Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Surprise

<<

Amelie123

Kletskop

Bericht 03 Dec 2025 14:14

Surprise

Ohhhh wat een gedoe dit jaar!
Ik ben al niet zo goed in surprises maken, maar dit jaar.... mn dochter heeft het lootje van een jongetje uit de klas wat van gamen houdt. Op Pinterest gezocht, leuk voorbeeld van een minecraft laptop. Uuuuren aan zitten frutsen, krijg m niet netjes en vind 'm maar saai. Dus gisteravond (Morgen moet ie ingeleverd zijn) maar aan een Switch begonnen, want makkelijker... dacht ik. Man man, geen gekleurd karton meer te krijgen bij de Action, stad en land afgelopen vanmorgen, toch nog wat gescoord. Printer leeg. Ok, m'n schoonzus gebeld of zij m op haar werk kon print len, opgehaald. Thuis weer verder, lijm leeg. Aaaaahhhh!

Hoop dat het toch nog wat wordt, haha.
Welke surprise hebben jullie gemaakt?
<<

LauraLinde

Bericht 03 Dec 2025 14:29

Re: Surprise

Oh I feel you! Vind het ook verschrikkelijk die surprises. Ik ben totaal niet creatief en ik hou helemaal niet van knutselen. En onze kinderen ook niet. Dus echt een opgave.
Man is niet knutselig qua papier/karton etc, maar wel met hout. Dus hij had vorig jaar met de kinderen een surprise gemaakt van hout. Heel leuk opzich, alleen er bleek een breekhamer nodig om hem open te maken en de kinderen konden hem niet tillen naar huis haha. Dus dit jaar maar weer van karton. Ze hebben beiden een voetbalveld gemaakt (soort bak van karton met gras en poppetjes met tribunes tegen de kant. Niet echt mooi maar oke, het is iets. Mijn man heeft overigens wel weer ermee geholpen. Ik heb de deal gesloten dat hij met de surprises helpt, en ik met de cadeautjes en gedichten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Dec 2025 14:51

Wij hebben 1x een surprise gemaakt. Dat was ergens gewoon heel stom. Dat jochie zat toen net als J pas sinds de zomervakantie daar op school. Wat stond er op het lootje: de Sint kan vast zelf wat leuks bedenken. Dan zit je kind dus net 10 weken op die school, zijn kinderen elkaar nog aan het leren kennen of niet want J had totaal geen klik met dit kind. En dan zet je zoiets op het lootje. Hoe wil je een teleurstelling veroorzaken voor de persoon die de surprise maakt en voor de persoon die ontvangt.

Verder als je de frustratie over surprises hebt. Zoeken even op de insta van Q-Music 2 filmpjes van begin deze week van mattie en Marieke op.
2015 💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2025 15:04

Haha, Amelie, dat klinkt inderdaad wel heel stressvol allemaal.

Wat onhandig zeg Minx. Hier was het lootje een briefje met daarop je 3 lievelingsdingen, 3 hobby's, 3 wensen etc. Was dus gelukkig wel genoeg info uit te halen.

Zoon doet dit jaar ook voor het eerst lootjes trekken met zijn groep en dus mocht er ook een surprise gemaakt worden. Hij is zelf absoluut niet handig of creatief, maar gelukkig vind ik het dan weer wel leuk om te doen. Het is een vrachtwagen geworden.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Dec 2025 15:22

Kajaka wat tof!

Ja dat stond ook op dit lootje toen, maar als er dan zulke antwoorden ingevuld worden dan kun je daar helemaal niets mee.
2015 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2025 18:26

Ow in zo’n geval zou ik gewoon een algemene surprise maken Minx, de boot van Sinterklaas bijvoorbeeld.

Dit jaar moesten mijn beide zoons een surprise maken. Wat wij eigenlijk altijd doen is het lijstje bekijken en aan de hand daarvan op Pinterest een leuk idee zoeken wat ook niet lastig te maken is. Doordat we dan een voorbeeld hebben kunnen de kinderen het prima zelf maken en ik help alleen een beetje/ denk mee.

De oudste heeft een hele grote nagellak gemaakt dit jaar van een schoendoos en de jongste een voetbal stadion.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2025 19:19

Het lootje van zoon had ingevuld dat haar lievelingseten popcorn is, dus zoon heeft met man samen een popcornbak van hout gemaakt met raampjes van doorzichtig tafelzeil. Met houten glitterletters hebben we haar naam er op geplakt en de cadeautjes gaan straks tussen de popcorn in de bak.

Het gedichtje moeten we nog aan beginnen 😅
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Dec 2025 19:27

Leuk kajaka!
En klinkt heel erg leuk Saga!

Zoon heeft een klassieker gemaakt, het voetbal goal. Samen met z'n papa getimmerd en de draadjes gespannen.
Het gedicht hebben wij samen vanmiddag gemaakt.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Dec 2025 19:58

Hmm Eva heeft die van haar helemaal zelf gemaakt. Die ziet er dus serieus minder mooi uit, nou ben ik een beetje bang dat dit het lelijke eendje van de klas wordt.
30-04-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Dec 2025 20:00

Leuk om te lezen en te zien allemaal!

Mijn zoon heeft met hulp van ons een zwembad gemaakt met startblokken, een duikplank, en een zwemband met een poppetje erin.

Mijn oudste dochter heeft een klimmuur gemaakt met in de touwen een minion en een brandweerman. Haar lootje houdt van klimmen, minions en wil later brandweerman worden. Ze heeft hem bijna helemaal zelf gemaakt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2025 20:20

Kees schreef:Hmm Eva heeft die van haar helemaal zelf gemaakt. Die ziet er dus serieus minder mooi uit, nou ben ik een beetje bang dat dit het lelijke eendje van de klas wordt.

Ik ben eerlijk gezegd ook verbaasd over de grote rol die ouders hebben in het knutselen. Was dat bij jullie vroeger ook zo? Ik heb het altijd wel zelf gemaakt volgens mij.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Dec 2025 20:20

Kees dat is toch ook juist leuk! O heeft ook veel zelf gedaan behalve het zagen en lijmen (wel meegeholpen). De gaatjes die hij geboord heeft zitten ook niet recht maar goed dat is de charme idd. Maar 't is een vrij rechttoe recht aan surprise.

Wat heeft E gemaakt?
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2025 20:57

Ik kreeg vroeger wel ook hulp, maar deed wel meer zelf dan mn zoon nu heeft gedaan.
Maar om onszelf daar in te verdedigen; hij heeft een lvb, gaat naar het so waar ze niet eens aan surprises doen en knutselen kan hij gewoon niet. Hij is gastleerling op een reguliere basisschool en het sinterklaas feest valt op zijn dag, hij doet er dus aan mee, maar dat betekend dus wel dat ik in dit geval veel heb moeten helpen. M’n tweede zoon is volgend jaar aan de beurt en die heeft er nu al zin in om surprises te maken. Hij is wel creatief, dus daar hoef ik veel minder of zelfs niet mee te gaan helpen. Dat is natuurlijk ook net zo leuk.

Die van O. is ook leuk Marin!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2025 21:10

Maar Amelie, hoezo maak jij die surprise en niet je dochter? Helpen natuurlijk wel, niet overnemen.
Ik hoop vooral dat de ouders van de kinderen uit dochters klas niet de hele suprise gemaakt hebben want dan zal die van dochter wel tegenvallen.
<<

Amelie123

Kletskop

Bericht 03 Dec 2025 21:19

Leuke surprises Kajaka en Marin!

Hier is ie ook af, gelukkig best leuk geworden!

Luisa, die minecraft laptop hadden we samen gemaakt. Maar het hele ding was Schots en scheef en was gewoon niet zo leuk als dat we van te voren bedacht hadden. En dochter had er ondertussen geen zin meer in, dus ben ik begonnen met die Switch en heb de hoofdlijnen gemaakt, zij de knopjes ed toen ze thuis kwam. Dus gewoon samen gemaakt hoor, don't worry.
<<

Amelie123

Kletskop

Bericht 03 Dec 2025 21:22

LauraLinde schreef:Oh I feel you! Vind het ook verschrikkelijk die surprises. Ik ben totaal niet creatief en ik hou helemaal niet van knutselen. En onze kinderen ook niet. Dus echt een opgave.
Man is niet knutselig qua papier/karton etc, maar wel met hout. Dus hij had vorig jaar met de kinderen een surprise gemaakt van hout. Heel leuk opzich, alleen er bleek een breekhamer nodig om hem open te maken en de kinderen konden hem niet tillen naar huis haha. Dus dit jaar maar weer van karton. Ze hebben beiden een voetbalveld gemaakt (soort bak van karton met gras en poppetjes met tribunes tegen de kant. Niet echt mooi maar oke, het is iets. Mijn man heeft overigens wel weer ermee geholpen. Ik heb de deal gesloten dat hij met de surprises helpt, en ik met de cadeautjes en gedichten.

Hahaha geweldig 🤣🤣
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Dec 2025 21:59

Die beste jongen in fan van Feyenoord.
Ze vond bij mn moeder een rood met witte doos (ooit van een kerstpakket) daar heeft ze Feyenoord opgeschreven.
De kleppen omhoog vast gemaakt. Binnenkant bodem als voetbalveld en de wanden met wat diamant stickers alsof het mensen zijn op de tribune. Een stuk karton die je er op legt met een grote bal (genaakt van plastic proppen en tape er omheen) En dan aan de zijkant van het stadion een pringelbus (buitenkant sinterklaas papier) met het cadeautje erin.
Laatst gewijzigd door Kees op 03 Dec 2025 22:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
30-04-2017
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Dec 2025 22:01

Amelie123 schreef:Leuke surprises Kajaka en Marin!

Hier is ie ook af, gelukkig best leuk geworden!

Luisa, die minecraft laptop hadden we samen gemaakt. Maar het hele ding was Schots en scheef en was gewoon niet zo leuk als dat we van te voren bedacht hadden. En dochter had er ondertussen geen zin meer in, dus ben ik begonnen met die Switch en heb de hoofdlijnen gemaakt, zij de knopjes ed toen ze thuis kwam. Dus gewoon samen gemaakt hoor, don't worry.

Hahaha nou ja, genoeg ouders die alles doen las ik laatst. En jouw post ging ook eigenlijk alleen maar over jou, dus niet zo raar dat ik het verkeerd begreep denk ik. Het klinkt mij alsnog veel wat jij gedaan hebt.

De lat lijkt ook zo hoog te liggen. Niet aan jou gericht, maar in het algemeen. Dat vind ik jammer, maar ook lastig. Niet iedereen is evengoed in knutsels, maar het lijkt wel een beetje alsof het bijna perfect moet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Dec 2025 22:13

Ze hebben bij ons geen surprises op school. Wel een lootje voor een paasontbijt in een versierde doos voor een ander. Je kunt altijd precies zien welk kind zelf geknutseld heeft en welke niet.

Ik maakte het altijd zelf vroeger. Was (en ben) heel creatief. Mijn moeder niet. En mijn vader werkte veel. Dus hij kon ook niet veel helpen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Dec 2025 22:57

Jip schreef:Ze hebben bij ons geen surprises op school. Wel een lootje voor een paasontbijt in een versierde doos voor een ander. Je kunt altijd precies zien welk kind zelf geknutseld heeft en welke niet.

Ik maakte het altijd zelf vroeger. Was (en ben) heel creatief. Mijn moeder niet. En mijn vader werkte veel. Dus hij kon ook niet veel helpen.

Ik maakte het ook zelf, alleen de eerste hebben we samen gemaakt want ik had echt nog nooit een surprise gezien. Op de een of andere manier was dat echt compleet langs mij heen gegaan.

J heb ik toen wel geholpen. Al denk ik dat hij het nu echt prima zelf zou kunnen, maar ja hij hoeft er geen te maken. Hij heeft op een van de open dagen van een middelbare school ook 40 minuten zitten knutselen.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Dec 2025 07:48

Ik vind het eigenlijk wel ook voor een deel de verantwoordelijkheid van de ouders om ervoor te zorgen dat je kind niet met een hele slechte/lelijke/half in elkaar surprise aan komt zetten. Dat is echt recept voor verdriet en teleurstelling. Daar kan je ook weer wat van vinden (leren ze van ofzo) maar zo werkt het nou eenmaal wel. Natuurlijk moeten kinderen zelf het merendeel doen, en initiatief nemen. Daarom doen ze surprises meestal pas vanaf groep 5, wanneer de meeste kinderen dat ook kúnnen. Maar knutselen kan niet iedereen en als wij bijvoorbeeld mijn oudste niet een beetje zouden begeleiden dan had ie nu alleen een schoenendoos bekleed met gekleurde vouw papiertjes die scheef geknipt waren. Dus, begeleiding, hulp, met mate. Mijn jongste vindt knutselen dan weer veel leuker, had veel ideeen en betrekt ons erbij met allerlei vragen. Dan helpen we wel veel, want hij kon nog niet alles, en dan wordt het samen een hele leuke!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Dec 2025 08:14

Ik denk dat begeleiden heel prima is. Ik heb met die paasdozen heel vaak tegen mezelf moeten zeggen dat niet perfect ook goed genoeg is. Ik ben met mijn eigen creatieve werkjes best kritisch. En ik wil dat niet op mijn kinderen overbrengen.
S., de jongste, wilde een konijn op haar paasdoos maken. Ik heb het konijn getekend in onderdelen. Zij knipte het zelf uit. En ja dat was hoekig en niet perfect op het lijntje en laat ik dus dan ook zo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Dec 2025 08:54

Mijn zoon is pas 7 en zit al wel in groep 5. Daarnaast is hij ook bang om fouten te maken. We hebben het maken van de surprise daarom echt goed moeten begeleiden. Hem keuzes laten maken, het samen maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Dec 2025 10:23

Teun schreef:Mijn zoon is pas 7 en zit al wel in groep 5. Daarnaast is hij ook bang om fouten te maken. We hebben het maken van de surprise daarom echt goed moeten begeleiden. Hem keuzes laten maken, het samen maken.

Ja herkenbaar Teun, jongste ook 7 en groep 5. Er zit ook wel veel druk op he, sneu is dat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2025 12:29

Ik heb dit jaar het maken van drie surprises moeten coördineren. Ze hebben eerst met kippengaas een speen (leerkracht kreeg baby dit jaar), hond en tijger gemaakt, daarna papier mache om het gaas heen, dat laten drogen. Daarna verven, watten plakken, versieren etc. En dan nog een gedicht. Al met al vraagt dat een hele planning, materialen en aandacht. Het zijn drie mooie surprises geworden, maar als je als ouder niet handig bent dan kan een kind dit niet zelf. Kinderen hadden ook nog toetsen, huiswerk, het is gewoon echt heel veel.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen