Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

2 november!

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 11:10

2 november!

Hoe start je ‘s morgens op?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem335

Bericht 02 Nov 2019 11:20

Re: 2 november!

Ik word wakker en pak mijn telefoon. Even kwartier internetten/werk mail lezen etc.

Dan spring ik uit bed, maak me klaar om naar mn werk te gaan. Soms ontbijt ik, soms niet. En dan stap ik op mijn scooter naar mijn werk. :-)
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 11:24

Doordeweeks zo snel mogelijk de kinderen klaarmaken voor school en in 't weekend op het gemakje met een kop thee op de bank of ik begin met een rondje hardlopen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 11:27

Ik begin met een werkdag.
Ik snooze eerst 5 minuten. Dan eerst even rustig douchen. Ik droog me af en doe een korte yoga serie. Daarna kleed ik me aan, doe make up en m'n haar. Beneden geef ik eerst de kat eten, daarna ga ik zelf ontbijten. Tijdens het ontbijt lees ik op m'n telefoon 't nieuws en scroll ik een beetje. Vervolgens tanden poetsen, schoenen aan en dan spring ik op de fiets.

In het weekend ligt 't aan m'n plannen. Heb ik een feestje gehad of ben ik bijtijds naar bed gegaan? Heb ik die dag een afspraak of pas later etc. Meestal ga ik eerst naar beneden om uitgebreid te ontbijten en doe ik daarna pas het riedeltje van hierboven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Nov 2019 11:35

Ma/di/do 5 min telefoon kijken, aankleden, j aankleden brood voor j smeren, vaatwasser uitpakken laptop aan en werken. Spullen voor school werk pakken en de deur uit.

Wo 5 min tel kijken, aankleden j aankleden. Brood smeren laptop aan spullen j in zijn tas en dan j naar school. Ik werk die dag thuis dus alles gaat wat relaxter

Vrij: half uurtje langer in bed liggen, sportkleding aan j kleren aan ontbijt j, zelf ontbijten (doe ik andere dagen later). Spullen voor j pakken en dan naar school. Daarna ga ik de sportschool in.

Za/zo uitslapen aankleden ontbijten. Mijn vriend staat door de week om 5 op dus 7 is voor hem uitslapen ??
2015 💙
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 11:43

A voeden in bed. Dan blijven we samen liggen tot J wakker is. A blijft in bed liggen, smeer brood voor J en ga dan A halen. Dan tijd voor ontbijt voor mezelf.

In de weekeinden haalt mijn vriend soms J uit bed, als A dan vroeg kwam voor een voeding plakken we er nog een uur slaap achteraan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Nov 2019 11:47

Om 6:30u aankleden etc, lunch in m'n tas doen, ijskoffie in m'n auto-beker doen, ontbijten, als E op tijd beneden is nog even haar haar doen en dan weg. Met een half uurtje ben ik de deur uit.

Op m'n vrije dagen kijk ik nog een half uurtje op m'n telefoon en ga er rond 8u uit. Kleed me aan etc, haal E uit bed en dan gaan we samen ontbijten.

In het weekend ongeveer zoals op m'n vrije dagen alleen haalt J ze dan ook weleens uit bed, dat is maar net hoe het uitkomt.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Nov 2019 11:49

Op een doordeweekse dag gaat om 6.40 de wekker. Ik sta dan als eerste op, ga douchen. Daarna staat m'n man op, die haalt zoontje uit bed. Daarna hij douchen en ga ik zoontje en mezelf aankleden.
Beneden drinken we een espresso en maken we het eten voor de dag klaar en daarna ontbijten we met z'n drietjes. Dan gaat man naar werk en wij spelen nog even tot we naar de peuterspeelzaal gaan lopen om half 9.

In 't weekend slapen we uit (tot half 8 meestal) en zijn meestal m'n man en ik wakker voordat zoontje wakker wordt. Dan halen we 'm nog even bij ons in bed, kletsen en spelen wat en gaan daarna naar beneden voor ontbijt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 02 Nov 2019 12:00

Op een werkdag; paar keer snoozen, zeker als ik om 6:00 moet beginnen. Dan eruit en spring ik gauw onder de douche. Aankleden, tanden poetsen, mascara op, kat eten geven en naar het werk. Op het werk lekker een kopje thee.

Als ik vrij ben; kijken hoe laat ik wakker word, nog lekker even blijven liggen en dan op het gemak eruit om wat uitgebreider te ontbijten (in het weekend samen met mijn vriend).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Nov 2019 12:07

Door de weeks meestal 7 uur de wekker. Dan bril op slippers aan en naar de wc. Daarna wassen en aankleden . Dan ontbijten. En meestal om kwart over 8 naar mijn werk. Of op maandag ga ik boodschappen halen

In het weekend op zaterdag 7.30 van bed. Naar de wc. Wassen en aankleden dan naar de sportschool.

Op zondag zie ik wel hoe laat ik wakker word vaak wel voor 8 uur. Dan naar de wc. Daarna ontbijten en dan ga ik weer op bed netflix kijken
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 12:13

Wanneer ik de kinderen heb en ze naar school moeten;
5.50 uur gaat de wekker (en soms snooze ik tot 6.00 uur). Pak mijn spullen en ga de douche in. Rond half 7 ben ik klaar en ga ik de kinderen wekken en ze vertellen dat ze een kwartier later eruit moeten.
Dan ga ik verder naar beneden, zet een bakje koffie voor mezelf en ga de krant doorbladeren en wat mijn interesse wekt lezen.
Om 6.45 uur sta ik aan bed bij de kinderen om ze uit bed te halen en ze aan te sporen.
Meestal zijn we een half uur tot 3 kwartier later beneden en kan ik ze daar achter de broek aan zitten dat ze tempo maken met brood smeren etc.
En om 7.55 uur stappen we in de auto en gaan we hopen op geen file onderweg naar school.
De week dat de kinderen er niet zijn, weekend hebben of vakantie; dan rommelen we wat aan. Vaak kroelen en knuffelen we eerst in het grote bed.
Trotse mama van;
&
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 12:20

Dora hoe laat sta je doordeweeks op als de kids er niet zijn? Want dan win je zo een heel uur!
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 13:02

Werkdagen : 6.25
Schooldagen : 7.20
Vrije dagen met kids : rond 9 uur
Vrije dagen zonder kids : rond 11 uur ?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 13:11

Werkdagen gaat de wekker om 5:45, dan ga ik de dieren verzorgen. Brood klaarmaken voor zoon en mezelf. Ontbijten, koffie zetten. Aankleden en opmaken. Dan om 7:00 in de auto naar mijn werk.
Vrije dagen: rond 6:30 wakker, ontbijten met de kinderen en brood smeren, kopje koffie en mezelf en de kinderen klaarmaken voor school. Daarna pas naar de dieren.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Nov 2019 13:14

Doordeweeks nog even snoozen als de wekker gaat. Daarna de jongste uit bed. Hem aankleden en de oudste wakker maken. Mezelf aankleden, ontbijt maken, eten, klaarmaken voor school/werk.

In het weekend worden we meestal wakker van de jongste. Die komt dan even bij ons in bed. Soms gaan we met z'n allen tegelijk naar beneden soms blijft man of ik nog even liggen en gaat de ander er uit. Als we beneden zijn komt de oudste vaak pas.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Japie

Major Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 13:16

Doordeweeks gaat mijn wekker 2x om 5.40 uur en 2x om 7.10 uur. Ik ga gelijk uit bed, aankleden en naar beneden om te plassen.
Dan zet ik koffie en ga mezelf wassen, lenzen in doen en mascara op. Dan klop ik melk op en maak een ontbijtje en om 6.30 uur of om 8.00 uur ga ik de deur uit.

Ik kan niet uitslapen, dus als ik vrij ben, ben ik altijd vroeg wakker. Ga dan naar beneden om te plassen en een cappucino te maken en die drink ik lekker op bed, terwijl ik op mn telefoon zit. Soms haal ik nog een koffie en soms ga ik er daarna uit om ontbijt te maken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 14:56

Claire**** schreef:Dora hoe laat sta je doordeweeks op als de kids er niet zijn? Want dan win je zo een heel uur!

Wanneer ik wakker word en zin heb om uit bed te komen :smile:
Ik ben momenteel helaas koos-werkeloos, dus hoeft er niet om een bepaalde tijd uit te zijn. Toen ik nog wertke moest ik om 7 uur beginnen, dus was ik er vaak tussen 5.15 uur en 5.30 uur uit.
Trotse mama van;
&
<<

Anoniem307

Bericht 02 Nov 2019 15:34

Met drie koppen koffie, een sigaret (die buiten wordt gerookt) en het nieuws op de televisie. (tussendoor heb ik onze hond uitgelaten, hond eten gegeven en huppelen we samen door het huis)
<<

Anoniem286

Bericht 02 Nov 2019 18:16

Op ma en vrij sta ik om 7 uur op; dan liggen beide kinderen meestal al in ons bed. Ik kleed mezelf en de kinderen aan; dan ontbijten, flesje voor de jongste en breng ik de oudste naar school. Op maandag ook de jongste naar oma, vrijdag is mijn vrije dag.
Di,wo,do doet man de kinderen en ga ik vroeg naar het werk. De wekker gaat om 6 uur, dan kleed ik me snel aan en smeer brood en om 6:30 stap ik de auto. Ik ontbijt in de auto.
Koffie drink ik tegenwoordig pas op het werk.
Op za en zo modderen we wat aan, meestal slaap ik 1 dag uit en man de andere. Vandaag sliep ik tot 11 uur :yes:
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 18:37

Mijn dag start met de fles geven aan dochtertje.
Daarna luier verschonen en beide aankleden.
Vooralsnog had ik nog vakantie na mn verlof, maar komende week start ik weer met de voorbereidingen van het werk. 11/12 start ik weer.
Vanaf dan is het fles - luier - aankleden
Ontbijten
Spullen pakken
Dochter naar gastouder brengen, rond 7.30
En daarna aan het werk
Juli 2019
<<

Anoniem284

Bericht 02 Nov 2019 19:31

Als ik moet werken eerst dochter verzorgen, dan mezelf en meestal zonder ontbijt de deur uit (slecht ja). Mijn vriend verzorgt de hond meestal. Ik zie dat soort dagen niet als opstarten, haha. Gewoon gaan!

Als ik vrij ben ook eerst dochter, maar daarna beneden aan een kop thee en rustig ontbijten.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 20:07

Als ik moet werken en de kinderen gaan naar de opvang dan sta ik rond 5.45 op om 6.15 maak ik de kinderen wakker en rond 6.40 zitten wij in de auto en brengt mijn man de kinderen weg. Ik rij dan al naar mijn werk.

Als de kinderen niet naar de opvang hoeven dan sta ik na 6en op en ga ik ook rond 6.40 uur de deur uit. Ik heb 10 minuten rijden naar mijn werk en moet er 7 uur zijn.

Als de kinderen naar school gaan en ik vrij ben staan wij om 7 uur op. Tenzij ik late dienst heb dan blij ik nog graag even liggen ?.
Wij gaan tussen kwart over 8 en 20 over 8 de deur uit naar school.

Zijn wij allemaal thuis dan doen wij rustig aan en liggen de kinderen vaak nog even bij ons in bed. Op zondag ontbijt wij met zijn allen met warme broodjes.
2014 2016
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Nov 2019 20:48

Van maandag tot en met vrijdag staat de wekker om 07.15 uur. Dat is het tijdstip dat we echt uit bed moeten. Vaak zijn we al eerder wakker. Mijn man gaat er om kwart voor 7 uit. Doucht, kleed zich aan en laat dan de hond uit. Daarna maakt hij de tassen voor de kinderen klaar en zet ontbijt neer. In de tussentijd kleed ik de kinderen en mijzelf aan. Dan gaan we ontbijten en daarna poets ik de tanden van de kinderen en doe hun haar. Vaak hebben ze dan nog 10 minuten en dan kijken ze even tv. Om 08.05 gaan we de deur uit. School is dichtbij maar omdat mijn kinderen op 2 locaties zitten (wel zelfde school) breng ik de eerste stipt om 08.10 de school in en om 08.15 uur rij ik weg naar de andere locatie. En dan vaak om en om zodat ik bij beide nog 5 minuten mee de klas in kan. Daarna vertrek ik naar mijn werk.

In het weekend staan we ook vroeg op. Op zaterdag heeft de jongste om 9 uur judo. Op zondag zwemt hij om 9.30 uur.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Nov 2019 21:04

Aankleden, met zoon naar beneden ontbijten. Daarna zoon aankleden.
Als ik moet werken zet ik alles klaar voor de knutselactiviteit enz anders speel ik met zoon.
Op woe gaan we naar babyzwemmen dus dan is het tas klaarmaken en gaan.
Zaterdag doe ik boodschappen. Dus dan is het aankleden ontbijten boodschappen doen (man is bij zoon) en zondag zien we per week hoe of wat ?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Nov 2019 21:08

Op mijn werkdagen: wekker gaat om 5.55uur, heel even snoozen en dan eruit. Wassen/douchen, aankleden, make-up op. Dan naar beneden, brood smeren voor iedereen, ontbijt klaarmaken en tassen van mij en E. inpakken. Meestal daarna een kind aankleden. Gezin gaat dan aan tafel, ik tanden poetsen en dan weg om 7.15uur.

Op dagen dat ik niet werk, ontbijt ik wel mee thuis. Wekker gaat dan rond 6.15/6.30uur en we moeten rond 8.00uur weg voor school. E. ontbijt zo ontzettend langzaam dat ze rustig een uur aan tafel zit, dus we moeten er wel vroeg uit.

In het weekend (als man niet hoeft te werken), starten we vaak even rustig op in ons bed met z'n vieren. Dan beneden ontbijten en daarna douchen en in de kleren. Hebben we plannen, dan gaan we vaak eerst douchen en dan ontbijten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Algemeen