Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Cadeautips jongen 8 jaar

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jun 2026 23:36

Cadeautips jongen 8 jaar

Onze zoon wordt over een paar weken 8 jaar. Ik heb hem al een paar keer gevraagd wat hij graag wil hebben/of we een verlanglijstje zullen maken en dan zegt hij dat ie graag verrast wil worden. Ik heb zelf wel wat ideetjes, maar ik dacht laat ik ook eens hier om tips vragen want soms komen daar dan juist hele leuke dingen uit die ik helemaal niet ken.
Hij speelt graag met lego, playmobil, bouwmagneten en auto's. Hij houdt van voetbal (voetbalkleding heeft hij genoeg en hij krijgt ook al een WK shirt, maar dat geven we al eerder want voor hetzelfde geld is NL al uitgeschakeld op zijn verjaardag 🤣) en hij is erg geïnteresseerd in de natuur, geschiedenis, aardrijkskunde, oude gebouwen. Zijn favoriete programma's zijn dan ook het jeugdjournaal en klokhuis. Hij heeft helemaal niets met gamen en weet daar ook niets van af.
Ik zet er speciaal even niet bij wat al op zijn lijstje staat want ik ben juist benieuwd naar jullie tips.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jun 2026 00:27

Re: Cadeautips jongen 8 jaar

Gravitrax. Van die magneet bouwsteentjes die lijken op Minecraft. Een leuke wekker. Zo’n science pakket. Een kookboek. Een step. Een boek maar dan een variant waar het soort escape boek is of met raadsels die je op moet lossen voordat je verder kan.
Wij hebben onze zoon een printer gegeven dit jaar haha, hij houdt ontzettend van kleuren en zo kan hij z’n eigen kleurplaten printen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jun 2026 07:11

Circuit maze van thinkfun
Gravity maze van thinkfun of dropzone van smartgames
Metaaldetector
Spektro set
Ozobot (programmeren met lijnen)
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Jun 2026 08:02

Kijkt hij ook de proefkeuken? Zij hebben weer een nieuwe show waar je een ticket voor kado zou kunnen doen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Jun 2026 08:14

Bij het lezen van z'n interesses denk ik direct aan ongeveer alles wat je in een toffe museumshop kan vinden. Mijn zoon vindt daar ook altijd van alles leuk. Van die fossielen setjes, Kids Labs setjes enzo.
Spektro wilde ik idd ook zeggen, Junior Bosatlas. Djeco heeft ook leuke DIY setjes.
GraviTrax is hier ook zeker een hit.

Plusplus is misschien ook nog leuk. Dat nemen wij mee op vakantie omdat t lekker compact is. En je hebt een kijk reis setje van Magnatiles.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Jun 2026 08:14

Bij het lezen van z'n interesses denk ik direct aan ongeveer alles wat je in een toffe museumshop kan vinden. Mijn zoon vindt daar ook altijd van alles leuk. Van die fossielen setjes, Kids Labs setjes enzo.
Spektro wilde ik idd ook zeggen, Junior Bosatlas. Djeco heeft ook leuke DIY setjes.
GraviTrax is hier ook zeker een hit.

Plusplus is misschien ook nog leuk. Dat nemen wij mee op vakantie omdat t lekker compact is. En je hebt een kijk reis setje van Magnatiles.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jun 2026 14:45

Bedankt voor de tips. Veel dingen inderdaad die ik nog niet kende en/of ik niet aan gedacht had. Leuk om zo inspiratie op te doen. Ik ken niet alles dus ik ga straks nog even googelen.
Gravitrax ziet er leuk uit en zoon vond dat ook dus dat gaan er we erop zetten. Ook leuk dat je dan steeds uitbreidingen kunt vragen als het bevalt.
Van ons krijgt hij trouwens een nieuwe fiets en een abonnement op Freek magazine.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jun 2026 14:46

Zora schreef:Kijkt hij ook de proefkeuken? Zij hebben weer een nieuwe show waar je een ticket voor kado zou kunnen doen!

Nee dat kijkt hij eigenlijk nooit. Maar hierdoor heb ik wel bedacht dat een ticket voor theater een leuk idee is. Dus ik ga eens kijken wat dan leuk zou kunnen zijn.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jun 2026 14:47

Marsy31 schreef:Gravitrax. Van die magneet bouwsteentjes die lijken op Minecraft. Een leuke wekker. Zo’n science pakket. Een kookboek. Een step. Een boek maar dan een variant waar het soort escape boek is of met raadsels die je op moet lossen voordat je verder kan.
Wij hebben onze zoon een printer gegeven dit jaar haha, hij houdt ontzettend van kleuren en zo kan hij z’n eigen kleurplaten printen.

Zo'n raadsel/escapeboek klinkt heel leuk. Heb je daar toevallig een concrete tip voor? Anders ga ik eens googelen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jun 2026 14:48

Marin schreef:Bij het lezen van z'n interesses denk ik direct aan ongeveer alles wat je in een toffe museumshop kan vinden. Mijn zoon vindt daar ook altijd van alles leuk. Van die fossielen setjes, Kids Labs setjes enzo.

Haha wij waren gisteren in Nemo en ik dacht nog, oeh even aan het eind de winkel door voor inspiratie. Maar we hadden geen tijd meer. 🤣
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jun 2026 15:05

Goeie inspiratie dit!

Mijn zoon was vandaag toevallig ook vast bezig met zijn verlanglijstje. Ook voor zijn feestje dus er staan ook kleinere cadeautjes op

Hij wil oa:

- Perplexus bal
- goed waterpistool
- pokemonkaarten
- Donald Duck pockets
- spel Kirby voor de switch
- een ‘kitty bank’ spaarpot
- 2x2 rubiks cube
- snorkelmasker
- de rollercoaster challenge van ThinkFun
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Jun 2026 15:09

Een elektrisch waterpistool.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jun 2026 15:17

Oh ja een waterpistool had ik inderdaad ook al ergens genoteerd ja!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Jun 2026 18:44

Mizz_S schreef:
Zora schreef:Kijkt hij ook de proefkeuken? Zij hebben weer een nieuwe show waar je een ticket voor kado zou kunnen doen!

Nee dat kijkt hij eigenlijk nooit. Maar hierdoor heb ik wel bedacht dat een ticket voor theater een leuk idee is. Dus ik ga eens kijken wat dan leuk zou kunnen zijn.

Of gauw Proefkeuken gaan kijken! Als ik z'n favo programma's zie zou dit ook wel aan kunnen slaan!

Wij hebben ook een Perplexus maar daar wordt helaas niet zoveel mee gedaan.

Een globe dacht ik nog.

Terug naar Zwangerschap & kinderen