Re: Uitbreiding Schiphol - Lelystad
Prosecco schreef:Savi schreef:Ohnee. Niet uitbreiden. Omwille can het milieu, maar ook voor de omwonenden. Het is wel een keer genoeg lijkt me.
Zeker op van die korte vluchten, laat inderdaad de trein maar aantrekkelijker worden of die vluchten voor 30 euro naar Lissabon duurder.
En laat er maar meer tax komen op die rotzooi van AlieExpress. Al die vliegtuigen met meuk die we hier heen halen. Ga gewoon naar de HEMA of nog beter; een plaatselijke winkelier.
Dat vind ik overigens ook zo slecht. Webshops die bakken met meuk uit China halen en dat hier voor het 10 dubbele verkopen. Schandalig.
Maar ook de Hema en zelfs de plaatselijke winkelier halen hun spullen uit China, India, Bangladesh of Pakistan. En ook zij verkopen het voor het zoveel dubbele.
Dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Niet helemaal, maar wel voor een deel. We halen het nu dubbel hierheen. De HEMA, dan komt Action nog met een plastic variant en dan 'wij' nog de super duper goedkope plastic variant die we zelf hier heen halen.
Vroeger bestelde je iets uit Amerika wat hier niet te krijgen was. Nu bestellen sommige alles uit China omdat het goedkoper is, dat is echt massive hoor. Niet alleen Nederland, maar over de hele wereld.
En met webshops die alles voor het 10 dubbele verkopen bedoel ik die shops die babyschoentjes bestellen op Alie voor 2 euro en ze hier verkopen voor 16. Of nep speelgoed wat ze voor doen als echt. Dat vind ik gewoon echt schandalig. Dat doet een HEMA of plaatselijke winkelier niet. Waar ze het voor produceren en met hoeveel marge ze het verkopen zal me een worst wezen, maar je koopt er iig niet letterlijk die dingen die op Alie staan.