Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat voor sport doen jullie kinderen?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Mei 2025 19:25

Wat voor sport doen jullie kinderen?

Gevoelsmatig kiezen kinderen tegenwoordig veel vrijer voor een sport dan vroeger. Toen was je als jongen een uitzondering als je niet op voetbal zat.

J zit dus niet op voetbal. Hij heeft toen hij klein was 2x mee gekeken maar dat was geen succes. Vervolgens heeft hij een jaar op survival run gezeten maar dat was ook minder leuk toen het koud werd. Inmiddels zit hij al 2 jaar op zwemmen. Gister heeft hij met de waterpolo meegekeken en ik denk dat hij dat vanaf september erbij gaat doen. Op maandag zwemt hij dan voor de zwemtechniek en daarnaast twee keer waterpolo training.
2015 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 19:27

Re: Wat voor sport doen jullie kinderen?

Beide voetbal 🤣
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Mei 2025 19:28

Nu alleen nog zwemles, nog geen idee wat hij hierna gaat doen. Ik zie hem wel iets als free runnen of breakdance doen.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Marit Eline

Bericht 14 Mei 2025 19:41

De oudste 3 (2 zoons en 1 dochter) allen op voetbal. (De jongste is 2 dus nog nergens op)

Edit helemaal vergeten, oudste zoon doet ook nog wielrennen en triathlontraining

Ze mogen in principe zelf kiezen waar ze op willen, maar dan wel in het dorp. En daar is niet alles (maar wel bijv hockey, volleybal, handbal, gym, streetdance, judo, paardrijden). Als ze willen zwemmen een dorp verderop zou ik dat denk ik nog oke vinden. Maar als ze op iets van schaatsen of klimmen of iets anders wat in de wijde omtrek niet is zouden willen dan kan en mag dat gewoon niet, zou niet weten hoe ik dat zou moeten organiseren.
Laatst gewijzigd door Marit Eline op 15 Mei 2025 06:00, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 19:44

Oudste dochter op paardrijden en jongste dochter op zwemkids.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 14 Mei 2025 19:46

Op jazzdance en badminton
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Mei 2025 19:54

De oudste op turnen en hiphop dansen
De jongste alleen zwemles.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Mei 2025 20:01

De oudste is 6 en zit op voetbal. Daarnaast zwemles maar hij zwemt zaterdag af voor C dus dat is nu afgelopen.
De jongste is net 4 geworden en zit nog nergens op.
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Mei 2025 20:13

De jongste van 10 (jongen) zit sinds zijn 5e/6e op voetbal en leeft daar echt voor. Moet ook wel met 3x 2 uur trainen en 1 of 2 wedstrijden op zaterdag.

De oudste (jongen) is 13 en zit 2 jaar op voetbal. Daarvoor heeft hij 1 jaar geboulderd en daarvoor zat hij op turnen en judo.

Beide zaten vanaf 4 jaar op zwemmen tot en met hun c diploma.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 20:24

Beide jongens zitten op voetbal en voetballen minimaal 3 keer in de week.
De oudste leeft echt voetbal, is ook op zijn vrije middagen op de club, kijkt allerlei wedstrijden e.d. terug op YouTube, speelt FIFA op de PlayStation en gebruikt werkelijk alles in huis als een bal

De jongste vind het gezellig met zijn vriendjes, dartelt wat over het veld, heeft zelf voor voetbal gekozen en moppert ook nooit dat hij moet gaan trainen, maar in de rust speelt hij liever in de bosjes dan met een bal en twee keer wissel staan met een wedstrijd vind hij meer dan prima.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 20:28

Breakdance op redelijk hoog niveau inmiddels, en hij gaat naar de sportschool.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 20:33

Mijn dochter zit op hockey.
2 keer per week trainen en 1 keer per week een wedstrijd.
Ze heeft ook een half uur per week pianoles.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 20:35

Mijn zoon zit op zwemles en scouting.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Mei 2025 20:38

Lu zit op scouting (ik vind het geen sport maar mijn man is het er niet mee eens omdat je vaak spellen doet waarbij gerend wordt en actief buiten bezig bent) en op boulderen.
Lo zit op scouting (waterscouting, wordt nog minder gerend haha maar zeilen is ook een sport toch?) en zwemt, 1x in de week leszwemmen bij de reddingsbrigade, ze zwemt nu voor zwemmend redder 3 en ze traint twee keer per week, ook bij de reddingsbrigade, voor lifesaving wedstrijden.
F zwemt 1 keer per week, volgend schooljaar gaat hij ook op scouting, ben wel benieuwd wat hij daarvan vindt als hij er echt op zit, kijken vind hij leuk en hij is ook wel echt zo'n scoutingkind. Maar ze spelen best wel wilde drukke spellen en dat kan hij vaak helemaal niet overzien, dus hoop dat hij zich veilig genoeg zal voelen daar. Verder geen idee wat voor sport hij zou willen en kunnen gaan doen, de focus ligt nog helemaal op leren zwemmen, hij heeft nu 1,5 jaar privéles en heel voorzichtig beginnen we nu toe te werken naar het A-diploma maar B en C willen we ook nog.
Ik weet bij hem ook nog niet zo goed wat een passende sport zou zijn. Hij zal nooit op voetbal gaan of een andere balsport, dat gaat allemaal veel te snel. Solistische sporten zijn beter haalbaar. Boulderen lijkt me wel te doen als je halfzijdig blind bent, zwemmen leek me ook prima maar we merken dat hij dat toch wel onoverzichtelijk vindt dan. Hij is ook niet superhandig motorisch. Nou ja we gaan het wel zien tzt, nu is hij daar ook echt nog helemaal niet mee bezig en het kost hem al moeite genoeg om qua energie de dag door te komen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Mei 2025 20:41

Mijn oudste is niet zo sportief/motorisch maar heeft sinds 2 jaar volleybal helemaal ontdekt. Hij is er alsnog niet mega goed in maar hij vindt het heel leuk en gaat he-le-maal voor z’n teammaatjes. Dat vind ik heel gaaf om te zien. Ze doen ook wedstrijden, dus in het seizoen is het 2x per week. Daarnaast doet ie via school aan dammen 🤓

De jongste is net klaar met zwemles en is sindsdien ook begonnen met volleybal. Dat vindt hij leuk maar hij wil liever met meisjes sporten. Da’s wel lastig want de meeste sporten zijn gescheiden of worden dat uiteindelijk… daarnaast zit hij op monkey moves, al sinds hij 3 is. Dat is een soort apenkooien, waarbij elke 3 weken een andere sport uitgelicht wordt. Nu is het bv handbal, en dan gaan ze in de gymzaal allemaal handbal-achtige spelletjes doen. We doen dit dus al jaren en het is altijd heel leuk. En laagdrempelig. Je meldt je gewoon per week aan voor een van de lessen. Hij gaat meestal in het weekend (want hij speelt nog geen wedstrijden voor volleybal).

Hiernaast doen ze beide in het voor- en najaar een sport proberen via de zogenaamde sporthopper. Dat wordt aangeboden vanuit de gemeente. Voor een paar euro kun je bijna elke sport dan een paar weken uitproberen. Echt van alles, de jongste heeft de laatste weken bijvoorbeeld circus gedaan :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 14 Mei 2025 20:46

M'n dochter zit al jaren op dansen. Ze heeft peuter- en kleuterdans gedaan en nu is het een soort jazzballet.

Vanmiddag had ze korfbaltoernooi van school en dat vond ze ook erg leuk, dus ik ga eens kijken of ze misschien wel op een teamsport kan. Ik vind meerdere sporten alleen best veel, ze moet ook gewoon tijd hebben om af te spreken met kinderen en thuis te chillen vind ik. En we willen ook nog een keer muziekles voor haar.
❤️ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 20:47

Dochter zwemt nu voor C. Daarnaast wilde ze heel graag turnen, en toen ik na een tijd overstag ging, vond ze het na een paar lessen genoeg. Dus daar weer mee gestopt. Ze gaat in april/mei elke zaterdag naar een voorbereidingsgroep van korfbal. Dat vind ze tot nu toe erg leuk, maar elke les weer spannend. Ik zou het heel leuk vinden als ze daar na de zomer op wil.

Zoon zit net op zwemles en doet verder voorlopig niks.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 20:55

Mijn dochter van 8 zit op taekwondo en turnen en gaat nu ook tot de zomer meedien met freerunnen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Mei 2025 20:55

Mijn dochters dansen en turnen en mijn zoon danst ook maar dan breakdance en hij turnt ook.

Daarnaast rijden mijn dochters paard. Maar dat doen we op een eigen pony en dat is meer verzorgen, buiten zijn en een beetje rijden. Maar ze krijgen geen lessen. Af en toe een privé les om de basis te kennen, maar het gaat meer om het verzorgen en met dieren zijn.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 20:58

Ze zit op musicalles. Wat ik overigens niet echt een sport vind maar ze komt regelmatig bezweet naar buiten dus ze is wel veel in beweging. Ze wil er mee stoppen dus heb gezegd dat ze dan een andere sport moet kiezen. Mijn familie probeert haar al jaren naar korfbal of hockey te krijgen. Zelf lijkt me basketball leuk voor haar maar dat is lastig qua trainers hier in de omgeving dus vind maar een school waar je dan geen trainer hoeft te worden als je kind er op wil. Zelf weet ze het nog niet dus ben benieuwd. Misschien binnenkort eens wat proeflessen hier en daar regelen. Vaak heeft ze toch wel een duwtje nodig en vindt ze het gewoon spannend om ergens nieuw te zijn.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Mei 2025 21:03

Wat leuk Zora, mijn oudste zit ook op volleybal. Ze doet af en toe mee aan toernooitjes, nog geen echte competitie. Vanaf volgend jaar waarschijnlijk wel. Vanaf de meivakantie tot de zomer is er beachvolleybal, dat vindt ze nog leuker dan in de zaal. Ze zit ook nog op turnen maar daar gaat ze mee stoppen als volleybal serieuzer wordt.

Mijn andere dochter zit ook op turnen en sinds kort met twee vriendinnetjes op musicalles. Dat vindt ze helemaal fantastisch.

Mijn zoon zit op voetbal. Dat is ook twee keer per week dus voorlopig wel even genoeg. Al denk ik dat hij iets van een instrument leren spelen ook heel leuk zal vinden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 14 Mei 2025 21:08

Mijn oudste zoon is in maart begonnen met karten. Na de eerste keer vond ik hem mentaal al zo gegroeid. Hij was echt trots en leek ook veel zelfverzekerder.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 21:10

Mijn oudste zoon turnt, in de selectie dus 2x per week trainen en een aantal wedstrijden per jaar.
Daarnaast nog 1x per week muziekles, nu heeft hij een trombone

Mijn dochter turnt 1x per week

Jongste zoon is gestopt met kleutergym, hij wil later wel op turnen zegt hij. Na de zomervakantie start hij met zwemles
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 21:25

Zoon (7) korfbalt 1x per week, dat is een groep met alleen trainen, geen wedstrijden en vond ik voldoende met zwemles erbij, maar hij heeft nu zn C en is klaar. Hij wil misschien 2x gaan trainen en dan ook wedstrijden alleen ik weet nog niet helemaal hoe we dat met werk moeten doen.

Dochter (3) doet nog niks, maar wil graag naar ballet zegt ze.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 21:25

Mijn zoon zit op volleybal en gaat misschien daarnaast op basketbal volgend seizoen. Hij is net gestopt met fitness omdat hij dat niet zo leuk meer vond.
Dochter doet ritmisch gym, maar gaat wellicht stoppen omdat dat lichamelijk niet zo goed meer gaat.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen