Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe vieren jullie Sinterklaas?

<<

Pitty

Bericht 25 Nov 2019 22:31

Re: Hoe vieren jullie Sinterklaas?

Op 5 december met ons eigen gezin. De kinderen zijn eerst tot half drie op school, waar de sint ook die dag komt. Zo fijn! Daarna beginnen we rond 17 uur, met tussendoor eat hapjes. Volgend jaar is het op zaterdag ? Zie nu al op tegen de kinderen die de hele dag niet te houden zijn
<<

Anoniem300

Bericht 26 Nov 2019 08:50

Deze zaterdag met mijn ouders en broer en zin gezin (al doen we dit jaar geen cadeaus omdat we gewoon echt niks weten en ze al zoveel hebben) dus gaan we lekker uit eten met zijn alle.
Zondag met schoonouders en schoonzus en gezin, daar krijgen ze 2 kleine cadeaus.
5 december hebben we thuis nog een paar cadeaus (niet heel veel bijzonders aangezien mijn oudste 2 niet meer geloven en de jongste nog de jong is voor sinterklaas) maar we wilde ze wel wat geven.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 19:44

Wij vieren het aanstaande zaterdag Sint bij mijn zus en zwager en hun kinderen mijn ouders zijn er ook. Alleen de kinderen krijgen cadeaus. Eten altijd met zijn allen.

5 december via de wij het bij schoonouders. Eerst op school ze zijn om 12 uur vrij en vrijdags zijn ze ook vrij! Mijn man komt wat eerder thuis. Wij doen eerst cadeaus en eten dan met zijn allen.
2014 2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 19:55

Elk jaar beetje anders, afhankelijk van wie er mee kan/wil doen in de fam en welke datum goed uitkomt.
Dit jaar vieren we het bij ons thuis en echt op 5 december zelf. Mijn ouders komen en twee broers + bijbehorende schoonzussen. Wij hebben zelf voor de kinderen een paar cadeautjes in de zak en mn ouders doen daar voor elk kind 1 cadeau bij. Met de volwassenen hebben we lootjes getrokken en doen we cadeau, gedicht + surprise. De cadeaus voor de volwassenen en die van de kindjes doen we gewoon door elkaar. Meestal gooit mn moeder ook nog voor iedereen een chocoladeletter in de zak.

Ik maak allerlei hapjes (nachos, Indische balletjes, Griekse kip, zoete aardappelsoep, salades, Turks brood met smeersels etc) en denk dat we beginnen met de soep en de rest gewoon lekker tussen t uitpakken door. Vind dat altijd wel vrolijke chaos haha.

Ik maak ook nog een zoete toet-plank met speculaastruffels, pepernootjes in allerlei smaken, strooigoed, etc. En mn moeder bakt nog een appeltaart voor bij de koffie.

We verzamelen alle cadeautjes in jute zakken in de carport en dan moeten we nog even kijken hoe we die subtiel voor de deur krijgen en deurbel laten gaan. Denk buurman nog even inschakelen. En Tis ook beetje traditie dat er altijd wel wat cadeaus/surprises verstopt zijn in het huis. Dat vind ik vroeger zelf ook altijd tof dus proberen we nu ook te doen (en sommige cadeaus te groot/onhandig/kwetsbaar voor in de zakken, dus zo handig opgelost :D)
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Nov 2019 08:23

Wij hebben lootjes getrokken met mijn schoonfamilie. Dan gaan we 5 december met elkaar eten en kadootjes uitpakken.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Nov 2019 12:52

Wij vieren het op 5 december bij schoonouders met schoonzusje en haar gezin.
Andere jaren lieten we dan pieten komen. Maar dit zorgde voor veel onrust. Nu hebben we zo'n video van Sint.
Ieder gezin koopt 1 cadeau voor zijn eigen kinderen en 1 cadeau voor de kinderen van het andere gezin. En schoonouders kopen ook voor ieder kind een cadeau.
En dan nog iets kleins voor de volwassenen.

Wat mij betreft hoeven al die cadeaus niet zo. Mijn kinderen krijgen dan iets nuttigs (schooltas en dekentje bijv.). Dat vinden mijn schoonouders dan weer zielig voor ze en daarop kopen zij dan weer speel cadeaus.

Volgend jaar gaan we eindelijk weer aan surprises doen. Daar maak je mij en mijn man echt veel blijer mee. En ik denk dat de kinderen dat uiteindelijk ook veel leuker vinden. Vooral dochter denk ik.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Nov 2019 14:00

Overdag zet ik de cadeaus alvast in de schuur klaar.
Wij gaan dit jaar gourmetten met mijn ouders erbij (kan ze moeilijk hun eigen huis uitschoppen). Na het eten gaan de dametjes de douche in (donderdag is vaste douche dag bij mij), maar de oudste mag eerst helpen de cadeaus binnen zetten in de gang en gaat dan ook de douche in.
Mijn ouders wassen ondertussen af wat er niet in de vaatwasser kan/mag.
Als de jongste dan klaar is (en de oudste ook) staan de cadeaus in de gang klaar.
Omdat ik nu bij mijn ouders inwoon heb ik voor hun ook een paar cadeautjes in de zak gedaan.
De kruid,- en pepernoten die over zijn gaan op een schaal lekker op tafel.
En gelukkig hebben ze 6 december studiedag, dus als het wat later wordt is het niet erg.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Nov 2019 14:58

We vieren het as zondag met mijn familie. Cadeaus voor de kids (van mijn ouders en zus) en vooral veel lekker eten en drinken. Op pakjesavond vieren we Sinterklaas thuis. Na schooltijd gaan we eerst een lekker stuk wandelen in een groot bos in de buurt. Wat drinken bij een restaurantje en vervolgens naar huis om wat tapas te maken. Na het eten doen we de pakjes.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Nov 2019 15:14

Wij vieren het zondagmiddag met mijn ouders en broer en vrouw. Plan A is eerst koffiedrinken met wat lekkers. En dan ligt het er een beetje aan of ik het geregeld krijg. Maar dan komt er ergens in de middag ineens een Piet binnen. Even gek doen dan dus om vervolgens als de Piet weer vertrokken is de cadeautjes uit te pakken. Volwassenen hebben lootjes getrokken dus er zijn cadeautjes voor iedereen. Ondertussen lekker hapjes en toastjes met smeersels op tafel.

Als ik het niet geregeld krijg met de Piet gaan we voor Plan B. En dan klopt de achterbuurman hier op het raam zodra het donker is. Verder zal het verlopen zoals plan A. ☺️
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Bericht 27 Nov 2019 16:45

Zaterdagmiddag rond borreltijd bij mijn ouders borrelen. Mijn broer en zus met hun gezinnen zijn er dan ook. Pakjes voor de kleinkinderen en daarna samen eten. Mijn ouders kopen voor alle kleinkinderen de cadeautjes en wij geven aan elk neefje en nichtje ook nog een cadeautje. Mijn oma is er ook altijd bij en stopt meestal ook nog wel een pakje in de zak.

Zondag bij mijn schoonouders borrelen. Mijn schoonzussen met hun gezinnen zijn er dan ook. Pakjes voor de kleinkinderen en dan samen eten. Opa en oma kopen de cadeautjes. Sinterklaas en twee pieten komen langs en geven cadeautjes aan de kinderen. Daarna samen eten.

Wij vieren met ons eigen gezin pakjesavond op 5 december. Meestal gaan we eerst gourmetten en daarna klopt een buurman op het raam. Er ligt dan een briefje in de brievenbus of de video van Sint met waar de cadeautjes liggen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Nov 2019 16:59

Wij vieren het op 5 december. Mijn moeder met haar man en mijn schoonouders komen rond een uur of 16. Dan denk ik eerst even wat lekkers en dan cadeautjes. Alleen voor de kinderen doen we wat. We hebben geen buren, dus ik moet nog bedenken of we het voor elkaar kunnen krijgen dat die cadeau's er ineens zijn. Iemand een idee?

Na de cadeautjes soep met broodjes eten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Nov 2019 17:25

Jip: Niet zeggen dat je (schoon)ouders die dag komen. Wanneer ze dan komen, nemen ze allebei een zak met cadeautjes mee. 'Kijk nou wat er opeens bij ons op de stoep stond?! Volgens mij heeft de Sint zich vergist in het adres..'

Ik denk dat wij zoiets ook gaan doen. Op de 5e krijgen ze al een paar cadeautjes en wel een beetje gek als er 2 keer op het raam geklopt wordt met pakjes, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 27 Nov 2019 18:28

Wij doen ook vaak dat iemand naar de wc gaat. I.p.v. de wc zet die gene snel de cadeaus bij de deur en klopt op de deur/raam
2014 2016
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Nov 2019 19:58

Dit is het eerste jaar dat ik het helemaal niet meer vier eigenlijk. Best wel jammer want ik vond pakjesavond bij mij vorige schoonfamilie echt heel leuk! We trokken dan lootjes en ik maakte meestal tapas of ik kookte met Sinterklaasthema. Toen mijn relatie stopte heb ik het nog een aantal keren gevierd met collega's maar ik heb sinds juli een andere baan dus die traditie heb ik niet voortgezet. Ook met deze groep trokken we lootjes en aten we gezellig samen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Nov 2019 11:52

Slimme ideeën! We proberen de cadeautjes wel allemaal al in huis te hebben voor donderdag. De wc is wel een goede. Of msss maar toch een achterbuurvrouw of -man vragen. Wel een stukje lopen...maar wie weet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 28 Nov 2019 12:57

Ik doe alleen aan schoencadeaus, waarvan één een wat grotere (in dit geval: een spel voor het hele gezin) en op woensdag 4 december vieren we het bij mijn ouders (pake en beppe). 5 december doen we niks. 6 december zijn we jarig.
<<

Anoniem298

Bericht 28 Nov 2019 13:35

4 december vieren we Sinterklaas bij mijn schoonouders. Zij hebben een Sint en Pieten geregeld, na het bezoek eten we met z'n allen. Op 5 december gaan we naar de oma van mijn man, daar eten we dan met elkaar en geven we wat cadeautjes.

Mijn zusje heeft aangegeven de sintviering door te willen laten gaan, dus zondag 8 december vieren we het nog met mijn familie. Zal geen hele feestelijke gelegenheid zijn, de kinderen krijgen wat kleine cadeautjes en wij hebben lootjes getrokken en kopen iets kleins voor ons lootje. Het is wel fijn dat we dan met z’n allen bij elkaar kunnen zijn. Of nou ja, met z’n allen min 1.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Nov 2019 16:49

Aankomende zaterdag vier ik het met mijn vader, broertje, schoonzusje en mijn nichtje en neefje. De volwassenen hebben lootjes getrokken en iedereen heeft voor de kinderen meerdere cadeaus gekocht.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Pitty

Bericht 28 Nov 2019 21:31

@Jip: vorig jaar heeft mijn man de cadeaus op ons bed neergelegd en het raam open gezet. Wij zaten beneden te eten en toen zei ik: wat is het koud in de gang, wie heeft het raam open laten staan? Kinderen naar boven en zagen de cadeaus. Helemaal leuk! Ze hebben het er nog steeds over.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Nov 2019 21:32

Bij ons is het altijd een puzzel wanneer we het waar vieren omdat onze oudste ook rond deze periode jarig is en we voor hem ook nog feestjes hebben. Dit jaar hebben we het zo gepland:
Vrijdag 6 december na school gaan we het bij mijn ouders vieren. Zaterdagochtend 7 december vieren we het hier bij ons thuis en zondagochtend 8 december bij mijn schoonouders. Wij doen alleen cadeautjes voor de kinderen, voor de volwassenen doen we pas met Kerst wat.
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 28 Nov 2019 21:41

Pitty schreef:@Jip: vorig jaar heeft mijn man de cadeaus op ons bed neergelegd en het raam open gezet. Wij zaten beneden te eten en toen zei ik: wat is het koud in de gang, wie heeft het raam open laten staan? Kinderen naar boven en zagen de cadeaus. Helemaal leuk! Ze hebben het er nog steeds over.

Zoiets deden mijn ouders ook altijd. Via een open raam op de hobbykamer (piet kon dan via het afdakje), of via het raam van de zolder (piet komt immers al op het dak) of het stond ineens in de bijkeuken.

Niet elke piet maakt veel herrie bij het afleveren van de pakjes. Dit was juist extra spannend altijd, want hoe ik ook voor het raam zat naar dat afdakje te staren, piet werd nooit gespot.

?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Nov 2019 21:53

Vorig jaar hebben wij Sint laten bellen (vader van mijn zwager dus kent F. eigenlijk niet). Ze vond het geweldig! Hij vertelde dat de cadeautjes op zolder staan. Nu moeten we iets anders verzinnen want zaterdag wilde ze al even op zolder kijken ?

Wij vieren 4 dec. pakjesavond met mijn familie en 5 dec.met schoonfamilie. Beide einde van de middag en dan makkelijk wat eten. 6 dec. mogen de kinderen tot 9.30 inlopen op school.
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Nov 2019 22:11

Ik vind dit zo’n supergezellig topic om te lezen!
Raak helemaal in de stemming haha. Iedereen zo gezellig met familie of vrienden of het gezin, heerlijk.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Nov 2019 19:14

Dat heb ik ook Sophie!
Mijn vader speelt ook altijd bel sinterklaas voor kennissen en vertelt dat waar de cadeautjes staan. Daar kijkt hij echt naar uit.
Mijn schoonmoeder is bijna iedere pakjesavond wel gevallen omdat ze buiten op het raam wil bonzen en dan veel te gehaast weer naar binnen wil rennen?
Ook een soort traditie aan het worden.

Wij vieren het bij schoonouders en mijn eigen ouders de dag na elkaar. Ik hoop dit jaar alleen dat zwager niet weer veel meer cadeautjes koopt voor zijn eigen kinderen. Dat begon op te vallen vorig jaar ( De andere neefjes en nichtjes maakte daar opmerkingen over). Onze kinderen hebben dat waarschijnlijk niet door. Maar toch...
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Nov 2019 19:43

Wij vieren geen Sinterklaas.
🩷 jan '16
💙 nov '18
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen