Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Speelgoed wegdoen/opruimen

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Sep 2020 16:02

Re: Speelgoed wegdoen/opruimen

Ik vind dit dus best lastig. We hebben redelijk veel, maar ze spelen ook eigenlijk overal wel mee.
Vooral het knutsel spul vind ik zo'n gedoe! We hebben veel, het wordt dagelijks gebruikt en altijd een bende in de kast. En wat doe je met al die kunstwerken? Sommige dingen gooi ik zo weg, maar ze hebben wekelijks wel dingen die echt wel leuk zijn om te bewaren.. dat is dus een hele stapel na een tijdje! Wat doen jullie daar mee?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Sep 2020 17:19

Arwyn schreef:Ik vind dit dus best lastig. We hebben redelijk veel, maar ze spelen ook eigenlijk overal wel mee.
Vooral het knutsel spul vind ik zo'n gedoe! We hebben veel, het wordt dagelijks gebruikt en altijd een bende in de kast. En wat doe je met al die kunstwerken? Sommige dingen gooi ik zo weg, maar ze hebben wekelijks wel dingen die echt wel leuk zijn om te bewaren.. dat is dus een hele stapel na een tijdje! Wat doen jullie daar mee?

Op de foto zeggen en wegmikken, tenzij het echt iets super moois is. Er ligt bij mijn ouders ook nog steeds een schildpad die ik in VWO-2 heb gemaakt.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Sep 2020 20:00

Ik maak meestal foto’s van de kunstwerken en eens in de zoveel tijd mail ik die naar het mailadres van het desbetreffende zoontje :))
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Sep 2020 21:00

Wij hebben een ijzeren rails hangen met klemmetjes beneden en op V haar kamer. Daar hang ik kunstwerken aan. Rails is nu vol, dus ik moet er weer heel wat af halen. En dan eigenlijk zonder dat V het ziet. Maar ik ga morgen eens de tactiek proberen dat ze 5 dingen mag kiezen die nog mogen blijven hangen.

Goed idee ook van een foto en mailen!

Edit: wilde voor S net een mailadres maken bij Gmail, maar dan moet ik eerst alles van mijn eigen account verwijderen. Maar even wachten tot ik achter een pc zit.
Laatst gewijzigd door Jip op 21 Sep 2020 21:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Sep 2020 21:01

Ik.maak ook foto's en heb daar een fotoboek je van gemaakt, als een soort van plakboek maar dan zonder glitter/lijm en verfresten ?
⁠♡♡♡
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Sep 2020 23:51

Ik ben een gigantische loedermoeder- ik mik alles weg. Van kunstwerken tot speelgoed, tot kleding - als ze er niet meer mee spelen of eruit gegroeid zijn gaat het (vaak wel in overleg) weg. De kunstwerken die in groep 1 en 2 worden gemaakt, worden sowieso allemaal al gebundeld in een plakboek, en dat krijgen ze als ze naar groep 3 gaan allemaal mee van de leerkracht.

Van het weekend toevallig nog op de rommelmarkt gezeten met alle poppenspullen en andere dingen die ze niet leuk meer vinden, toch een fijn zakcentje opgehaald! En het scheelt dat ze weten dat oude kleren of iets naar kindjes gaan die er heel blij mee zijn, of ze kennen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Sep 2020 00:08

Wij hebben in de hal een draad waar zijn kunstwerken aan hangen maar hij is niet zo'n knutselaar haha. Ik heb een mooie doos gekocht en daar gaan ze in. Ik heb zo'n doos van mezelf van vroeger (brieven aan Sinterklaas - nou ja St Piter hadden wij - zo schattig).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Sep 2020 00:08

Wij hebben in de hal een draad waar zijn kunstwerken aan hangen maar hij is niet zo'n knutselaar haha. Ik heb een mooie doos gekocht en daar gaan ze in. Ik heb zo'n doos van mezelf van vroeger (brieven aan Sinterklaas - nou ja St Piter hadden wij - zo schattig).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem332

Bericht 22 Sep 2020 08:00

Wat betreft knutsel werk, dit gaat meestal de papier bak in. Een enkel werk haalt het prikbord in de hal waar kaarten e.d hangen.
Ook heb ik een ringband map, hier plakken we de hoogstaande knutsel werken in. Tot nu toe is dat er 1 ?

Zooi bij traktaties belanden heel snel in de prullenbak.

Binnenkort is ze jarig. We hebben een verlanglijst gemaakt met aanvulling op het speelgoed wat er nu is.

Ook wil ik met Sinterklaas een deel weg doen waar ze niet mee speelt.
<<

Juliet

Kletskop

Bericht 22 Sep 2020 08:53

Dankzij dit topic (en onze naderende verhuizing) heb ik gisteren ook flink wat opgeruimd. Dochter is in november jarig en dan nog Sinterklaas ik heb op haar lijstje het meeste duurzame spullen gezet.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Sep 2020 15:06

Bedankt voor de tips over de knutsels!
Ik ga denk ik een A3 formaat doos kopen voor de mooiste dingen, voor allebei 1. En dan idd foto's maken van (andere) dingen.

Zora: wat mail je zoal naar dat mailadres? Ik kom het vaker tegen en vind het best een leuk idee!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Sep 2020 17:08

Wat slim zeg om foto's te maken van kunstwerken en die dan te mailen naar je kind! Mijn oudste produceert op dit moment minimaal 5 tekeningen per dag (niet overdreven) die ook nog eens allemaal op elkaar lijken. We worden niet goed van de stapel papier en mikken eens in de zoveel tijd weer wat weg. Maar dan nog blijft het veel en voelt het ergens stom om het weg te gooien. Dit is wel een goede tussenoplossing!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 22 Sep 2020 17:12

Vind ik ook een goeie! Ga maar eens een mailadres voor haar aanmaken. Tot nu toe nog geen enkel kunstwerk bewaard trouwens. ?
❤️ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Sep 2020 17:33

Arwyn schreef:Bedankt voor de tips over de knutsels!
Ik ga denk ik een A3 formaat doos kopen voor de mooiste dingen, voor allebei 1. En dan idd foto's maken van (andere) dingen.

Zora: wat mail je zoal naar dat mailadres? Ik kom het vaker tegen en vind het best een leuk idee!

Ja wel leuk hè! Ik mail soms een compilatie foto’s (eigenlijk overbodig denk ik want die blijven met m’n iPhone toch goed bewaard maar toch), knutselwerkjes dus, grappige uitspraken die ze doen en eens in de zoveel tijd gewoon een soort update over wat ze leuk vinden om te doen, welke films of liedjes ze leuk vinden, wat we doen op vrije dagen, welke uitjes we hebben ondernomen, hoe T het op school doet. Etc!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 26 Sep 2020 13:22

Zora schreef:Ik maak meestal foto’s van de kunstwerken en eens in de zoveel tijd mail ik die naar het mailadres van het desbetreffende zoontje :))

Wat leuk dat je dat doet!!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Sep 2020 18:41

Oh, erg hè. Goed idee om een foto te maken maar ik kan het alsnog niet weggooien allemaal. We gooien nu alles in een grote lade maar echt weggooien doen we nauwelijks. Ook hier worden er zeker 5 tekeningen per dag gemaakt en dan nog op school veel. Zo kan ik ook geen schoentjes en zo weg doen, allemaal zo schattig. Ik word een hoarder door mijn kind.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2020 10:19

Mijn kinderen helpen ook gewoon met opruimen/weggooien. Ik heb altijd verteld dat we niet alles kunnen bewaren. Ze zijn redelijk makkelijk met het weggooien van knutsels en dergelijke.

Verder vind ik ook dat mijn kinderen veel te veel spullen hebben. Allemaal poppetjes en frutsels (lego, playmobil, barbies, poppen, sylvanian families, l.o.l., enchantimals, hatchimals, huppelepupchimals, ...) en dan nog prut als knutselspullen (veeeeel) klei, spelletjes, boeken (veeeeel, mijn schuld), en een bak met spullen die voorheen bij het keukentje hoorden.

Ik doe vrij makkelijk spullen weg. Duplo, little People, het keukentje en alles van Grimms heb ik verkocht. Er is hier geen baby/peuter spul meer te vinden. Daar zijn ze het niet altijd mee eens, maar dan leg ik uit dat er nu andere kindjes mee mogen spelen. Dat vinden ze ook goed dan.

In november is hier altijd een actie van de speelgoedbank. We gaan dan spullen uitzoeken om aan kinderen te geven die het minder breed hebben. Dat vinden de meiden ook mooi. Vaak moet ik de rem er dan nog opzetten want dan geven ze hun lievelingsspullen nog weg (dat mag dus niet).

Edit; ik vind het dus wel belangrijk om mijn kinderen eigenaar te maken van hun spullen en ze te betrekken bij het opruimproces. Uiteraard ga ik er soms ook zelf met een vuilniszak doorheen. Alles wat stuk is of troep gooi ik dan in de vuilniszak en daarna direct in de container.

Edit 2: ik bewaar uit elke fase een tekening in den snelhechter. Op het tafeltje in de kamer staat ook een bak met tekeningen. Als hij vol is mogen ze hem zelf uitzoeken. Dit werkt goed.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2020 19:28

https://www.thekavanaughreport.com/2017 ... s.html?m=1

Ik heb er laatst toevallig nog een artikel over gelezen!

Hier sinds kort de afspraak dat wanneer de kinderen iets kopen er ruimte voor gemaakt moet worden door ook iets weg te geven/in de doos voor kleedjesmarkt. En wanneer ze naar de speelgoedwinkel willen neem ik ze bij voorkeur mee naar een houten, duurzame speelgoedwinkel.

Voor verjaardagen vraag ik tegenwoordig ook om samen 1 groter cadeau te doen in plaats van allerlei kleine spullen/troepjes.
Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen leren om zuinig te zijn met hun spullen en dat duurzaamheid belangrijk is. Met name de oudste heeft daar namelijk best moeite mee, aan hem merk ik goed dat we in een weggooi maatschappij leven.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Sep 2020 10:26

Mooi artikel Milady! Past hier goed bij. En het is erg herkenbaar. Ze zijn overweldigd waardoor ze niks kunnen pakken.

Door al jullie input had ik net ineens zo iets van:”ik ga gewoon beginnen!” En nu ga ik zo met twee vuilniszakken vol naar de stort. Ik heb nu alleen spullen weggedaan waarvan ik weet dat ze het niet (of nauwelijks) zullen missen. De meer dierbare spullen wil ik samen met hen doen. Daarvoor staan ook fijn veel tips in het topic!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen