Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zwemles

<<

Tony

Noob

Bericht 27 Apr 2022 19:39

Zwemles

Mijn zoontje van bijna 6 zit nu 9 maanden op zwemles. Hij is nooit een waterrat geweest, maar in het begin ging hij stapjes vooruit. Hij vond onder water gaan altijd al erg spannend, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Inmiddels weigert hij het volledig, wat de zwemjuf ook probeert, wat als gevolg heeft dat hij de halve zwemles op de kant blijft. We gaan regelmatig met hem zwemmen, maar ook daar zien we dat hij echt zijn hoofd niet onder water wil. We stimuleren hem, doen spelletjes in bad (daar durft hij wel wat meer dan in het zwembad). Laatst heb ik hem teveel gepusht in het zwembad, wat ik echt niet had moeten doen, maar ik merk dat ik ook niet meer weet hoe ik hem kan helpen. Maar dit werkte dus zeker niet. Hij merkt inmiddels ook goed dat andere kinderen verder zijn dan hij, wat zijn vertrouwen geen goed doet. Wat kunnen we nog doen? Heeft het zin om met de zwemles door te gaan? Of beter even stoppen en over een half jaar weer starten?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Apr 2022 19:42

Re: Zwemles

Zou een kleinere zwemschool een optie zijn? Er zit bij ons in de buurt een zwemschool voor kinderen die het allemaal wat spannend vinden waar ze met kleinere groepjes werken.
Let's discover the world together.
<<

Tony

Noob

Bericht 27 Apr 2022 19:50

Hij zwemt inderdaad al in een klein groepje van 5 kindjes. Daar hebben we bij de start al bewust voor gekozen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Apr 2022 19:51

Is iets als een duikbril gebruiken nog een optie?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Neno

Kletskop

Bericht 27 Apr 2022 20:05

Ik zou, als de zwemschool het aanbied en financieel haalbaar is, een aantal privelessen proberen. Zelf proberen is vaak niet te doen en ‘vreemde ogen’ werken dan vaak toch beter. Wel vervelend, succes!
<<

Tony

Noob

Bericht 27 Apr 2022 20:13

Wat fijn dat jullie meedenken! Ik zie geen andere kinderen met duikbrillen zwemmen, maar ga het eens navragen bij de zwemjuf. Net als de mogelijkheid voor prive lessen. Als hem dat zou helpen, heb ik het er graag voor over.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Apr 2022 20:24

Ik zou ook vragen naar de mogelijkheid van een aantal privé lessen. Onze oudste zoon krijgt nu ook even weer aan aantal privé lessen om z’n B diploma te halen. Hij weigerde ineens het gat terwijl hij dat dus gewoon kon (want A diploma al binnen). Met de eerste privéles deed hij het gelijk weer.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Apr 2022 20:32

Kan hij zelf aangeven waarom hij niet onder water wil? Vindt hij het spannend (en zo ja, kan hij uitleggen wát hij spannend vindt?), of kan het zijn dat het misschien pijn aan zijn oren doet?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Apr 2022 20:38

Ik vond trouwens vroeger zwemles ook vreselijk en dan met name inderdaad het onderwater gaan. Ik raakte voor mijn gevoel gedesoriënteerd en wist nooit precies goed de weg terug naar boven. Dat ben ik in mijn hoofd uiteindelijk gaan vergroten waardoor ik helemaal niet onder water wilde. Daarnaast zware astma-aanvallen, niet tijdens de lessen hoor, maar het niet kunnen ademen onder water linkte ik weg automatisch daaraan. Daardoor vond ik het vreselijk. Uiteindelijk na 2 jaar kreeg ik pas plezier erin, heb ik uiteindelijk toch nog m’n A gehaald.

Niet dat je hier wat mee kunt hoor, maar moest ik wel aan denken.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Apr 2022 20:41

Het klinkt wel echt als angst. Ik zou ook informeren naar privéles en er de tijd voor nemen. Ik zou trouwens wel overwegen om te stoppen voor een poosje en dan zelf actief met hem te gaan zwemmen zonder te pushen verder. Wat voor advies geeft degene die hem de lessen geeft?

Hier ook een kleuter die veel angst heeft voor onder water gaan. Onder de douche met zijn hoofd is een drama, laat staan met zijn hoofd onder water in een zwembad. Hij wordt over een paar maanden 5 jaar. We zijn een aantal maanden terug gestart met zwemles. De eerste les ging nog wel, maar de tweede les heeft hij alleen maar gehuild en was hij zo angstig. Wat hij de eerste les nog wel durfde, durfde hij toen al niet meer. De zwemjuf adviseerde om eerst te stoppen en te proberen om hem eerst zelf meer watervrij te maken, dan weer starten na de zomer. Dit gaan wij nu doen.
2011 2012 2017
<<

Tony

Noob

Bericht 27 Apr 2022 20:51

Maple schreef:Kan hij zelf aangeven waarom hij niet onder water wil? Vindt hij het spannend (en zo ja, kan hij uitleggen wát hij spannend vindt?), of kan het zijn dat het misschien pijn aan zijn oren doet?

Hij zegt dat hij het niet kan. Meer krijg ik er niet uit. Heb hem wel eens gevraagd of zijn oren pijn doen, maar hij zegt van niet.
<<

Tony

Noob

Bericht 27 Apr 2022 20:56

Indigo schreef:Het klinkt wel echt als angst. Ik zou ook informeren naar privéles en er de tijd voor nemen. Ik zou trouwens wel overwegen om te stoppen voor een poosje en dan zelf actief met hem te gaan zwemmen zonder te pushen verder. Wat voor advies geeft degene die hem de lessen geeft?

Hier ook een kleuter die veel angst heeft voor onder water gaan. Onder de douche met zijn hoofd is een drama, laat staan met zijn hoofd onder water in een zwembad. Hij wordt over een paar maanden 5 jaar. We zijn een aantal maanden terug gestart met zwemles. De eerste les ging nog wel, maar de tweede les heeft hij alleen maar gehuild en was hij zo angstig. Wat hij de eerste les nog wel durfde, durfde hij toen al niet meer. De zwemjuf adviseerde om eerst te stoppen en te proberen om hem eerst zelf meer watervrij te maken, dan weer starten na de zomer. Dit gaan wij nu doen.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Zijn haren wassen was eerst ook altijd drama, maar dat gaat nu wel heel goed sinds hij gestart is met zwemles. Dus die angst heeft hij overwonnen.
De zwemjuf benoemd dat ze zijn angst ziet en dat ze niet goed weet wat ze nog kan doen. Ze raad aan meer met hem te gaan zwemmen en te oefenen in bad. Maar voor mijn gevoel helpt dat nauwelijks. We hebben volgende week weer gesprek, dus ga dan de optie voor priveles bespreken.
Dat pushen helpt niet mee. Mijn geduld raakte helaas op deze keer. Nu weer proberen hem te volgen en samen plezier te maken als we weer gaan zwemmen. Dat is het belangrijkste!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Apr 2022 21:00

Heel begrijpelijk hoor, je probeert dan ook wat in de hoop dat dat hem het laatste zetje even geeft. Plezier is inderdaad het belangrijkst. Wat zegt zijn zwemjuf zelf over zijn angst?
2011 2012 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 30 Mei 2022 18:50

Ik up dit topic even. Hoeveel betalen jullie voor zwemles, hoe lang duurt de les en hoeveel kinderen zitten er maximaal in een groepje?

Ik had N ingeschreven bij het zwembad, maar nu hoorde ik van een collega dat ze daar slechte verhalen over had gehoord. Sowieso vind ik de groepen erg groot daar, maximaal twaalf kinderen. Volgens mij kost het 55 euro per vier weken voor lessen van een uur.

Nu had zij het over een andere locatie, dat is een kdv waar ook allerlei sportlessen worden gegeven. De zwemles is daar veel persoonlijker, maximaal zes kinderen in een groepje en gewoon veel kleinschaliger. Voelt wel beter, maar ik keek naar de tarieven en schrok ervan! 89 euro per maand, de lessen duren 45 minuten.

Ben dus heel benieuwd wat jullie betalen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Linvi

Bericht 30 Mei 2022 18:54

Wij betaalden 55 euro per maand, begeleiding was 1 op 4. Vaak waren er 6 of 8 kindjes met 1 gediplomeerde juf en 1 "stagiare/hulpkracht".
Was erg tevreden erover en zou nooit voor grote groepen kiezen!

Edit; lessen waren 45 minuten.
Laatst gewijzigd door Linvi op 30 Mei 2022 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Mei 2022 18:56

Wij betaalden een paar jaar geleden nog 78 euro per maand voor 1x45min. les per week. Ook kleine groepjes, maximaal 6 kids. Ik zie op de site dat het inmiddels 96 euro per maand kost.
T (2008) en I (2013)
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Mei 2022 18:56

Hier is het €9,50 per les van 45 minuten. Afhandig van hoeveel donderdagen er in de maand zitten dus €38 of €47,50 per maand
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Mei 2022 19:01

Hier kost het 71 euro voor vier weken. Zo te zien weer duidelijk gevalletje randstad. 😂 De les duurt wel een uur trouwens!
Ik heb geen idee hoeveel kinderen er in een groepje zitten. Er zijn drie groepjes tegelijk met drie juffen. Ik denk / gok 7 kindjes per groepje? Misschien meer? Geen idee.
De lesmethode spreekt me wel aan denk ik. Het is niet met kurkjes of bandjes maar gewoon los zonder iets en heel erg gericht op spelenderwijs watervrij worden. Misschien is dat wel hetzelfde Bliss? Het heet hier Jip's zwemmethode.

Wat ik super super chill aan dit zwembad vind is dat ik er niet naast hoef te zitten in de hitte. Ik kan met m'n dochter in het restaurant gaan zitten met respectievelijk een cappuccino en fruitzakje en werp af en toe een blik op het raam waardoor ik zoon wel kan zien en hij mij niet en verder kan ik lekker uurtje koffie drinken, forummen en chillen terwijl dochter scharrelt.
Laatst gewijzigd door Marin op 30 Mei 2022 19:13, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 30 Mei 2022 19:05

Mijn dochter had dit precies hetzelfde. Ik ben elke week met haar gaan zwemmen. En dan echt voor de lol zwemmen. Ik ging wel spelletjes doen, moesten we elkaar nadoen. En dan na een paar bewegingen nagedaan te hebben, 1 seconde onder water met neus dicht. En dan kijken of zij dat ook kon. Zodra het gelukt was uiteraard de hemel in prijzen. Dat steeds wat vaker, ook in bad en uiteindelijk had ze door dat het toch niet zo eng was. Nu gaat het hartstikke goed.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Mei 2022 19:06

Hier kost het 12.50 per maand en hebben ze 45 min les. Op feestdagen (het is op zondag) en in de zomervakantie hebben ze geen zwemles en betaal je ook gewoon. Volgens mij zit hij in een groepje van 10 kinderen ofzo. Het is een zwemvereniging en mijn man is inmiddels ook lid (hij betaalt 13.50). Hij gaat dan zelf zwemmen tijdens de les en daarna kunnen ze nog 50 min vrij zwemmen samen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Mei 2022 19:12

Per les 13.40. 1 keer in de week 45 minuten zwemmen in een groepje van maximaal 8 kinderen. D heeft iets minder dan 50 lessen gehad voor z'n A dus zo'n 650 euro.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Mei 2022 19:19

Hier is het €60 per 6 lessen.iedere les duurt 45 min. Ik vond dat van ons al prijzig maar ik zie dat het best meevalt haha 😂

Groepjes zijn Max 12 kindjes geloof ik. Ik vind dat een prima grootte. Ze heeft er 60 gehad en mocht toen afzwemmen dus totaal €600 voor A
08-03-2010
08-02-2016
<<

Linvi

Bericht 30 Mei 2022 19:27

Phileine1244 schreef:Ik ging wel spelletjes doen, moesten we elkaar nadoen. En dan na een paar bewegingen nagedaan te hebben, 1 seconde onder water met neus dicht. En dan kijken of zij dat ook kon. Zodra het gelukt was uiteraard de hemel in prijzen.

Dit zou mijn advies dus niet zijn, in ieder geval niet om je kind te gaan leren de neus dicht te doen bij het onder water gaan. Je kan je kind dan zoveel verkeerd aanleren wat weer heel moeilijk af te leren is.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 30 Mei 2022 19:41

Wij betalen 72 euro per 9 lessen, in het groepje zitten maximaal 9 kinderen.
Op zaterdag is het geloof ik 76 euro per 9 lessen.
Hier kunnen gemiste lessen niet worden ingehaald, en ben je het geld kwijt. Behalve als een kind 2 opeenvolgende weken mist, dan betaal je alleen de eerste les.
Ook hier een kantine, geen ouders in het zwembad.
Vrij zwemmen is voor het kind dat zwemles heeft gratis, om het zelf oefenen te informeren. 2 momenten in de week zijn ook oefenmiddagen, dan mag je gebruik maken van de materialen van de les en kan je tips en advies krijgen van de onderwijzers.
<<

Moesje

Kwebbel

Bericht 30 Mei 2022 19:52

Mijn zoon kreeg 2x per week 45 min les, dat kostte 67.40 per maand. Nu heeft hij in 5 maanden A gehaald dus dat heeft maar 337 euro gekost.
Wel is hij al 8 jaar (maar niet groot en erg tenger) en hij zwemt nu erg goed. Voordat hij begon durfde hij ook nog niet met zijn hoofd onder water, maar hij zwom samen met een neefje en dat hielp goed mee voor de prestatiedrang. 😁
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen