Ontbijt kinderen
Op woensdag maak ik pannenkoeken, voor zowel ontbijt als mee naar school. Op zaterdag maakt mijn man vaak French Toast. Door de week is het pap, yoghurt met muesli, toast met gezond beleg of bacon and eggs (op brood, los of in wrap). En het is elke dag nu tegenwoordig strijd met zoon omdat hij niks van die keuzes wil. Dan is onze reactie vaak: maak het dan zelf maar of eet niks, we hebben geen zin in deze strijd. Het is puur verwend zijn want hij wil croissants/driehoekbroodjes/pannenkoeken, wat hij dus niet krijgt buiten woensdag of zaterdag als ontbijt.
En eerlijk? Ik vind ook dat hij genoeg keuze heeft. We hebben al vanalles geprobeerd: een kalender met hem laten kiezen wat hij wil, voor hem kiezen, zelf laten maken. Maar elke ochtend zit hij met ontevreden gezicht. Past ook bij z’n leeftijd hoor en dit komt wel weer goed, maar ik vraag me dan wel af: hoe gaat dit bij jullie?
- wat eten jullie in de ochtend?
- gezamenlijk aan tafel of apart?
- kiezen de kinderen of jullie?
Ik ben benieuwd

(al ben ik vaak wel al wakker hoor). Soms maakt ze uit zichzelf dan toch ineens wat toast of pakt ze wat yoghurt trouwens maar dat is sporadisch.