Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wanneer voor het eerst uit logeren?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 20:01

Wanneer voor het eerst uit logeren?

Wanneer ging jullie kindje voor het eerst uit logeren? Die van mij (8,5 maand) is nog niet uit logeren geweest, ik vind het erg spannend. Ook omdat hij zo slecht slaapt, ik ben bang dat hij m'n schoonouders wakker zal houden. Maar we zijn erg moe en wel toe aan een goede nacht. Wat zou jij doen, toch uit logeren brengen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2025 20:02

Re: Wanneer voor het eerst uit logeren?

Ik zou vooral de verwachtingen goed hebben, dus dat je schoonouders weten dat zij dan een gebroken nacht hebben, maar dat jullie daar enorm mee geholpen zijn zodat jullie een nachtje wel goed kunnen slapen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2025 20:03

Overigens is mijn oudste voor het eerst gaan logeren toen ik nog met verlof was, maar ik was toen wel in hetzelfde huis. Mijn moeder kwam bij mij logeren om te helpen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 20:08

Ik vond de eerste keer ook super spannend, ze sliep nog bij ons op de kamer etc. Ze was toen bijna 9 maanden. Was ook bang dat mijn schoonmoeder hele nacht met haar in de weer zou zijn, maar ze heeft de hele nacht door geslapen. En als dat niet gebeurd was, was dat ook prima geweest. Je schoonouders zullen zich er ook op instellen dat hij misschien niet door slaapt. En dan slapen zij 1 nacht slecht, en halen ze het erna wel weer in ;).

Hier was het ook gelijk een goede motivatie om haar erna op haar eigen kamer te laten slapen. Ik kwam er toen achter dat ze vaak door mij wakker werd, ik draai veel in mijn slaap. Op haar eigen kamer slaapt ze wat dat betreft veel beter.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Feb 2025 20:16

Mijn moeder kwam bij ons een nachtje logeren toen zoon zeven weken was. We hadden toen een feest met overnachting. Toen moest ze wel echt midden in de nacht eruit voor een flesje gekokfde melk maar dat vond ze niet erg. Wanneer hij bij een ander (vermoedelijk één van de grootouders) ging logeren weet ik niet meer, paar maanden waarschijnlijk.

Verder eens met Tabbie!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2025 20:18

Met 10 weken. De oudste. De jongste weet ik niet meer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2025 20:19

Ohja beide opa's en oma's zagen het ook wel zitten om een nachtje met de baby te tutten als ze niet zou slapen ;)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 20:27

Oeh weet ik niet meer precies. Maar hier wisten ze ook dat de kindjes vaak wakker werden en dat namen ze dan voor lief. Mijn vader is zelfs een keer midden in de nacht met mijn babyzoon op een matras beneden gaan slapen zodat m’n moeder wel kon slapen ❤️. Ik voelde me daar toen bezwaard over maar hij had ervan genoten en kon overdag weer bijslapen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 20:53

Ik moest het even opzoeken maar hij was kennelijk 5 maanden. Hij slaapt altijd al wel goed maar toen werd hij nog wel af en toe wakker ‘s nachts geloof ik. M’n ouders vonden dat prima, gezellig dat hij er was en fijn om ons een nachtje te laten tukken.
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 20:59

Toen ze 8/9 weken was. Eerst een nachtje samen met mij en daarna bleef ze een nachtje alleen slapen bij opa en oma. Daarna regelmatig bij opa en oma gelogeerd.

Ik zou wel laten logeren, kunnen jullie even een nachtje bijtanken en voor opa en oma is het maar 1 nachtje slecht slapen stel dat. Maar hoe vaak hoor je dat ze bij een ander beter slapen
Juli 2019
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 21:07

Zoon was 4 maanden ivm een bruiloft en dochter 7 maanden ook ivm een bruiloft. Beide waren mijn broers die gingen trouwen dus ik moest wel, prettig vond ik het niet maar het was niet anders en het ging beide keren goed. Wel kregen ze beide flesvoeding en sliepen ze door.

Ze sliepen wel altijd beter bij opa en oma dus het kan heel positief uitpakken.
Laatst gewijzigd door Siesa op 10 Feb 2025 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 21:09

Pas heel laat, zeker 1+ voor de oudste. Dat hij zelf bewust ja en nee kon zeggen. De jongste wel iets eerder, broer kon hen helpen bij de dagelijkse routine.

Ze slapen nu in de nacht beide nog jietndoor. Toch passen grootouders met liefde op. Zij kunnen later weer bijtanken. Maak de verwachtingen duidelijk.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marit Eline

Bericht 10 Feb 2025 21:17

Toen ze geen nachtvoeding (borstvoeding) meer kregen.
De 1e sliep door met 8 weken, hij ging denk ik met een paar maanden voor het eerst logeren.
De 2e en de 3e sliepen pas veel later door zonder nachtvoeding, ik denk dat zij beiden met een jaar ofzo voor het eerst gingen logeren?
En mijn 4e is bijna 2 en heeft nog nooit gelogeerd. Slaapt wel door hoor nu. Maar is er gewoon ook nog nooit van gekomen ofzo. Heb m het liefste bij me (of bij mijn man, ik ben zelf wel regelmatig een nachtje of 2 weg).

Ik jouw situatie Scandic zou ik vragen of degene waar hij gaat logeren het een probleem vindt als hij slecht slaapt. Zo niet, dan vooral doen! Als ik ooit kleinkinderen heb lijkt mij het fijn om dit te kunnen doen voor mijn kind. Dan maar een nachtje weinig/geen slaap, dat haal je makkelijk weer in
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Feb 2025 21:31

Ik zou het binnenkort wel gaan doen. Kun je zelf eens een na het lekker doorslapen en zo wennen ze al jong aan het logeren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 21:48

Zoon voor het eerst toen ik hoogzwanger was om te oefenen, toen was hij 3,5 jaar. En dochter gaat einde van de maand voor het eerst logeren, zij is 3.

Ik hoor van collega’s ook veel kinderen die al jong(er) gingen logeren vanaf een maand of 4 en dan met / bij opa’s & oma’s.

Het moet vooral voor jezelf goed voelen, opzich is een baby makkelijker weg brengen denk ik, zolang die maar op tijd z’n flesje krijgt. En dan kunnen je schoonouders dat vast prima voor een nachtje, ook al hebben ze dan wat minder 😴
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 22:51

Beide kinderen waren ongeveer 3 maanden toen ze voor het eerst gingen logeren. Ze sliepen beide nog niet eens een beetje door, maar opa en oma deden het met heel veel liefde ❤️ wanneer de verwachtingen helder zijn en opa en oma bieden het aan, zou ik het meteen aangrijpen!

Wat ik zelf wel ervaarde (onze jongste heeft tot hij bijna 2 was echt vreselijk slecht geslapen) is dat je van één nacht doorslapen kapot moe wordt als je gebroken nachten gewend bent 😅
december 2016
juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2025 22:54

Na een maand een nachtje omdat ik een uitje had van mn werk. Ook omdat ik er alleen voor stond, vond ik dat ik daar wel zo snel mogelijk aan moest wennen. Twee belangrijke dingen; ze was in goede handen en ik kreeg haar terug dus was helemaal prima. M
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Feb 2025 00:17

Ik zal even de gemiddelde leeftijd omhoog halen ;) hier bijna 5 en bijna 3 jaar en nog nooit gelogeerd.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Feb 2025 00:35

Daar kan nog een schepje bovenop hoor Tove ;-) onze kinderen logeren nooit. Oudste van 10 is altijd al een moeilijke slaper. Heeft 2x met succes gelogeerd bij vriendinnetjes sinds ze 8 is, daarvoor nooit. Blijft zelfs bij zeer bekende oppas en in eigen bed wakker tot wij weer thuis zijn. Jongste (8) heeft nog nooit alleen ergens gelogeerd. Toen ze klein waren was logeren sowieso geen optie. Opa's en oma's wilden niet, konden niet, wonen op afstand etc. Er was ook nooit noodzaak vond ik toen, maar nu kan ik zeggen dat het wel eens heel fijn was geweest als het wel had gekund. Mijn tip: doe het, probeer het.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Feb 2025 06:18

Hier ook nooit opa's en oma's gehad die dat wilden, dus de eerste logeerpartijtjes waren met vriendjes.

Ik heb wel zelf mijn neefje hier te logeren gehad toen hij nog een baby was en dat ging goed!

@Scandic: wonen jullie een beetje in de buurt, dat je er snel bent als er iets is? Ik zou het gewoon proberen. Je telefoon de hele nacht aan laten staan voor de zekerheid. Misschien kun je de eerste keer nog niet echt rustig slapen, maar dit soort dingen uitproberen is ook een soort investering denk ik? 😅
T (2008) en I (2013)
<<

Fantine

Bericht 11 Feb 2025 08:38

Ik denk met 3 a 4 maanden zonder ons bij mijn schoonouders. Ons kind logeert daar sindsdien eens in de zoveel maanden. Wij wonen ver van mijn familie af en bleven vanaf dat ons kind ongeveer 3,5 maand was regelmatig bij mijn familie slapen. Ik heb hier zelf nooit zo’n moeite mee gehad, vind het juist wel even lekker een nacht zonder kind op zijn tijd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Feb 2025 08:54

De oudste was denk ik een jaar of 3. Hij wilde toen zelf erg graag logeren bij opa en oma. Daarvoor vonden wij het niet zo nodig. De jongste was denk ik rond de 1,5/2 want toen ging broer weer een keer logeren en ze willen hier alles samen doen .
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2025 09:03

Ik weet het eigenlijk niet meer precies.
Sowieso logeren ze weinig.
Volgens mij was de oudste ruim 2.5 jaar en de jongste toen 9 maanden.
Ze logeren eigenlijk altijd alleen bij opa en oma (mijn schoonouders) gemiddeld 2x per jaar.
Oudste heeft 2x bij een vriendje gelogeerd en jongste 1x bij een vriendinnetje.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2025 09:16

Mijn dochter is 4,5 en heeft nog nooit ergens anders geslapen. In coronatijd geboren en toen was het niet nodig. Er was altijd iemand thuis. En nu wil ze niet. Ik besef me dat het handig geweest was als we het wel een paar keer hadden gedaan. Maar ach, het komt vanzelf wel.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2025 09:20

De oudste pas voor het eerst toen ik ging bevallen van z’n broertje. Hij was toen 2 jaar en negen maanden. Mijn jongste denk ik rond de 2/2,5 jaar, we wilden graag dat hij zich al redelijk verbaal zou kunnen uiten.

In jouw geval sluit ik me aan bij wat Tabbie zegt, de verwachtingen duidelijk bespreken en verder gewoon doen als jullie je er goed bij voelen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen