Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterpokken jonge baby

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 03 Feb 2016 11:25

Waterpokken jonge baby

De oudste heeft de waterpokken en de jongste is denk ik ook besmet. Ze is net als de oudste al erg verkouden en niet lekker.
Ik weet dat het geen kwaad kan, maar ik lees dat ze het dan nog een keer kunnen krijgen.
Iemand die dat heeft meegemaakt?
04-2014
10-2015
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Feb 2016 11:39

Re: Waterpokken jonge baby

Zo jong als jouw jongste niet. Mijn oudste had met 6,5 maand de waterpokken. Inmiddels is hij er ieder jaar weer aan bloot gesteld op het kdv, maar hij heeft ze niet meer gekregen. Hij zal wel echt flink onder de pokken. Verder was hij er niet ziek van.
ik zou haar wel goed in de gaten houden. Met zulke kleintjes kun je beter extra voorzichtig zijn. Hopelijk hebben ze er beide niet veel last van! Beterschap in ieder geval voor je meisjes.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem166

Bericht 03 Feb 2016 11:43

Re: Waterpokken jonge baby

Mijn dochter heeft de waterpokken gehad toen ze 9 maanden oud was (dus niet zo jong als jouw meisje, maar wel voor de eerste verjaardag). Ze zat er helemaal onder, maar heeft er vrij weinig last van gehad. Ze was ook niet echt ziek geweest van tevoren. Ze heeft later nog een keer de waterpokken gekregen, maar toen in heel minimale hoeveelheid, 3 of 4 pokjes ofzo. Het was dat ik het herkende van de eerdere keer, anders had ik het denk ik niet geweten.

Beterschap!

Edit: jij geeft borstvoeding toch? Het kan best zijn dat je dochter het dan toch niet krijgt. Mijn dochter heeft destijds en mijn zoon nu ook al een keer een waterpokkenperiode op het kinderdagverblijf doorgemaakt zonder zelf ziek te worden. Ze krijgt wel antistoffen van jou mee namelijk. Dat is volgens mij ook een van de redenen dat ze nog een keer waterpokken kunnen krijgen, omdat kindjes van de bevalling nog zoveel antistoffen meegekregen hebben, dat ze zelf niet genoeg antistoffen opbouwen. Dat is het eerste half jaar, maar daarna doet de borstvoeding ook nog wel wat geloof ik.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 03 Feb 2016 14:08

Re: Waterpokken jonge baby

Ik heb het zelf gehad toen ik 6 weken oud was. Er is tegen mij altijd gezegd dat ik het nog een keer kan krijgen.
Ik werk in de kinderopvang dus ben er vaak mee in aanraking gekomen maar (nog) niet een tweede keer gehad.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 03 Feb 2016 15:08

Re: Waterpokken jonge baby

Mijn dochtertje had het ook toen ze nog geen vier maanden was.
Inmiddels zijn er alweer twee rondes waterpokken geweest, maar ze heeft ze niet nog een keer gehad.
2012 2014
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 03 Feb 2016 16:04

Re: Waterpokken jonge baby

Mijn dochter heeft ze ook gehad toen ze 7 weken was. Aangestoken door broer. Ze had gelukkig maar een paar vlekjes en er geen last van. Ik verwacht ze dus nog wel een keer.. Ik gaf trouwens toen ook borstvoeding.

Ik heb toen wel de huisarts(enpost) gebeld omdat ze zo jong was, we moesten toen wel even langs komen.
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 03 Feb 2016 19:08

Re: Waterpokken jonge baby

Mijn kindje heeft ze nu met 2.5 maand. Ze zit er helemaal onder en heeft er ook wel last van. Bij die kleintjes is alleen de kans op complicaties groter. Best wel schrikken ook toen ze maandag helemaal slap werd en haar ogen steeds wegdraaiden, toen zijn we wel naar de huisarts geweest, waar ze gelukkig weer wakker en alert werd. Waarschijnlijk een koortspiek geweest, dat vind ik wel eng bij zulke kleintjes.
We zitten nu op dag zeven, dus hopelijk is het snel klaar!
Beterschap voor je kindjes.
februari 2012
november 2015
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Feb 2016 19:17

Re: Waterpokken jonge baby

Zo jong niet.
Maar mijn zoontje had het voor zijn eerste jaar minimaal gehad.
Daarna met zijn 2e verjaardag nog een keer, maar toen behoorlijk heftig.
Het zal bij iedereen anders zijn...
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem184

Bericht 03 Feb 2016 19:21

Re: Waterpokken jonge baby

Ik heb altijd begrepen dat als een baby onder het jaar het licht krijgt, de kans bestaat dat ze het nog een keer doormaken. Krijgen ze het heftig, dan is die kans al een heel stuk kleiner.
<<

anoniem196

Bericht 07 Apr 2016 20:33

Re: Waterpokken jonge baby

Tiramisu schreef:Mijn kindje heeft ze nu met 2.5 maand. Ze zit er helemaal onder en heeft er ook wel last van. Bij die kleintjes is alleen de kans op complicaties groter. Best wel schrikken ook toen ze maandag helemaal slap werd en haar ogen steeds wegdraaiden, toen zijn we wel naar de huisarts geweest, waar ze gelukkig weer wakker en alert werd. Waarschijnlijk een koortspiek geweest, dat vind ik wel eng bij zulke kleintjes.
We zitten nu op dag zeven, dus hopelijk is het snel klaar!
Beterschap voor je kindjes.


Heeft ze er lang last van gehad? En wat smeerde je er op?
<<

anoniem196

Bericht 07 Apr 2016 20:37

Re: Waterpokken jonge baby

De oudste heeft nu waterpokken.
Jongste is 10 weken en de afgelopen dagen steeds verhoging en sinds vandaag rode vlekjes/stipjes op haar buik.
Vandaag voor de zekerheid naar de huisarts geweest. Als ze koorts krijgt of niet meer goed drinkt moet ik bellen.

Ik vind het wel spannend. Besmetting kan al zijn geweest. Maar toch mag de oudste de jongste niet in haar gezicht of handjes aanraken. Ze zit nu onder de vochtblaasjes.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Apr 2016 20:39

Re: Waterpokken jonge baby

Jeetje wat een timing ikknutsel! Ik heb de waterpokken bij de kids net achter de rug. Ik smeerde kidsclin. Dit vond ik goed werken. Het helpt ook de genezing bevorderen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 07 Apr 2016 20:44

Re: Waterpokken jonge baby

Hier had J het toen hij net 2 maanden was. Heel sneu maar ja, valt ook niks aan te doen. Hier had hij er weinig last van, heb wel koelzalf gebruikt van de huisarts. Andere dingen mochten nog niet.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 07 Apr 2016 21:18

Re: Waterpokken jonge baby

Onze jongste had het met 4/5 maanden, ze zat gigantisch onder en heeft er echt heel veel last van gehad. Heb haar meerdere keren per dag met Heltix ingesmeerd, en een zemelenbadje gegeven (die zemelen zitten erbij).

Ik ben met haar naar de dokter geweest en die zei ook dat de kans dat ze het nogmaals krijgt echt nihil is.
Laatst gewijzigd door Parel op 09 Apr 2016 08:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 07 Apr 2016 21:22

Re: Waterpokken jonge baby

Ik reageer via mijn telefoon dus ik kan nu niet zien hoe oud je jongste is maar allebei mijn meiden hebben het twee keer gehad. De oudste was de eerste keer bijna drie en de tweede keer was twee weken geleden met ruim 4.5 jaar. Beide keren heeft ze het maar licht gehad. De laatste keer wel met koorts en wat dagen hangerig maar ze had ook last van haar oor. Op haar rug had ze de meeste pokken en drie in haar gezicht. Ze had er beide keren weinig last van en was er snel weer vanaf.

De jongste kreeg het de eerste keer met 9 maanden. Ze had toen maar een paar plekjes waar ze geen last van had. Op dit moment (2.5 jaar) heeft ze het weer en nu is het echt heel erg. Het zit onder haar haar, in haar oren, mond en zelfs in haar navel. Haar armen en benen vallen wel mee maar haar gezicht, buik, rug en vooral de nek zitten compleet onder :( Ze heeft er ook heel erg last van. Daarnaast flinke koorts gehad en amper eetlust. Ze vindt het zelf ook verschrikkelijk, wil niet dat mensen naar haar kijken. Af en toe begint ze spontaan te huilen dat ze geen waterpokken meer wil :cry: Op de meesten zit nu een korstje dus hopelijk is het ergste nu achter de rug.

Ik heb eerst gesmeerd met sudocreme en daarna met KidsClin. Verder doe ik haar in bad met havermout dat helpt ook goed.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 07 Apr 2016 21:45

Re: Waterpokken jonge baby

Hey mijn topic is ge-upt!


De jongste heeft het dus nooit gekregen ondanks een zus met hele erge waterpokken en zo'n beetje de hele kinderopvang zat onder. Ze zeiden dat dat door de borstvoeding komt.

Sterkte voor alle kindjes met waterpokken. Parel, jouw jongste had het echt extreem!
Mijn oudste heeft er helaas heel veel littekens aan overgehouden waarvan 2 kraters op haar voorhoofd. Zo zonde.
04-2014
10-2015
<<

anoniem196

Bericht 07 Apr 2016 23:13

Re: Waterpokken jonge baby

Ik heb kidsclin(5jaar) voor de oudste dat werkt nu goed.
Wil wel voor het weekend iets in huis hebben wat de jongste ook mag
<<

anoniem196

Bericht 07 Apr 2016 23:17

Re: Waterpokken jonge baby

Novalee: ze is 10 weken
Beterschap voor haar.ze heeft er dus goed last van. Zielig hoor.

Oudste(5) had gister 39,3 en geen trek in eten. Vandaag 38,5 en wel gegeten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Apr 2016 06:52

Re: Waterpokken jonge baby

Ik heb als baby ooit waterpokken gehad. NIet heel veel en ik zat niet helemaal onder. Later als kleuter heb ik ze nog een keertje gehad. Toen zat ik wel onder.

Beterschap voor de kids met waterpokken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Apr 2016 06:57

Re: Waterpokken jonge baby

Misschien kunt he havermout/ zemelen in huis halen en daar een badje van maken. Jeetje... 10 weken is wel erg jong zeg. Wat sneu.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 08 Apr 2016 07:42

Re: Waterpokken jonge baby

Wasmand schreef:Ik heb het zelf gehad toen ik 6 weken oud was. Er is tegen mij altijd gezegd dat ik het nog een keer kan krijgen.
Ik werk in de kinderopvang dus ben er vaak mee in aanraking gekomen maar (nog) niet een tweede keer gehad.



Ik heb het ook jong (3 maanden of zo) gehad. Ht bloedonderzoek ivm mijn zwangerschap is gebleken dat ik niet immuun ben en mag dus nu absoluut niet in aanraking komen met waterpokken tijdens de zwangerschap. Ik ben nu aan onderzoeken of ik mij na de bevalling kan laten vaccineren.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

anoniem196

Bericht 08 Apr 2016 23:35

Re: Waterpokken jonge baby

De oudste wordt gek van de jeuk. Ze is in een zemelenbadje geweest. Smeer haar in met kidsclin. En na een half uur is het gillen en huilen van de jeuk. Voor haar super vervelend. Maar ik zit er ook door heen. Wil slapen.

Iemand nog DE TIP tegen de jeuk?
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 09 Apr 2016 08:56

Re: Waterpokken jonge baby

Wij hadden Heltiq en dat vonden wij echt heel erg fijn.
Op haar billen enzo smeerde ik flink sudocreme.
Verder maar een paar keer per dag in bad en een washandje met havermout geven.
Zo zielig!
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 09 Apr 2016 09:54

Re: Waterpokken jonge baby

hier precies hetzelfde aan de hand gehad. Mijn jongste was ook 5 maanden toen mijn oudste 2 de waterpokken kregen. Hij kreeg het uiteraard ook, was er verder bijna niet ziek van gelukkig. Hij is nu 2,5 jaar en het heerst op de psz, vooralsnog heb ik nog geen pokjes bij hem ontdekt dus ik ben benieuwd of hij voldoende immuniteit heeft opgebouwd de eerste keer!
Mother of 3 adorable children
<<

anoniem196

Bericht 17 Apr 2016 17:44

Re: Waterpokken jonge baby

Oudste is weer helemaal opgeknapt.

Nu heeft R. de waterpokken. 5 blaasjes en verhoging. Al twee dagen veel wakker en alleen maar bij je willen liggen.
Morgen zal ze waarschijnlijk meer bultjes hebben.
Het zal allemaal wel goed komen. Maar ik vind het eng. Ze is pas 11 weken. :cry:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers