14 Mei 2025 20:38 door Pompoen
Lu zit op scouting (ik vind het geen sport maar mijn man is het er niet mee eens omdat je vaak spellen doet waarbij gerend wordt en actief buiten bezig bent) en op boulderen.
Lo zit op scouting (waterscouting, wordt nog minder gerend haha maar zeilen is ook een sport toch?) en zwemt, 1x in de week leszwemmen bij de reddingsbrigade, ze zwemt nu voor zwemmend redder 3 en ze traint twee keer per week, ook bij de reddingsbrigade, voor lifesaving wedstrijden.
F zwemt 1 keer per week, volgend schooljaar gaat hij ook op scouting, ben wel benieuwd wat hij daarvan vindt als hij er echt op zit, kijken vind hij leuk en hij is ook wel echt zo'n scoutingkind. Maar ze spelen best wel wilde drukke spellen en dat kan hij vaak helemaal niet overzien, dus hoop dat hij zich veilig genoeg zal voelen daar. Verder geen idee wat voor sport hij zou willen en kunnen gaan doen, de focus ligt nog helemaal op leren zwemmen, hij heeft nu 1,5 jaar privéles en heel voorzichtig beginnen we nu toe te werken naar het A-diploma maar B en C willen we ook nog.
Ik weet bij hem ook nog niet zo goed wat een passende sport zou zijn. Hij zal nooit op voetbal gaan of een andere balsport, dat gaat allemaal veel te snel. Solistische sporten zijn beter haalbaar. Boulderen lijkt me wel te doen als je halfzijdig blind bent, zwemmen leek me ook prima maar we merken dat hij dat toch wel onoverzichtelijk vindt dan. Hij is ook niet superhandig motorisch. Nou ja we gaan het wel zien tzt, nu is hij daar ook echt nog helemaal niet mee bezig en het kost hem al moeite genoeg om qua energie de dag door te komen.