Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat geven jullie aan meesters & juffen?

<<

Anoniem322

Bericht 08 Jul 2021 17:01

Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Bijna zomervakantie wat geven jullie aan de meester of juf?
Of hebben leerkrachten hier nog suggesties wat ze leuk vinden om te krijgen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jul 2021 17:09

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

De zomervakantie is hier vandaag begonnen. We hadden met de juffen dag een groepscadeau gegeven, een soort knutsel.
En voor de laatste schooldag vandaag was het schijnbaar ook gebruikelijk wat te geven (had ik even gecheckt bij één van de klassenouders) en ik heb voor elke juf een zonnebloem met een haverkoek van de bakker in de vorm van een hartje gegeven. In een zakje met wat tekst erop. Wilde zoontje nog laten tekenen erop maar dat wilde hij niet. Hij gaf het vandaag wel vol trots dus wat mij betreft missie volbracht.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2021 17:45

Lekker afgezaagd chocola, nog zeker een jaar houdbaar. Eigenlijk vind ik het echt enorme onzin. Ze doen hun werk en krijgen daar ook voor betaald. Waarom ik het wel doe is dat het voor mijn zoon anders zo sneu is als iedereen wat geeft en jij met lege handen staat. Dat voelt gewoon niet fijn.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2021 18:06

Oh, het akelige eindejaarscadeau. Hier doen we dat gecoördineerd om de 30 frutsels te voorkomen. En deze lucky bastard is klassenouder dus ik mag coördineren. We doen een groepsknutsel en ik heb namens de klas vandaag een magnum fles rosé gekocht, dat leek me passend zo voor de zomer.
Klas van m’n jongste weet ik niet want dat regelt mijn vriend.
<<

Anoniem320

Bericht 08 Jul 2021 18:13

Nou Minx ik sta er precies hetzelfde in. Wat een onzin om een cadeau te geven omdat iemand z'n baan doet waar hij/zij voor betaalt wordt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Jul 2021 18:13

Ik ben klassenouder van de jongste en had met de verjaardagen van de juffen al mooie cadeaus geregeld, er was nog een pietsie geld over en heb twee dozen Merci gekocht en meegegeven aan m’n jongste.

Van de oudste weet ik het ook niet want m’n man is klassenouder daar en ik geloof dat ze morgen met de klas+ouders+juf bij elkaar komen ergens in een café. Ik ben daar niet bij.
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jul 2021 18:18

Ik ben ook klassenouder. Het was vorige week al meesterdag en toen hebben we gezamenlijk een mooie knutsel gemaakt en klein cadeautje gegeven. Aan het eind van het schooljaar geven we nog een cadeau namens alle kinderen en vragen we alle ouders een bijdrage van 1 euro (vrijblijvend).
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Jul 2021 18:37

Ik heb een bon voor de ijssalon naast de school, de juffen kunnen dan met elkaar een ijsje eten.

Ik weet wel dat de juffen betaald krijgen maar voor onze dochter hebben ze een hoop extra gedaan. Daarnaast weet ik zelf hoe hard het was werken tijdens het thuis onderwijs stukje extra waardering achteraf nog. L
⁠♡♡♡
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 08 Jul 2021 18:43

Hier ook een klassenouder en we hebben een theedoos gemaakt.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jul 2021 18:48

In beide klassen is er door een andere moeder een gezamelijk cadeau geregeld. In de ene klas kregen de juffen een pakket met een Lampe Berger en een Ritualspakket (van de week met juffendag gegeven). De andere klas geeft heeft een zeeppompje met hun naam erop en een cadeaubon (dit wordt op de laatste dag gegeven).
2014~2017~2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jul 2021 18:53

Ik vond 't met name best wel gek dat het vorige week vrijdag nog juffen/meesterdag was en er een gezamenlijk cadeau is gegeven en nog geen week later weer maar dan individueel. Best kort op elkaar. Is dat altijd zo of was de j/m dag verplaatst vanwege lockdown ofzo?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2021 18:58

We hebben samen wat gegeven. De klassenouder heeft dat geregeld.

Maarrrr, nu haalde ik mijn zoontje net verdrietig op want de meeste kindjes hadden ook zelf nog wat bij vanmorgen. En hij had dus ook wel iets geknutseld maar dit zat in dat pakket wat de klassenouder gebracht heeft in de klas.
Dus voor zijn gevoel had hij niets.
Ik vind dit dus mega stom. Waarom doe je dan iets samen...
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2021 19:00

Ik kwam bij de Zeeman kleine glazen potjes met een zwart schroefdeksel tegen.
https://diy.zeeman.com/nl-nl/knutsels/20210/
( deze maar dan een maat kleiner). “ Bedank voor de goede zorgen en alles wat ik geleerd heb in groep.. “ op het kaartje geschreven.

Ik heb vier van die potjes gekocht en gevuld met chocolade koffieboontjes.
En ik had nog een gouden raamstift liggen ( overblijfsel van de kerst) en heb mijn zoons daarmee op die potjes laten tekenen en dat alles ingepakt in cellofaan folie.
Kosten €1,- per juf/ meester 👍🏻
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 08 Jul 2021 19:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2021 19:05

Salome schreef:We hebben samen wat gegeven. De klassenouder heeft dat geregeld.

Maarrrr, nu haalde ik mijn zoontje net verdrietig op want de meeste kindjes hadden ook zelf nog wat bij vanmorgen. En hij had dus ook wel iets geknutseld maar dit zat in dat pakket wat de klassenouder gebracht heeft in de klas.
Dus voor zijn gevoel had hij niets.
Ik vind dit dus mega stom. Waarom doe je dan iets samen...

Oh HEEEL irritant inderdaad. Ouders met te weinig omhanden denk ik dan. Maar echt niet leuk voor je zoontje.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 08 Jul 2021 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Jul 2021 19:09

Wij hadden 2 weken geleden juffendag. Daarvoor had ik voor elke juf een dierenmok van de Action, en die gevuld met een paar zakjes thee, wat lekkers en een glitter arceerstift en leuke pen.

Vandaag laatste schooldag, en nu hadden idd allemaal kindjes weer wat mee.. Vind het een beetje overdreven eigenlijk hoor, om 2 keer een cadeautje te geven in zo'n korte tijd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem322

Bericht 08 Jul 2021 19:11

Zo sta ik er ook in Minx. Vind het eigenlijk onzin. Voor de verjaardag van de juf werd ook al een gezamenlijk cadeau gegeven en werd ook een bijdrage gevraagd.
Ook al was het hard werken voor ze toen de scholen dicht waren voor mij was dat net zo met thuisonderwijs en sluiting bso.

Een juf is morgen blijkbaar voor het laatst.
Ik heb gelukkig nog een reep chocolade liggen.
Strik erom kaartje erbij en ik vind het we mooi.

Voor de andere juf heb ik nog iets staan wat ik zelf heb gekregen. Een soort Dopper gevuld met snoepjes.

Nu nog wat bedenken voor de meester. Vinden jullie dat alcohol kan?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 08 Jul 2021 19:14

Wat een gedoe is dit zeg. M'n dochter zit op peuterdans en gisteren was de laatste les voor de vakantie, hadden andere kinderen dus ook dingen voor de juf meegenomen. Dit was echt totaal niet in me opgekomen joh! En vind het ook niet zo nodig voor die drie kwartier per week eigenlijk.
❤️ 7 juni 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2021 19:17

Ik verbaasde me echt wat de leraar van mijn jongste kreeg ( hij had door ouderdomsdagen een week eerder vakantie en nam vorige week vrijdag afscheid), mijn zoon heeft 4 weken bij hem in de klas gezeten en de kinderen die er het langst zaten een half jaar. Er werden echt hele bierpakketten, grote bossen bloemen ed afgegeven door ouders toen de school uit was, ik stond echt versteld.

Maar alcohol geven gebeurde dus door meerdere ouders dus dat leek hier wel gewoon geaccepteerd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jul 2021 19:19

Hier hebben we het centraal geregeld met de ouders gelukkig. Ik vond het ook elk jaar weer een gedoe. Hier is ook altijd juffendag vlak voor het einde van het schooljaar.

Bij de jongste hebben we voor juffendag allemaal een bloem geknutseld en daar is een boeket van gemaakt. Voor beide juffen een bos.
Op de laatste schooldag hebben we nog een cadeaubon van iets wat ze leuk vinden.

Bij de oudste hebben we voor juffendag een zon met complimenten als zonnestralen. Dit hebben ze bij elk kind gedaan het afgelopen jaar dus nu krijgen de juffen een complimentenzon terug van de kinderen. De school heet De Zonnestraal dus vandaar de zon.
Als eindcadeau ook een cadeaubon met een bakpakketje.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem332

Bericht 08 Jul 2021 19:19

Moesten jullie ook knutselen op de opvang voor leidsters die jarig waren/zijn?

Af en toe krijgen mijn kinderen zelfs cadeaus van stagiaires die klaar zijn.

Ik vind het lastig, want ik zou er zelf niet aan moeten denken om zoveel knutsel tekeningen van baby’s en peuters te krijgen. En bakken chocolade of kleine cadeautjes.

Iemand die als juf of leidster werkt, wat is nou echt leuk om te krijgen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jul 2021 19:20

Senne schreef:
Nu nog wat bedenken voor de meester. Vinden jullie dat alcohol kan?

Ja wel hoor. Misschien dat ik dan wel zelf de fles zou overhandigen ipv via het kind. Maar op zich vind ik dat wel oké.

Pfff Bliss bij peuterdans lijkt me ook overdreven.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Jul 2021 19:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks geef. Ze hebben vorige week al juffendag gehad met knutsels en kadoos. Vind het een beetje dubbel. Als de kinderen een tekening willen, prima. Ik bedank ze allebei voor de goede zorgen dit schooljaar.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Jul 2021 19:43

Vandaag bericht gehad dat ze in de laatste schoolweek (over 2 weken) de juffendag doen. De ouderraad heeft geregeld dat elke juf/meester een borrelplank krijgt. Nu kregen we van de klassenouder de vraag om elk kind iets mee te geven zodat de borrelplank gevuld kan worden. Mijn kind geef ik een potje mosterd-dille dip mee. Vind het een leuk idee.
Ander jaren was er altijd een gezamenlijk knutselwerk en werd aan iedereen 1 euro gevraagd. Hier kocht de klassenouder dan een cadeau van.
Laatst gewijzigd door Kris op 08 Jul 2021 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Maart 2014
Februari 2018
<<

ChiQ

Bericht 08 Jul 2021 19:54

Met meesters & juffendag heeft mijn zoon voor beide juffen een bol.com kadokaart en kaartje geschreven door hem zelf gegeven. En gisteren heb ik voor beide juffen een luxe handzeep gekocht van een leuk merk vlakbij mijn werk. Liep er toevallig langs en ik dacht neem dat mee. Ik wil nooit dat hij met lege handen staat maar bovendien wil ik de juffen ook echt bedanken voor hun inzet en zorg voor mijn kind 5 dagen in de week. Tuurlijk doen ze hun werk, niemand werkt gratis, maar ik ben dankbaar dat er nog leerkrachten zijn, die dit werk uit denk ik echt liefde doen, want jeetje wat kunnen kinderen soms 🤮 zijn!
<<

Jente

Kletskop

Bericht 08 Jul 2021 20:06

Voor degene die het niet nodig vinden; het is toch altijd leuk om wat extra waardering te krijgen? Ik heb wel eens een bos bloemen gekregen van een klant omdat ik iets voor hem geregeld had. En nu krijg ik op mijn werk ook wel eens een e-mail met een uitgebreid bedankje als ik iets heb geregeld voor iemand. Ik denk dat juffen een redelijk 'ondankbaar' beroep hebben, van een vriendin en mijn moeder die allebei juf zijn hoor ik eigenlijk vooral verhalen over klagende ouders, nooit iets goed genoeg, hard werken, etc. Het lijkt me dan zoiets kleins om aan het eind van het jaar een reep chocola van 2 euro te kopen als bedankje dat de juf/meester toch 5 dagen per week haar/zijn best doet om je kind te laten ontwikkelen in een fijne omgeving. Misschien komt dat ook omdat ik er niet aan moet denken om 30 kleuters onder m'n hoede te hebben, ik vind mijn kantoorbaan al zwaar :angel:
Laatst gewijzigd door Jente op 08 Jul 2021 20:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen