Maple schreef:Kan hij zelf aangeven waarom hij niet onder water wil? Vindt hij het spannend (en zo ja, kan hij uitleggen wát hij spannend vindt?), of kan het zijn dat het misschien pijn aan zijn oren doet?
Indigo schreef:Het klinkt wel echt als angst. Ik zou ook informeren naar privéles en er de tijd voor nemen. Ik zou trouwens wel overwegen om te stoppen voor een poosje en dan zelf actief met hem te gaan zwemmen zonder te pushen verder. Wat voor advies geeft degene die hem de lessen geeft?
Hier ook een kleuter die veel angst heeft voor onder water gaan. Onder de douche met zijn hoofd is een drama, laat staan met zijn hoofd onder water in een zwembad. Hij wordt over een paar maanden 5 jaar. We zijn een aantal maanden terug gestart met zwemles. De eerste les ging nog wel, maar de tweede les heeft hij alleen maar gehuild en was hij zo angstig. Wat hij de eerste les nog wel durfde, durfde hij toen al niet meer. De zwemjuf adviseerde om eerst te stoppen en te proberen om hem eerst zelf meer watervrij te maken, dan weer starten na de zomer. Dit gaan wij nu doen.
Phileine1244 schreef:Ik ging wel spelletjes doen, moesten we elkaar nadoen. En dan na een paar bewegingen nagedaan te hebben, 1 seconde onder water met neus dicht. En dan kijken of zij dat ook kon. Zodra het gelukt was uiteraard de hemel in prijzen.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers