Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leeftijdsverschil

<<

Velvet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 78

Geregistreerd: 12 Sep 2013 21:05

Bericht 14 Sep 2013 12:39

Leeftijdsverschil

Ik ben benieuwd hoeveel jullie kindjes schelen. Was dit een bewuste keuze of is het zo gelopen? Zijn er positieve of negatieve punten aan dit leeftijdsverschil verbonden? Het zal zo verschillen wat voor iemand fijn is, maar ik ben eens benieuwd naar ervaringen :)
<<

Anoniem166

Bericht 14 Sep 2013 12:44

Re: Leeftijdsverschil

Ik heb nog geen tweede kindje, dus wat dat betreft kan ik niet meepraten.
Wel wilden wij graag twee kindjes kort op elkaar, maar dat gaat niet meer lukken, want mijn dochter is inmiddels 1,5. Er zal straks meer leeftijdsverschil zijn dan we aanvankelijk wilden, maar inmiddels zien we daar ook wel weer de voordelen van in.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 14 Sep 2013 12:46

Re: Leeftijdsverschil

**
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 04 Nov 2014 12:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem75

Bericht 14 Sep 2013 12:51

Re: Leeftijdsverschil

Hier zit dadelijk 3 jaar 8 mnd tussen de kindjes. Ik had het liever een jaartje minder gezien maar helaas valt een zwangerschap niet te plannen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Sep 2013 12:51

Re: Leeftijdsverschil

Toen mijn zoontje nog net geen 2 was zijn we voor een tweede gegaan. Ik was na 9 mnd zwanger. Er zit nu 3 jaar en 2 mnd tussen. Ik vind het erg fijn, hij snapt alles en kan hem uitleggen als ik met de baby bezig ben.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 14 Sep 2013 12:52

Re: Leeftijdsverschil

Hier zit er 22 maanden leeftijdsverschil tussen de oudste en middelste. We wilden minstens 2 jaar verschil. Dat is gelukt. Ik vond het in het begin vrij pittig eigenlijk.
Tussen de jongste(baby in buik) zit tussen de oudste 4 jaar en 3 maanden en bij de middelste is het verschil 2,5 jaar. We wilden eigenlijk meer leeftijdsverschil tussen de middelste en de baby. Maar deze zwangerschap was een verrassing.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 14 Sep 2013 13:37

Re: Leeftijdsverschil

Hier hebben de meiden een leeftijdsverschil van 23 maanden. Omdat ik niet had gedacht bij de 2e zo snel weer zwanger te zijn, is het iets minder dan in eerste instantie 'het plan' was, maar ik vind het een mooi verschil!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem275

Bericht 14 Sep 2013 13:52

Re: Leeftijdsverschil

hier schelen de jongens op 13 dagen na 2 jaar, ik vind het een mooi leeftijdsverschil. we vonden 2-2,5 jaar mooi als dat zou lukken. ik vind het op dit moment wel pittig met een peuterpuber en een baby die overdag het liefst bij ons slaapt, maar toch vind ik dit (zeker voor de jongens) een mooi verschil.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 14 Sep 2013 14:25

Re: Leeftijdsverschil

Hier zit 5 jaar en 3 dagen verschil tussen onze dochters. Ik had graag minder verschil tussen gehad, maar mijn man wilde wachten. Toen we ervoor gingen heeft het een jaar geduurd voordat ik zwanger was. Oudste begrijpt veel en kan haar ook uitleggen waarom ze soms moet wachten. Als ze naar school is heb ik alle tijd voor de jongste en als die op bed ligt, heb ik tijd voor de oudste.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Sep 2013 14:44

Re: Leeftijdsverschil

3 jaar en 3 maanden. Dat liep helaas zo, omdat het niet vanzelf ging.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem33

Bericht 14 Sep 2013 14:55

Re: Leeftijdsverschil

Bij ons ongeveer 2jaar en 2maanden.
<<

Anoniem16

Bericht 14 Sep 2013 15:03

Re: Leeftijdsverschil

Bijna drie jaar. Ik vind het fijn zo. Ik wilde geen twee baby's maar een peuter die al ook zelf dingen kan.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Sep 2013 15:37

Re: Leeftijdsverschil

Wij wilde graag er ongeveer 2 jaar tussen hebben, dat is gelukt op 13 dagen na schelen ze 2 jaar :)

Als er een derde komt dan zit daar minimaal 3 jaar tussen, tussen de jongste 2 dan.
<<

Anoniem286

Bericht 14 Sep 2013 15:52

Re: Leeftijdsverschil

We hebben er nog geen twee maar ik ben net aan een studie begonnen die 2 jaar duurt, daarna eerst weer een baan zoeken (of hopelijk kan ik dan blijven waar ik dan werk) en an gaan we pas voor een tweede. Dat zorgt dus voor minimaal 3 jaar verschil. We hadden dat ook wel een beetje in gedachten van te voren.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Sep 2013 15:57

Re: Leeftijdsverschil

Anderhalf jaar! Bewuste keuze, had het niet anders gewild. Ik ben al met al binnen 4,5 jaar uit de luiers, uit de flesjes, en ze kunnen veel dingen samen doen.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Sep 2013 16:07

Re: Leeftijdsverschil

5 jaar. De baby is er natuurlijk nog niet, maar ik zie nu al veel voordelen. Je kunt T dingen uitleggen, afspraken met hem maken etc. En hij is vijf dagen per week van 8.30 tot 14.00 op school, dus dan heb ik even tijd met de baby. Brengen en halen is wel gedoe denk ik. Qua band die ze met elkaar zullen hebben kan het alle kanten op. Ik heb zelf al sinds onze kindertijd een heel hechte band met mijn zusje van 5 jaar jonger, maar ken ook wel gezinnen waarbij het leeftijdsverschil echt een barriere is.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Sep 2013 16:20

Re: Leeftijdsverschil

hier straks 2,5 jaar verschil, wij zijn er zelf blij mee.
M:21072011
J :08012014
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 14 Sep 2013 16:22

Re: Leeftijdsverschil

Hier zit er 3,5 jaar tussen. Het duurde een jaar voor ik zwanger was van de tweede, maar ik zie eigenlijk alleen maar voordelen en vind het leeftijdsverschil echt perfect!
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem64

Bericht 14 Sep 2013 16:29

Re: Leeftijdsverschil

Tussen de oudste 2 zit 1,5 jaar en tussen de tweede en de tweeling 2 jaar en 2 maanden precies.

Dit was ook ons idee, voor zover je dat kunt plannen, ik was alle keren meteen zwanger.
Ik vond het bij de oudste 2 ideaal, en bij de tweede en de tweeling ook, maar toen wisten we natuurlijk niet dat het er meteen twee zouden zijn. Maar het is me meegevallen, al vind ik het nu wel drukker dan het eerste jaar. De tweeling is nu bijna 2,5 en van 2 tot nu vond ik pittig in combinatie met hun broer van 4, maar dat gaat beter sinds hij naar school gaat gelukkig.
<<

Anoniem73

Bericht 14 Sep 2013 16:45

Re: Leeftijdsverschil

Ik heb nog geen tweede maar als we een tweede willen zal dat pas over 3 jaar zijn (ivm studie) en dan is felice al 6 jaar. Voor sommige misschien een enorm verschil maar mij maakt dat echt helemaal niks uit. Mijn zusje en ik schelen 9 jaar, ik vond dat toen super leuk. Maar er is ook een grote kans dat we geen tweede krijgen.
<<

Anoniem 42

Bericht 14 Sep 2013 16:50

Re: Leeftijdsverschil

Beide leeftijdsverschillen zijn ongeveer twee jaar. Dat is best kort op elkaar en als plannen met dit soort dingen mogelijk was geweest, had ik er meer leeftijdsverschil tussen gelaten.

Overigens absoluut niet negatief bedoeld, ben heel erg gelukkig met het gezin zoals het is maar je hebt meer tijd voor elk individueel kind als er meer leeftijdsverschil is.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Sep 2013 17:04

Re: Leeftijdsverschil

2 jaar en 5 maanden. Voor ons is dit perfect. Niet te weinig verschil, maar ook niet te veel.
<<

Anoniem144

Bericht 14 Sep 2013 18:16

Re: Leeftijdsverschil

Hier zit er straks bijna 24 maanden tussen. Ik vind het leeftijdsverschil wel mooi zo. Ik vind de zwangerschap wel erg tegenvallen met zo,n wilde peuter in huis. Dat zal straks in de eerste maanden van de baby ook wel even pittig zijn.

We zijn er paar maanden voordat ze 1 werd weer voor gegaan. 8 maanden later was het raak.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Sep 2013 18:46

Re: Leeftijdsverschil

Oja wij zijn ervoor gegaan toen onze zoon 2 jaar was. Heeft even geduurd dus.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 14 Sep 2013 19:02

Re: Leeftijdsverschil

Als de baby geboren is dan zit er 7 jaar leeftijd verschil tussen de baby en onze zoon. We wilden graag minder maar op de natuurlijke wijze zwanger worden lukt niet en de behandelingen zijn best pittig dus we hebben gewacht tot we er klaar voor waren maar de behandelingen hebben ook twee jaar de tijd gekost tot we een positieve test in handen hadden.
Maar ik zie wel voordelen, we kunnen alles goed uitleggen aan onze zoon en hij zou het ook goed snappen als we met de baby bezig zijn en ik kan overdag met de kleine bezig zijn want onze zoon gaat de hele dag naar school.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers