdc. Ja dat hij niet praatte was voor ons duidelijk, maar verder deed hij het in onze ogen echt niet zo gek. Zoveel onzekerheden en zorgen er in eens bij. Echt niks aan.

Misschien ken je het al.. misschien wil je er niks mee. Maar ik wil het toch tippen.. Ik vind de site van Koninklijke Kentalis heel fijn. Wij zijn niet via hen geholpen, maar ik lees daar vaak hele fijne positieve ervarings verhalen waar ik zelf ook weer positiever van word.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Okt 2020 13:15

Pompoen schreef:

Wat ik ook nog steeds wel een beetje gek vind is dat hij mij doodleuk en mega enthousiast papa kan noemen, soms heb ik echt het idee dat dan gewoon het juiste woord niet uit zijn mond komt.

Door dit zinnetje moet ik meteen denken aan TOS, al staat dat volgens mij voor Taalontwikkeling stoornis. En dat is weer zo'n breed begrip. Maar dat echt iets verkeerd zeggen maar het goeie bedoelen is daar een kenmerk van.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Okt 2020 13:20

Klopt inderdaad ja. M. moet ook altijd even schakelen als hij van school of bij m’n ouders weg komt. Dan word ik regelmatig nog meerdere keren oma of juf genoemd. Heeft hij zelf helemaal niet door, want als ik hem verbeter zegt hij: ik zei toch mama?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Okt 2020 13:32

Ayla schreef:
Pompoen schreef:

Wat ik ook nog steeds wel een beetje gek vind is dat hij mij doodleuk en mega enthousiast papa kan noemen, soms heb ik echt het idee dat dan gewoon het juiste woord niet uit zijn mond komt.

Door dit zinnetje moet ik meteen denken aan TOS, al staat dat volgens mij voor Taalontwikkeling stoornis. En dat is weer zo'n breed begrip. Maar dat echt iets verkeerd zeggen maar het goeie bedoelen is daar een kenmerk van.

Klopt, TOS staat voor taalontwikkelings stoornis. In zijn dossier staat nu “actieve taalstoornis” dus een stoornis in de actieve taalproductie. TOS is eigenlijk nog niet te diagnosticeren op deze leeftijd. Maar dat woorden verwisselen vinden wij ook apart idd en de klinisch linguist heeft het ook apart genoteerd in haar verslag. Maar vooralsnog kunnen ze geloof ik alleen een vermoeden van een taalstoornis als diagnose geven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Okt 2020 13:36

Kajaka schreef:Precies dat wat je zegt in je eerste zin.. Je wilt gewoon niet dat je kind een andere weg moet bewandelen dan het grootste gros van de kinderen.
Wij zijn ook zo enorm verdrietig geweest toen ze ons vertelden hoe slecht M. had gescoord op de testen en ze ons vertelden dat hij het best op z’n plek zou zijn op een kdc. Ja dat hij niet praatte was voor ons duidelijk, maar verder deed hij het in onze ogen echt niet zo gek. Zoveel onzekerheden en zorgen er in eens bij. Echt niks aan.

Misschien ken je het al.. misschien wil je er niks mee. Maar ik wil het toch tippen.. Ik vind de site van Koninklijke Kentalis heel fijn. Wij zijn niet via hen geholpen, maar ik lees daar vaak hele fijne positieve ervarings verhalen waar ik zelf ook weer positiever van word.

Ik heb wel eens op hun site gekeken maar zal dat nog eens doen. Ik vind het wel fijn om verhalen van andere te lezen. Ik zoek me helemaal suf op google voor meer informatie, maar dat is er maar weinig, zo jammer.

En het eerste wat je noemt, dat is het inderdaad, kan me voorstellen dat jullie daar enorm verdrietig over waren, ik was ook echt wel blij om te horen dat hij wel gemiddeld scoort op taalbegrip, dat gevoel hadden wij, maar voor hetzelfde geld krijg je daar ook een klap in je gezicht.

Scoorde M. niet alleen op taalontwikkeling slecht maar ook op andere dingen? Fosse heeft een ontwikkelingsonderzoek gehad en hij scoort qua ontwikkeling gemiddeld tot bovengemiddeld behalve op taalgebied eigenlijk. Met name op motoriek scoort hij bovengemiddeld.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen