Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderboekenweek 2025 Vol Avontuur!

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Okt 2025 06:19

Kinderboekenweek 2025 Vol Avontuur!

Ik wilde dit topic gisteren al openen maar totaal vergeten!
Welk boek hebben jullie kinderen uitgezocht? Zijn er nog activiteiten in de school of boekhandel waar je aan mee doet?

Wij gaan zaterdag de boeken uitzoeken. Er is een heel voorleesevenement van de boekhandel ook maar daar gaan we denk ik niet heen.
Gisteren was er op school een kinderboeken bingo op het plein, een soort speurtocht over het plein om alle boeken te zoeken. Heel erg leuk. Ik ga vrijdag voorlezen bij dochter in de klas. De school van zoon doet er geloof ik niet aan, niets gehoord.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Okt 2025 07:09

Re: Kinderboekenweek 2025 Vol Avontuur!

Hier op school is straks de opening. Zoon mag dit weekend een boek uitzoeken. Verder zijn er niet extra dingen hier in de buurt
Afbeelding
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 02 Okt 2025 07:14

Bij ons hadden ze opening van de kinderboekenweek met het kinderen voor kinderen lied en dansje op het schoolplein. Daarna hebben ze ook een bingo gehad, zou deze dan landelijk zijn geweest?

Ik twijfel nog of ik een boek ga kopen, doe het normaal niet, maar het boekenweek geschenk ziet er wel leuk uit. Mijn kinderen lezen best veel, dus koop meestal boeken bij de tweedehandswinkel, op marktplaats of haal ze bij de bieb. Ze lezen een boek maar één keer, dus vind nieuw kopen toch ergens zonde.

Onze jongeste (5) was helemaal enthousiast over het dolfje weerwolfje boek wat op de bingo stond, dus eens kijken wat dat is. Maar de juf had ook aangegeven dat alle boeken van de bingo in de (school) bieb stonden.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Okt 2025 08:11

Leuk al die activiteiten!

Gisteren mochten onze kinderen avontuurlijk verkleed naar school. En ‘s ochtends konden ouders een half uur aan hun kinderen voorlezen op elk willekeurig plekje in en rond school. Of er deze week nog andere activiteiten zijn weet ik niet.

Mijn kinderen krijgen elk jaar een kinderboek van mijn ouders, die gaan ze maandag uitzoeken. Ik ben benieuwd wat ze gaan kiezen!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 02 Okt 2025 14:14

Ster schreef:Onze jongeste (5) was helemaal enthousiast over het dolfje weerwolfje boek wat op de bingo stond, dus eens kijken wat dat is. Maar de juf had ook aangegeven dat alle boeken van de bingo in de (school) bieb stonden.

Welk Dolfje boek was dat?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Okt 2025 16:37

Ik ben gister met dochter naar de kinderboekenwinkel hier in de stad geweest.
Het was hartstikke druk!
Ze zocht een boek uit Bunnie vs Monkie en ik kocht de Ridder zonder paard om voor te lezen op school.

Vanmorgen zag ik op Instagram dat de Stadsschouwburg hier ivm met de KBW een voucher voor 4 vrijkaarten voor Dolfje en Foeksia had verstopt in een boek van Dolfje Weerwolfje in de bieb.
Mijn vrije dag, dus ben naar de bieb gefietst en hij zat er nog in.
We gaan daar dus volgende week zondag heen met de nichtjes.😍
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Okt 2025 16:39

Wat gaaf Gekkie! Snel handelen heeft dus geloond. Veel plezier!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Okt 2025 18:08

weet iemand van jullie welk liedje er bij hoort. Was iets met een olifant. Maar kan hem niet vinden
Afbeelding
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 02 Okt 2025 19:13

Reva schreef:
Ster schreef:Onze jongeste (5) was helemaal enthousiast over het dolfje weerwolfje boek wat op de bingo stond, dus eens kijken wat dat is. Maar de juf had ook aangegeven dat alle boeken van de bingo in de (school) bieb stonden.

Welk Dolfje boek was dat?

Pak me dan!

sarah1985 schreef:weet iemand van jullie welk liedje er bij hoort. Was iets met een olifant. Maar kan hem niet vinden

Vol avontuur van kinderen voor kinderen

Op de bingo lijst van de opening stond ook het boek ‘lazer game’. Deze had de jongste aangekruiste, dus de oudste had deze vandaag in de bieb op school gehaald, want hij moest toch gaan, en heeft het boekje net aan onze jongste voorgelezen :love:
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Okt 2025 19:39

sarah1985 schreef:weet iemand van jullie welk liedje er bij hoort. Was iets met een olifant. Maar kan hem niet vinden

Ik denk Kinderen voor Kinderen: vol avontuur?
Daar dansen ze ook een olifant beweging (een slurf maken) 🐘

————————
Bij mij op school (m’n werk) hadden we gisteren de opening met de KvK-dans en the Masked Reader. Leraren gingen verkleed voorlezen aan de hele school, met vervormde stem door een microfoon. Alle leerlingen mochten raden welke leerkracht het was.

Bij mij mogen (groot)ouders volgende week elke ochtend komen voorlezen aan m’n groep, in de kring. Ze kunnen zich intekenen per dag.
We eindigen de KBW altijd met een boekenmarkt. Kinderen (ver)kopen dan gebruikte boeken voor een vaste prijs van €0,50.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Okt 2025 19:52

Wat lief dat voorlezen Ster!

Klinkt super leuk Ginny!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Okt 2025 20:37

Zo leuk, de masked readers!

Wij hadden gisteren een soort vossenjacht met boekpersonages, verder ook voorlezen door ouders en we eindigen met een voorleeswedstrijd.

Bij mijn kinderen op school zongen de leerlingen het kvk lied als opening.

Vorige week hadden we Kevin Hassing op bezoek, zo leuk! Ik ga morgen even naar de boekwinkel
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Okt 2025 21:07

Oh ja dat liedje was het.

Wat leuk z'n boekenmarkt.

Hier mogen de kleuters morgen een boek meenemen dan gaan de oudere kinderen voorlezen.
Afbeelding
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Okt 2025 05:01

Ze opende woensdag met het liedje van kinderen voor kinderen.

En in groep 6-7-8 maken ze een boekendoos over hun favoriete boek. Dochter heeft een informatie boek over de ruimte gekozen.

Volgende week woensdag is er een voorlees wedstrijd, waar dochter ook aan mee doet. En is er boeken markt waar je voor een klein prijsje boeken kunt kopen en verkopen. We hebben een hele stapel klaar liggen om te verkopen
08-03-2010
08-02-2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Okt 2025 06:04

Jaa ik mag ook weer voorlezen in de klas. Echt m’n favo hulpding op school. Zo leuk! Ik ben ook gevraagd als jurylid voor de voorleeswedstrijd van groep 7 en 8, lijkt me ook leuk! En in de schoolbieb is het natuurlijk speciaal aangekleed enzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2025 09:12

Hier was het weer een leuke dag. Geopend door wat kinderen uit de klas van mn dochter met een dansje. Op school is elk jaar een boeekenmarkt waarbij kinderen (met ouders) zelf hun boeken mogen verkopen die ze niet meer lezen en natuurlijk dus ook weer boeken kopen die ze wel willen lezen. Alle boeken zijn 50 cent, lekker makkelijk. En aangezien wij heeeeeeeel veel boeken hebben en gaan verhuizen was het een mooi uitmestmoment. 50 Boeken ging mee en slechts 6 retour. Die hebben we onderweg naar huis in een minibieb gestopt. Normaal kun je ze aan school geven maar die gaat ook verhuizen :haha:. Beetje jammer dat mn dochter vervolgens trots met een "leuk nieuw boek" aan kwam lopen die tussen ons te verkopen boeken lag :palm: maar gelukkig ging het dubbele exemplaar weg :haha:. Naar een boekenwinkel ga ik niet rond deze tijd, mij te druk.

Verder komt er elk jaar dezelfde kinderboekenschrijver op school en leest dan voor uit zijn eigen werk. Kinderen hebben een sepeurtocht mogen doen. Vandaag is er nog een Got Talent editie in het thema op school maar daar ga ik niet kijken want mijn kind wil toch nooit mee doen haha (en ik moet werken).

Leuk dat jullie mogen voorlezen in klassen, lijkt mij ook leuk. En gaaf Gekkie dat je die kaartjes gevonden hebt!
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Okt 2025 10:25

Leuk, dat voorlezen. Daar heb ik hier niks over gehoord helaas. Anders had ik dat zeker ook leuk gevonden.

Hier openden ze woensdagochtend op het schoolplein. Alle juffen zaten ergens met een boek en alle kinderen mochten aansluiten bij de juf van hun keuze, dus hoefde niet per se de eigen juf te zijn. Was zo leuk, heel knus en gezellig, overal die groepjes kinderen die aandachtig luisterden.

Wij gaan ook nog een kinderboek uitkiezen met dochter, ik denk dit weekend.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Okt 2025 17:24

Hier op school een leesalarm ,als dat gaat gaat iedereen lezen, overal liggen en staan mooie boeken en zijn leeshoekjes gemaakt.

Voorleeswedstrijd is deze week ook en de plaatselijke boekhandel komt met een boekenmarkt. Persoonlijk vond ik zoals eerder genoemd tweedehands boeken leuker/toegankelijker voor iedereen z’n portemonnee.

Zelf kiezen m’n kinderen elk jaar allebei een boek uit: dit jaar koos de oudste: het meisje dat er niet mocht zijn, de jongste deel 3 van winde wildeling.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2025 17:47

Hier was er ook woensdag een opening. Verder hebben ze in de klas de letterdief, maar dat heeft denk ik niet specifiek te maken met de kinderboekenweek. (Groep 3)

Zoon heeft vanmiddag de nieuwste dolfje weerwolfje uitgekozen, ook zag ik ‘ de ober en de pinguïn’ liggen dus die hebben we ook meegenomen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Okt 2025 17:59

hier koos zoon wolfje wil naar huis, ga je mee van charlotte dematons. En we hebben ook koning zonder paard gekocht
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Okt 2025 18:14

Bij m'n dochter op school doen de leerkrachten altijd een toneelstukje als opening van de Kinderboekenweek en op de tweede woensdag is er boekenmarkt. De afgelopen drie jaar liep ik dan met m'n dochter rond om wat boeken te scoren, maar nu gaan we proberen er een paar te verkopen.

Ze mag ook nog een boek uitzoeken en wil De Zoete Zusjes vieren Sinterklaas. Even kijken of die hier bij Bruna ligt, anders wordt het bol.com.
❤️ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Okt 2025 07:26

Wij doen zelf nooit iets met boeken uitzoeken.

Op school mogen we komen voorlezen bij de jongste en bij de middelste organiseren ze aankomende week weer een boekenruilmarkt. Dat is altijs een groot succes!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Okt 2025 15:12

Afgelopen week was de boekenmarkt op school. De oudste vond het veel te druk, dus we zijn niet gegaan. Zojuist mochten ze wel een boek uitzoeken. Normaal was ik naar de kinderboekenwinkel gegaan, maar vanwege de Bruna actie voor scholen maar naar de Bruna gegaan.
Volgende week ga ik nog een ochtend voorlezen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Okt 2025 19:42

Wij hebben een heerlijke Kinderboekendag gehouden vandaag. Vanochtend eerst bij de boekhandel hier een boek uitgezocht. Dochter koos de Zoete Zusjes zijn nog lang niet moe en zoon koos een boek over de evolutie van planten. Daarna zijn we met z'n drietjes naar het Kinderboekenmuseum in Den Haag gegaan. Voor dochter nog echt leuk. Voor zoon was het iets te kinderachtig maar hij ging haar wel leuk helpen met letters lezen en de benedenverdieping voor oudere kinderen was ook leuk. Daarna naar Paagman, de mooie boekhandel in Den Haag samen met m'n tante, waar de kinderen nóg een boek mochten uitzoeken van haar. Zo leuk, daar kwam ik als kind al. Dochter koos nu een boek genaamd Eenhoornpost met allemaal leuke briefjes er in. Bij deze winkel hadden ze meer Engelse kinderboeken vanwege alle expats. Helaas niet het boek dat zoon graag wilde maar toen heeft ie een ander Dogman boek in het Engels uitgekozen. En gaan lezen op de bank bij m'n oom en tante, in een uur had hij het uit. Ligt 'm nu boven te herlezen. Heerlijke dag zo!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Okt 2025 18:08

Hier hebben ze op de school van mijn kinderen geen speciale opening ofzo, ze besteden er in de klassen wel aandacht aan. Ze hebben wel elk jaar op de vrijdag voor de herfstvakantie een boekenmarkt, kinderen mogen hun boeken die ze niet meer lezen verkopen voor 1 euro per stuk. En ouders worden gevraagd om iets te bakken en dat kost dan 0,50 per stuk. De opbrengst van de boeken gaat terug naar de kinderen en dat van de baksels wordt besteed aan het nieuwe schoolplein. Nu valt die boekenmarkt toevallig in de kinderboekenweek.

Vandaag mochten ze ook allebei een boek uitzoeken. Dochter heeft het boek 'ze noemen me Nee Sam' en zoon heeft twee leesboekjes van Agent en Boef. Niveau M3 dus over enkele maanden zou hij het moeten kunnen lezen. Hij was er zo trots op!
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen