Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ontspannen in de chaos

<<

Tompouce

Kletskop

Bericht 15 Nov 2019 10:01

Re: Ontspannen in de chaos

Ik merk nu heel goed verschil tussen verschillende fysiotherapeuten. Mijn oude vond ik heel prettig. Hij mocht ook kraken waardoor de pijn snel verholpen was maar daardoor werd het echte probleem niet aangepakt.

Nu heb ik door de verhuizing een nieuwe fysiotherapeut en die pakt het probleem echt aan. Hij pakt spieren bij mijn keel/nek en doen zéér! Echt niet normaal! Ik voel het dan ook helemaal uitstralen naar mijn hoofd en ogen en na enkeke seconden trekt het weg. Na 3 weken hoofdpijn lijkt het nu wat minder te worden (behalve na de behandeling...).

Vandaag heeft hij ook goed los gemasseerd. Dat was ook wel even een prettig momentje van ontspanning.
<<

Anoniem269

Bericht 15 Nov 2019 15:15

Marin schreef:Ik ga sinds kort naar een masseur die shiatsu en triggerpoint massages op mijn lichaam toepast. Dat werkt heel goed bij mij maar het is wel intens (ik ben helemaal rillerig daarna en kan daarna extra hoofdpijn krijgen maar het is daarna wel eventjes weg). Hij schrikt ook altijd hoe vast ik zit in m'n nek, schouder en onderrug (billen) (al zegt ie dat misschien alleen zodat ik terug kom). Ik denk niet dat ik fysiek vaak echt ontspannen ben nee.
Misschien een tip voor jullie mede-hoofdpijners.

Wordt zoiets ook vergoed Marin net als de fysio? Ik wil zoiets ook wel een gaan proberen. Mijn fysio is opzich oke en als ik er geweest ben gaat het weer ern tijdje prima. Maar het komt steeds terug en ik wil er eigenlijk wel vanaf. Ik heb ook al jaren last van mijn rechter schouder. Daar hebben ze ook wel eens naar gekeken maar niks vreemds ontdekt. Maar toch blijft hij pijn doen op sommige momenten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Nov 2019 18:05

Tommie schreef:
Wat hobby jij dan, Jip? Ik naai veel kinderkleertjes maar zelfs daar zit ik met een gehaast gevoel achter de machine omdat ik het af wil krijgen omdat ik zo weinig tijd heb om het te doen :laughcry:

Naaien inderdaad, zowel op bestelling als voor mijn eigen meiden. Stickers maken, met papier dingen, toevallig gister weer eens een taart gemaakt, maar wat klussen in huis vind ik ook wel hobby haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 15 Nov 2019 18:45

Ik sport om te ontspannen. Altijd buiten, binnen sporten vind ik niet fijn.

Ga ik bad, haal dan vaak bij lush een bubbelbal.
We hebben het bad extra geïsoleerd tijdens het klussen dus het water blijft warm.

En klussen had ik als ontspanning, of eigenlijk was het geen ontspanning. Maar het idee dat ons huis af is en dat alles een plek heeft leek mij zo ontspannend :-)

Nu moet ik een nieuwe hobby zoeken, ik wil ook kleden gaan maken voor mijn dochter. Heb een handige zeefdruk zet gekocht waarvoor geen emulsie nodig is.
<<

Anoniem269

Bericht 15 Nov 2019 18:48

Marsy31 schreef:Ik sta op de ochtenden dat ik R heb half 7 op, zodat ik half uur heb om wakker te worden en niet meteen aan hoef te staan. Ik maak thee en loop even door ons tuintje. De vogels hier klinken exotisch en zelfs na 7 jaar waan ik me dan op onbewoond eiland. Het is muisstil buiten behalve die vogels. En dan ga ik nutteloos een kwartier op mijn telefoon scrollen haha. Ik herken dat enorm, die volledige stilte nodig hebben.
Daarnaast heb ik dinsdagochtend voor mezelf. Ik slaap uit tot 8 uur, en man neemt zoon mee naar buiten en daarna Kindergym en blijft tot 12 uur weg. Wij ruimen huis altijd op voor slapen gaan en poetsen doe ik met R, dus hoef niks in huishouden te doen. En ik doe mijn werklaptop niet open. Alleen fijne dingen. Doe uitgebreid ontbijten, douchen incl haar- en gezichtsmasker en scheren en kijk dan vaak serie. Loop dan naar café voor koffie en doe dan a la Eckhart echt stilstaan bij het moment: luister naar de omgeving.
Rond half 12 ben ik dan er echt klaar voor dat ze thuiskomen. En ben ik weer opgeladen voor hele week.

Ohh heerlijk van die vroege ochtenden. Dan is het geluid zo anders buiten. Ik doe dat ook weleens dat ik dan gewoon even 10 minuutjes op ons dak ga zitten. Zo lekker!
<<

Anoniem317

Bericht 15 Nov 2019 18:52

Wat ik doe om te ontspannen is: lezen, wandelen met ons hondje, internetten, schoonmaken, koken/bakken, sporten, filmpje kijken, douchen, met familie/vrienden/vriendinnen afspreken en sauna/wellness.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 16:51

Als ik dit zo lees dan vraag ik me bij mezelf af hoe ik me voel als ik ontspannen ben en dus ontspannen heb.
Ik kan daar niet zo goed antwoord op geven. Maar wat ik fijn vind om te doen en rustig van wordt, is savonds op de bank, lekker tv kijken een film of een serie. Fotoboeken maken vind ik leuk en wordt ik rustig van. Maar vanmiddag liep ik lekker in het bos met mijn kinderen en het paard en eigenlijk vind ik dat ook heel relaxed.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Nov 2019 19:22

Ava schreef:
Marin schreef:Ik ga sinds kort naar een masseur die shiatsu en triggerpoint massages op mijn lichaam toepast. Dat werkt heel goed bij mij maar het is wel intens (ik ben helemaal rillerig daarna en kan daarna extra hoofdpijn krijgen maar het is daarna wel eventjes weg). Hij schrikt ook altijd hoe vast ik zit in m'n nek, schouder en onderrug (billen) (al zegt ie dat misschien alleen zodat ik terug kom). Ik denk niet dat ik fysiek vaak echt ontspannen ben nee.
Misschien een tip voor jullie mede-hoofdpijners.

Wordt zoiets ook vergoed Marin net als de fysio?

Nee het wordt niet vergoed. Ik vind deze kerel niet heel duur vergeleken sommige anderen (48 eu voor een uur) en ik doe het nu eens in de maand.

Marsy, dat klinkt zoo fijn. Ik houd van vroege ochtenden.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Nov 2019 19:59

Het ligt ook aan welke verzekeringspakket je hebt. Want ik doe ook shiatsu en acupunctuur en dat wordt gedeeltelijk wel vergoed. Ik betaal €50,- per behandeling en krijg €40,- terug van de verzekering. Ook dry needling bij de fysio wordt vergoed bij mij. Niet alles, maar wel een x aantal behandelingen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem284

Bericht 17 Nov 2019 20:50

Ja klopt. Ik ga eens paar maand naar een natuurgeneeskundig therapeut voor massage en krijg dat onder de noemer van alternatieve behandelwijze vergoed voor 40 euro per behandeling. Een behandeling kost 60 euro, dus ik betaal dan nog 20 euro zelf. Voorwaarde is dat de behandelaar is aangesloten bij een beroepsvereniging en je moet natuurlijk wel een aanvullende verzekering hebben die het dekt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2019 09:39

Ik vind dat heel moeilijk. Laatst had ik een hele dag vrij zonder kind en vriend. Ik ben naar yoga gegaan en daarna uren in bad gaan liggen. Toen was ik ontspannen. Toch hoeft er dan maar weer iets te gebeuren (appje/ik moet ergens heen) dan ben ik weer gespannen. Ik bijt ook heel vaak op mijn lip, span mijn kaken, bal mijn vuisten en heb spanning in mijn nek en schouders. Ik vind het moeilijk om in een korte tijd te ontspannen. Baart me ook wel zorgen dat ik bijna altijd gespannen ben.
<<

Anoniem284

Bericht 27 Nov 2019 21:33

Dat klinkt echt niet prettig, Lot. Ik zou dan zeggen, ga eens yoga doen, maar dat doe je al. Je zou jezelf eigenlijk gedurende de dag moeten helpen herinneren om je kaken te ontspannen etc. Misschien kan je er een wekkertje voor zetten voor bewustwording?
<<

Libelle'

Kwebbel

Bericht 06 Dec 2019 22:16

1x per week heb ik meditatieles icm lichte yoga.
Dan ben ik wel heel erg ontspannen, maar heb er ook veel profijt van tijdens werk enz.
<<

Anoniem277

Bericht 13 Dec 2019 07:00

Mijn lichaam staat altijd aan en nu kreeg ik te horen dat ik daardoor dus niet in balans ben. Mijn stress niveau was te hoog en dit moet ik veranderen.
Kunnen jullie ontspannen voor het werk gedaan is? Ik denk bv standaard dat ik eerst het huishouden moet doen voor ik kan ontspannen. Het probleem is dus dat ik altijd werk zie en daardoor bijna nooit ontspan.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Dec 2019 08:02

Oh dat is dus echt een kwestie van loslaten. Hoeveel huishouden is er dat je altijd wat ziet? Het is toch ook een keer klaar? En anders zou ik mezelf toch echt wel aanleren dat er ook wel een keer iets mag blijven liggen. Is echt geen ramp.
<<

Anoniem277

Bericht 13 Dec 2019 09:34

Het is inderdaad leren loslaten maar dat is moeilijk. Ik blijf dingen zien en het is dan moeilijk om echt te ontspannen
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2019 09:42

Ik kan dat ook slecht Anelisan. Hoe slechter ik in m'n vel zit, hoe netter het in m'n huis moet zijn wil ik kunnen ontspannen. Maar ook als ik me prima voel, moet het huis toch redelijk netjes zijn voor ik kan zitten.
Wat mij dan helpt (denkend aan je andere topic) is een schema voor de huishoudelijke taken. Dan zie ik het werk ook nog wel, maar weet ik dat het morgen of overmorgen wel gedaan wordt volgens schema dus dat het niet nu hoeft. Die structuur geeft me dan wel rust.
<<

Anoniem277

Bericht 13 Dec 2019 09:58

Ja ik hoop ook dat het mij rust gaat geven. Ik zit nu op de bank even tv te kijken maar ik ben totaal niet ontspannen. Ik heb continu een opgejaagd gevoel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Dec 2019 15:28

Anelisan schreef:Mijn lichaam staat altijd aan en nu kreeg ik te horen dat ik daardoor dus niet in balans ben. Mijn stress niveau was te hoog en dit moet ik veranderen.
Kunnen jullie ontspannen voor het werk gedaan is? Ik denk bv standaard dat ik eerst het huishouden moet doen voor ik kan ontspannen. Het probleem is dus dat ik altijd werk zie en daardoor bijna nooit ontspan.

Ik heb daar niet zo'n last van maar komt ook omdat ik heel makkelijk m'n eigen bubbel in duik. Daarom kan ik de rommel om me heen gewoon vergeten als 't ware, ik zie het dan niet meer. Ik laat gerust het speelgoed liggen een nachtje. Krijgt niemand wat van. Of als de afwasmachine vol is, laat ik de rest gerust staan tot de volgende afwas. Tuurlijk, daardoor is het wat meer een rommeltje in m'n huis, maar het werkt niet heel erg door in m'n hoofd. Ik vind het wel fijn als het opgeruimd is, maar wie heeft er 's nachts last van als het er nog ligt moet je je maar bedenken...en als ik moet kiezen tussen opruimen of ontspannen, wint dat laatste het bij mij echt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 16 Dec 2019 14:21

Ik heb dat ook Annelisan. Ik ben de laatste tijd wel aan het leren dat los te laten. Ik was mezelf (bijna?) voorbij gelopen en doordat ik mijn baan kwijtraakte (en een nieuwe baan heb), heb ik de laatste tijd wat extra vrije tijd gehad. Ik heb juist heel bewust die tijd gebruikt voor mezelf. Ik voelde me enorm schuldig dat ik niet het huishouden ben gaan doen en ik voel me daar nog steeds heel schuldig over, maar wat bereik ik ermee?
Ik merk na een paar weken dat ik echt veel rustiger ben en dat ik beter in mijn vel zit. DIe rust heb ik dus echt nodig. Ik ben dan ook een beetje bang voor de gehaastheid die weer komt als ik weer volledig werk (januari). We zijn nu dus druk zoekende naar een huishoudster, want die stress is het mij niet waard.

Ik vind rust in het bos. Daar ga ik dan wandelen of fietsen. Ik luister naar rustgevende muziek of podcasts (hoewel ik me heel snel erger aan iemands stem om manier van praten/voorlezen) of ik luister naar de stilte en de geluiden van de natuur (in de weekenden is het druk en moet ik een koptelefoon op, zodat ik me niet te veel afgeleid voel door alle wandelaars) en probeer dan echt even bewust te zijn van die tijd voor en met mezelf.

Als ik echt overloop, ga ik graag een nachtje in mijn eentje weg. Lekker langs het strand wandelen, 's avonds sushi afhalen en op de hotelkamer tv kijken en sushi eten en lekker een hele nacht slapen. Ik heb het al een jaar niet gedaan, dus het wordt weer eens tijd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2019 19:09

Wat fijn om te lezen Ell. Hoe gaat het nu met je rug en claimgedrag van je dochter?

Wat knap dat je dat kan Marin. Moet eerlijk zeggen dat ik eerder wel eens bij rommelige mensen (wil niet zeggen dat ik jou rommelig vind) dacht dat ze lui zijn of hun zaakjes niet goed op orde hebben. Nu besef ik mij dat de de boel de boel kunnen laten je wel een vrijer mens maakt en dit dus ook een kwaliteit kan zijn.

Hier krijg ik soms wat momentjes van rust. De sneltrein raast nog lekker verder (ziekte v mijn moeder) maar heel soms heb ik even een momentje voor mezelf. Deze momenten zijn nog veel te schaars maar er is niet meer continue een stressgevoel.

Wat ik wel lastig vind is dat ik eigenlijk weinig erbij kan hebben nu. Mijn vrije dagen zijn er echt voor rust en ontspanning in mijn hoofd, emoties een plekje geven, met mijn kind spelen en het huishouden doen. Lekker de stad in, of op pad in het weekend, doe ik soms wel maar zijn eigenlijk teveel prikkels nu. Dat vind ik soms wel jammer want wil dat wel graag doen maar mijn hoofd kan dat niet bolwerken en dan krijg ik weer meer stress en functioneer ik weer slechter.
<<

Anoniem284

Bericht 16 Dec 2019 19:41

Lot, dat laatste herken ik heel erg. Als ik wel de drukte opzoek op een vrije (doordeweekse) dag merk ik dat gelijk qua prikkels inderdaad. Ik probeer daar echt een balans in te vinden (want ik vind dingen doen ook leuk), maar resulteert wel in dat ik veel thuis ben. Ik doe het daar blijkbaar goed op momenteel dus ik leg me er maar bij neer.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2019 20:48

Ik probeer dat ook te accepteren (zit in het proces haha) want merk dus wel dat forceren juist averechts werkt. Kan beter, rustigere of saaie dagen hebben en me blijer en rustiger voelen dan volle dagen met activiteiten die ik leuk vind, maar niet per se als leuk ervaar tijdens het doen en daarna een te vol hoofd hebben.

Maar voelt soms oneerlijk of zo. Maar ik zit al aan mijn prikkellimiet door alle andere dingen die nu spelen in mijn leven. Daar moet ik dus andere dingen (ook leuke) voor inleveren. Dit opschrijven verheldert ook wel. Ik hoop hier nog wel steeds verbetering in te zien na een tijdje.
<<

Anoniem269

Bericht 16 Dec 2019 23:28

Poppy schreef:Als ik echt overloop, ga ik graag een nachtje in mijn eentje weg. Lekker langs het strand wandelen, 's avonds sushi afhalen en op de hotelkamer tv kijken en sushi eten en lekker een hele nacht slapen. Ik heb het al een jaar niet gedaan, dus het wordt weer eens tijd.

Dit klinkt echt hemels en precies wat ik nodig heb! Welke plaats en hotel raad je mij aan? Ik vind Scheveningen bijvoorbeeld leuk maar nu voor mij te druk. Ik zoek iets rustigers.

Ik kreeg de tip om Mindfulness te gaan doen via de VGZ app. Heel leuk allemaal en het zal vast wel een beetje werken maar nu komt het. Wanneer moet ik dit doen? En hoe hou ik mijn hoofd erbij? Gemiddeld duurt zo’n “opdracht” 20 minuten. Je moet dit natuurlijk doen in een stille ruimte maar mijn weken zitten de laatste tijd zo volgepropt òf er is iemand thuis die mij aan zit te gapen. En binnen een halve minuut hoor ik niet meer wat ze zeggen want dan zit ik aan de boodschappen voor de volgende dag te denken of ik denk een kind te horen.

Iemand hier die het ook geprobeerd heeft en hoe ging het bij jou?
<<

Anoniem277

Bericht 17 Dec 2019 07:34

Haha ava ik kreeg ook die tip en loop er ook tegenaan. Voor nu luister ik het in bed maar val dan in slaap. Of als ik ergens in de wachtkamer zit omdat mijn kind dan begeleiding krijgt. Dat zijn mijn rust momenten :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk