Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Iets geven aan de fysio?

<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 08:50

Iets geven aan de fysio?

Het is helaas nog niet zover, maar er komt gelukkig een einde aan nl mijn revalidatie. Tot september moet ik er nog heen. Door mijn eigen domme stomme fout ben ik daar beland en het is de fysio's werk.
Ik twijfel om de laatste dag haar wat te geven bloemen ofzo. Is dat stom? Zijn bloemen wel een goed idee?
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mei 2019 08:58

Re: Iets geven aan de fysio?

Wat lief van jou, daar zou ik nou nooit aan denken. Bloemen zijn misschien wat lastig als hij of zij de hele dag nog moet werken, maar misschien een plantje of wat chocola?
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 09:01

Caulfield schreef:Wat lief van jou, daar zou ik nou nooit aan denken. Bloemen zijn misschien wat lastig als hij of zij de hele dag nog moet werken, maar misschien een plantje of wat chocola?

Ik weet niet of ze van chocolade houd dus dat is altijd een gok. Bloemen kan ze daar vast in het water zetten er zijn daar kranen en zelfs een zwembad ;). Van de hele periode is ze overigens 3 mnd weg geweest ivm een operatie + herstel.
<<

kerel

Yipyapper

Bericht 07 Mei 2019 09:40

Tsja, ze krijgt gewoon 29 euro per consult he :) ze doet geen vrijwilligerswerk ofzo? Ik loop ook bij de fysio, zal haar vriendelijk bedanken als alles klaar is, maar nou ja, het is gewoon haar werk.
<<

Anoniem284

Bericht 07 Mei 2019 09:48

kerel schreef:Tsja, ze krijgt gewoon 29 euro per consult he :) ze doet geen vrijwilligerswerk ofzo? Ik loop ook bij de fysio, zal haar vriendelijk bedanken als alles klaar is, maar nou ja, het is gewoon haar werk.

Dat is toch met heel veel beroepen zo, maar soms is het leuk iemand extra te waarderen.

Ik vind bloemen een leuk idee, of een doos Merci misschien. Het gaat uiteindelijk om het gebaar.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Mei 2019 09:52

Gewoon doen, het is niet gek want het gebeurt best veel. Het is ook niet gek om het niet te doen. Gewoon doen wat ie zelf wil.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 09:58

kerel schreef:Tsja, ze krijgt gewoon 29 euro per consult he :) ze doet geen vrijwilligerswerk ofzo? Ik loop ook bij de fysio, zal haar vriendelijk bedanken als alles klaar is, maar nou ja, het is gewoon haar werk.

Dat is wat ik ook dacht vandaar dit topic.
<<

Anoniem268

Bericht 07 Mei 2019 10:20

Toen ik in het ziekenhuis werkte, kregen we soms na een opname bij een grotere operatie ook bloemen of chocola (VAAK chocola). Wij vonden dat altijd heel lief en leuk. Er is zelfs eens iemand in de hitte ijsjes komen brengen. Dat soort dingen vergeet je niet, dus ik zou dat als patiënt na een langer traject waarschijnlijk ook doen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Mei 2019 10:41

Het ligt denk ik ook aan het traject wat je aflegt met de fysio. Ik kom eens in de zoveel tijd voor een aantal behandelingen bij hem en dan is het weer verholpen en kan ik weer verder. Maar een kennis van mij heeft een heel intensief revalidatie traject gehad waarbij ze een jaar lang met de fysio heeft samengewerkt, maandenlang kwam ze 4x per week bij de fysio. Zij heeft haar fysio toen wel extra bedankt, ze hadden in het jaar ook echt wel een soort band gekregen en ze was ook gewoon heel dankbaar dat ze alles weer kon.

Ik zou gewoon een kleinigheidje geven als je dat graag wil. Ze zal het gebaar sowieso wel heel erg waarderen :)
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 10:50

Jada schreef:

Het ligt denk ik ook aan het traject wat je aflegt met de fysio. Ik kom eens in de zoveel tijd voor een aantal behandelingen bij hem en dan is het weer verholpen en kan ik weer verder. Maar een kennis van mij heeft een heel intensief revalidatie traject gehad waarbij ze een jaar lang met de fysio heeft samengewerkt, maandenlang kwam ze 4x per week bij de fysio. Zij heeft haar fysio toen wel extra bedankt, ze hadden in het jaar ook echt wel een soort band gekregen en ze was ook gewoon heel dankbaar dat ze alles weer kon.

Ik zou gewoon een kleinigheidje geven als je dat graag wil. Ze zal het gebaar sowieso wel heel erg waarderen :)

Ik ga er 2x pw heen, maar eigenlijk zou 3x beter zijn met 2x is het ook goed zei ze. Ik heb er totaal iets korter dan een jaar, maar dat komt door het kloteziekenhuis. Er is me daar verteld dat ik het maar moet gaan belasten helemaal geen advies om uberhaupt naar de fysio te gaan. Mijn fysio heeft vaker klachten gehoord van dat ziekenhuis dus het verbaasde haar niet. Doordat ik het er met een vriendin over had omdat zij ooit fysio had waar ik nu loop ben ik er zelf achteraan gegaan.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mei 2019 10:51

ja en horeca krijgt fooi en doet ook gewoon werk, net als kraamzorg of verloskundige die regelmatig wat krijgen. Gewoon stukje waardering vind ik juist lief! Wij hebben ook na opname ziekenhuis zoon de eerste keer chocolaatjes gegeven aan alle verpleging & ik geef ook elk jaar aan fysio wat.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Mei 2019 10:51

Ik zou het heel lief vinden. Ik heb het zelf niet gedaan, omdat mijn fysio een andere baan kreeg vlak voor mijn revalidatie erop zat, dus de laatste paar behandelingen had ik een ander, maar anders had ik ook iets voor hem meegenomen.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 11:00

Pippa schreef:ja en horeca krijgt fooi en doet ook gewoon werk, net als kraamzorg of verloskundige die regelmatig wat krijgen. Gewoon stukje waardering vind ik juist lief! Wij hebben ook na opname ziekenhuis zoon de eerste keer chocolaatjes gegeven aan alle verpleging & ik geef ook elk jaar aan fysio wat.

Wat te denken aan kraamhulpen die zijn er niet mega lang iig niet zolang zoals ik de tijd dat ik fysio heb, maar die krijgen vaak ook wat van de gezinnen.
Moet jij elk jaar naa de fysio ik snap het niet zo?

Gek hé dat het in de horeca vrijwel normaal is en min of meer verwacht wordt. Ik vind het normaal als ik uit ga om fooi te geven, maar als ik alleen wat zou drinken in een kroeg vind ik het raar.
Op vakantie doen we het ook voor de kamermeisjes en als we gaan eten ook al is het all in. De mensen in de cariben verdienen niet veel en ze zijn er erg blij mee ze verdienen het vinden wij.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 07 Mei 2019 11:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 11:01

Derpy schreef:Ik zou het heel lief vinden. Ik heb het zelf niet gedaan, omdat mijn fysio een andere baan kreeg vlak voor mijn revalidatie erop zat, dus de laatste paar behandelingen had ik een ander, maar anders had ik ook iets voor hem meegenomen.

Ik heb ook zoiets, want zij is nu dmv een operatie zelf aan het revalideren wat 2 mnd zou duren. Gister belde ze van de fysio dat het langer duurt een maand extra. Al met al heb ik haar dus niet heel erg lang gehad als het stopt.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2019 11:12

caribbeanlover schreef:
Pippa schreef:ja en horeca krijgt fooi en doet ook gewoon werk, net als kraamzorg of verloskundige die regelmatig wat krijgen. Gewoon stukje waardering vind ik juist lief! Wij hebben ook na opname ziekenhuis zoon de eerste keer chocolaatjes gegeven aan alle verpleging & ik geef ook elk jaar aan fysio wat.

Wat te denken aan kraamhulpen die zijn er niet mega lang iig niet zolang zoals ik de tijd dat ik fysio heb, maar die krijgen vaak ook wat van de gezinnen.
Moet jij elk jaar naa de fysio ik snap het niet zo?

Ze gaat wss elke week, of om de week of elke maand. En geeft daarom ieder jaar wat aan haar fysio.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mei 2019 11:26

Daarom zei ik kraamzorg idd, die krijgen volgens mij altijd wel wat!

Ik kom al 5 jaar bij de fysio, eerst wekelijks en nu maandelijks, dus ken hem inmiddels vrij goed.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 11:59

Pippa schreef:Daarom zei ik kraamzorg idd, die krijgen volgens mij altijd wel wat!

Ik kom al 5 jaar bij de fysio, eerst wekelijks en nu maandelijks, dus ken hem inmiddels vrij goed.

Waarvoor dan?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Mei 2019 13:24

Ik vind het altijd superlief wanneer ik iets krijg van patiënten!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mei 2019 13:33

Ik heb toen al mijn behandelend artsen/fysio's in het revalidatiecentrum een fles wijn gegeven met een persoonlijk kaartje.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Mei 2019 13:55

Ja, ze krijgen een salaris maar die wordt niet betaald door de klant (indirect wel ja, dat snap ik). Iets geven aan de behandelaar is een blijk van waardering vanuit de klant en dus niet vanuit de werkgever. Ik zou het ook leuk vinden om zoiets te ontvangen in elk geval!
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 13:57

Jip schreef:Ik vind het altijd superlief wanneer ik iets krijg van patiënten!

Is dat vaak van mensen die langer bij je lopen of ook korter?
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 13:58

Feline schreef:Ik heb toen al mijn behandelend artsen/fysio's in het revalidatiecentrum een fles wijn gegeven met een persoonlijk kaartje.

Helemaal niet aan gedacht, want bloemen vind ik zo zonde die gooi je na een aantal dgn weg.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Mei 2019 19:04

Ik kom al 100 jaar bij mijn fysio, begon met 2x per week, toen iedere week en nu eens in de 2 weken. En ik geef hem zo af en toe een kleinigheidje. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Natuurlijk krijgt hij gewoon salaris, maar hij heeft zoveel voor mij betekend (en nog) dat ik het gewoon fijn vind hem daar af en toe voor te bedanken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 19:12

Meneer de Uil schreef:Ik kom al 100 jaar bij mijn fysio, begon met 2x per week, toen iedere week en nu eens in de 2 weken. En ik geef hem zo af en toe een kleinigheidje. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Natuurlijk krijgt hij gewoon salaris, maar hij heeft zoveel voor mij betekend (en nog) dat ik het gewoon fijn vind hem daar af en toe voor te bedanken.

Wat lief van je zeg!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Mei 2019 21:41

caribbeanlover schreef:
Jip schreef:Ik vind het altijd superlief wanneer ik iets krijg van patiënten!

Is dat vaak van mensen die langer bij je lopen of ook korter?

Meestal bij langere trajecten, maar ook wel van mensen die ik vaker in het jaar zie met wisselende klachten. En dan bij die laatste niet als afsluiting, maar met kerst of toen ik met verlof ging.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Persoonlijk