Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tweelingtopic

<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 08 Aug 2019 14:03

Re: Tweelingtopic

Ik deed dat ook zoals de anderen met in bad doen. Je vind de handigheid er wel in. Vond en vind het nog steeds niet leuk om te doen, haha.

Zo’n gedoe.

En ik had dat ook hoor, me schuldig voelen als ik de een wat meer vast had dan de ander maar soms is het niet anders en ze houden er niks aan over.
Antwoord op de vraag over de draagdoek heb ik niet.

Vorige week zijn ze 1 geworden en afgelopen zondag gevierd. Van ons hebben ze ieder een cadeau gehad en van de families gezamenlijk iets.
Ze zijn in ieder geval flink verwend!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Aug 2019 21:21

Oh gedoe he! Toen ze nog zo klein waren deden we het badderen nog met zn tweeën. Het badje werd gevuld door mijn man (ik herstelde nog van de ks) en op de slaapkamer gezet. De ene baby deed mijn man in bad, de andere hield ik vast. Toen baby 1 aangekleed was gaf ik die de borst, waarna mijn man de tweede baby snel badderde. Soms moest tussendoor het water worden vervangen als het toch te lang duurde, dan werd het koud. Het was altijd één krijsconcert tot ze aangekleed waren en konden drinken, vreselijk.

Vanaf dat ze een paar maanden oud waren badderen we ze in het grote bad, in zo’n ligstoeltje dat met noppen aan de bodem vast zit. En dan om en om. Dat kan ik prima in m’n eentje. De andere baby wacht dan even in het bedje of inmiddels beneden. Heb de ander er ook weleens in de wipper naast gezet.

Wat betreft het verdelen van de aandacht: dat vond ik ook lastig. Vooral als ze tegelijk moesten huilen en ik alleen was. Poeh! Dan deed ik er één in de wipper die ik met mijn voet bediende en de andere wiegde ik op schoot en dan wisselde ik af. Drama! Maar als er één rustig was vond ik het niet erg om die minder aandacht te geven, lekker laten slapen. Er komt vast ook een tijd dat de ander je meer nodig heeft.

Hopelijk blijven ze zo relaxed! De praktische dingen zijn even zoeken maar je vindt wel een weg en dan wordt het oprecht steeds makkelijker.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem280

Bericht 08 Aug 2019 21:41

Elliot, ook ik had niet meegekregen dat jullie meiden er zijn.
Gefeliciteerd.

Ik deed alles alleen overdag.
Had daar wel handigheid in.
Legde de 1 in de box en de ander ging in bad.
Voeden deed ik altijd tegelijk.
Wel zorgde ik er dan bij de volgende voeding ervoor dat een ander op mijn schoot lag en de ander naast mij op de bank. Toch iets met, de ander moet ook die aandacht krijgen.
J. is 4 jaar erg aan het kwakkelen geweest met haar gezondheid, voor mijn doen heeft ze meer aandacht gekregen.
S. haalt die aandacht op haar manier wel weer op. Ze komen niks te kort.
Niet druk om maken dat de 1 nu iets meer aandacht krijgt, ze houden er echt niks aan over.
Draagzak heb ik nooit gehad.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Sep 2019 08:48

Ik blijf dit topic up-en! Hier gaat alles heel goed, nog steeds tevreden meisjes en vooralsnog valt het me dus erg mee qua drukte. Helaas (of gelukkig, net hoe je het bekijkt) hebben de meiden sinds een weekje ongeveer een synchroonlopend huiluurtje ontwikkeld. Op zich fijn dat ze het tegelijk doen want dan zijn we er in 1 x vanaf, maar volgende week gaat mijn man weer werken en zit ik dus regelmatig ‘s avonds alleen met een peuter en twee huilende baby’s. Niet iets waar ik naar uitkijk, omdat het ook nog eens peuterbedtijd is tijdens dat huiluurtje...
Nu heb ik 1 drager dus als er 1 baby rustig is kan ik de ander in de drager doen, maar als ze allebei huilen lukt dat niet.

Er was hier toch zo’n tweelingdrager die van tweelingmoeder naar tweelingmoeder werd overgedragen? Is die nog ergens en kan ik daar aanspraak op maken? ? anders ga ik er 1 aanschaffen, maar dat is best wel weer prijzig en ik weet niet of ik het wel fijn vind. Zou het zo zonde vinden als ik veel geld uitgeef aan iets wat ik misschien niet eens ga gebruiken.

♥♥
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2019 19:46

Ik heb die tweelingdrager gehad, maar vond het zelf niet zo heel prettig. Ik heb hem toen doorgestuurd.. ik zit steeds te denken aan wie, volgens mij Charles? Maar weet het echt niet zeker meer. Maar goed dat is al wel 7 jaar geleden sowieso.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem275

Bericht 16 Sep 2019 21:51

Volgens mij heb ik er destijds voor gezorgd dat de drager van Charles bij LCN terecht kwam,
hij is vanaf LCN wel weer doorgestuurd, maar we weten niet naar wie...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Sep 2019 02:47

Ah jammer zeg, ik las het net in het andere topic! Dan ga ik marktplaats nog even afstruinen :)

♥♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2019 06:47

Ik heb ikknutsel gevraagd, zij heeft hem ook niet gehad.
2012-2016-2020-2024

Instagram
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2019 06:59

Ik heb de drager ook niet gehad. Maar ik heb vorig jaar wel een keer zo’n tweelingdrager getest en vond het ook niet prettig. Dat was toen ik nog zwanger was en met poppen, maar ze zitten dan allebei tussen schouder en borst waardoor je alsnog je handen niet vrij hebt om iets te kunnen doen omdat je nauwelijks kunt bewegen ?. Maar als het doel is dubbele troost (wat ik me heeeeel goed voor kan stellen) dan werkt het misschien wel. Wat voel je je dan verscheurd he als ze allebei zo huilen en je er maar 1 echt effectief kunt troosten. Sterkte met de huiluurtjes.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem326

Bericht 17 Sep 2019 09:06

De tweelingdrager was al kwijt toen ik m'n tweeling kreeg in 2014.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2019 10:33

Was het niet zo dat de drager kwijt was geraakt in de post?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2020 11:22

Ik up hem even!

Er zijn een boel moeders met een tweeling op dit forum en er zijn er 2 (?) zwanger van een tweeling!

Hoe gaat het met de mama's en de kinderen?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2020 11:28

Hier gaat het goed!
De Corona periode was pittig, ik ben geen goede juf, dus het was hier in huis af en toe best wel strijd, gelukkig duurde die nooit lang. Mijn vriend is ook lang thuis geweest. Wat natuurlijk fijn is maar ook wennen hij is nooit zo lang thuis. Hij is nu weer aan het werk.
Mijn dochters worden in oktober 9 en gaan naar de zomervakantie naar groep 6, ik vind dat ze groot worden en op sommige momenten hebben ze ook een grote mond :palm: . Ik zag vanmorgen nog een fotoboek uit 2014 en toen dacht ik och wat waren ze schattig toen. Dat schattige is er echt vanaf en ze zijn zo anders geworden maar daardoor doe je ook andere dingen Zo hebben we dit jaar al twee keer een buitenrit met zijn 3en gemaakt, zo leuk! Zij hebben nu 2, 5 jaar les ik heb jaren gereden dus het is tof omdat samen te kunnen doen.

Deze zomer gaan ze voor het eerst op ponykamp, en dat vind ik best spannend, ik ben nog nooit een midweek thuis geweest dat zij weg waren. Ben heel benieuwd hoe mij dat bevalt want ik ben toch eigenlijk altijd met hun. Maar ik ben ook benieuwd hoe zij het vinden.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 04 Jul 2020 18:34

Ik heb de drager doorgestuurd naar iemand maar geen idee meer naar wie.

LCN lees ik? Zou kunnen.

Maar ik heb de drager nooit gebruikt verder vond hem niet handig.
<<

Anoniem294

Bericht 04 Jul 2020 22:26

Ooh wat heerlijk dat je dan even een midweek voor jezelf hebt Studie! Maar ook spannend natuurlijk. Vinden ze het zelf ook spannend?
Miin dochter heeft ook wel een grote mond en een baasje, zoon helemaal niet, die is eigenlijk altijd al vrij relaxt en braaf geweest, dat compenseert het pittige van zijn zus(jes).
Ze lijken dan ook helemaal niet op elkaar, compleet verschillende karakters. Jouw meiden wel?

Mijn tweeling is half juni alweer 10 geworden ? de jaren zijn echt voorbij gevlogen. Zijn gewoon echt al pubers aan het worden. Had ze toch wel graag wat langer klein gehad hoor, maar anderzijds kijk ik er ook naar uit dat ze over 2 jaar naar de middelbare school gaan en dan het meeste wel zelfstandig zullen doen en ik dan alleen nog maar met de jongste overal heen hoef. Vooral omdat ze daar zelf ook wel naar uitkijken. Ik vind het wel een gezellige leeftijd nu, waarbij je toch wat serieuzere gesprekken met ze kunt voeren en mijn dochter vindt het ook leuk om samen ergens tapas te gaan eten.
Maar ik vind het ook wel weer een lastige leeftijd, net te jong om los te laten (met vrienden naar de stad oid) maar de speelfase is ook wel echt voorbij waardoor ze toch weer gauw in het digitale vermaak terecht komen. Vind ik doorgaans niet zo'n ramp omdat ze ook wel meerdere keren per week sporten maar tijdens de weken thuis vond ik dat wel lastig en nu zo in de vakantie zal dat ook wel een dingetje worden. Hopelijk lekker warm en mooi weer waardoor het zwembad ze ook roept.

Al hebben ze sinds hun verjaardag een eigen telefoon en gaan ze graag videobellen met vriend(inn)en en ondertussen iets doen, dat vind ik dan weer niet zo erg als gamen en vlogs kijken. Al draait het (video) bellen van zoon alsnog bij voorkeur om games. Dat vind ik wel lastig want hij is echt lego en andere bouw dingen voorbij gegroeid en er zijn gewoon te weinig jongens in de buurt om te voetballen. Maar nu met eigen telefoon spreken ze misschien wel met meerdere jongens van school af om hier te voetballen (wonen allemaal verspreid door de stad, zitten niet op de scholen in eigen wijken dus lopen/fietsen niet zo even naar elkaar toe).
Gelukkig wordt zijn kamer (hele zolder) tijdens de zomervakantie flink aangepakt, moeten nog aftimmeren, plafond maken, behangen, verven en wanden plaatsen etc, dus daar kan hij mooi mee helpen om wat te doen te hebben buiten schermtijd.
Hopelijk vind hij nog een leuke hobby om tijdens het videobellen te doen met vrienden. Of gewoon iets voor zichzelf natuurlijk.
Vandaag ging dochter bijv videobellen met een vriendin en ondertussen gingen ze allebei hun nagels knippen en lakken. En make-uppen.
Of bellen om te vragen naar elkaars outfit. En welke oorbellen ze in zouden doen.
Juist ja, beginnende puber ?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jul 2020 19:54

Ja zij vinden het ook wel een beetje spannend maar ook wel heel leuk!

Ze hebben hier wel een telefoon maar het beeldbellen waar jij het over hebt gebeurd hier niet (of nog niet) Jouw kinderen worden ook al groot hoor. Als ik jou dan zie schrijven met vrienden de stad in , dat ze daar nu nog te jong voor zijn, dan ben ik blij dat die van mij het nog nergens over hebben. nu is de stad ook te ver weg, dus zou het hier winkelcentrum zijn :-) maar daar moet ik ook nog niet aan denken..
<<

Anoniem326

Bericht 06 Jul 2020 20:12

Wat worden jullie kinderen al groot. Dat is echt een hele andere belevingswereld al wel. Leuk om te lezen maar tegelijkertijd ben ik daar nog helemaal niet aan toe. Maar daar groei je vast vanzelf samen naartoe.

Mijn tweeling is 5 en mijn jongste dochter wordt deze week 4. Het is eigenlijk meer een drieling dan een tweeling. Ze trekken altijd samen op. De tweeling trekt niet meer naar elkaar toe dan naar hun zusje. Ik vind de kleuterleeftijd erg leuk (al vond ik tot nu toe alles leuk) en denk ik heel vaak stop de tijd.

Volgend schooljaar starten ze alle drie op een nieuwe school in de kleuterklas. Allemaal in een andere klas. Maar toch ook dichtbij elkaar.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Jul 2020 20:24

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Voor mij echt nog een ver van mijn bed-show, die van mij worden over 3 weken pas 1. Ik ben blij dat het eerste jaar erop zit en vind het nu met de dat leuker worden. Dat fragiele is er nu echt af en ze veranderen langzaam in ondernemende dreumessen. J. gaat overal staan en als ze je dan ziet begint ze vol overgave te zwaaien, te schattig. L. wil dat ook heel graag, maar zij komt niet verder dan op de knietjes zitten. Ze is dan erg gefrustreerd, want ze wil zo graag maar het lukt gewoon niet.

Ze zijn in de afgelopen weken voor het eerst een keer een dagje niet samen geweest, L. had een verkoudheid in de tijd dat kdv’s de kinderen daarom nog weigerden, dus ik heb een dagje qualitytime gehad met haar. Heel leuk om weer eens 1 baby te ervaren. Zo grappig ook dat ik het met D. ontzettend druk had met 1 baby, terwijl het nu voelde als vakantie ?

Ik kijk uit naar het komende jaar en de ontwikkelingen, ik kan niet wachten tot ze allebei gaan lopen en een beetje beginnen te praten.

♥♥
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2020 20:32

Elliot 1 al weer, ik vind het echt snel gaan!
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 05 Okt 2020 10:33

Welke auto hebben jullie?

We hebben nu een paus mobiel (dacia lodgy) omdat mijn man toen de tweeling werd geboren nog geen andere auto kreeg van z’n werk. Dus hebben toen mijn Citroën C3 ingeruild en de pausmobiel gekocht.
Alleen krijgt m’n man in december de peugeot 5008 en hebben we de grote auto niet meer nodig. Het liefst wil ik de Citroën C3 terug alleen weet ik niet of dat een beetje te doen is met 2 autostoeltje achterin.
En vooral of er een tweelingbuggy in de koffer past.

We hebben nu een joie air en die is wel groot als je m inklapt
Laatst gewijzigd door ShallY op 05 Okt 2020 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2020 10:42

Welk modeljaar van de c3 bedoel je?
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 05 Okt 2020 12:12

Dee schreef:Welk modeljaar van de c3 bedoel je?

Uhm 2012 of 2013
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Okt 2020 12:35

2 autostoeltjes is volgens mij in vrijwel iedere auto met een echte achterbank prima te doen, dus ik denk dat een C3 ook wel goed gaat. Lijkt me ruim zat!

♥♥
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 05 Okt 2020 14:12

Elliot schreef:2 autostoeltjes is volgens mij in vrijwel iedere auto met een echte achterbank prima te doen, dus ik denk dat een C3 ook wel goed gaat. Lijkt me ruim zat!

Ik was er eigenlijk vergeten bij te zetten of een tweelingbuggy in de kofferbak zou passen
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Okt 2020 14:17

Ik ben niet bekend met de C3, maar doen jullie nog veel met de buggy Shally? Wij gaan denk ik binnenkort onze Buggaboo verkopen en denken daarna wel af te kunnen met een eenlingbuggy. Alleen voor een dagje uit zou ik het missen, omdat ze dan in de wagen een tukkie zouden kunnen doen. Maar in zo'n geval zou je ook met de auto van je man kunnen gaan misschien.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen