sarah1985 schreef:Maar voor stellen die niet getrouwd zijn is dit misschien wel een mooie oplossing

Tabbie schreef:Ik vind het geweldig! Hier is overigens de achternaam ook echt een discussiepunt. Ik vind het dus stom dat mensen automatisch denken dat ons kind mijn vriend zijn achternaam krijgt. Ik draag het kind toch? Dus waarom niet gewoon mijn naam?
Met een dubbele achternaam is het kind straks van ons beide gewoon.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
ik was op zich ook wel benieuwd naar het hoe en wat. Tabbie, Ik begrijp niet helemaal dat het feit dat het voorkomt uit een petitie als gevolg heeft dat het dus niet zoveel geld heeft gekost.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
.De keuze voor een achternaam kunt u voor de geboorte of bij de geboorteaangifte laten vastleggen. U gaat samen naar de burgerlijke stand om uw naamskeuze te laten vastleggen. Dit kan niet door 1 ouder en ook niet schriftelijk. Als u uw kind eerst moet erkennen, maakt u de naamskeuze tijdens de erkenning. U en uw partner moeten dan samen naar de burgerlijke stand. Naamskeuze kan ook bij adoptie en bij de gerechtelijke vaststelling van het ouderschap.
Bent u getrouwd en wilt u een andere achternaam dan de achternaam die uw kind automatisch zou krijgen? Heeft u dit niet vóór de geboorte vastgelegd bij de gemeente? Dan kunt u geen online geboorteaangifte doen. En moet u samen naar de balie Burgerzaken om een dubbele naam voor uw kind te kiezen en tegelijkertijd de geboorteaangifte te doen.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers