Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweeling en slaap

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Apr 2020 19:42

Tweeling en slaap

Ik kan het grote slaaptopic niet meer vinden en ik ben te chagrijnig om te zoeken, dus even een eigen topic.

Hoe langer wij thuis zitten met de kleintjes, hoe ellendiger het gaat met slaapjes en ritme. Waar ik voorheen altijd nog kon vasthouden aan het feit dat ze iig ‘s avonds makkelijk in slaap vielen, heb ik nu geen enkele zekerheid meer. Ik word er echt langzaamaan wanhopig van.

Ze slapen overdag als we heel veel geluk hebben 1 keer een uurtje en verder korte slaapjes van 20 minuten tot drie kwartier max. Er is totaal geen ritme meer in te ontdekken, want ze zijn nooit uitgeslapen en dus continu chagrijnig/jengelig, waardoor ik toch maar weer besluit ze weg te leggen en dan vallen ze weer eventjes in slaap, om na gemiddeld een half uurtje weer wakker te worden.

‘s Avonds kon ik ze voorheen na hun fles van 19.00 uur wegleggen en dan hoorde ik ze of ergens in de nacht of pas de volgende ochtend weer. Maar sinds half maart is het bijna elke avond of drama om ze in slaap te krijgen, of ze worden na een uurtje weer wakker om niet meer in slaap te vallen.

Ik besef dat het allemaal met elkaar samenhangt, uitgeruste baby’s slapen beter enzo en die van mij zijn alles behalve uitgerust, maar jeetje. Ik mis de avonden voor mezelf, zeker nu ik de hele dag al met baby’s zit. Ik wil gewoon weer een paar uurtjes voor mezelf. Kan wel janken, wat een gedoe dit.

Hoe kan ik ze “resetten”? Hoe begin ik met het introduceren van een nieuw schema? Ik probeer het elke dag, maar houd het niet vol omdat ze zo moe zijn. Ze maken elkaar ook wakker met hun gebrul. Toen ik alleen D. had liet ik hem soms gewoon even flink brullen en dan viel hij vanzelf wel in slaap, maar dat werkt niet met twee baby’s want ze houden elkaar wakker.

Help mij ?

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 06 Apr 2020 19:56

Re: Tweeling en slaap

Oh Elliot, dat klinkt hels. Sterkte.
Ik heb geen specifieke tweeling ervaring maar wat mij destijds erg heeft geholpen is het boek Save Our Sleep van Tizzie Hall. Heb ik in eerdere topics ook al getipt. Het is een fijne methode die houvast biedt en werkt. En je kunt op verschillende momenten instappen en dus direct beginnen.

https://www.bol.com/nl/f/save-our-sleep/36430695/

Volgens mij is een andere methode hier populairder, misschien maakt de specifieke methode ook niet eens zo uit, maar gewoon dat je een plan hebt en niet maar wat aanrommelt voor je gevoel.

Sterkte, nogmaals.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 06 Apr 2020 20:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem314

Bericht 06 Apr 2020 20:06

Re: Tweeling en slaap

Kunnen ze niet apart liggen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Apr 2020 20:08

Re: Tweeling en slaap

Hoe oud zijn ze nu? Hier werkte het 2-3-4 ritme vanaf een maand of 8. Maar moet eerlijk zeggen dat we vanaf die tijd ook heel moeilijke middagen en avonden hebben gehad omdat hij (denk ik) verlatingsangst kreeg.

Kan het niet zijn dat ze daar nu midden in zitten?

Om te resetten: om ze in een ritme te krijgen moet je zorgen dat ze op die tijd ongeveer gaan slapen. Waar dat is maakt in het begin niet uit, in je armen, wandelend in de wagen of in de box. Als ze maar slapen op die tijd. Dan wennen ze daaraan. Deze methode (2-3-4 ritme) komt trouwens van Stefanie Lampe.

Met een tweeling lijkt me helemaal lastig. Zouden ze beide even snel moe zijn? Hopelijk krijg je nog tips van tweeling moeders.

Snap dat je een ritme wil en daar kun je ook wat tips uithalen maar wat mij ook vaak hielp is dat juist soms ook (een beetje) loslaten. Want als het dan niet ‘lukte’ dacht ik dat het aan mij lag. En dat was niet, lag ook niet aan de baby. Het zijn mensjes en elke dag is anders. En ook al voelt het nu super rot en zwaar het gaat ook weer voorbij.

Waarschijnlijk kan het niet maar kan je ze ook niet eventueel apart leggen als dat voor nu even fijn is?

STERKTE!!! Dat is zo zwaar.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Apr 2020 20:50

Re: Tweeling en slaap

Ik heb geen kinderen en ook geen tips maar het klinkt loeizwaar dus ik wil je even een dikke knuffel geven! Sterkte! Hopelijk komt er snel verbetering/verlichting.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 06 Apr 2020 21:48

Re: Tweeling en slaap

Wat ontzettend zwaar Elliot!
Ik zou ook proberen ze tijdelijk (hoeft echt maar dag of 3 goed te gaan en dan kunnen ze weer samen) even apart te houden. In ieder geval overdag.
En dan idd met een bepaald ritme (kan elk onderbouwt ritme zijn waar jij denkt dat ze bij aan sluiten mijn inziens) aanhouden en dan ook werken met zo'n slaaptrainmethode vooral snachts (duidelijk slaapritueel en. dat ze dus steeds even alleen moeten, en dan weer even laten weten dat je er bent, dan weer iets langer alleen etc.). Snachts is gewoon echt voor slapen, en niet voor wakker zijn. Dat moet weer even duidelijk worden.
En de leeftijd die jou meiden nu hebben is gewoon echt de leeftijd van 'weten dat ze aandacht/prikkels krijgen bij wakker zijn' en dat ze dat leuker vinden als slapen. Je moet even uit dat cirkeltje komen, dat ze weten dat slapen slapen is zeg maar, en geen aandacht of andere interessante dingen. Ik bedoel hiermee niet dat het dus komt doordat jij ze aandacht gegeven hebt want dat weet ik helemaal niet. Maar ze hebben er wel de leeftijd voor nu.
Sterkte! Ik vond 't maal 1 al pittig, laat staan maal 2!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Apr 2020 23:03

Re: Tweeling en slaap

Ik ook Tizzies grootste fan!
Lijkt me heel erg zwaar Elliot :( Ik herinner me wel dat de eerste slaapregressie met 8 maanden is. Ben even vergeten hoe oud ze zijn, maar zou dat het ook kunnen zijn?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Apr 2020 07:56

Re: Tweeling en slaap

Lieve elliot, geen tips maar wel even een dikke virtuele knuffel!
Loodzwaar klinkt het! Pas je heel goed op jezelf?

(Ik heb trouwens het Stefanie Lampe boek gebruikt, maar geen idee meer of dat echt dé oplossing was)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Apr 2020 08:00

Re: Tweeling en slaap

Thanks voor jullie lieve reacties meiden, ik moest ervan huilen ??‍♀️ Kun je nagaan hoe labiel ik momenteel ben. Ik reageer zo even uitgebreid vanaf de computer!

♥♥
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Apr 2020 08:09

Re: Tweeling en slaap

Ik heb (denk ik) wel het Stephanie lampe boek voor je als je wil.
Echt super zwaar zo!

Edit: en wat ik iig weet is dat je 'methode' kiest en die echt even moet volhouden om te bepalen of het wel/niet werkt. Anders wordt het helemaal een rommeltje.
30-04-2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 07 Apr 2020 08:27

Re: Tweeling en slaap

Leg je ze tegelijk op bed?

Wij hebben dit ook een tijdje gehad en we merkten vooral aan I.sa dat ze wat langer wakker kon blijven en J.im had meer slaap nodig en beter sliep als hij alleen lag.
Dus legden we ze om en om op bed.

Je hebt alsnog 1 baby wakker maar vond dat beter te doen dan 2 jankerds en chagerijnige baby’s.

Ze versterkten (en dat doen ze nog steeds) elkaar.

Dat is ook niet de meest ideale situatie maar hier werkte het tijdelijk wel en uiteindelijk toch weer tegelijk naar bed. Dat ritme kwam vanzelf weer.

Kies nu gewoon voor de beste en fijnste oplossing (als je die vind) en zo’n ritme en schema komt vanzelf weer als alles weer normaal is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43537

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2020 08:56

Re: Tweeling en slaap

Marsy31 schreef:Ik ook Tizzies grootste fan!
Lijkt me heel erg zwaar Elliot :( Ik herinner me wel dat de eerste slaapregressie met 8 maanden is. Ben even vergeten hoe oud ze zijn, maar zou dat het ook kunnen zijn?


Volgens mij is de eerste met 4 maanden maar dat weet ik niet meer zeker. En de meiden van Elliot zijn volgens mij idd rond de 8 maanden maar dat weet ze zelf uiteraard beter.

Oh Elliot wat zwaar! Heb ook geen andere tips dan wat al gegeven is. Hopelijk vind je ergens houvast aan en werkt het!
Denk dat ze idd een beetje van de leg zijn van het ontbrekende ritme van het kdv en inderdaad moe maakt moe. Sterkte! ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem292

Bericht 07 Apr 2020 09:00

Re: Tweeling en slaap

Geen tips maar een dikke knuffel Elliot! Lijkt me echt heel zwaar ?
<<

Anoniem280

Bericht 07 Apr 2020 10:39

Re: Tweeling en slaap

Elliot, dit is wel erg zwaar ?

Ik legde ze hier altijd om en om naar bed.
De 1 had meer rust en slaap nodig dan de ander.
Legde ik ze tegelijk weg, hielden ze elkaar wakker en werd het brullen ook erger.
Ze vullen elkaar zo sterk aan, en dat maakt het heel erg zwaar.
Nu zijn ze 5 en is nog steeds het geval.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8447

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Apr 2020 12:06

Re: Tweeling en slaap

Ahh Elliot, wat pittig!

Wat ik me van deze periode herinner is dat het bij ons ook heel wisselend was. Dan sliep de ene weer slecht, dan de andere. Bijna elke nacht nog wel 2-15 keer eruit. Om gek van te worden. Mijn zoon kwam wel altijd slechter in slaap, in de avonden hadden we het meest met hem te stellen. Soms was het nodig om een tijdje bij het bedje te zitten en te wachten tot hij in slaap was gevallen. Maar als je daarmee ook de ander wakkerhoudt ben je natuurlijk verder van huis. Dat was bij ons gelukkig niet zo, mijn dochtertje sliep wel door zijn drama heen 's avonds.

Tips die je vast al heb gekregen en wat je misschien al doet: zorg voor een strak bedritueel dat echt elke avond en liefst ook elk slaapje overdag hetzelfde is. En probeer het 4-3-2 ritme aan te houden van Stephanie Lampe.

Andere tweelingmoeders hadden er baat bij om ze op deze leeftijd apart te leggen. Ik weet niet of dat een optie is in je huis, maar anders is dat nog te proberen.

Nah in ieder geval heel veel sterkte!! Hou hoop, er komt een dag dat het beter gaat en blijft gaan
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Apr 2020 12:24

Re: Tweeling en slaap

Caulfield, dat boek heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen hier! Ik ga 'm toch maar bestellen. Ik heb nu het Stephanie Lampe boek, maar dat heb ik wel uitgespeeld en het lukt gewoon niet. Misschien staan in dit andere boek net weer andere tips. Dankjewel!

Veroline, ik leg ze vaak apart, maar ik heb maar drie slaapkamers boven (één van ons, één van zoontje en één van de baby's). Eén van de baby's gaat nu dus in een campingbedje op onze kamer, maar daar is eigenlijk net geen ruimte voor en het werkt ook niet echt.

Lot, ze zijn nu ruim 8 maanden. Ze zitten denk ik inderdaad net in de slaapregressie én ze hebben ook last van verlatingsangst. Top dus! Ze zijn niet altijd tegelijk moe, maar ik wil ze dan toch vaak gelijk in bed leggen om de ander niet te storen. Als ik ze apart van elkaar in bed leg, overlappen de slaapjes net iets, waardoor ik dan de slapende baby moet storen om de wakkere baby weg te leggen. Apart leggen werkt dan wel iets, maar omdat ons huis vrij gehorig is worden ze vaak toch wakker als ik een baby in de kamer ernaast leg. Loslaten is misschien inderdaad wel een goede tip, maar dat is zo lastig.

Pure, slaaptrainen heb ik bij zoon wel gedaan en dat was heel succesvol, maar ik merk dat ik nu niet durf omdat ik bang ben dat ze elkaar wakker maken of dat ze zoon wakker maken. Maar we hebben ook nog één slaapkamer beneden, misschien moet ik één van de baby's dan maar gewoon daar leggen. Al is het inderdaad maar voor een paar dagen.

Marsy, ja ik herinner me nog wel dat jij veel baat hebt gehad bij Tizzie! Ze zijn van 27 juli, dus nu ruim 8 maanden. Slaapregressie dus, bah!

Kees, thanks! Ik heb het boek zelf ook, maar waar het bij D. echt een topmethode was, merk ik nu dat ik er niet mee uit de voeten kan. Misschien ook omdat D. juist als newborn moeite had met slapen, terwijl de meiden tot drie weken terug eigenlijk prima sliepen. En in het boek van Stephanie Lampe staat juist dat het nu makkelijker wordt... Haha!

ShallY, om en om probeer ik ook soms maar ik vind dat toch wel lastig. Ik merk dat ik er toch wel echt waarde aan hecht dat ze hetzelfde ritme aanhouden dus ik vind het echt moeilijk om dat helemaal los te laten. Het geeft wel hoop dat jij zegt dat 't uiteindelijk toch weer gelijk trok. Was dat toen ze naar één slaapje gingen?

Caramba, ja dat is het welbekende Tweeling Escalatie Syndroom zeker? Pff, wat pittig toch. Toevallig liep ik net even een rondje buiten en toen zei een oudere dame die ook een wandelingetje maakte tegen me: "Zo'n tweeling is nu ze zo klein zijn toch eigenlijk voornamelijk leuk voor de buitenwereld he? Voor de ouders is het alleen maar heel zwaar." Een beetje deprimerende opmerking, maar op dit moment ben ik het zo ontzettend met haar eens!

Hugo, Feline, Marin, Soleil, dank voor jullie lieve woorden! :)

Oh Teun, jouw reactie zie ik nu pas. Fijn om te lezen dat het ook jouw ervaring is dat het uiteindelijk weer goed komt. Het voelt soms zo uitzichtloos, bah. Ben wel blij dat het herkenbaar is en dat mijn dochters niet 'verpest' zijn door het gebrek aan ritme nu.

♥♥
<<

Anoniem280

Bericht 07 Apr 2020 15:18

Re: Tweeling en slaap

Klopt Elliot, en dat is echt pittig.
Ben 's avonds ook gesloopt.
Door de week lukt het amper om ze echt 1 op 1 te nemen, ben dan alleen.
Vandaag ook zo'n moment gehad, aandacht vragen! Waren met opdrachtje voor school bezig. J. zag dat ik S. hielp, ook naar haar benoemd dat ik S. hielp en dat zij nu even moest wachten. J. ging net zolang door, negatieve aandacht is ook aandacht, tot ik wat boos werd.
Ja, daar had ik S. weer mee te pakken ?
Zo gaat het hier dus constant.
Competitie drang.
In het weekend wil dat wel en vind het dan ook echt heerlijk om 1 bij me te hebben.
De ander helpt papa dan met dingen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Apr 2020 21:15

Re: Tweeling en slaap

Lieve Elliot, wat een ramp. Ik had 1 slecht slapende baby en trok het al echt niet. Helemaal geen tips dus maar ik heb wel met je te doen. Succes ??
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Apr 2020 21:55

Re: Tweeling en slaap

Elliot wat pittig! Sterkte.

Ik ken de boeken die genoemd zijn niet maar waar ik aan dacht is aan geluiden. Sommige kinderen slapen juist goed op geluid. Stofzuigers of andere monotone geluiden. Mischien is dat nog iets.

Hier konden ze tot 3 jaar goed bij elkaar slapen. Daarna hielden ze elkaar wakker en hebben we ze uit elkaar gehaald. Ze hebben altijd goed geslapen en werden vaak niet wakker van elkaar als er iemand moest huilen. Mischien kun je dat toch ook eens proberen? Je denkt dat de ander er wakker van wordt maar is dat niet zo.

Het lijkt me erg pittig, veel sterkte!
:heart: :heart: 2011
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Apr 2020 09:52

Re: Tweeling en slaap

Elliot schreef:Caulfield, dat boek heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen hier! Ik ga 'm toch maar bestellen. Ik heb nu het Stephanie Lampe boek, maar dat heb ik wel uitgespeeld en het lukt gewoon niet. Misschien staan in dit andere boek net weer andere tips. Dankjewel!

Veroline, ik leg ze vaak apart, maar ik heb maar drie slaapkamers boven (één van ons, één van zoontje en één van de baby's). Eén van de baby's gaat nu dus in een campingbedje op onze kamer, maar daar is eigenlijk net geen ruimte voor en het werkt ook niet echt.

Lot, ze zijn nu ruim 8 maanden. Ze zitten denk ik inderdaad net in de slaapregressie én ze hebben ook last van verlatingsangst. Top dus! Ze zijn niet altijd tegelijk moe, maar ik wil ze dan toch vaak gelijk in bed leggen om de ander niet te storen. Als ik ze apart van elkaar in bed leg, overlappen de slaapjes net iets, waardoor ik dan de slapende baby moet storen om de wakkere baby weg te leggen. Apart leggen werkt dan wel iets, maar omdat ons huis vrij gehorig is worden ze vaak toch wakker als ik een baby in de kamer ernaast leg. Loslaten is misschien inderdaad wel een goede tip, maar dat is zo lastig.

Pure, slaaptrainen heb ik bij zoon wel gedaan en dat was heel succesvol, maar ik merk dat ik nu niet durf omdat ik bang ben dat ze elkaar wakker maken of dat ze zoon wakker maken. Maar we hebben ook nog één slaapkamer beneden, misschien moet ik één van de baby's dan maar gewoon daar leggen. Al is het inderdaad maar voor een paar dagen.

Marsy, ja ik herinner me nog wel dat jij veel baat hebt gehad bij Tizzie! Ze zijn van 27 juli, dus nu ruim 8 maanden. Slaapregressie dus, bah!

Kees, thanks! Ik heb het boek zelf ook, maar waar het bij D. echt een topmethode was, merk ik nu dat ik er niet mee uit de voeten kan. Misschien ook omdat D. juist als newborn moeite had met slapen, terwijl de meiden tot drie weken terug eigenlijk prima sliepen. En in het boek van Stephanie Lampe staat juist dat het nu makkelijker wordt... Haha!

ShallY, om en om probeer ik ook soms maar ik vind dat toch wel lastig. Ik merk dat ik er toch wel echt waarde aan hecht dat ze hetzelfde ritme aanhouden dus ik vind het echt moeilijk om dat helemaal los te laten. Het geeft wel hoop dat jij zegt dat 't uiteindelijk toch weer gelijk trok. Was dat toen ze naar één slaapje gingen?

Caramba, ja dat is het welbekende Tweeling Escalatie Syndroom zeker? Pff, wat pittig toch. Toevallig liep ik net even een rondje buiten en toen zei een oudere dame die ook een wandelingetje maakte tegen me: "Zo'n tweeling is nu ze zo klein zijn toch eigenlijk voornamelijk leuk voor de buitenwereld he? Voor de ouders is het alleen maar heel zwaar." Een beetje deprimerende opmerking, maar op dit moment ben ik het zo ontzettend met haar eens!

Hugo, Feline, Marin, Soleil, dank voor jullie lieve woorden! :)

Oh Teun, jouw reactie zie ik nu pas. Fijn om te lezen dat het ook jouw ervaring is dat het uiteindelijk weer goed komt. Het voelt soms zo uitzichtloos, bah. Ben wel blij dat het herkenbaar is en dat mijn dochters niet 'verpest' zijn door het gebrek aan ritme nu.


Het is idd ook niet fijn om ze om en om op bed te leggen. Maar openduur moet je toch iets als je er zelf op van raakt.
Ik heb dat dus wel een tijdje gedaan en trok vanzelf weer goed.

Zoontje heeft langer 2 slaapjes nodig gehad en dochtertje ging eerder naar 1 dus dat overlapte elkaar wel.

Bij ons is het goed gekomen!
Ik moet zeggen dat ik ook wel graag via de ‘regeltjes’ probeer maar het lukt niet altijd. En dan maak ik me weer druk erom maar uiteindelijk komt het goed zonder dat ik ermee bezig ben geweest.

Ik weet, en veel anderen denk ik, wat het is. Slopend gewoon..
de tweeling van ons is nu ruim 1,5 en sinds 1,5 maand ofzo slapen ze pas door ‘s nachts.

Vooral zoontje werd van 1-2 keer per nacht wakker tot elk half uur/uur en dat een hele nacht door.

Hopelijk gaat het steeds beter!!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Apr 2020 12:48

Re: Tweeling en slaap

Gisteravond was mijn man met D. nog even naar de speeltuin en was ik dus alleen rond bedtijd. Ik heb L. eerst weggelegd en zij bleef heel lief rondkijken en een beetje chillen. Daarna J., zij begon echt direct te brullen. Ik kreeg even een benauwd gevoel, maar dacht ineens: fuck it. Ze hebben gegeten, een fles gehad, ze zijn gewassen, schone luiers, schone pyjama’s.. ik kan niks meer voor ze doen. En toen ben ik naar beneden gegaan om te stofzuigen zodat ik ze niet hoorde. Na 5 minuten even maar boven gegaan omdat J. enorm hard krijste, even getroost en weer weggelopen. En nog eens 5 minuten later was het stil.

J. heeft nog 1 keer gehuild rond kwart over 8 en daarna om 3 uur ‘s nachts nog een keer. L. alleen om 3 uur een keertje. Ik kon echt wel janken gisteravond, van opluchting. Ik heb zelfs een hele online Harry Potter pubquiz kunnen doen zonder te worden gestoord ?

♥♥
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 10 Apr 2020 13:32

Re: Tweeling en slaap

Wat goed van je Elliot!!!
En was dat huilen daarna dat je er naar toe moest of vielen ze zelf weer in slaap?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Apr 2020 15:09

Re: Tweeling en slaap

Wat fijn elliot!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Apr 2020 12:51

Re: Tweeling en slaap

Nou ik geloof echt inde magische krachten van klagen op dit forum hoor! Was bij D. ook altijd zo, zodra ik hier om tips kwam vragen deed hij weer normaal.
De meiden slapen nu dus ook sinds die ene succesavond afgelopen woensdag weer klokje rond. Overdag nog wel korte tukjes, maar al wel een uur ipv 30-45 minuten. En J. zit ineens op handen en knieën en ze trekt zich aan de spijlen van de box op, dus het zal misschien toch ook een sprong geweest zijn?

♥♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Apr 2020 13:09

Re: Tweeling en slaap

Wat ontzettend fijn!!

Ik herken het, zodat je denkt dat je het écht niet meer trekt lijkt vaak het keerpunt ineens te komen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers