16 Dec 2019 14:21 door Anoniem290
Ik heb dat ook Annelisan. Ik ben de laatste tijd wel aan het leren dat los te laten. Ik was mezelf (bijna?) voorbij gelopen en doordat ik mijn baan kwijtraakte (en een nieuwe baan heb), heb ik de laatste tijd wat extra vrije tijd gehad. Ik heb juist heel bewust die tijd gebruikt voor mezelf. Ik voelde me enorm schuldig dat ik niet het huishouden ben gaan doen en ik voel me daar nog steeds heel schuldig over, maar wat bereik ik ermee?
Ik merk na een paar weken dat ik echt veel rustiger ben en dat ik beter in mijn vel zit. DIe rust heb ik dus echt nodig. Ik ben dan ook een beetje bang voor de gehaastheid die weer komt als ik weer volledig werk (januari). We zijn nu dus druk zoekende naar een huishoudster, want die stress is het mij niet waard.
Ik vind rust in het bos. Daar ga ik dan wandelen of fietsen. Ik luister naar rustgevende muziek of podcasts (hoewel ik me heel snel erger aan iemands stem om manier van praten/voorlezen) of ik luister naar de stilte en de geluiden van de natuur (in de weekenden is het druk en moet ik een koptelefoon op, zodat ik me niet te veel afgeleid voel door alle wandelaars) en probeer dan echt even bewust te zijn van die tijd voor en met mezelf.
Als ik echt overloop, ga ik graag een nachtje in mijn eentje weg. Lekker langs het strand wandelen, 's avonds sushi afhalen en op de hotelkamer tv kijken en sushi eten en lekker een hele nacht slapen. Ik heb het al een jaar niet gedaan, dus het wordt weer eens tijd.