Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welk muziekinstrument speelt je kind?

<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2025 22:18

Welk muziekinstrument speelt je kind?

Zijn er meer muzikale forumkinderen?

Dochter speelt saxofoon.

Zoon speelt op hoog niveau trombone en piano voor erbij.
T (2008) en I (2013)
<<

Marit Eline

Bericht 15 Mei 2025 05:59

Re: Welk muziekinstrument speelt je kind?

Wat leuk Filoria!
Mijn kinderen doen niets aan muziek. Vind ik erg jammer. Ik heb vroeger zelf veel aan muziek gedaan en er zoveel plezier aan beleeft. Ik stimuleer het wel, maar ze willen echt niet. De oudste is er denk ik ook niet echt het type voor, weinig geduld en niet muzikaal. Mijn dochter zal het denk ik wel leuk vinden maar ze voetbalt al 3x in de week en vind dat genoeg, wil er niet nog wat bij, wat ik ook wel begrijp. Dus tsja helaas. Misschien later. En vestig ik mijn hoop op kind 3 en 4.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 06:03

M'n zoon heeft van zijn 7e tot zijn 16e slagwerk les gehad op de muziekschool. Hij speelt alles behalve melodisch. Thuis staat een drumstel en daar speelt hij nog regelmatig (op de gekste) tijden op. Hij is ook erg goed, zie hem nog wel in een bandje spelen ooit.
Verder is hij zichzelf gitaar aan het leren.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Mei 2025 07:07

Onze middelste zit sinds een jaar op gitaarles.
Hij vindt het erg leuk en pakt het ook vlot op.
Wij als ouders zijn allebei niet echt muzikaal en vinden het leuk dat hij wel een instrument wil leren spelen.
Mijn man had dit vroeger ook graag gewild, maar dit werd bij hem thuis niet gestimuleerd.
De andere 2 spelen geen instrument. Oudste zou wel graag een keyboard willen.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 17:31

Trombone, net begonnen. Ik vind het vreselijk om aan te horen 🙉
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 17:58

Haha, ja in het begin klinkt het als een verkouden olifant!

We zijn nu 8 jaar verder sinds dat moeizame begin en nu speelt hij dit soort stukken:

Kira, wat leuk dat hij zichzelf gitaar leert spelen! Jij hebt ook echt een supermuzikaal kind, zeg!
T (2008) en I (2013)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Mei 2025 22:16

Jongste speelt viool. Ook genieten voor ons allemaal als ze oefent :)

De oudste speelt af en toe piano met een app van Cor bakker.

Beide oefenen af en toe op de ukele of gitaar maar dat is met vlagen. Ze zingen beiden veel
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2025 23:04

Niet, maar hij leert via Duolingo wel noten lezen. Is helemaal trots op z’n daystreak van bijna 100 dagen.
2015 💙
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 05:03

Mijn dochter speelt nu ruim een jaar piano.
Ik vind het vooral knap dat ze het zo snel oppakt
Ze krijgt les aan huis, maar sinds het begin nu de 4e juf en die kan alleen om 16 uur.
Dan kan ze op haar vrije middag maar heel kort met vriendinnen afspraken, waardoor ze weinig gemotiveerd is voor de pianoles.
Dus als er volgend jaar geen ander tijdstip inzit, dan stoppen we er mee. Heel jammer!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Mei 2025 05:48

Muziekles is wel echt minder populair dan vroeger of zat ik vroeger in een andere bubbel? Wij hadden iig vroeger allemaal muziekles.

Ik zou ook wel graag willen dat ze op muziekles gaan maar ze hebben zo weinig tijd en als ze dan iets kunnen kiezen dan is bewegen/sporten wel beter voor ze dan weer iets binnen… ze krijgen wel regelmatig muziekles op school, de oudste nu de afgelopen maanden gitaarles. Wij hebben ook een gitaar dus dan laat ie af en toe wat horen. De jongste vindt piano heel leuk. Die heeft sinds hij 3 is een (simpel) keyboard. Daar ‘speelt’ hij uit zichzelf regelmatig op. Heel amateuristisch maar hij vindt het zo leuk. Dan gaat ie youtuben hoe een melodie moet en dan gaat ie dat oefenen (met 1 vinger uiteraard).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 09:58

De oudste speelt piano. De jongste heeft geen muziekles.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Mei 2025 10:40

Mijn dochter heeft kort blokfluit gespeeld en een tijd pianoles gehad. Vorig jaar is ze daarmee gestopt omdat ze naar de middelbare school ging, het allemaal teveel werd en ook omdat ze geen leuke leraar had. Ze zit nog wel heel regelmatig achter de piano te pingelen, ik zie haar nog wel eens weer starten met les. Maar voor nu heeft ze 3 dagen huiswerkbegeleiding, 3x zwemmen en 1x scouting in de week dus dat past gewoon niet echt.
Mijn middelste heeft een tijdje gedrumd, hij had dat al een aantal keer bij vrienden gedaan en vond het geweldig, toen dus op les. Helaas raakte hij daarvan erg overprikkeld en vond hij het niet vol te houden dus hij is gestopt.
Mijn jongste is 6 en wij zien hem nog niet zo gauw op muziekles gaan, maar als het kan dan willen we hem die ervaring wel gunnen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Mei 2025 10:42

Op welke leeftijd zijn jullie kinderen ermee begonnen?

Leuk om te lezen! Onze kinderen doen nog niks met muziek maar mijn zoon gaat het denk ik wel leuk vinden om een instrument te leren bespelen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 11:01

Onze jongste zoon wil al heel erg lang op gitaarles. Hij heeft dit jaar in groep 4 onder schooltijd een uur per week op school muziekles gekregen vanuit de muziekschool. Als het goed is kunnen we hem dan volgend schooljaar aanmelden voor muziekmix. Deze lessen worden op school gegeven, buiten schooltijd. De kinderen komen dan in aanraking met allerlei verschillende muziekinstrumenten.

Onze oudste zoon zou heel graag op drumles willen. Met drie keer per week voetbal en vrij lange schooldagen plus huiswerk, heeft hij er eerst voor gekozen om dit niet te doen. Misschien nog eens naar kijken met hem.
2011 2012 2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 11:16

Zora schreef:Muziekles is wel echt minder populair dan vroeger of zat ik vroeger in een andere bubbel? Wij hadden iig vroeger allemaal muziekles.

Als ik terugdenk aan vroeger kende ik maar 2 kinderen die op muziekles zaten. Ik heb er ook nooit op gezeten. Mijn dochter heeft wel dat muzikale in zich maar ze wil er niet aan. Musicalles is het enige en daar zingt ze natuurlijk wel maar een muziekinstrument speelt ze niet. Ik probeer haar elk jaar wel een keer over te halen maar nog niet gelukt haha.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 22:10

Mijn jongste speelt piano en zit ook op les. De oudste speelt gitaar. Ze leert zichzelf spelen (simply guitar). Zo begon de jongste ook.

Terug naar Zwangerschap & kinderen