Elk jaar beetje anders, afhankelijk van wie er mee kan/wil doen in de fam en welke datum goed uitkomt.
Dit jaar vieren we het bij ons thuis en echt op 5 december zelf. Mijn ouders komen en twee broers + bijbehorende schoonzussen. Wij hebben zelf voor de kinderen een paar cadeautjes in de zak en mn ouders doen daar voor elk kind 1 cadeau bij. Met de volwassenen hebben we lootjes getrokken en doen we cadeau, gedicht + surprise. De cadeaus voor de volwassenen en die van de kindjes doen we gewoon door elkaar. Meestal gooit mn moeder ook nog voor iedereen een chocoladeletter in de zak.
Ik maak allerlei hapjes (nachos, Indische balletjes, Griekse kip, zoete aardappelsoep, salades, Turks brood met smeersels etc) en denk dat we beginnen met de soep en de rest gewoon lekker tussen t uitpakken door. Vind dat altijd wel vrolijke chaos haha.
Ik maak ook nog een zoete toet-plank met speculaastruffels, pepernootjes in allerlei smaken, strooigoed, etc. En mn moeder bakt nog een appeltaart voor bij de koffie.
We verzamelen alle cadeautjes in jute zakken in de carport en dan moeten we nog even kijken hoe we die subtiel voor de deur krijgen en deurbel laten gaan. Denk buurman nog even inschakelen. En Tis ook beetje traditie dat er altijd wel wat cadeaus/surprises verstopt zijn in het huis. Dat vind ik vroeger zelf ook altijd tof dus proberen we nu ook te doen (en sommige cadeaus te groot/onhandig/kwetsbaar voor in de zakken, dus zo handig opgelost

)