Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Creditcard

Heb jij een creditcard?

Ja
47
85%
Nee
8
15%

Aantal stemmen : 55
<<

Palmyra

Noob

Bericht 03 Jul 2019 22:39

Re: Creditcard

ik heb al jaren een creditcard. Aangeschaft bij de eerst reis naar de VS en Canada. De eerste had een limiet van 1000 euro. Daar heb ik voor de reis geld op bijgestort waardoor ik er iets meer mee kon betalen dan alleen de borg voor de autohuur en de hostels. Nu heb een veel hogere limiet. Ik gebruik de CC voornamelijk voor online aankopen en het boeken van vluchten/hotels en huurauto's, buitenlandse ebooks en de abonnementen op Netflix, Videoland en spotify. Ook is het handig dat je het geld terug kunt vragen als iets niet geleverd wordt. Dat kan bij een idealbetaling niet.
Heb de creditcard zo ingesteld dat automatisch het openstaande bedrag geïncasseerd wordt. Zo kan ik geen schuld opbouwen.
Ik heb een MasterCard en mijn vriend een Visacard. Daarmee kunnen we in het buitenland op heel veel plekken mee betalen.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 22:40

Ja, we hebben er 1. Vooral omdat we toen naar de usa gingen en ook op vakantie is ie soms heel handig.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 22:47

Wow, op de een of andere manier had ik niet verwacht dat het percentage mensen met een creditcard zo hoog zou zijn.
Ik reis ook amper internationaal en daardoor tot nu toe niet echt gemist. Ik begin echter wel de voordelen er van in te zien, dus ben het nu toch wel aan het overwegen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Jul 2019 22:50

Ik heb ook een cc, aangeschaft toen ik 7 jaar geleden naar de vs ging. Ik gebruik hem niet veel maar zou echt niet zonder willen. Ben alleen de pincode helemaal kwijt, dat is wel vrij onhandig met sommige aankopen.
2015 💙
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 23:03

Haha, Minx, wat onhandig. Kun je hem niet opnieuw aanvragen?

Ik heb een creditcard en ik doe daarmee samen met mijn man (ik krijg dit dus mijn strot nog niet uit, maar ook bijna mijn toetsenbord niet). Ik heb er eentje die gekoppeld is aan mijn rekening en maandelijks wordt afgelost.
We gebruiken hem voornamelijk voor vakanties en om reizen te boeken. Tolwegen betalen we bijvoorbeeld ook altijd met creditcard, want dat gaat lekker snel. Daarnaast soms online aankopen en ook aankopen in App Store/Play Store, maar dat is zeldzaam.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 23:11

Ik heb ook een creditcard, gebruik het in het buitenland maar ook betalingen in Nederland. Ook voor Netflix etc. Vind de aankoop bescherming ook wel prettig van een creditcard vandaar dat ik het ook wel gebruik voor grote online aankopen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Jul 2019 23:12

Minx schreef:Ik heb ook een cc, aangeschaft toen ik 7 jaar geleden naar de vs ging. Ik gebruik hem niet veel maar zou echt niet zonder willen. Ben alleen de pincode helemaal kwijt, dat is wel vrij onhandig met sommige aankopen.

Die kun je opnieuw opvragen. Achterop je creditcard staat een telefoon nummer van ics als het goed is. Die kun je bellen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jul 2019 23:24

Ohja Uber, Deliveroo en dat soort dingen ook inderdaad. Alles voor werk dat ik voorschiet en declareer ook. Bij mij wordt alles ook gewoon maandelijks automatisch afgeschreven. Dus het is niet zo dat ik “op de pof” leef.
<<

Caryn

Noob

Bericht 04 Jul 2019 07:03

Wij hebben al jaren een credit card. Gebruiken hem regelmatig . Hier wordt ook maandelijks alles automatisch afgeschreven.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2019 07:13

Ik heb er geen en ‘m niet gemist tot nu toe.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2019 07:49

Mijn man had al een creditkaart vanuit de tijd dat hij in het buitenland woonde en die gebruiken we nu beide altijd voor hotels of andere dingen op vakantie. Ik heb geen creditkaart er bij genomen, kost toch iets van 23,- per jaar om te hebben en wij kunnen prima samen met 1 creditkaart doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem300

Bericht 04 Jul 2019 07:54

Wij hebben 2 cc, man moet die verplicht hebben voor zijn werk, waarvan dus 1 amarican Express is omdat hij regelmatig naar Amerika op zakenreis moet daar accepteren ze de visa (nog) niet.

Ook moet hij regelmatig naar Zweden en daar accepteren ze de amarican Express dan weer niet.
Ik vind het overigens wel fijn want nu hebben we, van zijn werk, eerst het geld terug voordat ik zelf de cc weer betaal.

Zelf gebruik ik hem ook met regelmaat en voor Ali bestellingen sowieso en netflix wordt daarvan afgeschreven.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2019 08:11

Ja ik heb er eentje, ik weet niet hoe lang al. Hij wordt gebruikt voor vakanties en reserveringen, borg in hotels enzo. Maar ik gebruik em ook wel eens voor online aankopen, zoals Joey beschrijft, als ik al weet dat ik ook veel terug ga sturen en niet alles wil voorschieten :smile: mijn vriend heeft er geen en ik bestel voor hem ook wel eens iets uit het buitenland.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem279

Bericht 04 Jul 2019 08:14

Newby9 schreef:Wij hebben 2 cc, man moet die verplicht hebben voor zijn werk, waarvan dus 1 amarican Express is omdat hij regelmatig naar Amerika op zakenreis moet daar accepteren ze de visa (nog) niet.

Wat vreemd, ik ben drie jaar geleden in Amerika geweest en heb vrijwel alles betaald met mijn Visa.
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jul 2019 08:32

Ik betaal inderdaad ook al m'n aankopen in de app store ermee. Een tijd geleden werd m'n creditcard geblokkeerd vanwege verdenking van fraude en kreeg toen een nieuwe. ZOveel automatische dingen die dan ineens spaak lopen.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Jul 2019 08:33

Automatische betalingen in de Appstore betaal ik dan weer gewoon met een iTunes cadeaukaart. Eens in de zoveel maanden koop ik een nieuwe kaart, als m’n tegoed onder een bepaald bedrag duikt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jul 2019 08:38

Ja en gebruik hem best regelmatig. Vooral voor wat grotere aankopen, omdat deze dan een jaar verzekerd zijn.
Vertrouw mezelf er prima mee.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2019 09:20

Newby9 schreef:Wij hebben 2 cc, man moet die verplicht hebben voor zijn werk, waarvan dus 1 amarican Express is omdat hij regelmatig naar Amerika op zakenreis moet daar accepteren ze de visa (nog) niet.

Ook moet hij regelmatig naar Zweden en daar accepteren ze de amarican Express dan weer niet.
Ik vind het overigens wel fijn want nu hebben we, van zijn werk, eerst het geld terug voordat ik zelf de cc weer betaal.

Zelf gebruik ik hem ook met regelmaat en voor Ali bestellingen sowieso en netflix wordt daarvan afgeschreven.

Ik heb een visa en kon deze in New York overal gebruiken. Ik heb er dus ook eentje (en mijn man ook) en ik gebruik deze vooral in het buitenland en voor iTunes aankopen. Voor mijn man geldt hetzelfde.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jul 2019 09:25

Het verschilt in de VS nogal waar je bent, Visa wordt op veel plaatsen zeker geaccepteerd maar AmEx nog meer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jul 2019 10:21

Burn schreef:
Minx schreef:Ik heb ook een cc, aangeschaft toen ik 7 jaar geleden naar de vs ging. Ik gebruik hem niet veel maar zou echt niet zonder willen. Ben alleen de pincode helemaal kwijt, dat is wel vrij onhandig met sommige aankopen.

Die kun je opnieuw opvragen. Achterop je creditcard staat een telefoon nummer van ics als het goed is. Die kun je bellen.

Hahaha ja weet ik alleen gebruik hem dan weer zo weinig dat ik dat vergeet.
2015 💙
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2019 11:28

En voor degenen die dat nog niet gezegd hebben: hebben jullie dan een creditcard van jullie eigen bank of... ?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2019 11:34

Ja ik heb een cc van m'n eigen bank.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Jul 2019 11:35

Ja, via m'n eigen bank.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2019 11:35

Ik heb 'm dus direct bij ICS (via Euroclix).
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jul 2019 11:57

Eigen bank.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen