Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dag van de leidster, wat doen jullie?

<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 02 Sep 2013 23:25

Bericht 04 Sep 2013 06:49

Dag van de leidster, wat doen jullie?

K is nu ruim 7 maanden en gaat op dagen dat vriend en ik allebei werken naar de opvang.
We zaten eerst bij een gastouder maar die gaat stoppen dus daar was hij op een gegeven moment het enige kindje.
Omdat wij afgezonderd wonen (buren wonen 1,5 km verder en geen kleine kinderen in de buurt) vonden we het wel belangrijk dat K in zijn groei/ontwikkeling bij de opvang wel andere kindjes ziet.
Daarom hebben we dus naar een andere opvang gezocht en daar gaat hij nu sinds 3 weken heen. Ze had nog niet op alle dagen dat wij opvang nodig hadden plek, dus op die dagen kon/mocht/ging hij nog naar de oude opvang.
Wij hebben nu vakantie en na de vakantie gaat hij alleen nog maar naar de nieuwe opvang.

Maar goed, nu hoorde ik in een reclamespotje dat het 19 september de dag van de leidster is.

Iedere 3e donderdag in september is het "Leidsterdag". In het jaar 2002 is de 'Dag van de Leid(st)er en Gastouder' in het leven geroepen door de Landelijke Wervingscampagne voor de Kinderopvang, om het werk van kinderleid(st)er te promoten.
De Dag van de Leidster wordt altijd gehouden op de derde donderdag van september.


Nog nooit eerder van gehoord, of misschien wel eerder gehoord maar niet bewust omdat het voor ons toen niet van belang was.
Maar nu dus wel, maar ik heb geen idee of en zo ja of er een beetje van ouders wordt verwacht dat ze hier aan denken/iets mee doen?
En als we er iets aan doen, zullen we dan alleen iets voor de nieuwe opvang doen (is ook een gastouder maar groot opgezet, zij heeft 2 meiden in dienst en nu het schooljaar weer is begonnen ook 2 stagiaires) of ook voor de gastouder waar hij eerst heen ging?
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 04 Sep 2013 07:02

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Het wordt niet verwacht, bij ons weet vrijwel geen enkele ouder het. Maar áls de ouders eraan denken vinden we het geweldig, vaak vergeten we het zelf namelijk ook en worden we dan zelf ook verrast. Zelfs al komen ze dan met een doosje merci aan, waarvan ik er nog 174637 heb liggen thuis ;) Ik vind het gebaar gewoon lief.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Sep 2013 07:22

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Hmm goed dat ik het weet! Donderdags gaat Ruben altijd naar mijn ouders, maar ik kan wel een taartje langsbrengen (kdv is bii mij de straat uit).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 04 Sep 2013 07:33

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Dat wist ik ook niet! Ik denk dat ik voor elke leidster een bloem met een kaartje meegeef
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 04 Sep 2013 07:37

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Op het kdv van K regelt de oudercommissie altijd iets. Wij krijgen vaak een opdrachtje om iets te knutselen.
Zij bieden dit op een leuke manier aan.
Zelf heb ik nog nooit bedacht om zelf iets te doen.
Dit jaar vroegen ze om favoriete gerecht van kind op papier te zetten met een leuke foto en iets geknutseld.
2011 - 2013
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 02 Sep 2013 23:25

Bericht 04 Sep 2013 07:55

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Ik zit er aan te denken om voor elk "juffie" een kunstbloem te geven met aan de steel een gezichtsmasker en/of bruistablet voor vermoeide voeten.
Moet ik alleen even achterhalen hoeveel leidsters er momenteel werkzaam zijn bij de opvang, ook zo sneu om alleen iets aan de leidsters te geven die alleen op die dag werken, toch?
Afbeelding
<<

Anoniem133

Bericht 04 Sep 2013 15:14

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Ik zit in de oudercommissie van het kdv van mijn kinderen en wij kopen namens de ouders iets kleins voor iedere leidsters. Vanuit het management krijgen ze ook iets. Maar meestal laat ik mijn kinderen nog een kleurplaatje kleuren als extra.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 04 Sep 2013 15:22

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Mijn man zit in de oudercommissie en zij zorgen ervoor dat er de avond vooraf wordt versierd. Dit jaar hebben ze het thema 'glamour', een roze loper wordt neergelegd en er worden slingers en ballonnn opgehangen. Ze vragen de ouders om iets te knutselen en dat krijgen ze op de dag zelf.
<<

Anoniem75

Bericht 04 Sep 2013 15:30

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Hier moesten we 2 papieren bloemen beschilderen en daar maken ze dan uiteindelijk een boeket van.
<<

Anoniem73

Bericht 04 Sep 2013 15:38

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Maple schreef:Het wordt niet verwacht, bij ons weet vrijwel geen enkele ouder het. Maar áls de ouders eraan denken vinden we het geweldig, vaak vergeten we het zelf namelijk ook en worden we dan zelf ook verrast. Zelfs al komen ze dan met een doosje merci aan, waarvan ik er nog 174637 heb liggen thuis ;) Ik vind het gebaar gewoon lief.


Haha tis ook de bedoeling dat je ze opeet :lol:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Sep 2013 16:12

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Hier regelt de oudercommisie iets. Alle kindjes waren vorig jaar welkom. nu nog niks gehoord.
M:21072011
J :08012014
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 04 Sep 2013 17:53

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Misschien hebben jullie er niets aan maar misschien ook wel :P
Mijn collega heeft voor de dag van de leidster iets heel leuks gekocht, een soort muursticker in de vorm van een hart waar je foto's in kunt doen, bij de Kruidvat voor 2 euro per stuk. :)
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem7

Bericht 04 Sep 2013 18:37

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Magenta schreef:
Maple schreef:Het wordt niet verwacht, bij ons weet vrijwel geen enkele ouder het. Maar áls de ouders eraan denken vinden we het geweldig, vaak vergeten we het zelf namelijk ook en worden we dan zelf ook verrast. Zelfs al komen ze dan met een doosje merci aan, waarvan ik er nog 174637 heb liggen thuis ;) Ik vind het gebaar gewoon lief.


Haha tis ook de bedoeling dat je ze opeet :lol:

Ik hou niet zo van Merci ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Sep 2013 19:16

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Dat moet ik even onthouden! Op donderdag gaat R niet maar ik denk dat ik dan wel even met hem binnen wip. Vinden ze vast leuk.
R. 2013
D. 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Sep 2013 19:51

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Maple schreef:
Magenta schreef:
Maple schreef:Het wordt niet verwacht, bij ons weet vrijwel geen enkele ouder het. Maar áls de ouders eraan denken vinden we het geweldig, vaak vergeten we het zelf namelijk ook en worden we dan zelf ook verrast. Zelfs al komen ze dan met een doosje merci aan, waarvan ik er nog 174637 heb liggen thuis ;) Ik vind het gebaar gewoon lief.


Haha tis ook de bedoeling dat je ze opeet :lol:

Ik hou niet zo van Merci ;)


Je mag ze wel bij mij af komen droppen! ;)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem16

Bericht 04 Sep 2013 20:41

Re: Dag van de leidster, wat doen jullie?

Bij ons is er ook iets door de ov geregeld maar ik geef meestal ook iets namens R zelf.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers