Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Niet zo hygenisch bij de fysio.

<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mrt 2019 20:55

Niet zo hygenisch bij de fysio.

Ik heb daar nooit mijn beste kleding aan aangezien ik altijd op zo'n behandelbank moet zitten en ook liggen. Er ligt een hoeslaken overheen, maar altijd zie ik pluisjes ed en laatst zaten er witte haren op. Zo had ik laatst een keer mijn haar gewassen en schone kleren aangetrokken. Op mijn buik is minder erg dan op mijn rug omdat mijn haren er dan ook op liggen. Ik vind het vrij goor, maar snap ook wel dat ze niet bij iedereen een nieuwe erover heen doen. Enige oplossing is om mijn eigen badlaken oid mee te nemen, maar dat vind ik ook zo gek bovendien moet ik die dan steeds wassen omdat die op dat vieze ding heeft gelegen.
Wat zouden jullie doen?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2019 20:57

Re: Niet zo hygenisch bij de fysio.

Ik heb al regelmatig een fysio traject gehad en dan werd me wel gevraagd om steeds een eigen handdoek mee te nemen. Ook voor wanneer je oefeningen enzo gaat doen en gaat zweten enzo. Ik vind het niet gek dat je zelf een handdoek meeneemt.
december 2016
juli 2019
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2019 20:59

Daar heb ik me echt nog nooit druk over gemaakt en ik kom wekelijks bij de fysio en dan lig ik in bh (en broek) op zo'n bank. Het ziet er gewoon schoon uit, het kussentje heeft een (wegwerp) hoesje per persoon en als die kraakt gebruikt ie een handdoek, die hij daarna in de was gooit, dus ik zie geen probleem.

Als je het echt vervelend vindt, moet je gewoon een eigen handdoek meenemen, die je daarna gelijk in de was gooit. Die ene handdoek zal de was niet zijn voor je? En voor jezelf wel zo hygiënisch (zo schrijf je het cbl!)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Mrt 2019 21:01

Zelf een handdoek meenemen, ik vroeg het mijn patiënten ook altijd. Ik neem ook altijd mijn eigen handdoek mee als ik moet. Valt als praktijk niet tegen op te wassen. Gemiddeld ziet een therapeut toch al snel 16 patiënten op een dag. Zeg 5 therapeuten per praktijk. Zit je aan 80 handdoeken per dag. Plus nog de hoezen die over de bank gaan.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mrt 2019 21:06

Pippa schreef:Daar heb ik me echt nog nooit druk over gemaakt en ik kom wekelijks bij de fysio en dan lig ik in bh (en broek) op zo'n bank. Het ziet er gewoon schoon uit, het kussentje heeft een (wegwerp) hoesje per persoon en als die kraakt gebruikt ie een handdoek, die hij daarna in de was gooit, dus ik zie geen probleem.

Als je het echt vervelend vindt, moet je gewoon een eigen handdoek meenemen, die je daarna gelijk in de was gooit. Die ene handdoek zal de was niet zijn voor je? En voor jezelf wel zo hygiënisch (zo schrijf je het cbl!)

Ik zeg toch dat ik het er niet schoon uit vind zien! Het kussentje heeft bij die van mij geen hoesje (er zal maar iemand op hebben gelegen met luizen oid). Bij mij wordt er ook een handdoek gebruikt om de gel af te vegen waarvan ik mij door jou afvraag of het een schone is.
Wij hebben een middelmaat handdoek thuis wat niet die hele bank bedekt. We hebben wel badlakens, maar dat vind ik zo gedoe om die steeds na 1x te wassen en dat terwijl ik er 2x pw moet zijn.
Niet nodig om mij te verbeteren je weet dondersgoed wat ik bedoel! Accepteer dat niet iedereen goed is in spelling en perfect zijn.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mrt 2019 21:08

Ik neem bij de fysio altijd mijn eigen handdoek mee. Is me bij de eerste afspraak ook verzocht dat te doen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2019 21:17

Bij andere fysio’s moest ik altijd een eigen handdoek meenemen, bij die waar ik nu zit ligt er een papieren rol over de bank die ze dan per patient vervangt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mrt 2019 21:33

Tom schreef:Bij andere fysio’s moest ik altijd een eigen handdoek meenemen, bij die waar ik nu zit ligt er een papieren rol over de bank die ze dan per patient vervangt.

Zoals bij de huis - en tandarts idd zo zou het moeten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Mrt 2019 21:43

Ik heb ook wel met die rollen gewerkt en toch werkt dat bij de fysio een stuk lastiger. Mensen liggen er veel langer op, draaien meer dus de kans dat het dan scheurt is echt een stuk groter. Daarbij is het niet echt heel erg lekker om 20 minuten op een stuk papier te liggen. Dat is echt een stuk zweteriger. Gewoon een handdoek meenemen is echt veel fijner.
2015 💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2019 21:56

caribbeanlover schreef:
Tom schreef:Bij andere fysio’s moest ik altijd een eigen handdoek meenemen, bij die waar ik nu zit ligt er een papieren rol over de bank die ze dan per patient vervangt.

Zoals bij de huis - en tandarts idd zo zou het moeten.

Ik weet niet ‘of het zo zou moeten’, ik zeg alleen zoals het bij mij gaat. Maar wat ik al zei, ook met eigen handdoek gehad en dat is voor mij ook geen probleem.
Heb er nu weinig last van dat ik op papier lig, maar dat wat Minx zegt kan ik me ook goed voorstellen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2019 09:50

Zelf handdoek meenemen adviseer ik ook. Tenzij de patiënt het niet erg vindt om op het hoeslaken te liggen.

Kies een handdoek uit met een duidelijke voor- en achterkant dan kun je steeds de achterkant op het hoeslaken leggen en lig jij zelf steeds op je eigen voorkant. Wel even onthouden waar je voeten lagen, anders lig je straks met je hoofd waar je voeten lagen.

Grote handdoek of zo'n sauna doek is bij de action maar een paar euro.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Mrt 2019 09:57

caribbeanlover schreef:
Pippa schreef:Daar heb ik me echt nog nooit druk over gemaakt en ik kom wekelijks bij de fysio en dan lig ik in bh (en broek) op zo'n bank. Het ziet er gewoon schoon uit, het kussentje heeft een (wegwerp) hoesje per persoon en als die kraakt gebruikt ie een handdoek, die hij daarna in de was gooit, dus ik zie geen probleem.

Ik zeg toch dat ik het er niet schoon uit vind zien! Het kussentje heeft bij die van mij geen hoesje (er zal maar iemand op hebben gelegen met luizen oid). Bij mij wordt er ook een handdoek gebruikt om de gel af te vegen waarvan ik mij door jou afvraag of het een schone is.
Wij hebben een middelmaat handdoek thuis wat niet die hele bank bedekt. We hebben wel badlakens, maar dat vind ik zo gedoe om die steeds na 1x te wassen en dat terwijl ik er 2x pw moet zijn.
Niet nodig om mij te verbeteren je weet dondersgoed wat ik bedoel! Accepteer dat niet iedereen goed is in spelling en perfect zijn.

Joh, niet gelijk zo van de bovenste plank. Als je het er vies vindt, zoek je een ander fysio. Je was toch al niet tevreden over haar werktijden. Je kunt hier iedereen gaan afblaffen maar wij kunnen dit probleem ook niet voor je oplossen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2019 10:01

Huh, maar je hebt waarschijnlijk elke week toch wel al een handdoekenwas waar je fysiohanddoek dan bij zou kunnen?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2019 12:07

Lady schreef:
caribbeanlover schreef:

Joh, niet gelijk zo van de bovenste plank. Als je het er vies vindt, zoek je een ander fysio. Je was toch al niet tevreden over haar werktijden. Je kunt hier iedereen gaan afblaffen maar wij kunnen dit probleem ook niet voor je oplossen.

Dat heb je verkeerd begrepen ivm werktijden.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2019 14:34

Bij de fysio waar ik ben wordt er bij iedere patiënt een nieuwe handdoek op de tafel gelegd. Er hangen ook want ikea zakken, waarin patiënten hun handdoek achterlaten. Deze worden dagelijks door de fysio zelf gewassen en hij het hoofdstuk legt hij iedere keer een nieuw wegwerkdoekje weg.
Hij heeft ook nog een badstof laken over de tafel liggen, waar hij dan de handdoek oplegt. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij deze ook dagelijks verschoont en wast.

Verder liever zo dan op een papier liggen wat ze weggooien.

Maar als je, je er echt aan irriteert dan zal ik vragen of je zelf een handdoek mee kan nemen. En idd zoals iemand al aangaf. Gewoon met de vaste kant naar boven leggen, zodat jij daar op ligt en dat hij niet gelijk gewassen hoeft te worden.

Anoniem279

Bericht 25 Mrt 2019 14:42

Nog even terugkomend op de papieren rol: dat vind ik nou vervelend en vies. Dat papier scheurt al als ik alleen maar ga zitten op die behandelbank. Voor de fysio zou ik gewoon niet mopperen en een handdoek meenemen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2019 16:39

Da's wel heel luxe silly!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2019 17:11

Jip schreef:Da's wel heel luxe silly!

Weet ik, heb het ook anders mee gemaakt.
Misschien ook omdat het een eenpitter is. Volledig zelfstandige praktijk.

Anoniem282

Bericht 26 Mrt 2019 14:08

De fysio waar ik naartoe ga heeft een hoeslaken en legt bij iedere patiënt een een stuk van zon rol papier eroverheen. Daarnaast krijg ik daar telkens een handdoek waar ik mijn hoofd op kan leggen. Heb zelf geen last van het papier, omdat ik alleen maar bovenkleding deels hoef uit te doen. Ik lig daar nog met een top/hemd en dan schuurt het niet.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Mrt 2019 17:05

Er zal niet opeens iets bij de fysio gaan veranderen denk ik, dus ik denk dat je het beste of een andere fysiotherapeut kunt zoeken of inderdaad zelf een grote handdoek / badlaken meenemen met een duidelijke boven- en onderkant zodat je die maar 1x per week hoeft te wassen ipv 2x.
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 12 Apr 2019 11:38

Gewoon zelf een handdoek meenemen en niet zo zeuren. Er deugt bij jou nooit iets qua fysio. Elke keer is er wel weer wat anders waar je over zeurt. Gewoon zelf beetje nadenken en niet zo zwaar aan dingen tillen.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 12 Apr 2019 12:05

smurfie schreef:Gewoon zelf een handdoek meenemen en niet zo zeuren. Er deugt bij jou nooit iets qua fysio. Elke keer is er wel weer wat anders waar je over zeurt. Gewoon zelf beetje nadenken en niet zo zwaar aan dingen tillen.

Waarom voel je de behoefte na 13 dagen nog met deze tekst te reageren op dit topic?
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Apr 2019 12:44

Carrie schreef:
smurfie schreef:Gewoon zelf een handdoek meenemen en niet zo zeuren. Er deugt bij jou nooit iets qua fysio. Elke keer is er wel weer wat anders waar je over zeurt. Gewoon zelf beetje nadenken en niet zo zwaar aan dingen tillen.

Waarom voel je de behoefte na 13 dagen nog met deze tekst te reageren op dit topic?

:good:

Terug naar Persoonlijk