Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zomervakantie

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jul 2025 10:59

Zomervakantie

De eerste regio heeft vakantie.

Hoe ziet bij jullie een gemiddelde vakantie er uit? Ga je weg? Ga je dagjes uit? Ben je je 6 weken vrij op moet er opvang geregeld worden.
2015 💙
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 11:50

Re: Zomervakantie

Hier hebben de twee oudsten al vakantie, alleen volgende week moeten ze nog een paar uurtjes naar school om boeken in te leveren en daarna kennismaking met de nieuwe klas. Jongste en ik moeten nog een week, mijn man nog twee weken. Ik werk in het basisonderwijs en heb vijf weken vakantie. Daardoor hoeven we in de vakanties nooit opvang te regelen, echt heel fijn.

In mijn eerste week vakantie is mijn man nog aan het werk. Dochter gaat drie dagen op turnkamp. Ik ga wat leuks doen met de jongens, wat aanrommelen in huis en onze boot klaarmaken voor vakantie. Na de eerste week is mijn man vier weken vrij. We gaan met de boot weg, in ieder geval twee weken. Mocht het erg slecht weer worden, kan het zijn dat we nog een lastminute ergens heen boeken.
2011 2012 2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 11:55

Ik heb ruim 3 weken vakantie, week 2, 3 en 4 van de zomervakantie vd kinderen. We gaan 2.5 week weg naar Oostenrijk en Italië. De andere 3 weken gaan de kinderen 1 dag per week naar de bso. Dan moeten we elke vrije week nog 2 ochtenden oplossen. Voor de eerste week hebben we dat geregeld met (schoon)ouders. En voor de laatste week ook al 1 ochtend dat ze naar een vriendin gaan. De overige 3 ochtenden zien we nog wel.
Door flexibel werk en sociaal netwerk loopt dit vaak wel los en hoeven we dat niet bij voorbaat allemaal dicht te timmeren. Probleem met opvang in het netwerk in de zomer is wel vaak dat anderen ook op vakantie zijn 😁.
Op vrije dagen in de zomer gaan we als het kan zwemmen, een stuk fietsen, naar een speeltuin, of afspreken met vrienden. Meestal geen grote geplande uitjes maar meer spontane dingen. Heb er zin in!
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 12:30

Hier moet zoon nog 2 weken naar school.
De eerste week van de vakantie zouden we met z’n drietjes naar de Ardennen gaan omdat man daar een klus voor zijn werk zou hebben. Helaas zit mijn man nu al een tijdje overspannen thuis dus hebben we het huisje helaas moeten annuleren. Die week ben ik wel lekker vrij.
De week daarna moet ik 2 dagen werken en daarna vertrekken wij voor 2 weken naar Normandië. Ik kijk er zo ontzettend naar uit weer!
Daarna moet ik gewoon weer werken.
Normaal gesproken logeert zoon in de vakanties altijd een paar dagen bij mijn ouders doordeweeks als wij werken, ik gok dat we dat nu misschien ook wel gewoon door laten gaan nu mijn man dus overspannen thuis zit.
10.04.17
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 12:45

De eerste week van de zomervakantie gaat dochter sinds een paar jaar altijd op zomerkamp. Zoonmoet altijd even bijkomen en zich instellen op vakantie in die week. De twee weken daarna werken man en ik gewoon. Op mijn vrije dagen ga ik vaak wat leuks doen met de kinderen (vaak met mijn moeder erbij). We hebben geen opvang nodig omdat ze inmiddels gewoon groot genoeg zijn om zichzelf te vermaken. Maar ook daarvoor eigenlijk nooit omdat man thuis werkt.
De laatste drie weken hebben wij ook vakantie en daarvan gaan we de eerste twee op vakantie. De laatste week gaan we vaak nog een paar keer wat leuks doen. Verder zorgen we dan dat alles weer op orde is voor het nieuwe schooljaar, dus nieuwe gymspullen, tassen enz kopen als dat nodig is.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 13:00

Mijn kinderen worden in het najaar 12 en 17 en hebben dus geen opvang meer nodig.

Hun zomervakantie duurt trouwens ook langer nu ze middelbare scholieren zijn: zo'n zeven tot acht weken.

Ze gaan een week op zomerkamp en we gaan twee weken op vakantie. De rest van de zomer moeten ze vooral zichzelf maar vermaken en dat gebeurt vaak met schermpjes 😬 Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig vind om ander vermaak voor ze te bedenken. Dochter doet nog wel eens leuke dingen met vrienden, maar zoon spreekt zijn vrienden vooral vanaf zijn kamer via Discord.
T (2008) en I (2013)
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 13:01

Hier is de vakantie ingeluid. De oudste gaat met krap een maand naar groep 1 🤣

Wij zijn in mei nog met vakantie geweest en gaan in de herfstvakantie weer.
Deze vakantie werken wij de eerste vijf weken nog. De oudste gaat naar de BSO en de jongste naar de opvang.
De laatste week hebben we met z’n allen vrij, en gaan we wat leuke dingen doen. De eerste week na de zomervakantie zijn man en ik ook nog vrij. Dan gaan we klussen.

En man en ik gaan nog een weekendje naar de moezel in augustus, op de motor met vrienden
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 13:19

Hier is het vakantie!
6 weken rust, ademruimte en mogelijkheden om leuke dingen te doen!
Ik wil volgende week al op pad. Een leuke museum bezoeken.
Ik doe altijd 1 dag een activiteit en 2 dagen thuis rust.
We gaan ook een midweek weg. Man is 2 weken vrij.
Laatste week gaan we altijd naar de stad. Nieuwe dingen shoppen voor het nieuwe schooljaar.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 15:20

Ik heb dezelfde vakanties als de kinderen en man werkt thuis. Ik moet alleen een week eerder beginnen (voorbereidingsweek). Man werkt nog door als we week op Ameland zijn maar als we Oostenrijk doen neemt hij vrij
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 05 Jul 2025 15:25

Nog twee weken geduld, aftellen! Wij gaan twee nachten met m'n schoonfamilie weg en zelf zijn we twaalf nachten op vakantie. Daarbuiten gaat m'n dochter twee dagen per week naar de bso, heb ik ook even rust. Op de andere dagen wisselen we af tussen leuke activiteiten en gewoon een dagje bij huis. We gaan in elk geval naar De Parade, vast ook wel zwemmen en verder moet ik het nog even zien allemaal.

Ik ben zelf de hele zomervakantie vrij en m'n man is vier weken vrij, waarvan m'n stiefdochter ook één week bij ons is.
❤️ 7 juni 2018
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 17:38

Onze kinderen moeten nog 1 weekje geduld hebben. Wijzelf nog 4 weken. Dus deels bso, maar ook op kamp met scouting (oudste twee 6 nachten in de eerste week en een na jongste 3 nachten in de tweede week). Helaas in de tweede week een operatie voor onze oudste om de plaat en k-draden uit z’n arm te verwijderen na z’n ongeluk van eind maart. Daarom sowieso geen buitenland vakantie (we weten pas net de datum) en vanaf dan even niet teveel gepland nog. Voor de een na laatste week wel een huisje op een vakantiepark redelijk in de buurt voor het geval er alsnog ziekenhuis afspraken volgen. Als het lukt wel ook nog wat dagjes weg, maar niets gepland. Niet helemaal de vakantie zoals we gewend zijn, maar het is wat het is, we maken er wel wat van. ☺️
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jul 2025 18:44

De meiden moeten nog 1 week naar school.
Week 1 van de vakantie werken man en ik nog gewoon, de meiden gaan 3 dagen BSO en een ochtendje naar oma.
Week 2, 3 en 4 zijn we op vakantie.
Week 5 moet ik weer aan het werk, maar allemaal avonddiensten. Overdag zijn we de hele week in de speeltuin. Dan is er huttendorp.
Week 6 werken we allebei weer. En gaan ze 2,5 dag naar de bso.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 19:19

Mijn vakantie loopt gelijk met de kinderen; we moeten alle drie nog 4 dagen aan de slag. Mijn man heeft de laatste 3 weken vrij en dan gaan we ook nog wel weg. Waarheen, nog geen idee want we hebben nog niets geboekt.

Week 1: paar dagen weg naar vakantiepark waar familie zit; ik met de kinderen
Week 4-5-6: ergens naar toe op vakantie
laatste dag van de vakantie: onze dochter is jarig

Tussendoor gaan we ongetwijfeld leuke dingen doen vanuit huis, kinderen nachtje logeren bij oma of spelen met vriendjes.
08/2018
05/2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jul 2025 19:43

Leuk om te lezen.

J heeft nog 2 dagen school en dan vakantie. Zelf werk ik deze hele week nog.

We zijn dan samen een week vrij. Ik denk dat we dan nog wel even een museum bezoeken. Van vrijdag tot en met maandag gaan we een lang weekend weg met de vereniging waar ik lid van ben en J bijna. Even een lang weekend met peers dus super fijn.

Op de terugweg breng ik hem naar zijn vader, voor 2 weken. Als hij dan terug komt hebben wij er al 2 dagen kamperen op zitten, na een krappe 2 weken gaat hij weer naar zn vader om dan met zn vader een week op vakantie te gaan.

Ik heb zelf dus een week en 2 weken vrij. Werktechnisch is dat echt heerlijk. Die twee weken die er tussen zitten kan ik echt buffelen maar het voelt als een lange vakantie omdat ik daarna nog weer weg ga. Dit geeft zoveel rust.
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jul 2025 20:06

Hier sinds gisteren 12:15u vakantie voor E.
Wij moeten nog 2wk werken.
E gaat standaard op dinsdag naar oma, ook in de vakantie. Komende week gaat ze woensdagochtend mee naar kantoor met mij en daarna rijden we door naar mn broer. E gaat daar knutselen met mm schoonzus en ik werk verder. Dan blijven we slapen en gaan we donderdag naar Walibi.
De week daarna dinsdag naar oma en ik verwacht dat ze dan blijft slapen.
De rest zijn we gewoon thuis ws, misschien ergens heen waar zij kan spelen/zwemmen en ik werken. J en ik zullen thuiswerken beetje afwisselen.
Dan 2wk op vakantie, 1 week nog lekker thuis met zm 3en waarin we vast nog wel een dagje (of 2) weggaan. Laatste week werken J en ik weer.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Jul 2025 20:30

De oudste heeft al een tijdje vakantie, hij is geslaagd voor z’n middelbare school. De andere twee moeten nog tot en met donderdag naar school. Wij vertrekken zaterdag richting Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Italië voor een kleine drie weken. Daarna kunnen we het met ons werk zo regelen dat er altijd iemand thuis is en er dus geen opvang nodig is. In die weken zullen nog wel wat leuke uitjes ondernemen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Jul 2025 20:43

Hier begint het einde volgende week. M'n broertje promoveert die dag dus wij zijn niet thuis, de kinderen logeren. We gaan twee van de zes weken op vakantie. De rest moeten we gewoon werken. De kinderen gaan naar de bso maar nu is er weer hommeles dat de bso eigenlijk niet meer zoon wil laten komen. Dus ik sta direct weer stijf van de stress afgelopen dagen hoe we dat nou weer gaan doen. Ze mogen ook nog een week naar m'n moeder logeren en m'n man gaat waarschijnlijk nog een nachtje weg met ze en ben ik een nachtje lekker alleen.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jul 2025 20:56

Week 1-2: Dochter is thuis en ik moet nog werken. Het meest werk ik vanuit huis dus dat regelt zichzelf wel. Mocht ik echt naar kantoor moeten dan kan ze terecht bij haar tante of oma. Oma belt ook regelmatig dat ze naar het strand gaat en of ze mee wil. Haar tante doet ook weleens wat dat ze haar meevraagt. Of ze gaat buitenspelen met vrienden. Ze heeft ook een vakantie bucket list gemaakt met alles wat ze wil doen. Ze hoeft zich dus zeker niet te vervelen. Ik heb een groot gedeelte van deze week ook bereikbaarheidsdienst dus heel veel zullen we (samen) verder niet doen.

Week 3-4: Ik ben ook vrij en gaan we 1,5 week op vakantie.

Week 5: Ik ga weer aan het werk vanuit huis en dochter gaat nog 5 dagen op reis met het vliegtuig. Ze gaat dan voor het eerst alleen vliegen dus ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Week 6: Laatste week dat dochter vrij is dus ze kan mooi nog even bijkomen.

In mijn ervaring vliegt de vakantie toch wel voorbij, al ben ik niet de volle 6 weken vrij.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jul 2025 21:12

Wij hebben nu voor het eerst hier mee te maken.

De eerste week heb ik vrij konden niet de oppas rond krijgen. Ga die week leuke dingen doen met hem. De nijmeegse 4 daagse is dan mijn moeder loopt mee daar gaan we een dag heen

De 2e week moet ik werken dan past mijn moeder op en schoonouders komen 2 dagen oppassen

Dan 3,4,5e week hebben we beide vakantie. We gaan de eerste week weg. Naar molenwaard. We gaan dagjes weg dan oa dierentuin antwerpen, madurodam.

4 en 5e week thuis. Dan gaat man beginnen met slopen hier thuis. Dus dan niet veel doen.

Laatste week werken we beide weer dan past mijn moeder en schoonouders op.

Vind dat wel wennen sinds zoon op school zit. De vakanties, studiedagen evenementen waar je als ouders bij moet zijn. We hebben geen bso.
Afbeelding
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 05 Jul 2025 22:40

Wij moeten nog 2 weken voor de vakantie begint. De eerste 3 weken zijn we met N drieën vrij en daarvan gaan we 2 weken op vakantie naar Frankrijk. Daarna gewoon werken, al hebben we dan geen opvang nodig. Ik begin altijd heel vroeg in de vakanties, om 7 uur. Ben dan de meeste dagen rond 12 uur weer thuis. Mijn man werkt thuis en dochter wil sochtends dan lekker chillen en gaat veel buiten spelen. Vaak rij ik dan rond 13 uur met haar en een vriendinnetje naar het strand oid. De een na laatste week doet ze mee met de wielertour. Dan gaan ze 6 dagen fietsen met onderweg allerlei leuke activiteiten, denk aan zwemmen, vossenjacht etc. De laatste week nog 3 dagen hutten bouwen hier in de stad en dan zit het er al weer op.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 05 Jul 2025 22:42

Hè DT, gaat je dochter al alleen op vakantie? Ze zit nog op de basisschool toch? Ik ben confused haha.
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Jul 2025 23:27

Kan toch als Ummetje, Unaccompanied Minor. Dan mag je vliegen als kind zonder ouderlijke begeleiding. Moet ze wel opgehaald worden door een volwassene aan de andere kant van de vlucht maar dat zal vast iemand zijn die ze kent.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Jul 2025 07:22

Wat irritant dat het nou weer zo moeilijk gaat met de BSO Marin!

De vakantie van mijn jongens begint aanstaande vrijdag. Dat weekend ben ik alleen met ze omdat vriend met z’n broer naar Oasis in Manchester gaat. Week 1 gaan ze naar de BSO en werken wij gewoon. Week 2,3,4 gaan we naar de UK met de camper. Week 5 en 6 moeten wij weer werken. De jongens gaan wat dagen logeren bij m’n moeder en m’n zusje, nog wat BSO, en het laatste weekend gaan we kamperen met schoonfamilie. Vliegt helaas allemaal zo voorbij!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jul 2025 07:25

Wat vervelend Marin ☹️

Nog een week en dan hebben mijn kinderen vakantie.
De eerste week werken mijn man en ik nog, op dinsdag en donderdag gaan de jongens naar de bso, op maandag heb ik een extra dag aangevraagd maar ik weet nog niet of die goed gekeurd wordt. Anders zijn ze thuis met mijn man die thuis werkt. De woensdag en vrijdag ben ik thuis met ze en rommelen we wat aan rond huis denk ik en halen we de laatste dingen voor de vakantie ed.

Ik werk om de week ook op vrijdag, maar heb de afgelopen weken wat meer gewerkt zodat ik in de zomervakantie van de kinderen maar 1 vrijdag werk.

Week 2-3-4 van de vakantie hebben we allemaal vrij, we gaan 2 weken op vakantie en de week thuis doen we vaak leuke dingen, dagjes weg, zwemmen etc.

Week 5 gaan de kinderen maandag en dinsdag bij mijn schoonouders logeren en op donderdag naar de bso. Week 6 gaan de kinderen op maandag en dinsdag naar de bso en daarna bij mijn ouders logeren van woensdag- vrijdag.

Ik had onze jongste zoon nog opgegeven voor een bouwdorp maar dat is zo populair dat er een loting is en helaas is hij niet geselecteerd.
Geen ramp, denk dat ze zo ook al een hele leuke vakantie hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 06 Jul 2025 07:28

Oh ja, m'n dochter gaat de laatste week ook nog drie dagen meedoen met het vakantiefestijn hier in het dorp, even vergeten te melden. En de week ervoor hebben ze campingweek bij de bso en gaat ze op haar twee bso-dagen op een camping van alles doen. Is elk jaar en vindt ze erg leuk.
❤️ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen