Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind moeite met overgangsmomenten

<<

Red

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:46

Bericht 05 Sep 2013 20:06

Kind moeite met overgangsmomenten

Mijn zoontje is over het algemeen een gevoelig, maar erg actief kind. Sinds hij 2? Is komt het alleen steeds vaker voor dat hij zich enorm vervelend gaat gedragen als de situatie veranderd. Ik doel dan op situaties dat hij van opa en oma thuis wordt gebracht, het binnenkomen is dan al 1 groot drama. Of ik kom hem daar ophalen om mee te eten. Het is gelijk ' jij mag hier niet zijn' en veranderd van een engeltje in een duiveltje. Nu kan ik me wel voorstellen waar dit gedrag mee te maken heeft, maar vindt het erg lastig om dit patroon te doorbreken aangezien we meerdere dingen hebben geprobeerd : voorbereiden op mijn komst, of voorbereiden op thuiskomst, heel veel positieve aandacht geven, boos worden, negeren. Eigenlijk is het resultaat in alle gevallen dat hij nog steeds boos is en moet afreageren. Als je denkt dat je de juiste aanpak hebt gevonden is er weer iets wat je niet had zien aankomen ( bv hij ziet dat je iets nieuws in huis hebt gezet, dat moet weg van hem en dan is hij daar weer boos over). Hij is trouwens 4 jaar, maar dat overal boos om worden begint me aardig op te breken. Vandaag ging hij opeens kusjes geven en lief doen, maar ik merk aan mezelf dat ik al denk van help hoe waar gaat ie morgen weer drama over schoppen....
<<

Red

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:46

Bericht 05 Sep 2013 20:07

Re: Kind moeite met overgangsmomenten

Vanuit mijn werk doe ik ook veel met visualisaties. Maar als ik hem dan voorbereid op bv een verjaardag, dan is hij alweer boos en mogen de picto' s niet op zijn bord hangen. Want hij wil zelf jarig zijn en cadeautjes krijgen. Tot nu toe is dat ieder jaar hetzelfde, sinds hij kan praten. ( en bij iedere verjaardag)
<<

Red

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:46

Bericht 05 Sep 2013 20:15

Re: Kind moeite met overgangsmomenten

Trouwens herkenning alleen zou ook fijn zijn, mocht je geen tips hebben ;)
<<

Anoniem193

Bericht 05 Sep 2013 20:34

Re: Kind moeite met overgangsmomenten

Ik begrijp je heel goed. Meer tips dan wat jezelf al zegt heb ik helaas niet. Wij proberen ook alles vooraf te vertellen en dingen zoveel mogelijk hetzelfde te blijven doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Sep 2013 20:59

Re: Kind moeite met overgangsmomenten

Ik zou toch picto's blijven aanbieden. Ik weet niet wat voor systeem je nu precies gebruikt, maar misschien kun je wat anders proberen, iets eenvoudigers, of foto's in plaats van getekende picto's, die kunnen soms wel te abstract zijn. Dat hij boos wordt van zo'n verjaardag, dat voorkom je daar niet mee, hij is dan gewoon boos dat hij zelf niet jarig is en dat is eigenlijk een heel ander probleem. Maar het dagelijks leven kun je daarmee wel voorspelbaarder maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 21:32

Re: Kind moeite met overgangsmomenten

Hey, misschien moeten wij even gaan pm-en want ik heb een zoontje van 4 met hetzelfde issue! We gaan er sinds kort voor naar een kinderpsycholoog en daar krijgen we goede tips.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 21:32

Re: Kind moeite met overgangsmomenten

Vervelend is het trouwens he :(

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers