Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Uitbreiding Schiphol - Lelystad

<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 07:34

Re: Uitbreiding Schiphol - Lelystad

Prosecco schreef:
Savi schreef:Ohnee. Niet uitbreiden. Omwille can het milieu, maar ook voor de omwonenden. Het is wel een keer genoeg lijkt me.
Zeker op van die korte vluchten, laat inderdaad de trein maar aantrekkelijker worden of die vluchten voor 30 euro naar Lissabon duurder.

En laat er maar meer tax komen op die rotzooi van AlieExpress. Al die vliegtuigen met meuk die we hier heen halen. Ga gewoon naar de HEMA of nog beter; een plaatselijke winkelier.

Dat vind ik overigens ook zo slecht. Webshops die bakken met meuk uit China halen en dat hier voor het 10 dubbele verkopen. Schandalig.

Maar ook de Hema en zelfs de plaatselijke winkelier halen hun spullen uit China, India, Bangladesh of Pakistan. En ook zij verkopen het voor het zoveel dubbele.
Dus die vlieger gaat niet helemaal op.

Niet helemaal, maar wel voor een deel. We halen het nu dubbel hierheen. De HEMA, dan komt Action nog met een plastic variant en dan 'wij' nog de super duper goedkope plastic variant die we zelf hier heen halen.
Vroeger bestelde je iets uit Amerika wat hier niet te krijgen was. Nu bestellen sommige alles uit China omdat het goedkoper is, dat is echt massive hoor. Niet alleen Nederland, maar over de hele wereld.

En met webshops die alles voor het 10 dubbele verkopen bedoel ik die shops die babyschoentjes bestellen op Alie voor 2 euro en ze hier verkopen voor 16. Of nep speelgoed wat ze voor doen als echt. Dat vind ik gewoon echt schandalig. Dat doet een HEMA of plaatselijke winkelier niet. Waar ze het voor produceren en met hoeveel marge ze het verkopen zal me een worst wezen, maar je koopt er iig niet letterlijk die dingen die op Alie staan.
<<

Anoniem279

Bericht 11 Jul 2019 08:27

Maar als wij het niet meer uit China gaan bestellen, dan vindt er hooguit een verschuiving van de markt plaats en zal de Action waarschijnlijk veel meer producten gefabriceerd in China nodig hebben.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 09:20

Dat ligt maar helemaal aan de markt/economie en onze weggooi cultuur of dat echt zo is.

15 jaar geleden gingen we ook gewoon naar Blokker. En nu is het meer meer meer, graaien graaien en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als die mindset veranderd, veranderd de vraag naar Action ook bij wijze van spreke.
We maken onze eigen producenten, leveranciers en winkeliers kapot zo.

Waar ik woon blijft er iig geen winkel over.
Maar dat is misschien een andere discussie.

Als ik iig niet bestel op AliExpress, zit mijn pakketje iig niet in een vliegtuig en duurt het langer voordat het vliegtuig vol is, dus wordt er minder gevlogen. Het is een druppel op de gloeiende plaat, maar ik hou er wel rekening mee.
<<

Moesje

Kwebbel

Bericht 11 Jul 2019 10:08

Om heel eerlijk te zijn maak ik me niet zo druk om het klimaat.

Dat gezegd hebbende, heb ik nog nooit gevlogen en ben dat ook niet echt van plan voorlopig.
Ik ben het heel erg met Savi eens wb goedkope prul van Aliexpress. En dan ook nog goedkope kleding van Shein ed. Ik wil het ten eerste niet omdat de kwaliteit nooit goed kan zijn, maar hoe kan het ooit gemaakt worden voor zo weinig geld? Hoe kan iemand daar een eerlijk arbeidsloon voor krijgen?

Ik bestel producten dan wel weer eerder online als het echt 10 euro scheelt, bijvoorbeeld met speelgoed. Eigenlijk vind ik dat ook een kwalijke zaak want mijn kinderen houden er ook van om in een speelgoedwinkel rond te struinen, maar Bol.com of Amazon zijn altijd goedkoper en hebben een groter assortiment.

Het heeft niet direct met Schiphol te maken, maar toch met de economie en het milieu.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Jul 2019 10:35

Ik denk dat een vliegtax heel veel verschil gaat maken. Even een klein voorbeeldje ik wilde graag naar een land binnen Europa. Met het vliegtuig 90 euro retour, met de trein 210 euro. Dan lijk je eigenlijk wel gek als je met de trein gaat.
Ik probeer er zelf wel rekening mee te houden. Wij proberen maar 1x per jaar te vliegen en dan gelijk ver, dan blijven we daar een aantal maanden. Maar goed, het is een stuk lastiger als je familie van beide kanten (partner en jezelf) in het buitenland wonen.

Het is eigenlijk bizar hoe goedkoop vliegen is geworden. Daardoor pak je wel sneller en makkelijker het vliegtuig, want het is heel normaal en geaccepteerd. Daarnaast is het hartstikke goedkoop en efficient (want je bent er zo). Nu de extra luchthaven opent denk ik dat de prijzen van vluchten alleen maar gaan dalen, meer aanbod/lagere prijzen.

Ik vraag me vooral af waarom er meer vluchten nodig zijn?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jul 2019 20:04

Claire, mijn vriend vliegt heel vaak voor zijn werk. Ik denk dat ik hem in de afgelopen 12 jaar hooguit 5x heb horen zeggen dat het vliegtuig niet vol was. Vliegtuigen zitten gewoon heel vaak wel vol. Mijn vriend vliegt niet altijd op toeristische bestemmingen dus daar komt het niet door.
Waarom er dan meer vluchten nodig zijn dat weet ik dan niet precies maar ik denk dan toch wel omdat mensen er toch veelvuldig gebruik van maken.
Ik denk dat je voor toeristen het treinverkeer wel aantrekkelijker kan maken. Ik denk voor zakelijke mensen dat dat niet opgaat, als het met de trein langer duurt is je werknemer minder efficiënt (tenzij je in de trein kan werken) en kost je werknemer uiteindelijk meer. Ik denk dat er ook zakelijk naar gekeken wordt.
:heart: :heart: 2011
<<

Libelle'

Kwebbel

Bericht 11 Jul 2019 21:04

Claire: De bevolking groeit explosief wat zeker zal zorgen voor meer vluchten.
Maar die containerschepen zijn ook niet echt heel goed natuurlijk,ik werk voor een bedrijf wat wereldwijd transporteert, als ik zie hoeveel containers er per dag verscheept worden... Is echt niet normaal en wordt ook steeds meer
Een vliegtax vraag ik me af of echt veel verschil zal maken, dan wordt er uitgeweken naar Duitsland/Belgie bijv.
Daarnaast geldt de vliegtax niet voor overstappers die er heel veel zijn op Schiphol.
ls de trein goedkoper zou zijn zou ik daar wel vaker gebruik van maken. Vind het ook een leukere manier van reizen.
Misschien is het dan het beste om gewoon een duidelijke limiet in te stellen voor Schiphol
<<

Anoniem279

Bericht 11 Jul 2019 21:08

Misschien moeten ze vooral eens beginnen met het extreem verlagen van de prijzen voor het reizen net de trein naar het buitwnland. Dagkaarten zijn eigenlijk altijd wel te koop voor €15, wij zitten in het najaar in Disney voor €35 enkele reis. Het kán dus allemaal goedkoop en volgens mij hoeft het ook niet duur.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jul 2019 08:00

Hoeveel innovatie is er eigenlijk bij vliegtuigen? Ik heb het idee dat het vliegtuig nog steeds even onzuinig is als de eerste vliegtuigen die zijn ontwikkeld.
Ik vind het eigenlijk wel gek dat er in de auto industrie wel veel wordt ingezet op duurzaamheid en beperken van co2 en bij de vliegindustrie dit niet zo lijkt te zijn.

Overigens vind ik het zelf lastig om de juiste keuzes te maken mbt het milieu. Ben mij er wel steeds bewuster van het milieu en neem dat nu wel steeds meer mee als criterium. Probeer bv als ik iets nieuws koop, goede kwaliteit te kopen zodat ik niet volgende week weer eenzelfde item aan hoef te schaffen.
Maar ik ben vorig jaar wel naar New York geweest, eigenlijk met de enige reden, omdat het kan en ik het wel eens wil zien. Een goed alternatief voor het vliegtuig is er dan eigenlijk niet echt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 12 Jul 2019 08:06

De Dreamliner schijnt wel een stuk zuiniger te zijn in verbruik dan zijn voorgangers.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Jul 2019 08:07

Ik vind het een lastige. Het vliegtuig is vaak wel de toegangspoort tot de rest van de wereld. Aanscherpen van beleid zou ik zeker achterstaan en ook het goedkoper maken en promoten van andere alternatieven binnen Europa.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2019 09:00

Libelle' schreef:Claire: De bevolking groeit explosief wat zeker zal zorgen voor meer vluchten.
Maar die containerschepen zijn ook niet echt heel goed natuurlijk,ik werk voor een bedrijf wat wereldwijd transporteert, als ik zie hoeveel containers er per dag verscheept worden... Is echt niet normaal en wordt ook steeds meer
Een vliegtax vraag ik me af of echt veel verschil zal maken, dan wordt er uitgeweken naar Duitsland/Belgie bijv.
Daarnaast geldt de vliegtax niet voor overstappers die er heel veel zijn op Schiphol.
ls de trein goedkoper zou zijn zou ik daar wel vaker gebruik van maken. Vind het ook een leukere manier van reizen.
Misschien is het dan het beste om gewoon een duidelijke limiet in te stellen voor Schiphol

Dat moet dan ook Europees geregeld worden inderdaad, niet alleen voor NL, want dan gaan we massaal (met de auto) naar de buren.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jul 2019 13:58

Het verhaal dat uibtreiding van Schiphol noodzakelijk is voor ecnomische groei kan de prullenbak in, zo blijkt uit onderzoek van CE Delft.
De reactie van Schiphol is zowel voorspelbaar als lachwekkend :smile:

https://nos.nl/artikel/2293967-beperkte ... -niet.html
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Jul 2019 14:01

Haha ik snap de reactie van Schiphol niet eens echt.
Ik hoorde het vanochtend ook op het journaal inderdaad. Wel interessant onderzoek, ook met de vergelijking met Heathrow. Dat is ook een echte hub, net als Schiphol inderdaad.
Verder weet ik nog steeds niet echt wat ik er van vind.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jul 2019 14:04

Ik vind het fijn dat dit de uitkomst van een onderzoek is en hoop dat het wat helpt. Maar ik blijf van mening dat economische groei überhaupt niet leidend moet zijn!
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jul 2019 14:18

Joey schreef: Maar ik blijf van mening dat economische groei überhaupt niet leidend moet zijn!

Ben ik helemaal met je eens.
Maar voor de mensen die er nog wel zo over denken, is dat argument weggevallen. Ik vraag me af wat er dan in vredesnaam nog aan rationele overweging over kan blijven om hier niet mordicus tegen te zijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Jul 2019 15:26

Haha hoe kan Schiphol nu beweren dat de argumenten niet op haar van toepassing zijn? Dit hele onderzoek is toch specifiek op de groei van Schiphol gericht? Wat een onzinreactie hahah!

♥♥
<<

Anoniem326

Bericht 18 Jul 2019 15:36

Joey schreef:Ik vind het fijn dat dit de uitkomst van een onderzoek is en hoop dat het wat helpt. Maar ik blijf van mening dat economische groei überhaupt niet leidend moet zijn!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar ik vrees dat we in de minderheid zijn.
Vorige

Terug naar Algemeen