04 Jul 2020 22:26 door Anoniem294
Ooh wat heerlijk dat je dan even een midweek voor jezelf hebt Studie! Maar ook spannend natuurlijk. Vinden ze het zelf ook spannend?
Miin dochter heeft ook wel een grote mond en een baasje, zoon helemaal niet, die is eigenlijk altijd al vrij relaxt en braaf geweest, dat compenseert het pittige van zijn zus(jes).
Ze lijken dan ook helemaal niet op elkaar, compleet verschillende karakters. Jouw meiden wel?
Mijn tweeling is half juni alweer 10 geworden ? de jaren zijn echt voorbij gevlogen. Zijn gewoon echt al pubers aan het worden. Had ze toch wel graag wat langer klein gehad hoor, maar anderzijds kijk ik er ook naar uit dat ze over 2 jaar naar de middelbare school gaan en dan het meeste wel zelfstandig zullen doen en ik dan alleen nog maar met de jongste overal heen hoef. Vooral omdat ze daar zelf ook wel naar uitkijken. Ik vind het wel een gezellige leeftijd nu, waarbij je toch wat serieuzere gesprekken met ze kunt voeren en mijn dochter vindt het ook leuk om samen ergens tapas te gaan eten.
Maar ik vind het ook wel weer een lastige leeftijd, net te jong om los te laten (met vrienden naar de stad oid) maar de speelfase is ook wel echt voorbij waardoor ze toch weer gauw in het digitale vermaak terecht komen. Vind ik doorgaans niet zo'n ramp omdat ze ook wel meerdere keren per week sporten maar tijdens de weken thuis vond ik dat wel lastig en nu zo in de vakantie zal dat ook wel een dingetje worden. Hopelijk lekker warm en mooi weer waardoor het zwembad ze ook roept.
Al hebben ze sinds hun verjaardag een eigen telefoon en gaan ze graag videobellen met vriend(inn)en en ondertussen iets doen, dat vind ik dan weer niet zo erg als gamen en vlogs kijken. Al draait het (video) bellen van zoon alsnog bij voorkeur om games. Dat vind ik wel lastig want hij is echt lego en andere bouw dingen voorbij gegroeid en er zijn gewoon te weinig jongens in de buurt om te voetballen. Maar nu met eigen telefoon spreken ze misschien wel met meerdere jongens van school af om hier te voetballen (wonen allemaal verspreid door de stad, zitten niet op de scholen in eigen wijken dus lopen/fietsen niet zo even naar elkaar toe).
Gelukkig wordt zijn kamer (hele zolder) tijdens de zomervakantie flink aangepakt, moeten nog aftimmeren, plafond maken, behangen, verven en wanden plaatsen etc, dus daar kan hij mooi mee helpen om wat te doen te hebben buiten schermtijd.
Hopelijk vind hij nog een leuke hobby om tijdens het videobellen te doen met vrienden. Of gewoon iets voor zichzelf natuurlijk.
Vandaag ging dochter bijv videobellen met een vriendin en ondertussen gingen ze allebei hun nagels knippen en lakken. En make-uppen.
Of bellen om te vragen naar elkaars outfit. En welke oorbellen ze in zouden doen.
Juist ja, beginnende puber ?