Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rollen in bed

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Sep 2013 19:50

Rollen in bed

Jaaaa R kan rollen :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:

Maar, hij rolt ook in bed. Ik heb hem in een kleine slaapzak onder een laken maar hij wurmt net zo lang tot het laken los is en rolt dan om. Ik ben (jullie kennen me inmiddels :wink: ) nu heel bang dat hij op zijn buik gaat liggen met zijn hoofd in het matras.

Iemand tips om hem niet te laten rollen in bed?
R. 2013
D. 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Sep 2013 19:56

Re: Rollen in bed

L heeft sinds hij kan rollen nooit meer op zijn rug geslapen. Zou een Aerosleep je niet gerust stellen?,
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 19:57

Re: Rollen in bed

Het slaapzakje aan de onderkant bij het matras in stoppen zou kunnen. Al wordt dit door sommigen ook afgeraden omdat hij zich vast kan draaien dan.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Sep 2013 19:58

Re: Rollen in bed

Helaas...dat gaat niet geloof ik. Of je zou hem moeten vastknopen, maar erg kindvriendelijk is dat niet ;) Hij kan zelf zijn hoofd optillen en draaien, no worries! Is moeilijk misschien, ik dacht er net zo over, maar soms moet je ook je kindje kunnen vertrouwen. Heb je een aerosleep?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Sep 2013 19:59

Re: Rollen in bed

Muppetje schreef:L heeft sinds hij kan rollen nooit meer op zijn rug geslapen. Zou een Aerosleep je niet gerust stellen?,


Ik heb ook al een sensormatje, dat wordt wel heel veel dan..
R. 2013
D. 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 06 Sep 2013 19:59

Re: Rollen in bed

Als ze kunnen rollen zijn ze sterk genoeg om hun hoofd weer op te tillen.
Maar snap het hoor, hier ligt voor dat soort gevallen een nanny care in bed.

J rolt in bed op zijn zij, heel fijn want dan hoop ik dat zijn afplatting weg trekt.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem103

Bericht 06 Sep 2013 20:01

Re: Rollen in bed

Ik neem aan dat hij ook al vrij sterk is in zijn nekje als hij kan draaien dus ik zou hem dan lekker op z'n buik laten slapen. Dat is dan echt niet zo gevaarlijk meer.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2013 20:02

Re: Rollen in bed

Ik bind onze zoon al ruim een maand vast met een laken. :laughcry:
Niet echt verantwoord, maar anders gaat hij echt niet slapen.
<<

Anoniem166

Bericht 06 Sep 2013 20:04

Re: Rollen in bed

Geen zorgen over maken, Caroow.
Als hij kan draaien, dan is hij ook sterk genoeg om zijn hoofdje op te tillen.

Vanaf het moment dat H. kon rollen, sliep ze ook meestal op haar buik. Ik vond het juist wel fijn dat ze zelf kon gaan liggen op de manier die zij prettig vind.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 06 Sep 2013 20:06

Re: Rollen in bed

Leuk, nu begint het 100x 's huilend wakker worden 's nachts omdat ie z'n hoofd stoot door het rollen, met z'n arm buitenboord ligt, met z'n been buitenboord ligt, met z'n slaapzak gedraaid ligt, bovenop z'n knuffel ligt, z'n speen kwijt is, met z'n hoofd tegen het hoofdeind geplakt zit, niet meer terug kan draaien en tóch opeens op z'n rug wil liggen...

Heerlijk, die ontwikkeling van je kind <3 :D

(Nu serieus: ik lees mee, maar dus niet vanwege het ademen, maar vanwege bovenstaande dingen. Heb gewoon maar vertrouwen in m'n aerosleep, anders maak ik mezelf helemaal gek. Neemt niet weg dat ik regelmatig even kijk of ie 'het nog wel doet' hoor :) )
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 02 Sep 2013 23:25

Bericht 06 Sep 2013 20:13

Re: Rollen in bed

K rolt ook heel veel, als hij ergens heen/bij wil wat buiten zijn bereik ligt, dan rolt hij er heen van buik, naar rug en weer op buik enz.
Hij rolde in bed ook steeds op zijn buik maar kon (toen nog) lastig van buik naar rug terug rollen, ook omdat hij nog steeds ingebakerd slaapt. Gevolg dat we er soms wel 10x op een nacht uit moesten om hem van zijn buik weer op zijn rug te rollen.
Wij hebben van een vriendin 2 SafeTsleepers te leen gekregen en ik ben er fan van. Hij ligt nu vast op zijn rug en wordt (op zijn voeding na) niet meer wakker!

De Safe T Sleep Slaapwikkel is een veilig slaapproduct waarin kinderen veilig en comfortabel op de rug of op de zij kunnen slapen. De Safe T Sleep bestaat uit een grote katoenen wikkel die om het matras wordt geplaatst en een kleine wikkel waarin je het kindje legt. Zo kan het kindje wel met de armpjes en beentjes bewegen, maar niet op de buik draaien, uit bed klimmen of onder de dekens raken. Ook voorkomt het scheve of afgeplatte hoofdjes en is het ideaal voor kindjes die op een helling slapen, zoals bijvoorbeeld reflux baby's. De Safe T Sleep is uitstekend te gebruiken in combinatie met een slaapzak of bakerdoek. De Safe T Sleep Slaapwikkel is gemaakt van 100% katoen en is verkrijgbaar in 1 maat, te gebruiken in de wieg, het ledikant en op een eenpersoonsbed. De slaapwikkel is te gebruiken bij kinderen vanaf de geboorte tot drie jaar. Kinderen en ouders ervaren de Safe T Sleep Slaapwikkel als prettig, het geeft kinderen geborgenheid en ouders een gerust gevoel.

http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 1448131472

http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 1448131472
Laatst gewijzigd door Kruidkoek op 06 Sep 2013 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 06 Sep 2013 20:15

Re: Rollen in bed

Rolt hij ook weer terug naar z'n rug? Ik zou hem lekker laten liggen, dekens en lakens weg alleen slaapzakje aan en mooi z'n gang laten gaan :yes:
Afbeelding


Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Sep 2013 20:17

Re: Rollen in bed

Hij rolt sinds vandaag, dus nee, nog niet naar zijn rug. Wel naar zijn zij, dus rug-buik-zij-buik maar nog niet weer helemaal terug.

Die Safetsleepding is wel een goede tip!
R. 2013
D. 2016
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 06 Sep 2013 20:17

Re: Rollen in bed

Oja safe t sleep heb ik ook wel gebruikt maar het ging toch tegen m'n gevoel in om haar 'vast' te maken
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 20:26

Re: Rollen in bed

N rolde ook al snel op haar buik en sliep dan gewoon ook beter. Ze deed haar neusje goed naar de zijkant en we hebben een aerosleep dus ik liet haar altijd gewoon liggen. Aan de ene kant vind ik het altijd wel een beetje eng maar ze kunnen ook midden in de nacht omrollen en dan zie je het ook niet. Je kunt helaas niet alles voorkomen.
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:56

Bericht 06 Sep 2013 20:27

Re: Rollen in bed

Sanne schreef:Geen zorgen over maken, Caroow.
Als hij kan draaien, dan is hij ook sterk genoeg om zijn hoofdje op te tillen.
Vanaf het moment dat H. kon rollen, sliep ze ook meestal op haar buik. Ik vond het juist wel fijn dat ze zelf kon gaan liggen op de manier die zij prettig vind.


Zo redeneerde ik ook inderdaad. Als hij zo sterk is dat hij rolt, tilt ie echt wel zijn koppie op op het moment dat hij plat op het matras zou liggen.
<<

Anoniem103

Bericht 06 Sep 2013 20:48

Re: Rollen in bed

Ik zou niet allemaal hulpmiddelen gaan gebruiken om hem maar op z'n rug te houden. De veiligheid van al die hulpmiddelen is ook twijfelachtig dus als hij er verder zelf geen last van heeft dat hij op z'n buik gaat liggen zou ik proberen om wat meer vertrouwen te krijgen in plaats van allerlei dingen uit te gaan proberen.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2013 20:54

Re: Rollen in bed

Hier is het probleem trouwens dat zoon een buikslaper is en dat hij dus absoluut niet op z'n rug wil slapen. Hij wordt echt panisch dan! Hij kan alle kanten oprollen, maar 's nachts terug rollen is echt een probleem. Complete hysterie!
Daarom binden we hem vast met een laken.

Als je kind gewoon lekker verder slaapt, dan zou ik het gewoon laten gebeuren.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 06 Sep 2013 21:05

Re: Rollen in bed

Toen t. begon te rollen sliep hij ook vaak op zijn buik. Geef je kindje het vertrouwen en bind hem alsjeblieft niet vast met van die hulpmiddelen. Je zou dit kunnen doen op het moment dat hij weken steeds maar op zijn buik draait en dan steeds gaat huilen ofzo maar als hij het op zijn buik ook prima vindt dan is dat toch goed?

Je hebt al een sensormatje toch? Aerosleep kan ook nog. Die hebben wij ook vanaf het begin.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers