Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stilte of geluid?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Apr 2020 14:57

Re: Stilte of geluid?

Geluid... heb bijna altijd de tv/radio aan
<<

Anoniem316

Bericht 21 Apr 2020 15:07

Vroeger geluid, tegenwoordig stilte. Tenzij het erg druk is in mijn hoofd, dan helpt muziek dat te overstemmen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 15:09

Absoluut geluid. Ik heb altijd de radio aan en in elke nieuwe ruimte waar ik kom zet ik ook meteen muziek aan of vraag ik of er muziek aangezet kan worden. Het liefst wel de muziek die ikzelf fijn vind natuurlijk, van sommige muziek kan ik echt geïrriteerd raken. De koks op m’n werk draaien soms hardcore in de keuken, vreselijk. Al helemaal als het niet eens vanaf en boxje komt maar van een telefoon. Zo’n schel geluid, agressief word ik daarvan ?

Ik ben sowieso best wel sfeergevoelig geloof ik. Als ik bij vrienden binnenkom en het is niet gezellig naar m’n zin ga ik muziek opzetten, verlichting aan/uit, kaarsjes aan, dat soort dingen.
<<

Geel

Bericht 21 Apr 2020 15:15

Toet schreef:Als ik bij vrienden binnenkom en het is niet gezellig naar m’n zin ga ik muziek opzetten, verlichting aan/uit, kaarsjes aan, dat soort dingen.
Meen je dit nou? Dan voel je je wel erg thuis bij je vrienden, haha! Ik zou het, als stilteliefhebber, echt irritant vinden als je bij mij dan de muziek aan zou gaan zetten.
<<

Kira

Bericht 21 Apr 2020 15:16

Haha, ik doe dat alleen soms bij m'n ouders. Maar bij m'n vrienden zou ik dat niet gauw doen nee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Apr 2020 15:19

Haha die neiging heb ik soms ook Toet. Heb me laatst een avond zitten verbijten toen ik 'gezellig' ging borrelen bij een vriendin in niet bepaald sfeerverlichting én zonder muziek. Aaargh. Volgende keer vraag ik of er niet gezellig een muziekje op kan.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2020 15:28

Geel schreef:
Toet schreef:Als ik bij vrienden binnenkom en het is niet gezellig naar m’n zin ga ik muziek opzetten, verlichting aan/uit, kaarsjes aan, dat soort dingen.
Meen je dit nou? Dan voel je je wel erg thuis bij je vrienden, haha! Ik zou het, als stilteliefhebber, echt irritant vinden als je bij mij dan de muziek aan zou gaan zetten.

Ik zou het netjes aan je vragen maar jij hebt als ik er ben altijd een muziekje aan en volgens mij doe je dat ook een beetje voor mij ❤️
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2020 15:29

Bliss schreef:Haha die neiging heb ik soms ook Toet. Heb me laatst een avond zitten verbijten toen ik 'gezellig' ging borrelen bij een vriendin in niet bepaald sfeerverlichting én zonder muziek. Aaargh. Volgende keer vraag ik of er niet gezellig een muziekje op kan.

Oh vreselijk ? ik vraag bij m’n oma ook altijd of ik een muzakje op mag zetten. En bij m’n moeder.
<<

Geel

Bericht 21 Apr 2020 15:46

Carrie schreef:
Geel schreef:Meen je dit nou? Dan voel je je wel erg thuis bij je vrienden, haha! Ik zou het, als stilteliefhebber, echt irritant vinden als je bij mij dan de muziek aan zou gaan zetten.

Ik zou het netjes aan je vragen maar jij hebt als ik er ben altijd een muziekje aan en volgens mij doe je dat ook een beetje voor mij ❤️
You know it! :love: En ik kan het gelukkig ook altijd zeggen als het de muziek te hard staat.

(Sorry jongens, voor het gekwijl)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 16:00

Geel schreef:

Haha ja inderdaad bij vrienden waar ik me thuis voel, in overleg en ik bedoel natuurlijk als ik bij vrienden kom om te borrelen. Ik ga niet als ik ff een kop thee ga drinken bij m’n vriendin een halve disco bouwen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 16:04

Bliss schreef:Haha die neiging heb ik soms ook Toet. Heb me laatst een avond zitten verbijten toen ik 'gezellig' ging borrelen bij een vriendin in niet bepaald sfeerverlichting én zonder muziek. Aaargh. Volgende keer vraag ik of er niet gezellig een muziekje op kan.

Haha ja precies dit! Ik ben daar echt gevoelig voor. Dan vraag ik meteen “goh, heb je niet een gezelliger lampje?”
Thuis heb ik overigens hetzelfde hoor, volgens mij heeft m’n vriend tot 3 keer toe een nieuw peertje gehaald omdat ik het licht gewoon ongezellig vond.
<<

Venster

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 21 Apr 2020 16:07

Het verschilt heel erg bij mij maar als ik moet kiezen dan stilte. Zeker nu in deze tijd. Mijn werk kost veel energie, als ik dan thuis kom na een hele dag heb ik het liefst even helemaal geen geluid om me heen. Enige nadeel is dat ik met periodes veel last heb van oorsuizingen en die natuurlijk meer naar voren komen in stilte, maar als ik dan een boek oid lees dan verdwijnt dat weer naar de achtergrond.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 16:17

Hmm ligt er een beetje aan maar meestal vind ik geluid wel fijner. Vaak staat er wel muziek op. Sowieso als ik sta te koken of als we bezoek krijgen. Ik vraag er bij vrienden dan weer niet om, dan zit ik toch te kletsen en mis ik het niet echt, of ze hebben gewoon altijd muziek aan dat zou ook kunnen haha. Ik vind licht ook belangrijk, niet te fel maar zacht en gezellig.

Laatst waren we bij de een oud klasgenoot van mijn vriend eten die achter ons wonen. Ze woonden er nog niet zo lang en in de woonkamer stond alleen een kleine bank, een eettafel en één klein kastje. Geen gordijnen, niets aan de muur, alles wit en maar één grote lamp. Dus ik vroeg nietsvermoedend of ze nog veel moesten aanschaffen maar nee hoor dit was het. Ze hebben hetzelfde huis als wij dus redelijk grote woonkamer van 40 m2 en het galmde helemaal. Zo ongezellig. Ze hebben inmiddels wel gordijnen zag ik maar die zijn te klein voor het raamoppervlak, haha.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2020 16:32

Geel schreef:
Carrie schreef:Ik zou het netjes aan je vragen maar jij hebt als ik er ben altijd een muziekje aan en volgens mij doe je dat ook een beetje voor mij ❤️
You know it! :love: En ik kan het gelukkig ook altijd zeggen als het de muziek te hard staat.

(Sorry jongens, voor het gekwijl)

Haha ja zeker! Mooie balans zo.
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 17:12

Vroeger had ik altijd de radio aan staan als ik thuis was of onderweg. Tegenwoordig heb ik liever stilte. Vooral na een drukke dag op het werk met veel kinderen om mij heen vind ik heerlijk om stilte om mij heen te hebben. Soms zet ik tijdens het schoonmaken wel eens muziek op, want dat werkt dan net wat lekkerder.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Donut

Noob

Bericht 21 Apr 2020 17:33

Hier staat eigenlijk altijd de radio aan. Dus geluid. M
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 17:34

Stilte, absoluut. Heerlijk vind ik dat.
<<

Venster

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 21 Apr 2020 17:58

Behalve stilte vind ik het trouwens ook heerlijk om in de tuin te zitten, en het enige geluid is dan het watervalletje wat we hebben bij de vijver. Van zacht stromend water word ik ook erg rustig.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Apr 2020 18:15

Normaal gesproken staat er altijd muziek aan hier, maar nu ik 32 uur per week thuis werk, kan ik stilte ook ongelooflijk waarderen.

4 dagen per week thuis werken, bellen, laptop geluiden, kind dat rommelt en geluid maakt, zijn tablet... Dan word ik echt helemaal gek. Dan ga ik savonds even in de tuin zitten en genieten van de rust en stilte.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Apr 2020 18:36

In de tuin kan ik inderdaad ook wel genieten van de rust. Alleen vogelgeluiden en geen vliegtuigen zoals in onze vorige woonplaats. ??
❤️ 7 juni 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 18:42

Ik heb thuis eigenlijk altijd de radio aan staan!
Nu tijdens het thuiswerken staat ie vaak ook zachtjes aan. Tenzij ik (logisch) moet bellen, video calls heb en ook wel als ik lange rapportages moet schrijven. Dan werk ik liever zover geluid.
<<

Anoniem277

Bericht 21 Apr 2020 19:24

Stilte! Mijn oren kunnen soms echt pijn doen van geluid. En dat kan al van de radio heel zacht aan.
Het geluid van de tv staat hier altijd zacht als ik het voor het zeggen heb.
Kinderen vraag ik ook altijd om zachtjes te doen.
Ik ben blijkbaar gevoeliger voor geluid.
Mijn oren doen dan pijn en ik voel mij niet op mijn gemak.
Feestjes vind ik dan ook verschrikkelijk! Ik hoor dan maar de helft.

Maar als ik dan bv tv kijk en het is een Nederlandse film of serie, dan moet het geluid flink harder om het te kunnen volgen zonder enorm veel concentratie.

Ik heb wel eens gedacht om oordoppen overdag in te doen tegen het geluid maar dat vind ik weer zo overdreven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Apr 2020 21:07

Anelisan schreef:
Ik heb wel eens gedacht om oordoppen overdag in te doen tegen het geluid maar dat vind ik weer zo overdreven.

Ik heb zo'n koptelefoon gekocht tegen lawaai (dus waar geen muziek uit komt). Kan ik natuurlijk niet op zetten als zoontje bij me is maar als hij slaapt zet ik het soms wel op, ook al is het dan stil. Het geeft toch net een gedempter gevoel en soms vind ik dat heel prettig.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Apr 2020 21:12

En haha ik ben dus zo iemand bij wie geen muziek aan staat én heel fel licht. Ik haat sfeerlicht. Ik wil iets zien haha. Lekker ongezellig he en toch ben ik best leuk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Apr 2020 21:12

Ik heb beide nodig. Ik heb bijna altijd muziek aan, maar wanneer ik op bed lig moet het volledig stil zijn. En soms heb ik de stilte echt nodig om even tot rust te komen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk