Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waar kan jij niet tegen?

<<

Pluis

Kletskop

Bericht 10 Jun 2019 23:43

Re: Waar kan jij niet tegen?

Ohhh dat dekbedovertrek dat niet goed zit. Gek worden ze ervan hier thuis. Zelfs bij de kinderen schud ik iedere dag het dekbed op anders ligt het niet goed. Ik moet van vriend dus ook als eerste naar bed en anders niet zeiken.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Jun 2019 11:15

Ik word heel naar van velours stof. Gatverdamme, als je dan perongeluk tegen de richting in aait. Verder wordt ik ook heel naar van het te veel nadenken over mannen die hun hoofd kaal scheren. Ik zie dan voor me dat het scheermes een stukje huid mee neemt en dat je dan zo schedel kan zien. Het slaat nergens op, maar ik walg daar van. En bot breuken zien op tv of in het echt, zeker als ze het recht gaan zetten. Dan kan ik echt niet kijken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem271

Bericht 11 Jun 2019 13:48

Mensen die heel zwaar ademen, als mensen spelen met plastic bekertjes.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jun 2019 13:54

Marsy31 schreef:
Ik ben wel ontzettend geluidsgevoelig helaas, dus eigenlijk alles wat veel prikkels veroorzaakt maakt dat mijn hoofd overloopt. Word ik ook snauwerig van. Etende of drinkende mensen wil ik ook graag slaan. Mensen die midden op de stoep lopen en op hun telefoon kijken en dus niet door lopen. Mensen die op de grond spugen, mensen die anderen niet eerst laten uitstappen in het openbaar vervoer, mensen die de hele dag op hun scherm lopen te hangen. Rommel aan het einde van de dag. 1tjes naast mijn apps op mijn telefoon, of een emailbox met ongelezen berichten. Eigenlijk ben ik 1 grote zeikerd.

Ik herken me in eigenlijk al het bovenstaande. M'n vriend zegt dat het soms wel erg precies komt met wat ik wel of niet kan hebben. Dat klopt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Jun 2019 14:47

Bij sommige glazen die uit de vaatwasser komen, zit er een ruw/ stroef waasje overheen. Dat voel je en dat proef je. En ik weet niet waar dat vandaan komt, thuis heb ik het gelukkig niet maar soms bij anderen wel. En dna wil ik eigenlijk al niet meer verder drinken maar ja, dat is zo onbeleefd. Brrrr, krijg er de rillingen van als ik eraan denk.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Jun 2019 15:35

Heel veel dingen zijn herkenbaar. Ik ben een ADD-er en die schijnen ook echt niet tegen veel dingen te kunnen :P

Dat van het dekbed is herkenbaar, klapperende deuren en kauwende mensen. Iets droogs kauwen gaat nog wel maar als er vocht bij te pas komt is het echt te erg. Als mijn zoon een appel eet dan moet ik gewoon echt de kamer uit want ik kan daar gewoon echt niet tegen. Mijn vader heeft het ook heel erg maar dan bij alle soorten gekauw. Misofonie heet die aandoening. Mensen die tijdens het eten op hun bestek bijten vind ik ook de hel.

En haaien. Ik hoef maar een foto, tekenfilm, programma of die dingen in de dierentuin te zien en ik krijg zweetaanvallen en hartkloppingen. Ik word gewoon misselijk en week van binnen als ik die beesten zie. Ik vind ze verschikkelijk eng. Alleen heb ik het en tikje erger dat ik zelfs dus beroerd wordt van een tekenfilm haai. Er komt hier dus geen Shark Tale op tv ofzo.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Jun 2019 16:17

Dat van het dekbed heb ik ook, het is zo irritant als er een strook niet opgevuld is bovenin! Dan ga ik er dus uit om de boel omhoog te schudden.
❤️ 7 juni 2018
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jun 2019 19:17

Nat karton, ook niet als het weer opgedroogd is. Vreselijk.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Jun 2019 19:26

Tanden poetsen bij mijn dochter. Vreselijk!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2019 08:51

Geluidjes. En dan vooral van die monotone geluidjes, die een ander misschien niet eens hoort. Ik heb een draadloze oplader voor mijn gsm, maar als er geen gsm op ligt, maakt die geluid. Een beetje onregelmatig monotoon gezoem en gepiep. Geen idee of anderen het ook horen, maar ik hoor het dus of mijn gsm goed op de lader ligt. Op mijn werk is er ook zo'n gezoem, maar ik weet (na 5,5 jaar) nog steeds niet waar het vandaan komt... Ook herhalende geluidjes van de kinderen, als ze aan't spelen zijn ofzo. Maar net als Ava al zei, ook ik heb ADD en ben daar dus gewoon heel gevoelig voor.
Wat eten betreft heb ik er ook nog 1: kiwi. De textuur ervan in mijn mond, zorgt echt voor braakneigingen. Ik vind het zooooo vies. Als ik er alleen al te lang over na denk, moet ik bijna overgeven.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2019 09:06

Mickey, ja dat trek ik ook slecht... sowieso inderdaad die zoomgeluiden.
Vriend hoort het vaak niet
Juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Jun 2019 09:14

Ik ben echt overgevoelig voor geluid. Radio die te hard staat gaat gelijk zachter, fluitende mensen. Als ik alleen ben is het vaak stil. De stofzuiger ook geen fijn geluid, fluitende mensen, eetgeluiden. Te hard praten. En het ergste als ik een dag heb waarop het ff niet lekker gaat dan vind ik zelfs fluitende vogels irritant, die beginnen hier in de buurt rond 5 uur al te fluiten en om 23 uur houden ze een keer op.
2015 💙
<<

Anoniem266

Bericht 12 Jun 2019 09:22

Ava schreef:Heel veel dingen zijn herkenbaar. Ik ben een ADD-er en die schijnen ook echt niet tegen veel dingen te kunnen :P

Dat van het dekbed is herkenbaar, klapperende deuren en kauwende mensen. Iets droogs kauwen gaat nog wel maar als er vocht bij te pas komt is het echt te erg. Als mijn zoon een appel eet dan moet ik gewoon echt de kamer uit want ik kan daar gewoon echt niet tegen. Mijn vader heeft het ook heel erg maar dan bij alle soorten gekauw. Misofonie heet die aandoening. Mensen die tijdens het eten op hun bestek bijten vind ik ook de hel.

En haaien. Ik hoef maar een foto, tekenfilm, programma of die dingen in de dierentuin te zien en ik krijg zweetaanvallen en hartkloppingen. Ik word gewoon misselijk en week van binnen als ik die beesten zie. Ik vind ze verschikkelijk eng. Alleen heb ik het en tikje erger dat ik zelfs dus beroerd wordt van een tekenfilm haai. Er komt hier dus geen Shark Tale op tv ofzo.

Idem dat haaien stukje :banaan:
Mijn zoontje vind nemo een hele leuke film dan zit ik al achter een kussen bij dat haaien fragment.
Maar ik krijg dat gevoel ook bij water.

Ik durf dat filmpje van die haaien glijbaan ook niet te kijken. Ik ga nog liever dood dan dat ik daar vanaf moet.
<<

Kira

Bericht 12 Jun 2019 09:45

Fluitende en zingende mensen krijg ik ook echt moordneigingen van. Op m'n werk heb ik een paar collega's en ik vermijd die dan gewoon het liefst. Alleen kan dat niet altijd en sta ik al tandenknarsend mezelf op te vreten naast ze.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Jun 2019 10:33

Ik kan trouwens ook slecht tegen spelfouten.
❤️ 7 juni 2018
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2019 12:14

Bliss schreef:Ik kan trouwens ook slecht tegen spelfouten.
Dat heb ik ook. :laughcry: Verder kan ik heel slecht tegen droog poeder tussen m’n vingers (zoals bloem bij het kneden van deeg, brrr) of het bijten op Maltesers. Ik krijg al kippenvel als ik eraan denk.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 12 Jun 2019 12:29

Het verschilt bij mij wel heel erg per moment of ik ergens wel of niet tegen kan. Op een *@& dag is elk geluidje wat niet van mijzelf komt al teveel. En andere dagen boeit het allemaal niet, dus ik kan niet een specifiek iets noemen wat ik irritant vind.
Het dekbed moest van mij altijd goed zitten, nu is mijn vriend nogal een woeler in bed en zit het dus vaak "fout". Maar het went wel moet ik zeggen, ik ga er in ieder geval niet meer voor mijn bed uit, wat ik een paar maanden terug wel deed.
<<

Anoniem308

Bericht 12 Jun 2019 13:02

Naaktslakken, gewone slakken, kikkers en alles wat glibberig is. Slangen, vissen enz. Ik word gek als ik ze moet aanraken. Begin te kotsen. Inktvis en oktopus trouwens ook.

Aanraken van watjes, brrr.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2019 13:24

Ik herken me gelukkig in veel dingen niet. Lijkt me zo lastig al je een angstig of naar gevoel krijgt van gaatjes of zo.
Ik ben wel bang voor overgeven. Ik heb het al heel lang niet meer hoeven te doen dus angst om zelf over te geven is wel naar de achtergrond (tot het moment dat ik een keer misselijk zal worden). Van anderen vind ik het wel heel beangstigend. Vooral idd de aanloop er naartoe en dat je niet weet wanneer het zal gebeuren.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2019 15:44

Wat apart om te lezen, sommige dingen zijn echt nieuw voor mij, bijvoorbeeld dat van die gaatjes.

Wat is er erg aan aardewerk potten, wat voel je daarbij dan?

Ik kan slecht tegen herhalende geluiden. Continu tikken of wat dan ook. Of mensen die aan hun nagels zitten waardoor dat geluid maakt. Dat van die oplader die een zacht zoemend geluid maakt heb ik ook. Heel vervelend.
<<

Anoniem271

Bericht 12 Jun 2019 16:32

Bliss schreef:Ik kan trouwens ook slecht tegen spelfouten.

Oh deze heb ik ook. Mijn vriend is leraar en vraagt tegenwoordig of ik even na wil lezen op spelfouten als hij een toets heeft gemaakt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2019 00:05

Bliss schreef:Dat van het dekbed heb ik ook, het is zo irritant als er een strook niet opgevuld is bovenin! Dan ga ik er dus uit om de boel omhoog te schudden.
Ja, dit heb ik ook!
2012 & 2016
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jun 2019 06:36

All of the above... Behalve dan de gaatjes, daar heb ik geen probleem mee.
En ik heb geen dochter waarvan ik de tanden hoef te poetsen. Maar mijn eigen tanden is al een probleem dus ik sta regelmatig kokhalzend tanden te poetsen.
Laatst gewijzigd door Prosecco op 13 Jun 2019 06:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2019 06:55

Oh ja dat las ik ja, van dat tandenpoetsen. Wat is daarmee? Want ik kan het niet bedenken.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Jun 2019 08:51

Wanneer mijn bestek aluminium heeft geraakt, dan proef ik dat (of dat denk ik te proeven). Heel smerig.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen