Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Oproep onderzoek: Ervaringen met prenatale testuitslag van g

<<

Nadine de Wit

Noob

Bericht 09 Apr 2026 13:45

Oproep onderzoek: Ervaringen met prenatale testuitslag van g

Voldoende reacties ontvangen

Mijn naam is Nadine de Wit en ik doe onderzoek naar prenatale testen tijdens de zwangerschap. Prenatale testen zijn: de NIPT, echo's, de vlokkentest en de vruchtwaterpunctie.Dit onderzoek is onderdeel van mijn afstudeerstage bij Rutgers. Het is ook onderdeel van mijn scriptie voor de master Social Challenges, Policies, and Interventions aan de Universiteit Utrecht.

Wie kan er meedoen?
• Je hebt maximaal vijftien jaar geleden in Nederland een of meerdere prenatale testen gedaan.
• Je hoorde tijdens een of meerdere prenatale testen dat er een grote kans was dat je kindje een beperking had. Of je deed een prenatale test waarbij er geen uitslag gegeven kon worden.
• Je bent nu niet zwanger.
• De laatste keer dat je zwanger was, is minimaal zes maanden geleden.
• Je spreekt Nederlands of Engels.

Het interview duurt ongeveer drie kwartier en kan fysiek of online, overdag of 's avonds. Het interview gaat over de zwangerschap, de uitslag van de test en het proces. Als bedankje voor het meedoen krijg je een cadeaubon.

Jouw ervaringen zijn enorm waardevol voor het onderzoek! Door mee te doen, kun je je stem laten horen. De inzichten uit dit onderzoek kunnen de toekomstige ondersteuning en begeleiding voor mensen in vergelijkbare situaties verbeteren.

Alvast bedankt voor je interesse in het onderzoek!

Meedoen kan via:
https://forms.gle/KjackpYizPk5H6tc7
Laatst gewijzigd door Nadine de Wit op 13 Apr 2026 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Apr 2026 09:25

Re: Oproep onderzoek: Ervaringen met prenatale testuitslag v

Aan mij heb je niks hoor. Ik wil alleen zeggen dat ik toentertijd erg blij was dat de NIPT test in België gewoon gedaan werd. In Nederland was deze nog niet goedgekeurd, we liepen daarin achter. Ik was zo blij dat ik die vlokkentest daardoor niet hoefde te ondergaan. Ik ging al bijna van mn stokkie bij het idee. (en bij deze een upje van je topic dus, succes!)
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Zwangerschap & kinderen