Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Mobieltje voor je basisschool kind

<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2020 12:21

Re: Nav Controle houden over kind

Zo de ju zit je panty scheef?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2020 12:21

Ik wil best de opening veranderen. Zal ik meteen doen als ik je daar een plezier mee doe.

Edit; aangepast.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2020 12:33

Re: Mobieltje voor je basisschool kind

Over de lokatie met elkaar delen lijken de meningen ook verdeeld.
Hoe wij dat doen is, dat je het in de app kán opzoeken waar je partner is. Ik ga echt niet de hele dag kijken waar mijn vriend uithangt. Als hij bijvoorbeeld had gezegd om 15:00 thuis te zijn, terwijl het al 17:00 is. Dan vind ik het makkelijk om te zien waar hij is.
Ik krijg dan ook geen push berichten oid, ik kan de app openen en het zien, maar meer niet. Soms kijk ik weken niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Sep 2020 12:42

Toen ik nog juf was had het grootste deel van groep 6 een telefoon. Ik vond dat dikke onzin toen, maar snap dat tijden veranderen. Locatie checken lijkt me eigenlijk best handig nu ik dit zo lees. M'n stiefdochter kreeg afgelopen kerst een mobiel van haar moeder, ze was toen nog 9.

Het is trouwens nog nooit in me opgekomen om steeds m'n locatie te delen met m'n vriend, dat lijkt me ook echt niks!
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem336

Bericht 12 Sep 2020 12:44

Hier zou het soms wel handig zijn. De oudste (10) fietst vaak met vriendjes door het dorp, en vergeet weleens de tijd.
En stel dat wij ineens weg willen, wil ik hem door kunnen geven dat wij er even niet zijn.

We geven nu nog geen mobiel mee, maar ik begrijp wel dat ouders dit doen.
Of een horloge, dat we hem kunnen berichten oid. Of als we hem 'kwijt' zijn, kunnen zien waar hij is, en gerichter naar hem toe kunnen.

Het argument mbt vroeger vind ik ook niet sterk, gezien de tijd niet stil heeft gestaan, ook niet op dit vlak.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Sep 2020 12:51

Mijn dochter heeft een eigen telefoon, een oude van mij. Ze gebruikt hem overigens voornamelijk thuis op de WiFi en niet zozeer dat ze hem meeneemt met buiten spelen of iets. Daarover maken we afspraken en dan kan ik haar meestal wel vinden of ze komt rond de afgesproken tijd thuis.

Ik had zelf altijd een beetje in mijn hoofd dat ik met een telefoon wilde wachten tot minimaal 10 jaar, en liever nog 12. Mijn dochter is nu bijna 10 en heeft al iets van een jaar een oude telefoon van mij. Is dat nodig? Nee, niet echt. Maar ik was het ook zat om steeds mijn telefoon kwijt te zijn omdat ze wil robloxen of tiktok filmpjes maken. En steeds meer kinderen van haar leeftijd hadden er ook een, soms appte ze dan met iemand en dat ging dan via mijn telefoon. Daar was ik wel een beetje klaar mee op een gegeven moment.

Ik merk ook wel dat de tijden veranderen. Zelf was ik 12 met mijn eerste telefoon en toen was ik echt wel een van de weinigen die er eentje had in de klas. Nu gok ik dat als je 12 bent en er geen hebt je eerder een uitzondering bent. Wat helemaal niet erg is natuurlijk. Maar ik vond het op een gegeven moment wel beter om mijn dochter een oude telefoon van mij te geven en ik kijk wel een beetje mee wat ze doet qua tiktok en appen.

Controleren qua locatie heb ik eigenlijk nooit gedaan en ze heeft hem buiten ook niet vaak mee. Soms wel als we dat afspreken en mocht er dan wat zijn kunnen we elkaar bereiken. Maar locatie delen heb ik nog nooit gedaan met haar. Wel kijk ik mee in haar tiktok (en dat weet ze) omdat ik snap dat ze er graag op zit, maar wel in de gaten wil houden dat ze niks deelt wat ik ongepast vind of dat ze bijvoorbeeld rare berichten krijgt. En af en toe lees ik haar appjes. Tot nu toe niks bijzonders gebeurd, maar ik wil toch nog een oogje in het zeil houden op deze leeftijd en probeer haar ook bewust te maken van eventuele gevaren.

Ze heeft overigens autisme en is daardoor sociaal/emotioneel ook een beetje anders en ze is vrij makkelijk beïnvloedbaar heb ik het idee, dus voorlopig nog wel een beetje meekijken. Toch is de telefoon wel handig, want net als wat ik bij Parel lees is mijn dochter soms ook wat angstig en dan kan ze me toch bereiken met de telefoon. Soms als ik een snelle boodschap doe dan wil ze bijvoorbeeld niet altijd mee, maar alleen thuis blijven is soms toch spannend. Als ze me dan kan bellen dan durft ze wel even alleen te blijven. Wat ook weer goed is voor haar zelfvertrouwen.

Ondanks dat ik het dus niet persé nodig vind om een telefoon te hebben op jonge leeftijd, kan het ook voordelen hebben. En ondanks dat wij niks met locatie delen doen kan ik me daarbij ook wel situaties bedenken waarin dit handig kan zijn. Maar zeker bij wat grotere kinderen / pubers lijkt me dat wel beter om in overleg te doen. Ik wil als ouder denk ik niet alles weten en ik gok dat de gemiddelde puber ook niet alles wil delen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2020 13:01

Ik hoopte mijn kinderen pas een mobiel te geven als ze 18 zijn ofzo ? als docent is die telefoon een van grootste frustraties bij mijn leerlingen, ze zijn zwaar verslaafd aan dat ding. Het is een enorme afleiding en alle prikkels en dingen van sociale media die ervan af komen, hebben ook niet altijd een goede invloed op pubers.

Kinderen van nu groeien er uiteraard mee op en tijden veranderen, maar ik hoop toch echt zo lang mogelijk te wachten met een telefoon.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2020 13:13

Soleil schreef:Over de lokatie met elkaar delen lijken de meningen ook verdeeld.
Hoe wij dat doen is, dat je het in de app kán opzoeken waar je partner is. Ik ga echt niet de hele dag kijken waar mijn vriend uithangt. Als hij bijvoorbeeld had gezegd om 15:00 thuis te zijn, terwijl het al 17:00 is. Dan vind ik het makkelijk om te zien waar hij is.
Ik krijg dan ook geen push berichten oid, ik kan de app openen en het zien, maar meer niet. Soms kijk ik weken niet.

Zo hebben wij het ook. Ik kijk soms ook weken niet, alleen als ik het nodig heb.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2020 13:42

Mijn jongens spelen altijd buiten met andere kinderen uit de buurt. We wonen aan een hele grote speeltuin met voetbalveld en daar zijn ze meestal. Of ze fietsen rondjes in de straat. Hierdoor vind ik nu een telefoon of andere controle niet nodig.

Mijn man en ik kunnen elkaars locatie niet zien. Ook niet nodig, hij kan in mijn agenda kijken.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2020 15:27

Jip schreef:Een voorbeeld van vroeger had je ook geen autostoel vind ik dan weer kul, want dat is gewoon gemaakt ten behoeve van de veiligheid. Een mobiel voor je 9 of 10 jarige die buitenspeelt, is niet gemaakt tbv de veiligheid, toch?

Niet in de zin dat kinderen onveilig zijn zonder telefoon of controle, maar indirect gaat het natuurlijk wel om veiligheid. Ouders controleren hun kinds locatie niet uit nieuwsgierigheid, maar om te checken of ze niet verdwaald zijn ofzo. Ik zie het wel als een veiligheidsding.

♥♥
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 12 Sep 2020 15:36

Hier hebben de oudste (groep 7) en middelste (groep 6) beiden sinds een half jaar een mobiel met een klein abonnement erbij.

Reden was dat wij een eigen pony kochten en dochter (de middelste) hele dagen daar op stal rond hing. Omdat ik daar niet hele dagen bij bleef kreeg ze een mobiel, zodat ik haar kon bereiken om te zeggen dat het wel eens tijd werd dat ze naar huis toe kwam, en zij kon mij bellen voor het geval er iets gebeurde.

Toen zij haar mobiel kreeg vond de oudste dat natuurlijk niet eerlijk en kreeg hij er ook één.

Ik vind het wel erg leuk om met ze te appen, en het is best handig dat ze bereikbaar zijn. En nu zijn ze nog wat jonger en kunnen we het in goede banen leiden. Bij de oudste in de klas heeft inmiddels bijna iedereen een mobiel en het gaat daar wel eens mis in de groepsapps, dus fijn dat ik er nu nog toezicht op kan houden en we kunnen sturen.

Volgen e.d. doe ik niet, locatie staat niet aan.
2009~2011~2014
<<

Anoniem331

Bericht 12 Sep 2020 16:11

Hier wachten we tot de kinderen 12 zijn. Dan mogen ze een eigen telefoon.
Voor nu hebben ze samen 1 voor als ik werk, en ze mij kunnen bereiken. Meer niet.
Als ze 12 zijn mogen ze er ook mee de straat uit en ze meer gebruiken. Maar tot die tijd lijkt het ons prima zo.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2020 18:28

Ja ze hebben hier nu sinds januari een telefoon. Een oude van ons, ze hebben er voor moeten betalen, zodat ze leren dat niet alles zo maar te krijgen is.
Waarom, tja omdat ze graag met papa willen appen en bellen en dat niet steeds met mijn telefoon willen doen. Ze wilde ook graag instagram om Britt dekker en andere te volgen.
Dus er staan een aantal contacten in hun telefoon waar ze mee mogen whats appen. Ze volgen nu wat mensen op instagram, en hebben ondertussen in al die tijd 3 foto's zelf geplaatst.
Ik vind het zelf ook fijn dat ze dit soort dingen nu doen, zodat ik ze nog kan helpen en kan sturen. Nu nemen ze nog dingen van mij aan en probeer ik ze wat een te leren wat je wel plaatst en niet, en hoe je reageert op andere. Straks als ze ouder zijn wordt dan misschien een stuk lastiger.

Ze nemen de telefoon niet mee als ze in de buurt gaan spelen of fietsen. Ik ben veel te bang dat ze dat ding verliezen. Op vakantie was die wel mee, maar bleef het in het huis als we weggingen, ik ga niet op 3 telefoons letten als we in de stad lopen of op het strand liggen.

Wat betreft locatie delen met je partner, ik vind het echt leuk en grappig om te lezen dat veel van jullie hier dat doen. Ik heb dat echt ooit gehoord of gedaan. Ik lees hier ook wel voordelen. Misschien ook maar eens proberen :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2020 18:50

Nu ik er bij nadenk vind ik het geen slecht idee dat die locatie gedeeld wordt van je kind. Mocht hij fan ontvoerd worden ofzo, kan ik hem tracken. Dus toch een beetje veiligheid. Ik zou echter niet checken als daar geen reden voor is.

Overigens is een mobiel voor iemand van 8,9 of 10 niet zo gek. Ik vind het ook prettig als hij zou kunnen bellen als hij ergens speelt, mocht er iets zijn. Dat zou ik echt wel fijn vinden.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Sep 2020 21:09

Even terugkomend op TikTok, Jip - dat kan je helemaal afschermen. Ze staan volledig op privé in een beschermde modus, en ze volgen alleen mensen die we kennen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Sep 2020 21:30

Parel schreef:Even terugkomend op TikTok, Jip - dat kan je helemaal afschermen. Ze staan volledig op privé in een beschermde modus, en ze volgen alleen mensen die we kennen.

Dat klinkt dan wel leuk! En ook kunnen ze zo hun creatieve skills oefenen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Sep 2020 10:05

Het is écht heel leuk. Mijn oudste is meer van het grafisch vormgeven, en de jongste is meer van het acteren. Heel grappig!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Sep 2020 11:49

Mijn zoon wordt in december 10 en krijgt dan een mobieltje, het is niet dat hij dan continu met dat ding weg mag maar soms is het wel handig.

Gister bijvoorbeeld, moest de middelste wegbrengen naar de knutselclub dat is 10 minuten met de auto, en hij mocht thuis blijven. Prima dat kan hij, maar op de terug weg kwam ik in een file terecht en ben uiteindelijk 45 minuten weg geweest. We hebben geen huis telefoon en dan zou ik een mobiel dus wel handig vinden om te zeggen waar ik blijf. Maar ook andersom, soms gaat hij weg en als hij dan weg gaat dan kan ik er van op aan dat hij echt uren weg blijft, dat is prima maar met 3 kinderen die overal naartoe moeten en gaan is dat soms wel handig om hem daarvan op de hoogte te stellen, als ik niet thuis ben.

We willen wel afspreken dat hij hem 's avonds inlevert. En ik wil hem de gevaren van een mobiel wel meegeven, Social media, oplichting enz enz. Gelukkig is het een slimme jongen en vertrouw ik hem wel, dus volgen ga ik hem niet.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Weilandjes

Noob

Bericht 17 Sep 2020 17:31

Onze dochter van 10 heeft er 1.
Eigenlijk eerst om met haar vriendin uit Brabant te kunnen bellen en appen zodat ik niet soms 3x per week mijn telefoon 2 uur kwijt was.

Inmiddels blijft ze steeds vaker alleen thuis en vind ik het fijn dat ze mij kan bereiken.

Ik heb er geen locatietracker ofzo opgezet. Als ze ergens komt wat niet mag, hoor ik het wel van iemand uit het dorp ?.

Haar telefoon gaat ook niet mee naar school en ook niet mee naar boven in de avond.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen