Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Partner met Psychiatrisch lijden

<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Aug 2020 05:12

Re: Partner met Psychiatrisch lijden

Jawel ik heb een grote vriendenkring en dat is heel erg fijn. Er zijn er een aantal die regelmatig contact zoeken en hun best doen voor mij en dat is super lief.

Ik zal dit topic opvolgen. Vind dit ook erg fijn om van mij af te schrijven maar ook om later terug te lezen hoe dit proces is verlopen. En natuurlijk om updates te geven.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 18 Aug 2020 12:58

Gisteren dacht mijn partner dat hij wel zonder de medicatie kon. De anti psychotica voor de nacht was op en hij dacht hem niet nodig te hebben. Ook de oxazepam was op en omdat hij daar vrij mild mee omgaat, wilde hij wel zonder proberen. :palm:

Vandaag maar met spoed nieuwe besteld en gesmeekt bij de huisarts of ze nu wel voldoende mee wilden geven tot sowieso 14-9. Het gaat allemaal maar moeizaam via de huisarts. Sowieso ben ik totaal niet blij met haar want de dag na de psychose zei ze letterlijk tegen mijn partner "Het valt wel mee" Net nadat hij zijn donkere gedachten kenbaar had gemaakt. Ik denk dat deze meid geen enkele ervaring heeft met psychiatrische patiënten. En zij doet dan ook moeilijk over de medicatie.

Vannacht weer slecht geslapen, hallucinaties, angsten overspoelen dan. Dus toen ik net thuis kwam van het werk was mijn lieve man weer een wrak. Drukkend gevoel op de borst enz. Ik vind het zo erg om hem zo kwetsbaar te zien.
Het is dus ondertussen nog steeds overleven van dag naar dag.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Aug 2020 19:52

Blutsj wat heftig.
Ik vermoed dat het niet meer nemen van de oxazepam ook mee kan spelen. Ik heb dat zelf 3 maanden gebruikt en dan de laagste dosis 1-3x daags. De weken voor ik stopte gebruikte ik het alleen voor de nacht en toen heb ik ook serieuze afkickverschijnselen gehad. Dat zou ook mee kunnen spelen.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Aug 2020 12:42

Blutsj hoe is het vandaag?
2015 💙
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 19 Aug 2020 20:34

Vandaag gaat het redelijk goed. De medicatie heeft hij echt nodig. Vandaag is hij samen met mijn zoon gaan vissen een hele middag. Dat heeft hem lichamelijk wel uitgeput maar niet geestelijk. Buiten het feit dat hij wel forse hoofdpijn had en weer een hele hoge bloeddruk, was hij toch goed gestemd.

Het is echt per dag inmiddels. Want gisteren was het een zware dag en vandaag weer niet.

De moeder van zijn kids doet wel erg moeilijk. Dat werkt echt allemaal niet mee.
<<

Anoniem311

Bericht 20 Aug 2020 11:09

Hoe bedoel je, dat zijn ex moeilijk doet?

??
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Aug 2020 12:18

Kersje schreef:Hoe bedoel je, dat zijn ex moeilijk doet?

??

Het is sowieso geen makkelijk persoon. Alles moet vooral voor haar eigen belang gaan anders is het een no go. Zo hebben we al dik 1.5 jaar een discussie over de wisseldag. Kids willen de zondag maar zij weigert. En als reden "onze vrije zondag (als kids er niet zijn) willen we niet laten verstoren door een overdracht. Ze mogen de zondag wel naar ons komen maar niet andersom. Dit is een klein ding op de grote stapel.

Toen het net gebeurde hier thuis hebben de kids gedeelte mee gekregen. Vooral gehoord. Ze zouden de maandag naar de moeder gaan voor vakantie en ik heb dit een dag eerder gezet. Puur om de kids een rustigere omgeving te gunnen. Dat was wat moeizaam maar lukte. Zij heeft ondertussen de info die ik met haar gedeeld had, door verteld aan derden die er gewoon echt niks mee te maken hadden. En dan de eerste vraag van haar kant was of de declaratie al gedaan was van de zorgverlening van dochter want ze had dat geld voor geschoten en zat te wachten daar op. Geen vraag hoe het met de vader van kinderen ging.

Daarna heeft ze die maandag meteen de dokter gebeld om informatie in te winnen over mijn partner en zorgen te uiten over de kinderen. En heeft ze veilig thuis ingeschakeld en de rechtsbijstand.
Dit alles sowieso al zonder overleg. Ze wilde de kinderen ook niet brengen en dwong een gesprek af voor dat ze zouden komen. Mijn partner mag nu geen confrontaties aangaan en gezien de conflicten die er al waren, mag hij nu tijdelijk geen contact met haar. Maar daar luisterde ze niet naar. Zij bepaald alles.

Oke dit is in een notendop van wat er speelt. Ik heb nu alle zorg op mijn genomen wbt de kids. Ook de overdrachten enz. En ik snap haar zorgen helemaal en die heb ik ook erkent enz. Heb alles verteld wat ik kon vertellen om die zorgen te parkeren. Maar het is gewoon niet voldoende genoeg voor haar.
Vorige

Terug naar Persoonlijk