Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Topic over S.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2019 13:19

Topic over S.

Ik weet even geen passende titel te vinden, maar om andere topics niet te 'vervuilen' met vragen en antwoorden heb ik toch maar een eigen topic geopend. Geen idee of ik hier veel in zal plaatsen.

Volgens mij was de laatste vraag die ik zag of er al resultaten behaald zijn met de proefbehandelingen.

Hierop kan nog geen antwoord gegeven worden omdat de trials nog te kort lopen.

Stamceltherapie had geloof ik geen verbetering.

Gentherapie, waar S hopelijk aan mee mag doen, laat bij sommige kindjes zien dat de witte vlekken in de hersenen afnemen, spraak taal zich langzaamaan ontwikkelt en tot nu toe geen achteruitgang.

Wel vind ik het zwaar voor S worden omdat ze medicatie moet slikken die niet heel fijn lijken. Het fijne weet ik er nog niet van.

Donderdag horen we meer over alle onderzoeken en trials.

Dan zal V ook bloed en urine moeten inleveren. Dus we zijn haar al aan het voorbereiden op een prikje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Dec 2019 13:54

Re: Topic over S.

Ik moet geregeld aan jullie denken Jip, wat ontzettend spannend zal het voor jullie zijn de komende tijd. Ik hoop zo voor jullie dat ze mee mag doen met de gen therapie en dat het zal werken.
Ook spannend voor V. Hopelijk valt het prikje mee.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem326

Bericht 30 Dec 2019 14:06

Ik denk veel aan je. Ik hoop dat S in aanmerking komt voor gentherapie. Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het toedienen van medicatie. Ik vind het de dagelijkse injectie van mijn zoon erg belastend. Het ziekenhuis kan hier ook psychologische ondersteuning bij bieden. Vraag daar zeker naar. Het heeft mij erg geholpen. Veel succes en sterkte donderdag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2019 14:14

Het toedienen zie ik niet tegenop. Wel tegen de bijwerkingen. Misselijk, hoofdpijn, spugen, reflux, geen zon op de huid, slapeloosheid, verhoogde kans op kanker... Een andere keus is er niet, ja niet behandelen en afwachten wanneer ze achteruit zal gaan. Dat voelt als kiezen voor de dood. Kwaliteit van leven vinden wij ook héél belangrijk.

<<

Anoniem326

Bericht 30 Dec 2019 14:18

Wat een akelige bijwerkingen. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je Jip. Heel veel sterkte.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2019 14:59

Wat een nare bijwerkingen, ik snap wel dat dat heel erg tegenstaat omdat ze nu nog gezond oogt. Ik hoop zo dat het wel het gewenste effect gaat hebben.

Denk ook regelmatig aan jullie. Zo'n oneerlijke strijd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Dec 2019 15:08

Goed dat je een eigen topic hebt geopend. Ik denk ook vaak aan jullie.
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2019 16:38

Jeetje wat een heftige bijwerkingen. Ik kan me goed voorstellen dat jullie kwaliteit van leven ook heel belangrijk vinden. Is het een optie om te beginnen en als de bijwerkingen te heftig zijn te stoppen?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Dec 2019 16:48

Wat een heftige bijwerkingen inderdaad. Kwaliteit van leven is ook heel belangrijk.

Spannend om nu ook V. te laten testen. Wanneer krijgen jullie daar de uitslag van?
⁠♡♡♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Dec 2019 17:18

Wat een zware bijwerkingen voor jullie kleine meisje, maar een andere keuze hebben jullie niet. Heel veel sterkte! Ook in het afwachten van de onderzoeken van V.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2019 17:24

Jemig wat verschrikkelijk allemaal. Veel sterkte met alles wat komen gaat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2019 17:37

Harrison schreef: Is het een optie om te beginnen en als de bijwerkingen te heftig zijn te stoppen?

Dat is wel een goede vraag om mee te nemen naar de arts. Bij de behandeling krijgt ze injecties in haar hersenen met het ontbrekende enzym (als ik het goed begrepen heb). Om de afbraak van dat enzym tegen te gaan moet ze die medicatie nemen. Ik weet niet of ze die levenslang moet nemen of een bepaalde periode.

<<

Anoniem309

Bericht 30 Dec 2019 18:59

Wat goed dat je een topic hebt geopend. Ik kan me goed voorstellen dat je tegen de bijwerkingen op ziet. Vooral omdat ze er nu nog geen last van heeft en die bijwerkingen niet niks zijn. Ik hoop echt dat jullie mee kunnen doen met de trial. Heel veel sterkte de komende tijd en natuurlijk ook met de onderzoeken voor jullie andere dochter.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2019 19:14

Heftig hoor Jip. Weet je ook of er een grote kans is dat de bijwerkingen er ook allemaal zijn?
Het is bij zo'n kleintje sowieso lastig om dat straks te peilen ?. Echt moeilijk vooral nu ze nog zo gezond overkomt.
Veel sterkte met wat komen gaat.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2019 19:30

Goed dat je een topic opent, denk dat er veel mensen met je meeleven hier en ik vind het ook fijn te weten waar ik de laatste updates kan vinden. Maar inderdaad, voel je vooral niet verplicht ons op de hoogte te houden.

Ik heb nog steeds geen woorden voor de situatie. Het is echt vreselijk. Ik hoop ook dat ze aan de trials mee mag doen. En het is gewoon kut want je kan spotten maar kiezen uit twee kwaden.

Vroeg me nog af: als je zijn trial ingaat, krijg je dan behandeling of zijn het al RCTs en heb je kans in een controle groep te belanden?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2019 19:44

Joey schreef:Heftig hoor Jip. Weet je ook of er een grote kans is dat de bijwerkingen er ook allemaal zijn?
Het is bij zo'n kleintje sowieso lastig om dat straks te peilen ?. Echt moeilijk vooral nu ze nog zo gezond overkomt.
Veel sterkte met wat komen gaat.

Ze is nu ook gewoon nog gezond. Althans niet aangedaan. De hersenen kunnen best wat opstapeling hebben alvorens het schade gaat geven. Maar dit zijn allemaal dingen om te bespreken.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2019 19:46

Whatever schreef:
Vroeg me nog af: als je zijn trial ingaat, krijg je dan behandeling of zijn het al RCTs en heb je kans in een controle groep te belanden?

Wat ik begrepen heb is het geen RTC omdat er maar zo weinig kindjes getroffen worden. Ze spuiten op zes plekken in de hersenen het ontbrekende enzym in. Ze zijn echt op zoek naar een behandeling wat werkt.

Er zijn trouwens een aantal CT. Het is nog bekijken waar ze aan alle inclusie criteria voldoet.

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2019 07:32

Ah Jip, ben zo blij met dit topic. Ik ben zo betrokken bij jullie gezin, denk elke dag wel paar keer aan jullie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2019 09:26

Jip wat is het toch niet te bevatten..zo verschrikkelijk voor jullie. Moet met regelmaat aan jullie denken, voor wat het waard is.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Dec 2019 12:10

Als ik hier dan toch een beetje mijn gedachten mag uitspreken.
We hadden altijd de wens voor twee kinderen. Nu vind ik het een naar idee, dat als het niet goed gaat met S., dat V. er dan op termijn alleen voor komt te staan. Hoe zouden jullie daar mee om gaan?

<<

Anoniem277

Bericht 31 Dec 2019 13:06

Fijn dat je een topic aangemaakt hebt. Hopelijk helpt het jou om het van je af te schrijven.

Jouw vraag vind ik een lastige. Ik wilde ook altijd 2 kinderen, hebben er dus ook 2. Maar ik weet niet wat ik zou doen in jouw situatie. Er kan altijd wel een reden zijn dat ze alleen achterblijven, alleen weten jullie nu al vanaf het begin. Dus dat maakt het ook lastiger.
Ik vond de zwangerschap en babytijd niet leuk dus ik zou denk ik niet meer gaan voor nog een kind. Maar dat zeg ik nu, weet niet of ik er ook zo over zou denken als ik in jouw schoenen stond.
Hoe denken jullie er nu zelf over?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Dec 2019 13:08

Ik vind jullie bijzonder moedig, Jip. Ik hoop dat de medicatie bij mag dragen aan verlening en kwaliteit van leven.

Wat betreft jullie gedachten over een eventueel derde kindje, dat kan ik me heel goed voorstellen. Mochten jullie ooit weg komen te vallen dan is het voor V ook heel fijn om iemand te hebben om de zorg mee te delen. Aan de andere kant, drie kinderen is heel wat drukker dan twee. Hierin kunnen alleen jullie de juiste keuze maken, waarin niks goed of fout is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2019 13:23

Krijgen jullie ook hulp van een maatschappelijk werker? Zij kan voor jullie de vraag niet beantwoorden, maar jullie misschien wel helpen met de gedachtes op een rij zetten.

Maar zeker ‘verdien’ je een eigen topic.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Dec 2019 13:33

Heel goed om een eigen topic te openen, Jip. Moet veel aan jullie denken. De gentherapie klinkt wel zwaar, vooral de bijwerkingen van de medicatie. Hopelijk zal S. er niet teveel last van krijgen.

Je vraag over een derde snap ik heel goed, maar vind ik ook moeilijk om te beantwoorden. Een derde erbij is ook weer zwaarder natuurlijk. Hebben jullie ook hulp van buitenaf? Iemand om mee te praten?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Dec 2019 13:44

We hebben nu nog geen hulp daarin. Kan wel als we willen. Het is allemaal zo vers nog.

De arts belde net en ze heeft twee 'fenotypen'. Een milde variant van Sf (levensverwachting 30, tot hun 18e nog functioneren op ontwikkelingsleeftijd van 3 jaar) en een ernstige variant (snel progressief). Slecht nieuws, maar ook wel goed, want als ze twee keer de milde variant had, dan mocht ze sowieso niet meedoen met een trial. Klap is het wel weer wanneer de arts het zo uitspreekt.

Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen