19 Nov 2025 18:06 door Marin
Ik weet niet wat voor fase mijn dochter van 5 door gaat maar het is niet leuk. Ze is alleen maar aan het brullen,, zeuren en huilen. Bij alles wat we zeggen dat er moet of niet kan, is het huilen, alles moet met een hoop gezeur en ze barst zo in brullen uit. Geen pepernoten bij haar schoentje zetten? Brullen. Jas moet aan in de regen? Brullen. En zo elke stap door de dag heen. Gisteren was het enorm drama dat ze haar nieuwe boek over de zoete zusjes (schoen cadeau) niet wilde voorlezen want a) 'mam, het is míjn cadeau dus bepaal zelf wat ik er mee doe' en b) 'ik kan zélf lezen.' wat ze inderdaad al een beetje kan (het woord sinterklaas lezen) maar man ik wil gewoon dat boek voorlezen, dus uiteindelijk riep ik 'je kan nog niet lezen!'. Echt zo slecht en zielig maar werkelijk ál die discussies word ik zo gek van. Alles is huilen op t moment.
Ik heb dit nooit met haar, niet in deze extreme mate althans. Ze geeft wel gerust een weerwoord maar dit gepiep en gezeur vind ik echt niet bij haar passen en ook echt niet leuk. Afscheid nemen bij school is ook ineens weer een drama.
En dan is papa ook nog eens uit (enorm papa's kindje normaal), dus ik mag alles oplossen want het is mama voor, mama na op 't moment. Is het deze tijd van 't jaar qua vermoeidheid (groep 2)? Is het herkenbaar voor deze fase van leeftijd of Sint periode ofzo? Alles is al fijn haha.
Let's discover the world together.