27 Sep 2020 20:04 door Pompoen
Grappig om dit eens te updaten nu we er nog een derde bij hebben. Waar ik overigens ten tijde van de vorige keer dat ik hier schreef al zwanger van was of in elk geval zeer dicht rond het moment van de conceptie.
Lo. lijkt nog steeds op beide ouders maar heeft wel het meeste van J. denk ik. Ze zit inmiddels in groep 5 en we denken nog steeds niet aan dyslectie. Ze gaat echt als een speer, is HB net als J., verder is ze behoorlijk driftig en eigengereid. Haar moeder schijnt wel behoorlijk eigengereid te zijn geweest, die ging vaak gewoon haar eigen gang. Lo. is daar ook wel goed in, ze trekt zich ook vaak weinig aan van wat andere vinden. Ze is dus nog steeds een mengelmoesje.
Lu. lijkt qua uiterlijk toch ook wel heel erg op A., laatst zag ik hem en profil en toen zag ik echt zijn vader in hem. Qua innerlijk lijkt hij denk ik meer op mij, ik kan het niet bij A. checken en er is niemand die hem al kende toen hij jong was maar ik herken wel echt dingen van mezelf. Er is ook een sterk vermoeden dat hij ASS heeft en mogelijk ook ADHD, ik zelf heb heel lang rondgelopen met de diagnose ADHD maar blijk ASS te hebben. Ik zie bij hem ook dat hij slim, sociaal en ook best lief is, maar dat hij vaak geen snars begrijpt van omgangsvormen en wanneer je moet stoppen. Hij zingt eindeloos dezelfde liedjes...dat deed ik als kind ook heel vaak, dat vond ik heerlijk. Nu word ik helemaal gek van hem haha.
Hij is ook warrig, net als ik en kan erg boos worden als dingen niet eerlijk gaan.
Wel jammer dat het nu net lijkt alsof hij alleen maar slechte eigenschappen van mij heeft gekregen. Zo zie ik het niet hoor, maar op dit moment voert dat zo de boventoon dat het soms lastig is om andere dingen te zien.
F. lijkt qua uiterlijk totaal niet op mij, maar hij is ook niet precies J., misschien niet 1 op 1 dus, maar wel 80% J wat ik zie. Ook in zijn karakter lijkt hij best wel op J., hij is ontzettend actief, klimt overal op en in. Alleen mijn schoonmoeder zegt dat J. lang zo knuffelig niet was. F. is echt een kleine knuffelbeer, hij is echt dol op knuffelen. Ik kan me dat van mezelf vroeger niet herinneren. J. en ik zijn beiden wel redelijk knuffelig met elkaar en de kinderen, ik denk dat het eerder is dat F. dat mee krijgt.
Ik zie eigenlijk weinig van mezelf in hem terug dus, maar eigenlijk sta ik daar nooit bij stil want zo voelt het helemaal niet.
Het grappige is dat ze alledrie echt voor geen meter op elkaar lijken. Bij Lo. en Lu. is dat natuurlijk logisch, hoewel mijn schoonmoeder een keer ergens liep met Lu. en toen een opmerking van iemand kreeg dat Lu. zo op J. (haar zoon) lijkt. Wat natuurlijk super grappig is. Ze zijn wel alledrie blond met blauwe ogen en Lo. en Lu. hebben allebei een bril. Dus mensen vinden ze vaak toch op elkaar lijken.