Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste schoolreisje, waar naartoe?

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Apr 2015 13:09

Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Ik ben wel benieuwd waar jullie kindje voor het eerst naartoe gaat/ging op schoolreisje en hoever het rijden was?

Mijn zoontje is vandaag voor het eerst op schoolreisje naar Kids city in Borne, zo'n 1 uur en 15 min rijden met de bus. Ze mochten allemaal verkleed als piraat ivm het piraten thema daar. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gehad heeft.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem219

Bericht 28 Apr 2015 13:13

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

D is vorig jaar juni voor het eerst op schoolreisje geweest naar de Apenheul. Dit was ruim 1,5 uur rijden met de bus...
Ze zat toen een goede 3 maanden op school

Vond het best ver met die kleintjes maar ze heeft een hele leuke dag gehad!
<<

anoniem203

Bericht 28 Apr 2015 13:27

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Hier nog niks bekend over een schoolreisje.

Ik denk dat ik het die dag toch erg moeilijk zou hebben als mijn kleine kleuter op 1,5 uur rijden ergens een schoolreisje heeft in een of ander groot park. Of ben ik nou zo'n overbezorgde moeder? Ik denk dat ik nog flink zou twijfelen of ik hem wel mee zou laten gaan eigenlijk..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Apr 2015 13:33

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Mijn dochter is nog niet op schoolreis geweest, volgens mij doen ze dat nog niet met de kleuters. Wel kleinere uitstapjes, maar niet ver weg met de bus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 28 Apr 2015 13:37

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Mijn dochte heeft 5 jaar op een andere school gezeten en daar hadden ze net als Susan kleine uitstapjes dicht in de buurt. Dan gingen ze naar de plaatselijke kinderboerderij of naar het strand.

De school waar beide kinderen nu op zitten heeft al echt schoolreisjes voor de kleuters. Mijn zoon gaat naar het Geuzenpaleis, zo'n 1,5 uur rijden verderop. Ik laat hem gewoon meegaan. Hij is zelf niet zo moeilijk kind qua vreemde omgevingen en erg outgoing. Als hij erg verlegen en teruggetrokken zou zijn zou ik hem thuis laten.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem193

Bericht 28 Apr 2015 13:41

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Dit jaar 1 uur rijden met de bus naar een binnenspeeltuin.
Vorig jaar 3 kwartier rijden met de bus naar een hele grote speeltuin/kinderboerderij
Jaar daarvoor in een speeltuin hier in de stad waar je zelf je kind moest brengen en halen.
<<

Anoniem219

Bericht 28 Apr 2015 13:46

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Ava schreef:Hier nog niks bekend over een schoolreisje.

Ik denk dat ik het die dag toch erg moeilijk zou hebben als mijn kleine kleuter op 1,5 uur rijden ergens een schoolreisje heeft in een of ander groot park. Of ben ik nou zo'n overbezorgde moeder? Ik denk dat ik nog flink zou twijfelen of ik hem wel mee zou laten gaan eigenlijk..



Vond ik ook hoor! Heb zelfs mijn twijfels nog bij de directrice neer gelegd maar haar toch mee laten gaan. Ze had er zoveel zin in!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 28 Apr 2015 14:06

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Mijn dochter ging voor het eerst in groep 2 naar de Oliemeulen in Tilburg, dat was ongeveer een half uur rijden. Ze gingen niet met de bus maar met auto's, ik ben toen zelf ook mee geweest.
Ik vind verder dan een half uur zelf ook wel heel ver voor een schoolreis voor kleuters.

In groep 3 ging mijn dochter voor het eerst op schoolkamp, dat was 2 dagen/1 nacht en dat was ook ongeveer een half uur rijden (wel met de bus).
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Apr 2015 14:09

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

@ ava, ik heb ook wel slecht geslapen hoor, maar hij had er wel zin in. Al zat hij in de bus wel te huilen... en ik vind zolang in de bus ook wel ver, maarja.. ben blij dat ik hem over 20 min weer zie, ben zo benieuwd,vooral omdat hij zo onzeker en bang is.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 28 Apr 2015 14:15

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Hier zijn ze naar de hooiberg (speelboerderij) geweest. Was een klein uurtje rijden. Wij waren de enige die daar waren met 3 kleuterklassen. Helaas had m last van waterpokken en was niet helemaal lekker. Maar toch heeft hij het erg leuk gehad. Ik was meegeweest. Anders had ik hem thuisgehouden denk ik (door de waterpokken).
Waren om kwart over 3 weer terug. Dit was lang genoeg voor de kleintjes.

Ik weet dat ze vorig jaar naar oude hands zijn geweest. Dit was erg zwaar voor de kleinste.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 28 Apr 2015 14:46

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Mijn zoon gaat naar een grote kinderboerderij met speeltuin. Is ongeveer 30/45 minuten rijden. Ze gaan in juni.
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem171

Bericht 28 Apr 2015 14:48

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Vorig jaar naar schateiland Zomeren en dit jaar naar Oud Valkeveen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 28 Apr 2015 15:19

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Y. zou naar de efteling gaan maar hij gaat niet mee. Ik vond o.a. dat er te weinig begeleiding meegaat en het is de planning dat ze met de kleintjes alleen het sprookjesbos en carnavalfestival gaan. Daarnaast speelt er nog iets. Nu ga ik zelf 3 dagen later met Lejow en B.
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 28 Apr 2015 15:19

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

En hoe vond hij het Annemie?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Apr 2015 15:29

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Hij had het ontzettend leuk gehad, alleen had hij de hele weg heen en terug in de bus naast een jongetje gezeten die hij niet lief vind, dat vond hij niet zo leuk. (Jongetje deed op hem spugen en in zijn oor schreeuwen zei hij)
Maar hij kwam blij uit de bus :-D gelukkig.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

anoniem203

Bericht 28 Apr 2015 15:38

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Nou wat jammer van dat jongetje. Maar wel fijn dat hij het verder leuk heeft gehad!
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 28 Apr 2015 15:59

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Bij ons gaan de kleuters gelukkig nog niet op pad.
Mijn oudste ging vorig jaar mee met de bus ruim 1 uur rijden. Dit jaar weer en dat vind ik al heftig een hele dag in een pretpark. Terwijl ze dan net 8 is.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Apr 2015 17:06

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Hier gaan de kleuters naar het land van jan klaassen. Ze zijn net voor de herfstvakantie al geweest.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem140

Bericht 28 Apr 2015 17:47

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Vorig schooljaar gingen ze naar de Linnaeushof, dat is hier 45 minuten vandaan.
Dit jaar gaan ze naar de Efteling, dat is hier een uur en kwartier vandaan.
Vorig jaar ben ik mee geweest op schoolreis en dit jaar ga ik ook weer mee.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Apr 2015 18:09

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Wij zijn met onze kleuters ook naar Linnaeushof geweest, 30 tot 45 min vanaf de school waar ik werk. Was erg leuk voor de kleintjes!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 28 Apr 2015 18:53

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Isam en Nora zijn in september naar Artis geweest. Geen idee eigenlijk hoelang ze erover gedaan hebben van Hoofddorp tor Artis. Zal wel ergens tussen de 15-45 minuten liggen. Ik had er geen moeite mee en zij ook niet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 28 Apr 2015 20:19

Re: Eerste schoolreisje, waar naartoe?

Vorig jaar in groep 1 gingen ze naar Ballorig, klein half uurtje met de bus.
Dit jaar zijn ze ook weer naar Ballorig geweest, wel een andere locatie, ook een half uurtje met de bus.
Ze zijn ook geen hele dag weggeweest.
Het is meer een uitje voor de kinderen dan een echt schoolreisje, dat doen ze hier vanaf groep 3 pas.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers