Gezonde voeding voor je kind(eren)
Mijn zoon is bijna twee en ik merk dat ik langzaam soms wel wat “makkelijker” word met eten voor hem, als in; er mag vaker iets minder gezonds. We waren afgelopen week een paar dagen weg en dan gaat er best wat patat naar binnen, hij krijgt steeds vaker iets anders dan yoghurt als toetje etc. Op zich vind ik dat wel prima, als ik zelf uit eten ben kies ik ook graag iets lekkers😀 In de basis eet hij nog steeds behoorlijk gezond, in mijn ogen. Hij bedelde pas voor het eerst om een snoepje toen ik iets pakte, maar toen hij eraan likte bleek het toch niet lekker te zijn🤪 Terwijl ik pas in een winkel een leeftijdsgenootje van hem zag die in een minuut of tien zeker 10 flinke snoepjes kreeg.
Maar ik ben dus wel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Heb je je kind tot wat hogere leeftijd suikervrij gehouden, ben je juist heel makkelijk met wat hij/zij kreeg van jongs af aan? Dit topic is niet bedoeld om de moraalridder uit te hangen, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie overwegingen hierin en of je bijv. heel bewust met het eten van je kinderen omgaat of het juist meer op z’n beloop laat. En ook hoe dat verandert als ze ouder worden. Ik neem aan dat de meesten daar bij bijv pubers toch iets minder controle over hebben😉