Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Corona en jouw financiële situatie

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Apr 2020 14:27

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik ben zelf ZzZPer en hoewel ik nog werk heb, merk ik nu al wel dat het aanbod minder wordt en dat ik mijn prijzen moet verlagen om aan het werk te blijven.

Mijn man is in vaste dienst en werkt bij een groot bedrijf. Vooralsnog hebben zij voldoende werkvoorraad. Nu hebben zij wel veel werk dat uit China en de VS komt. Dus ook daar zit wel enige onzekerheid aan.
Hij heeft ivm mijn onzekerheid wel direct zijn vaderschapsverlof stopgezet en werkt weer fulltime (als we allemaal coronavrij gaan zijn dan).want vooralsnog zijn wij al 3 weken in quarantaine en hebben we alleen mijn mans inkomsten.

Wij deden altijd veel uitjes, merk nu dat we daar geld van overhouden. Dit geven we nu uit aan de bouwspullen voor de verbouwing.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Apr 2020 12:04

Hier weinig verschil, beiden hebben een vast contract. De klanten van mijn vriend zitten ook in de sector waar het nu gewoon door gaat dus hij werkt net zoveel. Ik heb een kantoorfunctie bij een zorgorganisatie en ben de afgelopen weken heel erg druk geweest met alle trainingen digitaliseren. Eigenlijk is het bij ons op de afdeling al maanden kneiterdruk dus ik hoop dat ik nu eens aan dingen toe kom die normaal blijven liggen.

Het lijkt me wel heel heftig als ineens inkomsten wegvallen daarom ben ik nu ook zo blij dat ik niet meer bij mijn vorige werkgever zit. Dat was sowieso al een hork maar in deze situatie was dat niet goed gekomen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Apr 2020 12:36

Wij zijn beide in loondienst.

Mijn man is net begonnen met reintegreren na een burnout. Dus hij kan weer 'vooruitgaan' op zijn inkomen.

Ik was al aardig opgebouwd in mijn reïntegratie en dat zal niet verder opgebouwd kunnen worden zolang de Corona maatregelen van kracht zijn, dus mijn inkomen zal gaan dalen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Apr 2020 18:27

Scandic schreef:Tot nu toe hebben wij alleen meer kosten gehad aan boodschappen omdat we nu de hele week thuis zijn, normaal krijgt m’n vriend lunch op z’n werk. Oh en ik heb een paar honderd euro uitgegeven aan de inrichting van de studeerkamer...

Ik begin zelf 1 mei met mijn nieuwe baan en ik maak me wel een beetje zorgen om hoe dat zal gaan. Gelukkig niet in een sector waar momenteel klappen vallen, maar gewoon het idee dat ik in het begin misschien ook thuis zal moeten werken. Hoe kan ik dan worden ingewerkt? Nouja, uiteindelijk zal het allemaal wel weer goed komen.

Bij mij is om die reden mijn nieuwe baan een maand uitgesteld... Hopelijk kan ik wel 1 mei beginnen.
Jij succes met je nieuwe baan!
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 03 Apr 2020 18:48

Ik heb een vaste baan en een vast inkomen gelukkig.
Ik geef nu geen geld uit aan horeca en andere uitjes, dus merk wel dat ik meer geld over hou. Ik laat wel eten bezorgen, maar dat weegt niet op tegen wat ik normaal uitgeef. Aan boodschappen geef ik wel meer uit. Meer lekkere dingen en ook meer lunch en fruit. Normaal krijg ik dat op het werk.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Henque

Kletskop

Bericht 03 Apr 2020 18:58

ben ZZP-er in de zorg dus er is genoeg werk en dat gaat ook wel zo blijven. Tenzij ik zelf ziek wordt, dan heb ik even geen inkomsten, maar dat is hopelijk niet lang..
Mijn vriend is ook ZZP-er maar in de IT. Hij werkt sinds een maand bij een nieuw bedrijf, maar is wel een groot en steady bedrijf waarbij de diensten ook gewoon doorgaan ondanks corona. Dus hij hoopt daar wel gewoon te kunnen blijven. Maar ook als ze daar toch externen eruit gaan gooien kan hij ws wel snel iets nieuws vinden.

Qua uitgaven geven we echt schandalig veel uit aan boodschappen, lekkere dingen vooral en wat meer speciale lunch etc. maar uiteindelijk zal het in balans zijn omdat je natuurlijk aan andere dingen weer minder uitgeeft
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 04 Apr 2020 20:46

Ik werk in de ouderenzorg en dat gaat natuurlijk gewoon door. Dus daar maak ik me niet druk om. Om man eigenlijk ook niet. Die werkt bij een bedrijf die bloempotten/aarbeientrays enz enz spuitgiet voor de landbouw en sierteelt enz. Nu zal dat laatste misschien minder worden maar landbouw zal er wel blijven dus dat gaat allemaal door ook.
D. 💙14-01-2019💙
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Apr 2020 21:03

Boodschappen zijn wat duurder, want ik bestel nu online en haal bij 1 supermarkt ipv op aanbiedingen te letten. Verder eten we nu wekelijks Hellofresh.

Salaris ontvangen we gewoon, ik ben lerares en geef vanuit huis les, mijn man is in loondienst en moet elke dag naar zijn werk. Met zijn bedrijf gaat gelukkig alles goed.

De auto heeft 60 km gereden in 2,5 week, dus dat scheelt.

Kosten van de BSO, zwemles en sportschool lopen door, maar dat krijgen we straks terug.

We proberend wel aan lokale bedrijven geld uit te geven, ik bestel boodschappen bij de Jumbo, dat komt van een filiaal uit de buurt. We bestellen wekelijks bij de snackbar, halen regelmatig zuivel en aardbeien bij de boer.
Maar ook bol.com heeft een goede klant aan me, ik ga nu niet graag naar een fysieke winkel.

Financieel zullen wij hier er niet slechter op worden.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Apr 2020 12:40

Wij zijn beide in loondienst dus merken er qua salaris gelukkig niets van.
Ik ben momenteel wel aan het solliciteren maar binnen hetzelfde bedrijf dus dat moet ook goedkomen dan. Ik was even bang dat ze de functies misschien zouden intrekken, maar de gesprekken zijn gepland nu gelukkig.

Ik doe nu minder vaak even een boodschap tussendoor en probeer voor een hele week vooruit te halen. Met brood en melk lukt dat niet zo goed vanwege ruimtegebrek in vriezer en koelkast, maar verder wel. Er wordt per week een stuk meer melk, brood en wc-papier gebruikt dan normaal.
De auto hebben we in 4 weken tijd denk ik 5 x gebruikt dus daar besparen we ook enorm op. En dan wordt hij voornamelijk voor de boodschappen gebruikt dus dat is hooguit 4 km.
Door het mooie weer fietsen we lekker veel.

Af en toe halen we ergens een lekker broodje of een afhaalmaaltijd, maar over het algemeen eten we gewoon gezond thuis.

Ik denk dat we vooral besparen op de onzinnige uitgaven die we nu niet kunnen doen en de benzine.

De BSO loopt inderdaad bij ons ook door, maar daar krijgen we dus uiteindelijk wel wat van terug.
Electra, water zal wel wat meer worden aangezien er nu meer gebruikt wordt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2020 20:08

Ik werk in de zorg en mijn man ook bij een (onderdeel van een) vitaal bedrijf. Van hen is de omzet de afgelopen weken 70 % gestegen omdat veel kleine ondernemers nu webshops willen. Hij is dus heel erg druk. Maar is gewoon in loondienst dus het is niet zo dat hij meer verdient.
Hij werkt wel vanuit huis en ik merk dat ik wel echt meer kwijt ben aan eten. Normaal ontbijt en luncht hij daar.
2016
<<

Anoniem321

Bericht 07 Apr 2020 07:43

Ook wij merken er niks van, want allebei in loondienst. En allebei thuis aan het werk. Maar ik kan niet zeggen dat we nu veel meer kwijt zijn aan boodschappen, want we namen altijd al een lunchpakket mee van thuis. Nu eten we in principe hetzelfde, maar dan thuis.
Wat ik wel heel lekker vind is dat ik nu veel minder vaak hoef te tanken. Een volle tank is wel meteen een hele hap uit mijn bankrekening haha.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2020 07:58

Inderdaad, dat van niet hoeven tanken is wel lekker. De vaste reiskostenvergoeding woon-werk wordt hier ook niet stop gezet, dus eigenlijk verdien ik daar nu aan. Nog sterker voor elke dag thuiswerken krijg je ook nog eens een vergoeding (ivm privé telefoon zakelijk bellen/internetaansluiting). Daarnaast heeft mijn werkgever ook nog voor apparatuur gezorgd en privé afgeleverd voor de thuiswerkplek. Dit is wel in bruikleen, maar hoeft na de corona niet direct terug en kan worden gebruikt om vaker thuis te werken bij bijv. in de winter als de wegen niet goed begaanbaar zijn of zo...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Apr 2020 08:54

Ik ben wel blij dat m'n man nu in ziet hoe duur onze weekboodschappen zijn. Hij doet ze nu steeds vaker omdat één van ons dan even gaat en hij geeft veel meer uit dan ik. Dus hij ziet nu toch wel in dat ik er goed op let haha. Vind ik stiekem best leuk.

Verder tank of rijd ik überhaupt amper.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 07 Apr 2020 09:35

Ik kan nu thuis 7 dagen 2 uur per dag werken en ga 1 dag naar kantoor (soms als mijn vriend het kan regelen kan ik een ochtend of middag extra). Ik haal dan zo’n 14 a 20 uur in totaal. De rest is verlof. Ik heb niet voldoende om alles in te vullen, dus zal een deel onbetaald verlof indienen. Wij mogen wel apparatuur meenemen, maar ik heb daar thuis geen plaats voor en zou het dan elke week weer mee naar kantoor moeten slepen. Vanaf 1 mei ben ik werkloos (eigen keus) en krijg ik wel ww.

Ik krijg sowieso al geen reiskostenvergoeding (12 km enkele reis). Ik rij niet veel minder, omdat ik sowieso 1 of 2x per week naar kantoor ga en de boodschappen voor mijn ouders doe (die wonen 13 km verderop). We halen regelmatig eten af, dat deden we altiid al. Uitgaan deed ik amper, dus dat maakt ook niet veel verschil.
Laatst gewijzigd door Anoniem290 op 07 Apr 2020 09:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Apr 2020 09:42

Ik schrijf per week iets minder uren voor mijn werk, maar ik hou wel in de gaten dat ik de uren ook werkelijk maak. Maar dat is 2-3 uur per week minder. Reiskosten vergoeding krijg ik nu ook niet, maar ik rij ook niks. Dus dat streep ik redelijk tegen elkaar weg.

Ik merk wel dat ik meer kwijt ben aan de boodschappen omdat mijn vriend ook thuis werkt en hij normaal op zijn werk eet of met collega buiten de deur eet. Plus ik merk het ook aan het drinken wat er nu per week doorheen gaat. Normaal drinkt mijn vriend alleen koffie op het werk en dat drinkt hij nu ook thuis etc. Dus de koffie en het fris gaat iets harder. Het eerste is niet heel erg, aangezien we nog genoeg hadden staan nadat we zijn gaan samenwonen en dus een dubbele hoeveelheid hebben staan.

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2020 12:35

Wij zijn beiden in loondienst, dus onze inkomens blijven hetzelfde. Het 'kost' mij alleen wel verlof uren, omdat ik bijna de helft minder werk. Die uren hoop ik nog weer in te halen dit jaar, en anders koop ik volgend jaar wat vakantie uren.
Kosten opvang gaan we natuurlijk terug krijgen uiteindelijk, maar we hebben nu een oppas 2 ochtenden thuis die we uiteraard moeten betalen. Vanaf volgende week kost het ons dan meer dan dat de opvang kost, omdat middelste vanaf dan naar school zou gaan en niet meer hele dagen naar de opvang. En daarnaast zeker meer luiers en brood, want normaal hoeft de oudste nooit lunch mee naar school, en gingen de andere twee 2 dagen naar de opvang, dus geen lunch. Maar ja.. uiteindelijk zijn we nu dus ietsje duurder uit.
<<

Anoniem294

Bericht 08 Apr 2020 15:22

Moet jij de uren die je nu niet maakt dan zelf van je verlofdagen inleveren Kajaka?
Mijn man is helemaal niet aan het werk, kan ook niet thuis werken en die heeft hier calamiteiten verlof voor gekregen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2020 18:59

Ik heb een vitaal beroep, dus in principe kunnen wij een beroep doen op de noodopvang. Dat wij dat niet doen is (deels) een eigen keuze. Eerst omdat de jongste snotterde en dus niet opgevangen kon worden, nu puur praktisch omdat alle 3 de jongens dan ergens anders opgevangen moeten worden. Jongste creche, oudste gaat naar speciaal onderwijs en middelste moet dan vanaf volgende week opgevangen worden door de basisschool waar hij zou starten. En voor oudste moet dan ook taxivervoer enz weer ingezet worden. Leek ons zo’n gedoe allemaal. Dus voor nu hebben we het zo opgelost. Maar daardoor kost het me inderdaad mijn eigen uren. Al zijn ze wel coulant en komen me deels tegemoet. De eerste 2 weken heb ik wel ook alles volledig gekregen op calamiteiten verlof, maar dat konden ze uiteraard niet structureel inzetten.

Mocht de periode na 28 april nog verlengt worden gaan we waarschijnlijk wel toch voor de noodopvang.
<<

Weilandjes

Noob

Bericht 21 Apr 2020 15:59

Voor ons maakt het niet veel uit.
We zijn wel erg blij dat mijn man zijn contract al verlengd was naar maart 2021.
Mijn man kan niet thuis werken maar qua tanken zijn we iets voordeliger uit nu. Het is natuurlijk per liter goedkoper en voorheen gingen we er in het weekend meer op uit. Dat doen we nu niet.

Qua boodschappen zijn we ook niet heel veel meer kwijt per week.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 17:39

Wij zijn wel meer kwijt aan boodschappen nu, normaal lunch en diner ik 4 dagen per week op mijn werk.
10.04.17
Vorige

Terug naar Persoonlijk