Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kerst en Corona.

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 10:36

Re: Kerst en Corona.

Hier is er nog niemand over begonnen. Heb vanmorgen wel een voorstel gedaan voor het vieren van mijn verjaardag.
Onze beide ouders op de ene dag, onze broers met aanhang op de andere dag. Beide keren zijn we dan dan met 6 volwassenen. Overige familie wordt dan niet uitgenodigd.

Vorig jaar waren mijn moeder en ik beide behoorlijk ziek met de kerst en hebben we helemaal geen kerst gevierd. Maar mijn man is 2e kerstdag jarig dus dat is wat we normaal gesproken vieren met onze families.
Ik denk dat het een constructie wordt zoals mijn verjaardag.

Maar het allerliefst zou ik die dagen met de camper weg gaan en lekker met zn 4en ergens zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2020 10:42

Ik denk dat wij een relaxte kerst tegemoet gaan. Normaal gesproken vieren we het de eerste dag met mijn moeder (of we combineren een bezoek aan m'n vader en aan m'n moeder) en de tweede dag gaan we dan met de familie van m'n vriend (stuk of zeventien mensen) brunchen of eten bij Van der Valk. Dat zit er niet in, dus misschien alleen een bezoekje aan m'n schoonouders, of we nodigen ze bij ons uit. Stiefdochter is dit jaar helemaal niet bij ons met kerst, er is afgesproken dat ze het ene jaar met kerst bij ons is en het andere jaar met oud & nieuw.

Met oud & nieuw gaan we een lang weekend weg met m'n schoonouders.
❤️ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 11:05

Wij vieren het eigenlijk alleen maar met het gezin en daar eet ik nu ook 1 keer per week mee dus zo anders is dat dan niet behalve dat het met kadootjes en een spel is bijvoorbeeld. De andere dag zoek ik altijd iets leuks zoals een voorstelling of film om naar toe te gaan dus dat kan ik tot het laatste moment wel afwachten.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2020 12:15

Van mij mag wel een relaxte kerst zonder verplichtingen. Ik heb z'n hekel aan dat gedoe vooraf. Bij schoonfamilie altijd gedoe wat we moeten eten. Alles moet zo als hun het willen. Nu kan ik niet veel eten maar word geen rekening mee gehouden. Dus mag van mij wel niet doorgaan dit jaar

En ook bij mijn familie mijn moeder heeft er altijd dikke stress van in haar ogen wil niemand helpen wat onzin is want ik wil altijd prima helpen en ze ergert zich altijd aan mijn schoonzus.

Dus laat mij deze kerst maar lekker in pyjama thuis doorbrengen. Kerst is sowieso al een moeilijke tijd voor me
Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 12:32

Wij vieren het altijd met volledige schoonfamilie, dus alle broers en zus van mijn schoonvader plus aanhang en kinderen. Bij elkaar zo'n 30 man. Gaat hem niet worden denk ik. Verwacht dat het met alleen het gezin van mijn vriend zal zijn.

Met mijn familie zal het wel als gebruikelijk zijn.

1e kerstdag hebben we altijd "vrij". J is helemaal in de prinsessenfase aan het belanden. Gaan dus denk ik lekker zelf wat bakken en voor het eerst Frozen kijken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 12:44

Wij hebben dit nog niet besproken in de beide families. Zowel mijn eigen familie als mijn schoonfamilie bestaat uit (veel) meer dan 6 volwassenen, dus met de huidige maatregelen zouden we tegen het advies in gaan als we wel bij elkaar komen.
Ik denk dat ik wel al een balletje ga opgooien bij beide families over de indeling van de dagen. In beide families werken meerdere mensen in de zorg, dus hun werkdagen bepalen vaak een beetje de indeling. We zullen zien dit jaar!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Sep 2020 13:17

Wij vieren kerstavond altijd als gezin. Eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders en dan komt mijn tante ook. Als de regels niet veranderen dan laten we dit doorgaan. Anders eventueel zonder mijn tante. We zien mijn ouders nu ook zonder beperkingen, alleen zoen of knuffel ik ze zo min mogelijk. Tweede kerstdag is bij mijn schoonouders met mijn schoonbroer en zijn vrouw en kinderen. Dat kan ook doorgaan als de regels zo blijven, want we zien ons nu ook. We proberen wel afstand te houden, en aanraken gebeurt sowieso niet.

Hopelijk is niemand verkouden oid, dat is natuurlijk ook nog eens extra spannend rond die tijd van het jaar!
<<

Anoniem325

Bericht 17 Sep 2020 15:22

Wij hebben het er nog niet over gehad, maar mij lijkt het heerlijk om kerst lekker samen met mijn vriend te zijn. Zal het eens aan hem voorstellen.

Wij waren altijd kerstavond bij mijn ouders (zou nu ook nog kunnen), eerste kerstdag met een huis vol bij mijn schoonouders (gaat nu niet door denk ik) en tweede kerstdag samen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 15:39

Wij vieren het denk ik met mijn schoonouders, zijn we totaal met zijn vieren. Hen zie ik bijna wekelijks dus is met kerst en Corona niet ineens anders.

Met mijn familie iets meer mensen met zijn 6en of 7en. Moet ook even kijken waar en wanneer en hoe. Ik ben dan redelijk ver in mijn zwangerschap dus dat neem ik als uitgangspunt in hoe ik me dan voel.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Sep 2020 15:50

Gewoon, zoals altijd. Aan beide kanten van de familie 6 volwassen genodigden, dus dat komt prima uit.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 17:50

Ik denk dat wij het net als altijd vieren, met z'n zessen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 19:49

Denk dat het net zoals vorig jaar zal zijn: een van de dagen met mijn vader, broertje, schoonzusje, nichtje en neefje.
De andere dag met mijn vader samen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 19:54

Ik heb hier echt nog niet over nagedacht. Maar ik denk dat kerst lekker rustig wordt dit jaar! Wij vieren tweede kerstdag altijd met ongeveer 20 personen dat zal dus niet doorgaan. Blijft alleen het bezoekje aan mijn schoonmoeder en mijn ouders over.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 21:14

Nog geen idee. Mijn zus is dan net bevallen of moet nog bevallen. Daar hangt het ook een beetje van af.

Schoonfamilie zal wel alleen met mijn Schoon ouders worden. Maar wij hebben het er nog niet over gehad.
2014 2016
<<

Anoniem309

Bericht 17 Sep 2020 23:47

Hier moeten de plannen nog besproken worden. Meestal gaan we naar een neef en zijn gezin die 2 uur bij ons vandaan woont, maar misschien is het deze keer ook wel handiger om het bij ons te vieren. Tegen die tijd hebben we ook extra slaapkamers dus kunnen ze ook overnachten als ze dat willen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2020 23:56

Haha, nou dat zien we dan wel weer, ga ik me nu echt nog niet druk om maken..

We gaan in november verhuizen en vanaf december verbouwen, dus ik overleef in de rot zooi en maak er makkelijke feestdagen van denk ik haha...
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2020 07:56

Ik ga eerste kerstdag altijd naar mn ouders met zus, zwager en broer. Andere dag lekker thuis.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Sep 2020 08:36

Dat spreken we altijd pas een week of twee van te voren af. Maar in principe doen we altijd hetzelfde. De ene dag met mijn familie (het gezin van de broer van mijn (stief)vader en ons gezin). Dat zal niet doorgaan zoals anders, want als we er allemaal zijn, zijn we met 17.
De andere dag met de familie van mijn man (schoonvader en schoonzusje met haar gezin). Die zien we nu ook gewoon dus dat zal wel doorgaan.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Sep 2020 08:52

Hier niks anders dan anders. Mijn schoonouders zijn altijd op vakantie, ik moet eigenlijk altijd 1 dag werken, en de dag die we over hebben nodig ik mijn ouders bij mij thuis uit.
Samen met mijn familie vier ik dat al een aantal jaar niet meer. Als het geen kerst is zie ik sommige ook niet ( niet mijn keuze) dus heb ik daar juist op een kerstdag geen behoefte aan.
<<

Anoniem326

Bericht 18 Sep 2020 09:21

Als de huidige richtlijnen blijven gelden dan kan het met mijn familie net niet. We zijn met 9 volwassenen. Ik zou het wel jammer vinden als het niet doorgaat.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2020 09:42

Wij zijn zowel bij Sinterklaas als Kerst met meer dan 6. Ik wist niet eens dat er een richtlijn was van 6 en we houden ons er nu ook niet aan, dus met Kerst zeker niet. Er is ook ruimte genoeg.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2020 09:47

HollyGolightly schreef:Als de huidige richtlijnen blijven gelden dan kan het met mijn familie net niet. We zijn met 9 volwassenen. Ik zou het wel jammer vinden als het niet doorgaat.

Ik zou het bij familie om 1 of 2 personen teveel echt niet over laten gaan eigenlijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Sep 2020 10:09

Hé maar Holly, de volwassenen van wie het huis waar je het viert is tellen sowieso al niet mee natuurlijk. Je mag maximaal zes volwassen mensen op visite hebben toch, niet met maximaal zes volwassen mensen in totaal bij elkaar zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Weilandjes

Noob

Bericht 18 Sep 2020 13:06

Ik denk dat we mijn ouders uitnodigen. Ze zitten nu op Kreta en komen begin 2e week december terug en indien nodig gaan ze eerst in quarantaine.

Verder heb ik er nog niet zo over nagedacht.

Voor school hebben we wel alvast de knoop doorgehakt. Het is altijd zo'n geregel en we weten dat er ouders strikt zijn qua traktaties en eten dus we hebben gekozen voor een luxe brunch. Dan kunnen we veel verpakt eten/beleg enzo aanbieden.
Normaal zijn we er met de hele activiteiten commissie maar vooralsnog alleen ik en nog 1 andere moeder (wij regelen alles omtrent kerst en zijn ook al op school voor de tso). Normaal zijn er altijd 2 vaders in de klas als ober. Dat is nu niet gewenst maar elke klas heeft dit jaar 2 leerkrachten, of een stagiaire of onderwijs assistent dus dat is ook opgelost.
<<

Anoniem326

Bericht 18 Sep 2020 20:46

Susan schreef:Hé maar Holly, de volwassenen van wie het huis waar je het viert is tellen sowieso al niet mee natuurlijk. Je mag maximaal zes volwassen mensen op visite hebben toch, niet met maximaal zes volwassen mensen in totaal bij elkaar zijn.

Nee dan zou er maar een teveel zijn. Maar of afstand houden lukt met 9 volwassen en 6 of dan misschien 7 kinderen dat weet ik niet. Dat is qua ruimte om te tafelen ook wel lastig. Mij maakt het niet zoveel uit. Ik laat mijn ouders beslissen. In mijn huis past het sowieso niet.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen