24 Mrt 2026 09:09 door Marin
Mijn zoon van bijna 9 heeft pas net z'n a diploma dus geen haar op m'n hoofd die er aan zou denken. Maar E van Kees is even oud en die heeft dus net zoveel diploma's als ze oud is, dus dat klinkt al als een heel ander verhaal. Dan nog vind ik 9 aan de jonge kant, het zou mij niet alleen om de zwemvaardigheid gaan maar ook om de algemene zelfredzaamheid en vermogen om situaties in te schatten. Ik vond zelf zwembaden als kind altijd erg overweldigend met veel drukke mensen en was altijd bang voor 'vervelende jongens'. Dus ik zou daar wel huiverig voor zijn bij m'n eigen kind.
Wij zijn misschien een beetje laat met buiten zijn bijvoorbeeld, maar onze zoon is pas net aan het oefenen met zelfstandig buiten zijn. Ik acht hem prima in staat met ons te communiceren als er iets is (die digitale mogelijkheden heeft hij dan ook) maar ik kan nog niet goed inschatten hoe hij reageert op een spannende situatie buiten. Het lijkt mij dus ook belangrijk daar een beetje een goede inschatting van te kunnen maken bij je kind.
Let's discover the world together.