Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vanaf wanneer kind spelen en feestjes afspeken?

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Sep 2020 18:57

Vanaf wanneer kind spelen en feestjes afspeken?

Mijn dochter is 2.5 en heeft laatst uitnodiging gehad om te spelen met een ander kindje van de opvang.
En vandaag kreeg ze een uitnodiging van een ander kindje die haar verjaardagsfeestje viert.
Dacht dat dat pas begon vanaf de basisschool ;-)

Hadden jullie dit ook al zo vroeg met je kind of wat zou je doen in zo'n geval?
We kennen de ouders verder niet.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Sep 2020 19:15

Re: Vanaf wanneer kind spelen en feestjes afspeken?

Ja, dat hadden die van mij ook weleens op die leeftijd, wel sporadisch hoor. Ik hield dat geloof ik een beetje af. Geen zin om m’n peuter ergens heen te moeten brengen en ook geen zin om daar dan bij te moeten blijven, dat idee ;)
Tenzij het met leuke mensen was waar ik dan een borrel mee kon drinken.
Op de basisschool mag je nog vaak genoeg taxiën!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Sep 2020 19:16

O'tje heeft intussen één feestje gehad waar hij echt voor uitgenodigd werd en we de ouders alleen van hoi doei op school kenden. We zijn er met z'n drietjes heen gegaan en het was ongemakkelijk en prima gezellig tegelijkertijd. Hij vond het super en das belangrijker.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Sep 2020 19:21

Hier nog geen uitnodigingen gehad gelukkig. Ik zou het alleen maar doen als het het ouders zijn die ik beter wil leren kennen want zou er wel bij willen blijven.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Sep 2020 19:34

Oh dat heb ik gelukkig niet zo vroeg al meegemaakt. Kan me nog niet voorstellen dat ik M al zou wegbrengen naar mensen die ik niet ken (wat halen die ouders zich ook op de hals zeg!). Bij T begon het vanaf ongeveer 3,5 dat hij weleens alleen bij vriendjes speelde.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 30 Sep 2020 19:34

Wow begint dat nu al? Haha hier niet hoor, ik ken ook geen enkele ouder van het kdv ofzo. Ik vind dit ook meer iets voor de basisschool eigenlijk!
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 30 Sep 2020 19:38

Nog niet meegemaakt en zie het ook niet zo snel gebeuren. Een kinderfeestje zou ik overwegen, maar alleen als ik of wij als ouder(s) er bij mogen zijn.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Sep 2020 19:41

Dat begon hier pas op de basisschool (gelukkig ?).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Sep 2020 19:45

D. heeft toen hij 2,5 was een uitnodiging gehad voor een verjaardagsfeestje, daar ben ik toen samen met hem heen geweest. Er was nog 1 ander jongetje met zijn moeder. Het was best gezellig en D. vond het geweldig.

Toen D. 3 werd wilde hij perse zijn vriendinnetje van de opvang uitnodigen. Zij kwam toen met haar ouders en dat was ook prima. Zij is later nog eens bij ons wezen spelen, toen is haar moeder daar ook bij gebleven. Die moeder is ook een leuk mens, dus prima om daar een kop koffie mee te drinken.

Verder begint het denk ik pas over een maandje als hij naar de basisschool gaat. Ben benieuwd!

♥♥
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Sep 2020 19:56

Oh, daar zou ik ook niet zo om staan te springen met die leeftijd. Ik vind het prettig dat mijn kind zich voldoende kan uitspreken bij een ander als ze daar zonder mij zijn. Niet alleen taalvaardig maar ook durf om te zeggen dat ze naar huis willen of durven te vragen waar de wc is bijvoorbeeld. Hier spelen ze vanaf circa 3 jaar bij buurmeisjes, lekker laagdrempelig. En vanaf 4 jaar (jongste met nu 4,5) bij klasgenootjes spelen en naar kinderfeestjes. Een kop koffie blijven drinken zoals Elliot aangeeft gebeurt hier trouwens ook vaak. Toch fijn om even af te tasten waar en bij wie je kind gaat spelen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Sep 2020 20:05

Afspreken gebeurde hier vanaf 3 jaar bij beide meiden. Maar feestjes pas vanaf dat kinderen in de klas 5 werden (was ze zelf nog 4).
Juli 2015
Maart 2017
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Sep 2020 20:10

Onze oudste had dat met 3,5 jaar op de psz (speelafspraakjes feestjes) de middelste vanaf 2,5 jaar op de psz en speelde toen al wekelijks thuis met vriendinnetjes. De jongste (net 4 jaar) doet dat nog nauwelijks.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Sep 2020 20:14

Mijn dochter had op de peuterspeelzaal af en toe een speelafspraakje met een jongetje dat vlak achter ons woonde. Een partijtje pas toen ze echt op de basisschool zat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Sep 2020 20:17

Oh ik zou sowieso haar niet alleen laten gaan dus wij of 1 van ons mee.
Daarbij ken ik de ouders niet idd alleen van zien soms maar praten is nog nooit voorgekomen dus lijkt mij dan ook wat ongemakkelijk dan zo evt thuis. Maar ze wilden met feestje als t kon vanwege corona naar monkey town.

Maar goed ik vind t eigenlijk te vroeg ervoor ze kan nog lang genoeg naar kinderfeestjes dus ik ga zeggen dat ze niet komt :-)
<<

Anoniem326

Bericht 30 Sep 2020 20:24

2,5 nog niet gelukkig. Ik denk ook niet dat ik daarop in was gegaan. Tenzij het een kinderfeestje was van kind van vriendin van mij, maar dan was ik er zelf bij gebleven en ik denk dat dat met corona nu ook niet zo handig is.

Mijn jongste is vier en is net gestart op de basisschool en heeft al meteen veel speelafspraakjes. Ze wil het graag, dus het mag. Maar het is eigenlijk veel te veel voor haar. Dus jonger dan vier zou ik er nog niet aan beginnen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Sep 2020 21:51

V is wel op een soort kinderfeestje geweest toen ze 3 was (en ander kind werd ook 3). Ouders erbij, 4 kindjes in totaal. Vriendje is op V haar verjaardag geweest, maar niet speciaal een kinderfeestje.

V heeft laatst voor het eerst uit noodzaak, vanuit de psz bij een vriendinnetje gespeeld. Ze wordt in januari 4.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 30 Sep 2020 22:23

Hier beginnen de echte feestjes vanaf 5 jaar. Spelen vanaf 3,5 jaar sporadisch.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2020 22:46

Bij dochter kwam dat vanaf groep 1.
Zoon heeft dat nu ook nog niet, zal ook wel groep 1 worden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2020 23:49

R. speelt graag met kindjes in de speeltuin en hier is al paar keer daar een speeldate uit ontstaan (en zelfs een keer eten). Hij is al naar 4 verjaardagsfeestjes geweest ook! En zelf ook 1 gegeven voor zijn derde verjaardag (nu 3,5). Ik vind het juist superleuk!! Ga natuurlijk wel altijd mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2020 07:10

Ik weet nog dat ik hoogzwanger op een feestje zat van een kindje van de opvang, toen was de oudste nog net geen 2.5 jaar oud. Vreselijk vond ik het aangezien ik niemand echt kende en ik ook geen echte aansluiting vond bij de volwassenen, mijn man is dan net wat socialer dus die “worstelt” zich makkelijk door dit soort dingen heen en vond het wel prima.
Onze zoon vond het overigens fantastisch dus daar deden we het voor maar daarna heb ik het af gehouden tot ze alleen naar feestjes en speelafspraakjes ed konden dus pas vanaf de oudste op school zit echt en de jongste eigenlijk gewoon nog nooit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Okt 2020 09:07

Ja vind het ook anders als je de ouders wat vaker gezien hebt en toch wel beetje kent.
Een van deze ouders zelfs nooit gezien dus vind dat ook best "vreemd" om dan bij elkaar te zitten.
In de speeltuin ontmoet je vaak wel andere ouders maar dan gaat dat een beetje vanzelf gesprekken voeren en als er dan een speeldate ontstaat vind ik weer anders.
Laatst gewijzigd door kippetje op 01 Okt 2020 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2020 09:08

Mijn dochters hebben beide 2 vriendinnetjes van de kinderopvang. De vriendinnetjes van J. zijn de jongere zusjes van N. haar vriendinnetjes. Feestjes werden gehouden vanaf dat ze 2 zijn, maar dan alleen met die 2 vriendinnen. Zo deden we dat alle 3, wij als moeders bleven er dan bij.

Inmiddels zijn de ouders van die kinderen goede vrienden van ons geworden.

Van andere kindjes werd dit pas vanaf de basisschool gedaan.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Okt 2020 09:27

Hier begon dat pas op de basisschool (gelukkig). Ik vind een feestje met 2,5 niet nodig van een kindje wat je alleen van de opvang ‘kent’. Ik ken de meeste kindjes alleen van wat dochter aanwijst op de foto’s of verteld. Helemaal nu we niet meer naar binnen mogen weet ik echt niet wie er allemaal op de groep zit. Laat staan dan ik de ouders ken. Ik zou mij dus beetje opgelaten voelen als ze voor een feestje zou worden uitgenodigd en ik het kindje en de ouders niet ken.
2014~2017~2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 01 Okt 2020 10:44

Mijn oudste heeft één vriendinnetje al vanaf dat ze 1 waren, ze kennen elkaar van het kdv. Vanaf dat ze 2,5 waren hebben ze een enkele keer weleens met elkaar gespeeld met ons erbij, en ze zijn op elkaars derde en vierde (familie)verjaardag geweest. Ze is er ook weleens een middagje alleen geweest toen de tweeling er net was.

De echte speelafspraakjes en kinderverjaardagen komen nu pas, sinds ze op school zit. Dat vind ik helemaal prima!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2020 12:06

Onze oudste heeft wel speelafspraakjes, maar dat komt dan omdat ik goed overweg kan met de moeder. Spreek ik eigenlijk met de moeder af en is het wel handig dat de kinderen meteen onder de pannen zijn en goed met elkaar overweg kunnen. Zonder mij erbij zou ik nog best een drempel over moeten omdat ze nog weleens dicht kan slaan.

Toen ze net 2 was appte de moeder van een gezin waarmee we veel omgaan, haar jongste wilde graag dat onze oudste op haar verjaardag kwam. Toen schrokken we wel een beetje, maar bleek gelukkig een misverstand. Ze bedoelde dat haar kind had gevraagd of de onze kwam, dus nodigde ze ons hele gezin uit, het kwam alleen over alsof J alleen uitgenodigd was. Een jaar jonger dan de rest en vrij verlegen vonden we dat nog niet zo'n goed plan.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen