01 Jul 2021 07:08 door minoessepoes
Hier zitten de jongens op de bso die aangesloten is bij de kinderopvang waar ze hier voor op zaten, het is gewoon een verdieping omhoog. Aan de school is hier geen bso gekoppeld. Ik vond het heel fijn dat ze alle leiding al kende, het is een kleinschalige opvang, ze hun vriendjes van de dagopvang die naar andere scholen gingen niet helemaal kwijt raakte en dat ze uit de schoolsituatie zijn als ze op de bso zijn.
Ze worden inderdaad opgehaald met een busje vol met autostoelen. Het is een hele organisatie voor de school aangezien er een stuk of vijf verschillende bso's kinderen op komen halen. Voor de Corona moesten de kinderen naar een bepaald lokaal waar dan alle kinderen van die opvang verzameld werden, de kleuterdocent bracht de jonge kinderen naar dat lokaal of broertjes en zusjes haalde de kleintjes op en de leiding van de bso haalde de kinderen weer op vanuit dat lokaal. Nu mag er niemand de school in dus hebben ze vakken op het schoolplein waar de kinderen verzamelen.
Sinds een jaar hebben ze een mannelijke pm'er met een sport achtergrond, dat vind ik voor mijn jongens wel heel leuk. Dagelijks wordt er aan sport gedaan, iedereen mag mee doen maar het moet niet, ze spelen potjes voetbal ed maar leren bijvoorbeeld ook echt boksen en kunnen er een hoop energie kwijt. In de vakanties krijgen we wekelijks een programma gemaild wat ze gaan doen die week, elke dag wordt er wel iets georganiseerd van een dagje naar de camping, tot allerlei speeltuinen bezoeken, tot een thema dag ( vaak vakantie landen) en dan gaan ze zelf eten maken wat bij dat land past ed. Op regenachtige dagen worden er veel koekjes gebakken, smoothies gemaakt, geknutseld ed. Mijn jongens gaan er beide met plezier heen en ik vind het personeel altijd heel betrokken en zorgzaam overkomen.
25-11-2014 & 09-06-2017