Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stoppen met het forum?

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2020 13:22

Re: Stoppen met het forum?

Ik denk nooit aan stoppen, maar ben wel minder actief. Verder weet mijn vriend van het forum af, dus hij kan prima meelezen als hij wilt. Ook heb ik veel op social media en ben ik amper anoniem te noemen. Ook hebben sommige mijn nummer en zit ik in een baby app groep. Ik vind dat alleen maar leuk!

Maar roddelen doen we nooit. En ik moet ook echt inloggen op het forum om te lezen wie zwanger is of de rel met Fred. Waar vind ik die trouwens :p
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Jun 2020 14:01

Nee Tabbie, in onze babyappgroep wordt inderdaad niet geroddeld! ?
Het kan ook prima zonder roddelen natuurlijk, onvermijdelijk is het niet. Maar dat het (elders) wel gebeurt vind ik dus niet gek en best logisch ook.

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Jun 2020 14:12

Maar wat is roddelen? In mijn ogen bewust negatief over iemand ander spreken.

Ik heb laatst in onze mamagroep app ook even gevraagd waarom Guatt een ban had gekregen. Dat vind ik nou niet echt vallen onder roddelen. Voor de rest ben ik overigens niet actief en appgroepjes en heb ik maar zelden privé contact met iemand van het forum.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2020 14:19

Het valt mij wel eens op (in het algemeen, niet per se op dit forum) dat sommige mensen álles onder roddelen vinden vallen, als je bij wijze van spreken alleen zegt: 'Goh, heb je gehoord dat X gaat verhuizen?' of iets anders volstrekt onschuldigs dan roepen ze al: 'Ik roddel niet over anderen!'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jun 2020 14:25

Ik zie dat de Van Dale het omschrijft als; opzettelijk slechte dingen van iemand vertellen

Zo zie ik dat dus NIET, maar als iedereen dat wel zo ervaart zal ik het niet meer roddelen noemen.

Ik vind roddelen dus gewoon over anderen praten zeg maar En dat zijn meestal leuke dingen, zoals bijv. Susan zegt een verhuizing.
En als iemand dan een foeilelijke kast gekocht heeft komt dat misschien ook wel naar voren, maar dat is over het algemeen niet echt een hot item om het over te hebben. ?

En dat Lady heeft gevraagd hoe de vork in de steel zit wat betreft Guatarri en Fred zou ik ook roddelen noemen ja. Gewoon over een ander praten dus.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Jun 2020 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2020 14:29

Ik vind het over het algemeen wel dingen die mensen niet in het gezicht van die persoon zouden zeggen. Dus van negatief commentaar, wat kan variëren van die lelijke kast tot echt dingen in het karakter van die persoon, tot smeuïge verhalen die niet per se helemaal waar zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Peanutbuttercup

Bericht 10 Jun 2020 15:29

Roddelen (of, wat positiever klinkend, praten) over forummers is altijd zo geweest. Niet zo gek toch, 't is toch 'n kleine community. Met m'n collega-vriendinnen heb ik 't ook weleens over andere collega's en met sommige vriendinnen over gemeenschappelijke kennissen/ vrienden.

Wat ik wel stom vind is dat vissen naar informatie via pb. Dat 1 iemand de nickname van 'n oude bekende weet en diegene dan bestookt wordt met pb's wie die persoon dan is.

Savi, wat jij zegt van ineens veel volgverzoeken op socials krijgen toen je in 't ziekenhuis lag, had ik toen ik op 't forum vertelde naar 'n andere stad te verhuizen voor 'n nieuwe baan. Heel opvallend!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Jun 2020 15:38

Ik ben heel blij dat in onze babyapp niet geroddeld wordt Tabbie en Elliot.

Ik denk zeker nooit aan stoppen (met meelezen) met het forum. Het is me veel te dierbaar, want ik ben me altijd bewust van wat het mij gebracht heeft. En ik wil veel te graag weten hoe het met jullie gaat ook al lees ik voornamelijk mee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2020 15:43

Daar ben ik ook super blij om Elliot en Bisq! Gewoon lekker baby dingen delen :D

Overigens begrijp ik onder roddelen: praten onder mensen. Of dat nu negatief of positief is.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Jun 2020 16:23

Roddelen gebeurt altijd eigenlijk wel. Bewust of onbewust.. En over de ene valt wat meer te roddelen als over een ander.

Heb ik gedacht aan stoppen. Ja soms wel, Ik ben ook meer een meelezer geworden dan dat ik reageer.
Maar toch blijf ik toch weer lezen en toch blijf je reageren maar om echt te vertrekken nee..
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Jun 2020 16:34

*
Laatst gewijzigd door Hippie op 20 Jun 2020 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2020 19:08

Wat een nare ervaring Hippie. Ik ben me er ineens door dit topic bewust van dat er blijkbaar buiten het forum om over anderen gepraat wordt. Nooit zo bij stil gestaan eigenlijk. Ik deel sowieso weinig prive informatie maar dat heeft ook met mijn werk te maken.
<<

Anoniem309

Bericht 10 Jun 2020 20:36

Wat naar dat dat gebeurd is Hippie. Dat vind ik echt rot voor je en dan snap ik dat je door zoiets een stuk gereserveerder bent in wat je hier deelt. Maar ondanks de verdelende situatie moet ik wel zeggen dat ik het heel goed vind dat iemand jou daar wel van op de hoogte heeft gebracht. Ik vind ook dat je maar beter van roddels af kan weten, dan heb je in ieder geval wel de mogelijkheid om je te verdedigen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Jun 2020 22:06

*
Laatst gewijzigd door Hippie op 20 Jun 2020 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem336

Bericht 10 Jun 2020 22:56

Die situatie kan ik mij nog wel herinneren hippie.
Blijft dan toch altijd een nare herinnering kan ik mij indenken. En je bent dan wel alerter op hetgeen je plaatst.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Jun 2020 23:46

Een hele poos hier niet meer geweest en kwam er per toeval weer op eigenlijk.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2020 08:10

Wel leuk dat je er weer bent!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2020 16:42

Ik zit al op het forum toen het tijdschrift nog bestond. Maar hoe ik daar heette weet ik dus niet meer. Toen iemand besloot het forum een vervolg te geven ben ik onder de naam Chocolate Cookie gaan posten. En na een hele zware periode in privé situatie wilde ik van die naam af en kwam ik later terug onder deze naam. Account heb ik volgens mij ook laten verwijderen.
Vorige

Terug naar Algemeen