Anelisan schreef:Leuk lejow! Ben jaloers!
Wat ik nog wilde vragen, hoe is het nu met jouw dochter? Tijd terug waren er zorgen over jouw dochter als ik het goed heb. Hoe is het nu met haar? Pakt ze de scheiding goed op?
Wat lief dat je daarnaar vraagt.
Het is een meisje met een flink pittig karakter. We zijn er dmv de fysio nu achtergekomen dat ze een nog aanwezig Moro reflex heeft (wat ze testen bij baby'tjes, door te doen alsof ze ze laten vallen. Een baby spert dan vingers wijd en maakt ogen groot). In principe moet dit integreren als je ouder wordt en dat is bij haar niet gebeurd.
Ik zocht een lijstje op met symptomen en ze hadden net zo goed er boven kunnen zetten 'Welkom bij dit lijstje over B.'.
Het was op 9 van de 10 punten PRECIES wie en hoe ze is.
Met de fysio zijn we nu hard aan het werk om daar verandering in te brengen.
De scheiding vindt ze heftig. Is ze bij mij mist ze papa en andersom. Dagjes uit geniet ze van, maar zijn toch anders zonder papa. etc etc.
Ze heeft zichzelf opgegeven voor het programma op Zapp, 'van vader naar moeder'. Waarbij Tatum Dagelet fungeert als taxi tussen de ene en de andere ouder bij het wisselmoment en in de auto gaat ze dan met het kind praten etc.
Deze maand horen we of ze mee mag doen.
Ik hoop het heel erg, omdat de scheiding dan ook wat 'leuks' met zich meebrengt. Doordat wij gescheiden zijn, mag zij daaraan mee doen.
Verder ben ik samen met een vriendin van mij (zoon zit bij B in de klas) hard aan het werk om te regelen of er bij hen op school ook iets van een 'praatclubje' kan komen. Er zijn meer kids met gescheiden ouders, en met lotgenoten praten kan heel fijn zijn. Weten dat je niet alleen bent.
Op school doet ze het gelukkig verder goed, ze komt meer dan prima mee.