Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Op wie lijkt je kind het meest?

<<

Anoniem291

Bericht 21 Dec 2019 01:06

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Ik krijg vaak te horen wat lijkt hij op zijn vader. Hij onthoudt en weet veel en dat heeft hij echt van mij.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Sep 2020 09:41

Ik blijf deze uppen, maar ik vind het zo fascinerend dat kinderen zo op hun ouders kunnen lijken. Zelf heb ik dat nooit ervaren want zowel mijn vader als mijn moeder hadden/hebben bruin haar en bruine ogen, waar ik blond ben met blauwe ogen. Dus dan zie je er al heel snel heel anders uit.

Maar gister vond ik bij m’n oma een foto van mij als 1-jarige en ik kan mijn oudste er nog steeds niet van overtuigen dat het een foto van mij is, hij is er oprecht van overtuigd dat het L. is:
Afbeelding

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Sep 2020 09:47

Ja echt joh! Je ziet het nog het meeste aan de kwaliteit van de foto (maar daar zal D geen boodschap aan hebben) en net een iets ander vorm hoofd. Ben dan ook direct zo benieuwd of ze later als ze groot is ook zo op je lijkt.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2020 09:53

Wat leuk! Ben inderdaad benieuwd of ze dan later ook zo op je lijkt.

Dat is hier zo met babyfoto’s van m’n vriend en onze zoon. Echt twee druppels water.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Sep 2020 10:00

Die vorm van hoofd inderdaad (mijn hoofd is echt bizar breed ?) en ook haar mond, die heeft ze geloof ik van haar vader ?

Superleuk vind ik dat om te zien Harri, zo bijzonder.

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 27 Sep 2020 11:08

Zo grappig om te zien Elliot! Vind dat verschil tussen jouw dochters ook altijd zo bijzonder. Dat maakt ook dat ik echt zo ontzettend benieuwd ben naar onze twins. Of zij dan wel wat meer looks van hun vader hebben of juist op L (en op mij) lijken.

Bijzonder Harri! Ben benieuwd of dat ook zo blijft.

Zie net dat ik 2 jaar terug schreef dat ik nog lastig kon inschatten of L haar karakter op haar vader lijkt; uhm.. Zeker weten. Haha. Zo grappig om soms te zien. Helemaal als mijn man haar corrigeert voor iets wat hij zelf ook altijd doet.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Sep 2020 11:27

Jullie lijken zeker op elkaar Elliot!

Onze dochter is echt wel een mix van mij en mijn vriend. Toen ze geboren was was ze echt een kopie van mijn vriend. Maar dat wordt nu dus steeds minder.

Ze heeft mijn grote ogen, maar de oogopslag van mijn vriend.
Ik heb geen babyfoto’s van mijn vriend, maar wel van mezelf. En daarin zie ik dus echt wel iets van mij in haar! Behalve haar knalblauwe ogen en blonde haar. Want die van mij zijn beide bruin.

Afbeelding
Boven is mijn dochter, onder ben ik.

Afbeelding
Boven ben ik, onder mijn dochter.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2020 14:32

De vergelijkfoto’s zijn leuk! Ik heb zelf niets bij de hand.

Mijn zoon lijkt erg op m’n man, maar je kunt ook duidelijk zien dat hij mijn zoon is. Onze dochter lijkt vooral erg op mijn zus, hoewel ze zelf van babyfoto’s van mij niet wil geloven dat ze het zelf niet is.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Sep 2020 14:50

Oh wow dat lijkt wel erg veel Summerlovin. En wat een schatje.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Sep 2020 15:35

Wow Summerlovin wat een gelijkenis zeg! Echt leuk!

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Sep 2020 16:41

Lady schreef:Qua uiterlijk absoluut op mijn man. Qua innerlijk het meest op mij. Hij is net zo ongeduldig en snel gefrustreerd als dat ik ben.. :face:

Nummer 2 idem dito ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2020 17:35

Soleil schreef:Leuk om te lezen dit!
Mijn kinderen lijken beide op mijn vriend. En ook op elkaar, precies dezelfde haarkleur en oogkleur. Ik ben gewoon een soort kopieerapparaat.

Leuk om terug te lezen!
Dochter blijkt wel mijn karakter te hebben, ongeduldig, hier en daar een driftbui en net zo koppig?. Wat uiterlijk betreft is er niets veranderd. Ik ben zelf blond met groene ogen en heb twee kinders en een man met donkere haren en bruine ogen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2020 18:21

Eerst zag ik het niet zo maar ik zie steeds meer dat mijn dochter op mijn vriend lijkt. Ze hebben dezelfde frons. Hoewel er ook mensen zijn die zeggen dat ze op mij lijkt. We moeten nog eens goed babyfoto’s gaan vergelijken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 27 Sep 2020 18:29

Ik weet het niet, ze lijkt op ons allebei niet sprekend. Als baby scheen ze precies op m'n vriend te lijken, maar ze is erg veranderd. Als ik mijn eigen peuterfoto's bekijk zie ik soms wel enige gelijkenis, maar niet twee druppels water. Qua innerlijk heeft ze denk ik van ons allebei wel wat. In elk geval heeft ze ons taalgevoel volgens mij, want ze praat echt al goed voor haar leeftijd. Verder vind ik het lastig om haar karakter nu al echt te definiëren.
❤️ 7 juni 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Sep 2020 20:04

Grappig om dit eens te updaten nu we er nog een derde bij hebben. Waar ik overigens ten tijde van de vorige keer dat ik hier schreef al zwanger van was of in elk geval zeer dicht rond het moment van de conceptie.

Lo. lijkt nog steeds op beide ouders maar heeft wel het meeste van J. denk ik. Ze zit inmiddels in groep 5 en we denken nog steeds niet aan dyslectie. Ze gaat echt als een speer, is HB net als J., verder is ze behoorlijk driftig en eigengereid. Haar moeder schijnt wel behoorlijk eigengereid te zijn geweest, die ging vaak gewoon haar eigen gang. Lo. is daar ook wel goed in, ze trekt zich ook vaak weinig aan van wat andere vinden. Ze is dus nog steeds een mengelmoesje.

Lu. lijkt qua uiterlijk toch ook wel heel erg op A., laatst zag ik hem en profil en toen zag ik echt zijn vader in hem. Qua innerlijk lijkt hij denk ik meer op mij, ik kan het niet bij A. checken en er is niemand die hem al kende toen hij jong was maar ik herken wel echt dingen van mezelf. Er is ook een sterk vermoeden dat hij ASS heeft en mogelijk ook ADHD, ik zelf heb heel lang rondgelopen met de diagnose ADHD maar blijk ASS te hebben. Ik zie bij hem ook dat hij slim, sociaal en ook best lief is, maar dat hij vaak geen snars begrijpt van omgangsvormen en wanneer je moet stoppen. Hij zingt eindeloos dezelfde liedjes...dat deed ik als kind ook heel vaak, dat vond ik heerlijk. Nu word ik helemaal gek van hem haha.
Hij is ook warrig, net als ik en kan erg boos worden als dingen niet eerlijk gaan.
Wel jammer dat het nu net lijkt alsof hij alleen maar slechte eigenschappen van mij heeft gekregen. Zo zie ik het niet hoor, maar op dit moment voert dat zo de boventoon dat het soms lastig is om andere dingen te zien.

F. lijkt qua uiterlijk totaal niet op mij, maar hij is ook niet precies J., misschien niet 1 op 1 dus, maar wel 80% J wat ik zie. Ook in zijn karakter lijkt hij best wel op J., hij is ontzettend actief, klimt overal op en in. Alleen mijn schoonmoeder zegt dat J. lang zo knuffelig niet was. F. is echt een kleine knuffelbeer, hij is echt dol op knuffelen. Ik kan me dat van mezelf vroeger niet herinneren. J. en ik zijn beiden wel redelijk knuffelig met elkaar en de kinderen, ik denk dat het eerder is dat F. dat mee krijgt.
Ik zie eigenlijk weinig van mezelf in hem terug dus, maar eigenlijk sta ik daar nooit bij stil want zo voelt het helemaal niet.

Het grappige is dat ze alledrie echt voor geen meter op elkaar lijken. Bij Lo. en Lu. is dat natuurlijk logisch, hoewel mijn schoonmoeder een keer ergens liep met Lu. en toen een opmerking van iemand kreeg dat Lu. zo op J. (haar zoon) lijkt. Wat natuurlijk super grappig is. Ze zijn wel alledrie blond met blauwe ogen en Lo. en Lu. hebben allebei een bril. Dus mensen vinden ze vaak toch op elkaar lijken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Sep 2020 22:01

Onze dochters lijken vooral heel erg op elkaar, haha, vooral als baby!
Nu ze wat groter worden lijkt E. qua uiterlijk meer op man en L. meer op mij. Zowel qua haarkleur, koppie als bouw. Maar je kunt nog steeds duidelijk zien dat het zusjes zijn, dat hebben ze sowieso van hun vader. Hij en zijn broers kun je in 100 man eruit pikken als broers, niemand zou mij en mijn broers als familie koppelen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Sep 2020 22:24

Onze jongste lijkt qua uiterlijk precies op mijn man en qua innerlijk op mij, de jongste precies andersom. Toch lijken ze (volgens anderen) erg veel op elkaar.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem309

Bericht 28 Sep 2020 00:01

Wat leuk om die gelijkenissen te zien Elliot en Summerlovin! Het zijn echt kopietjes van jullie.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Sep 2020 08:42

Ik heb zelf echt geen idee op wie ze lijken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Sep 2020 08:51

Mijn moeder zei steeds dat het net was of haar dochter (ik) weer geboren was maar ik zag vooral echt een kopie van haar vader. Ze lijkt nu veel op ons beide al hoor ik mensen altijd zeggen dat ze mijn kopie is. Maar goed, mensen kennen haar vader ook niet dus logisch dat ze dat niet zien haha. Qua karakter lijkt ze heel erg op mijn vader.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Sep 2020 08:58

De meisjes hebben alle drie mijn ogen en blonde haren. De oudste is een mengelmoesje van ons twee, de middelste is een kopie van mij en de jongste is echt mijn vriend.

Maar omdat ze op het eerste gezicht (ogen en haren doen veel!) dus alle drie echt op mij lijken, horen we dat dus altijd.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 28 Sep 2020 09:10

Zoon is een kopie van vriend op die leeftijd. Al vinden veel mensen die vriend toen niet kende, hem ook op mij lijken. Ik denk voornamelijk zijn oogjes.

Qua innerlijk lijkt hij voornamelijk op mij. Ten eerste kletst hij net zo bizar veel als dat ik vroeger deed. Ook kan hij heerlijk alleen spelen, blijkbaar kon vriend dat vroeger niet echt.
Ook kan hij als er iemand binnen komt bij ons thuis heel even nukkig zijn, dat heeft vriend ook vaak ?
10.04.17
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Sep 2020 09:12

Mijn oudste dochter lijkt wel een beetje op ons allebei. Mijn zoontje lijkt heel erg op mijn man, al zien anderen dat altijd duidelijker dan ikzelf. Hij lijkt ook wel op z’n grote zus. Onze jongste dochter is van de melkboer en melkboerin, we herkennen zó weinig van haar in ons, zowel qua innerlijk als uiterlijk. Het is een heerlijk kind dat ons steeds blijft verbazen. En dan kijken we elkaar weer aan: hoe?! Haha!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Sep 2020 12:53

Sam schreef:Ik heb zelf echt geen idee op wie ze lijken.

Ik vind ze op jou lijken!

Mijn dochter lijkt innerlijk en uiterlijk best veel op mij. Oudste zoon lijkt innerlijk op zijn vader, behalve het ongeduldige, dat heeft hij van mij ? uiterlijk weet ik niet echt, van de jongste ook niet.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Sep 2020 15:50

De oudste is een blonde versie van mij met wat trekjes van de vader. De jongste is de meisjes versie van de vader met mijn haar
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen