23 Jul 2020 10:21 door Patsy
Mijn zoon is onder narcose geweest toen hij 3 was voor het herstellen van een navelbreuk. Hij ging onder narcose via een kapje. Gaan ze dat bij jullie dochter ook op die manier doen idd via een infuus?
Hier werd in het ziekenhuis vanalles uit de kast getrokken om het voor kinderen zo leuk mogelijk te maken. Hij mocht bevoordeeld en zwaailamp mee naar de ok, toen hij daarnaartoe gereden werd moest hij die boven zijn hoofd houden en heel hard taaatuuutaatuu roepen. Dat vond hij geweldig. Weet je of ze bij jullie in het ziekenhuis ook zoiets doen?
Het kapje zelf ging gemakkelijk, maar hij was al pufjes via een toeter gewend, dus dat scheelt natuurlijk. 1 van ons mocht bij hem blijven totdat hij sliep. Dat was heel snel. Hij kreeg het kapje op en mocht Olifantje in het bos zingen. Hij begon rustig te zingen en zakte toen rustig in slaap.
Ze zouden bellen als hij op de uitslaapkamer kwam, zodat ik weer naar hem toe kon. Ik kreeg de waarschuwing dat hij dan wel wat raar zou kunnen reageren door de narcose. Maar hij zat al rechtop toen ik bij hem kwam met een ijsje "kijk mama, ik heb ijs". Nadat hij de helft op had werd hij weer moe en heeft weer geslapen. Toen hij weer wakker was mochten we hem mee naar huis nemen. Thuis heeft hij nog weer even geslapen en daarna hebben we niks geks meer aan hem gemerkt.
Hier dus een positief verhaal.
Ik zag er zelf heel erg tegenop, maar kijk er heel goed op terug.
Sterkte alvast!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015